Dział spadku - jaką wartość podać?

Data: 2011-04-05 06:34:51
Autor: chairon
Dział spadku - jaką wartość podać?
Witam

Chcemy z bratem przeprowadzić dział spadku po zmarłych rodzicach, a konkretnie po mamie. Zgodnie z postanowieniem SR spadek po ojcu odziedziczyłem w całości (brat się zrzekł), a po mamie przypadł w równej części każdemu ze spadkobierców (minęło 6 miesięcy od zgonu). Tak więc po mamie rozkłada się następująco 1/3-ja, 1/3-brat, 1/3-tata. Część po tacie przypadła mnie, więc na chwilę obecną ja mam 2/3, a brat 1/3.

Chcemy złożyć zgodny dział spadku z podziałem w taki sposób by 1/3 brata przeszła na mnie, tak abym miał 100% po mamie.

No i teraz się zastanawiam jaką wartość przedmiotu spadku podać we wniosku. Czy winna to być cała wartość części przypadającej mamie, z której 2/3 już posiadam czy też należy wymienić tylko 1/3 wartości - czyli to, o co będę wnioskował by zostało zasądzone mnie?

chairon

Dział spadku - jaką wartość podać?