Dzialalnosc gosp i zatrudnianie rodziny

Data: 2010-11-13 13:24:41
Autor: KK
Dzialalnosc gosp i zatrudnianie rodziny
czy osoba prowadzaca dzialalnosc gosp. moze zatrudnic na podstawie umowy o prace np syna ?

Data: 2010-11-13 13:56:01
Autor: pamana
Dzialalnosc gosp i zatrudnianie rodziny

czy osoba prowadzaca dzialalnosc gosp. moze zatrudnic na podstawie umowy
o prace np syna ?

Tak.

Data: 2010-11-13 17:30:41
Autor: max441
Użytkownik pamana napisał:

czy osoba prowadzaca dzialalnosc gosp. moze zatrudnic na podstawie umowy
o prace np syna ?

Tak.
Tylko składki ZUS wtedy trzeba odprowadzać w wysokości co najmniej jakby syn prowadził działalność. Bo to się nazywa osoba współpracująca.

Data: 2010-11-13 18:10:12
Autor: mvoicem
(11/13/2010 05:30 PM), max441 wrote:
Użytkownik pamana napisał:

[...]

I pensja tej osoby nie jest kosztem uzyskania przychodu.

Ale można :).

p. m.

Data: 2010-11-13 18:41:55
Autor: Piotrek
On 2010-11-13 18:10, mvoicem wrote:
Tylko składki ZUS wtedy trzeba odprowadzać w wysokości co najmniej jakby
syn prowadził działalność. Bo to się nazywa osoba współpracująca.

I pensja tej osoby nie jest kosztem uzyskania przychodu.

Jest tak tylko w sytuacji, jeśli syn jest małoletni.

Co do ZUS to też jest dodatkowy warunek, ażeby syn był osobą współpracującą (pozostawanie we wspólnym gospodarstwie domowym).

Piotrek

Data: 2010-11-13 18:56:15
Autor: max441
Użytkownik Piotrek napisał:
On 2010-11-13 18:10, mvoicem wrote:
[...]

Naprawdę? Moja mama pracuje u szwagra (brata mojego ojca) i ZUS od razu zrobił z niej osobę współpracującą jak zobaczył to samo nazwisko. O wspólnym gospodarstwie nie ma w tym przypadku żadnej mowy, nawet mieszkają w innych miastach. Chyba, że coś się zmieniło ostatnio.

Data: 2010-11-13 19:08:49
Autor: Piotrek
On 2010-11-13 18:56, max441 wrote:
[...]

Ustawa o ubezpieczeniach społecznych art. 8 ustęp 11

Akurat ten przepis to chyba dość dawno się nie zmieniał.

Piotrek

Data: 2010-11-13 19:22:05
Autor: max441
Dzialalnosc gosp i zatrudnianie rodziny
Użytkownik Piotrek napisał:

Ustawa o ubezpieczeniach społecznych art. 8 ustęp 11

Akurat ten przepis to chyba dość dawno się nie zmieniał.

Możliwe. Mama zatrudniała się u wujka jakieś 15 lat temu :-) , dopiero teraz to sobie uświadomiłem.
W takim razie sorki za wypisywanie nieaktualnych głupot.

Data: 2010-11-14 00:01:01
Autor:
Dzialalnosc gosp i zatrudnianie rodziny
Naprawdę? Moja mama pracuje u szwagra (brata mojego ojca) i ZUS od razu zrobił z niej osobę współpracującą jak zobaczył to samo nazwisko. O
  ^^^^^^

Ale to nie ZUS "robi" tylko przedsiębiorca. To przedsiębiorca-pracodawca zgłasza do ZUS.

Data: 2010-11-14 16:20:38
Autor: max441
Użytkownik sympatyczna_poczta_a@amorki.pl napisał:
[...]

Aj tam, czepianie się słówek i skrótów myślowych. Oczywiście wujek zgłosił mamę jako pracownika, a ZUS powiedział hola hola przecież to jest osoba współpracująca.

Data: 2010-11-13 18:43:38
Autor: cef
mvoicem wrote:

[...]

Może jest pełnoletni syn.

Data: 2010-11-13 21:26:08
Autor: animka
W dniu 2010-11-13 18:43, cef pisze:
mvoicem wrote:

[...]

A jak jedna rodzia (ze 4 osoby) "założyła" warzywniak to chyba wszyscy mają taki sam udział?

--
animka

Data: 2010-11-13 21:58:36
Autor: animka
mvoicem wrote:

[...]

Miało być: rodzina.

--
animka

Data: 2010-11-14 11:56:46
Autor: SDD

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ibmsgp$pee$2node1.news.atman.pl...

A jak jedna rodzia (ze 4 osoby) "założyła" warzywniak to chyba wszyscy mają taki sam udział?

Udzial maja taki, na jaki sie umowia.
Wtedy wszyscy sa przedsiebiorcami/wlascicielami/wspolnikami, a pytanie brzmialo o zatrudnienie na podstawie umowy o prace. A zatem nie mieszaj!

Pozdrawiam
SDD

Dzialalnosc gosp i zatrudnianie rodziny