Dzia?alno?? gospodarcza w UK a konto firmowe w PL.

Data: 2011-02-22 22:44:48
Autor: X-Man
Dzia?alno?? gospodarcza w UK a konto firmowe w PL.
Witam
Moja sytuacja wygląda tak, że od kilku lat mieszkam na stałe w UK. Prowadzę działalność jednoosobową zwaną tu selfemployed czyli samozatrudnienie i tu również płacę podatki. Zajmuję się głównie handlem. Mam stałych klientów w Polsce i do tej pory korzystałem z mojego indywidualnego konta w mBanku rozliczając się z nimi. Zastanawiam się czy polski US nie przyczepi się kiedyś do tego i czy nie bezpieczniej byłoby otworzyć konto firmowe/biznesowe. Niestety mBank takiego nie oferuje jeśli nie jestem polską firmą. No więc pytanie czy zakładac to konto czy jechac na indywidualnym jak dotychczas ? i jeśli tak to gdzie najlepiej ? w jakim banku ? wymagania to minimum formalności i opłat oraz dostęp przez Internet (co chyba jest już standardem) a gdyby jeszcze mogli wysłać umowę kurierem do UK to już wogóle byłoby super bo wycieczka do ojczyzny tylko w tym celu mi się nie uśmiecha.

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-02-22 23:50:16
Autor: RobertS
Dzia?alno?? gospodarcza w UK a konto firmowe w PL.
> Zastanawiam
się czy polski US nie przyczepi się kiedyś do tego i czy nie
bezpieczniej byłoby otworzyć konto firmowe/biznesowe.

nie może się przyczepić, nie ma żadnego przepisu prawa, który zabraniałby korzystania z takiego konta do rozliczeń z tyt. dz. gosp.

jedynie bank, w regulaminie konta, może takie zastrzeżenie zawrzeć ;-)

było już wiele razy...

RobertS

Dzia?alno?? gospodarcza w UK a konto firmowe w PL.