Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Działanie sprzęgła po wymianie pompy

Działanie sprzęgła po wymianie pompy

Data: 2017-06-28 21:30:25
Autor: Maciek
Działanie sprzęgła po wymianie pompy

Czołem,

Odebrałem dziś samochód po wymianie pompy sprzęgła. Poprzednia była
nieszczelna, regularnie się zapowietrzała i sprzęgło przestawało się
wyłączać.
Wcześniej pedał chodził dość twardo, teraz bardzo miękko (za bardzo na mój
gust), ALE: wcześniej sprzęgło brało około połowy skoku, teraz w górnej
1/3... (tarcza sprzęgła ma 6-7 tys.)
Wygodne to nie jest, a poza tym nie miałem pewności, czy mechanior czegoś
nie skopał, więc wróciłem do warsztatu po wyjaśnienia i usłyszałem, że
punkt łapania sprzęgła nie jest regulowany, tylko narzucony konstrukcją
pompy, pompa została założona prawidłowa od tego modelu, więc inaczej być
nie może.
Mam nieodparte wrażenie, że to była odpowiedź obliczona na spławienie
upierdliwego klienta i że jednak coś skopali.
Czy grupowi mechanicy mogliby zabrać głos?

Pacjent to Kia Sportage 2.0 crdi 2005 r.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-28 23:06:06
Autor: J.F.
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Dnia Wed, 28 Jun 2017 21:30:25 +0200, Maciek napisał(a):
Odebrałem dziś samochód po wymianie pompy sprzęgła. Poprzednia była
nieszczelna, regularnie się zapowietrzała i sprzęgło przestawało się
wyłączać.
Wcześniej pedał chodził dość twardo, teraz bardzo miękko (za bardzo na mój
gust), ALE: wcześniej sprzęgło brało około połowy skoku, teraz w górnej
1/3... (tarcza sprzęgła ma 6-7 tys.)
Wygodne to nie jest, a poza tym nie miałem pewności, czy mechanior czegoś
nie skopał, więc wróciłem do warsztatu po wyjaśnienia i usłyszałem, że
punkt łapania sprzęgła nie jest regulowany, tylko narzucony konstrukcją
pompy, pompa została założona prawidłowa od tego modelu, więc inaczej być
nie może.
Mam nieodparte wrażenie, że to była odpowiedź obliczona na spławienie
upierdliwego klienta i że jednak coś skopali.
Czy grupowi mechanicy mogliby zabrać głos?

Odpowiedz moze i byla obliczona na splawienie, ale racje maja.
Nic sie tam nie reguluje.
Tak jak w hamulcach nic nie regulujesz.
Uklad sam sie reguluje .

J.

Data: 2017-06-28 23:18:25
Autor: Maciek
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Dnia Wed, 28 Jun 2017 23:06:06 +0200, J.F. napisał(a):

Odpowiedz moze i byla obliczona na splawienie, ale racje maja.
Nic sie tam nie reguluje.
Tak jak w hamulcach nic nie regulujesz.
Uklad sam sie reguluje .

To skąd tak duża różnica w wysokości punktu łapania sprzęgła? Pedał nie
jest niżej niż był. Może być nawet wyżej.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-29 15:42:40
Autor: J.F.
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19ixj58mgocmx.hjow8zsle0mj$.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 28 Jun 2017 23:06:06 +0200, J.F. napisał(a):
Odpowiedz moze i byla obliczona na splawienie, ale racje maja.
Nic sie tam nie reguluje.
Tak jak w hamulcach nic nie regulujesz.
Uklad sam sie reguluje .

To skąd tak duża różnica w wysokości punktu łapania sprzęgła? Pedał nie
jest niżej niż był. Może być nawet wyżej.

Stara byla zapowietrzona i nieszczelna, to najprostsza odpowiedz.

Po zastanowieniu ... moze i tam sie reguluje jakis luz pedalu/popychacza, i moze im sie nie chcialo.
Bo zasadniczo to uklad sam sie reguluje.

Pare dni i sie przyzwyczaisz.

J.

Data: 2017-06-28 23:17:40
Autor: radekp@konto.pl
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Wed, 28 Jun 2017 21:30:25 +0200, w
<1hd937j4qqm8e$.3d6kp06ads86.dlg@40tude.net>, Maciek <docktor@poczta.onet.pl>
napisał(-a):

Wcześniej pedał chodził dość twardo, teraz bardzo miękko (za bardzo na mój
gust), ALE: wcześniej sprzęgło brało około połowy skoku, teraz w górnej
1/3... (tarcza sprzęgła ma 6-7 tys.)
Wygodne to nie jest,

Ale normalne. W połowie to raczej niewygodne i nienormalne :)

Data: 2017-06-28 23:20:14
Autor: Maciek
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Dnia Wed, 28 Jun 2017 23:17:40 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

Ale normalne. W połowie to raczej niewygodne i nienormalne :)

To w takim razie ja miałem same nienormalne samochody ;)


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-29 00:42:31
Autor: PiteR
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
na  ** p.m.s **  Maciek pisze tak:


Wcześniej pedał chodził dość twardo, teraz bardzo miękko (za
bardzo na mój gust)

tak może być


, ALE: wcześniej sprzęgło brało około połowy
skoku, teraz w górnej 1/3

pompa jest teraz "dłuższa" bardziej wyciska płyn



wróciłem do warsztatu po wyjaśnienia i usłyszałem, że punkt
łapania sprzęgła nie jest regulowany, tylko narzucony konstrukcją
pompy, pompa została założona prawidłowa od tego modelu, więc
inaczej być nie może.

może być bo było :)



Mam nieodparte wrażenie, że to była odpowiedź obliczona na
spławienie upierdliwego klienta i że jednak coś skopali.

no była ale co oni ci teraz poradzą? zeszlifują popychacz?
nawiercą i skrócą?

Lekka zmiana produkcyjna wymiaru przekłada sie na wielką zmianę odczuwania sprzęgła. Nie pierwszy raz nowe cześci są gorsze od tych sprzed 10 lat.



--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-06-29 09:40:22
Autor: Adam
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
W dniu 2017-06-29 o 01:42, PiteR pisze:

(...)
no była ale co oni ci teraz poradzą? zeszlifują popychacz?
nawiercą i skrócą?

Lekka zmiana produkcyjna wymiaru przekłada sie na wielką zmianę
odczuwania sprzęgła. Nie pierwszy raz nowe cześci są gorsze od tych
sprzed 10 lat.


Znaczy, że ktoś wymyślił pompę sprzęgła bez nakrętki regulacyjnej???

Maćku - weź, zobacz jak tam jest i napisz.
Chyba łatwiej i szybciej jest samemu obejrzeć, niż pytać się na grupach.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-06-29 09:45:49
Autor: Maciek
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Dnia Thu, 29 Jun 2017 09:40:22 +0200, Adam napisał(a):

Znaczy, że ktoś wymyślił pompę sprzęgła bez nakrętki regulacyjnej???

Maćku - weź, zobacz jak tam jest i napisz.
Chyba łatwiej i szybciej jest samemu obejrzeć, niż pytać się na grupach.

Taki mam plan, tylko jeżeli ta nakrętka znajduje się za przegrodą, to nie
mam się do niej jak dostać. Od strony pedału żadnej nakrętki nie widzę, ale
jeszcze sprawdzę.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-29 16:39:33
Autor: Adam
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
W dniu 2017-06-29 o 09:45, Maciek pisze:
Dnia Thu, 29 Jun 2017 09:40:22 +0200, Adam napisał(a):

Znaczy, że ktoś wymyślił pompę sprzęgła bez nakrętki regulacyjnej???

Maćku - weź, zobacz jak tam jest i napisz.
Chyba łatwiej i szybciej jest samemu obejrzeć, niż pytać się na grupach.

Taki mam plan, tylko jeżeli ta nakrętka znajduje się za przegrodą, to nie
mam się do niej jak dostać. Od strony pedału żadnej nakrętki nie widzę, ale
jeszcze sprawdzę.


To od strony silnika już raczej nie będzie :(

Przynajmniej ja nie spotkałem nigdy, ale też nie siedzę w tym zawodowo.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-06-29 10:30:47
Autor: viktorius
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
W dniu 2017-06-29 o 01:42, PiteR pisze:


Lekka zmiana produkcyjna wymiaru przekłada sie na wielką zmianę
odczuwania sprzęgła. Nie pierwszy raz nowe cześci są gorsze od tych
sprzed 10 lat.



Ja w C2 1.4 HDI miałem wymieniany siłownik, też do nowej pracy pedału sprzęgła trzeba było się po prostu przyzwyczaić. Żadnej regulacji, cały serwis to jedynie możliwość odpowietrzania układu.

Możnaby kupić oryginał używany zamiast zamiennika o niewiadomo jakiej tolerancji wykonania. Większa szansa, ze działanie będzie podobne, mniejsza szansa, że po chwili też nie padnie. Wybór należy do właściciela.


--
viktorius

Data: 2017-06-29 16:41:27
Autor: Adam
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
W dniu 2017-06-29 o 10:30, viktorius pisze:
(...)

Możnaby kupić oryginał używany zamiast zamiennika o niewiadomo jakiej
tolerancji wykonania. Większa szansa, ze działanie będzie podobne,
mniejsza szansa, że po chwili też nie padnie. Wybór należy do właściciela.



Do Land Rovera Freelandera założyłem pompę Lanosa. Metalowa, nieśmiertelna.
Oryginalna BMW do Freelandera to plastikowa wytłoczka, wytrzymująca może ze dwa lata :(


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-06-29 13:02:11
Autor: nadir
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
W dniu 2017-06-28 o 21:30, Maciek pisze:

Czy grupowi mechanicy mogliby zabrać głos?

Podstawowa sprawa, czy sprawdziłeś, Ty lub mechanik, poziom płynu w zbiorniku? Może układ się zapowietrza, może wysprzęglik jest walnięty?

Data: 2017-06-29 06:09:17
Autor: Zenek Kapelinder
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
I jeszcze nadir niech sprawdzi czy ma oswietlenie bagaznika.

Data: 2017-06-29 18:05:39
Autor: nadir
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
W dniu 2017-06-29 o 15:09, Zenek Kapelinder pisze:
I jeszcze nadir niech sprawdzi czy ma oswietlenie bagaznika.

Skoro twierdzisz, że mu to pomoże, to faktycznie niech sprawdzi.

Data: 2017-06-29 09:30:05
Autor: Zenek Kapelinder
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
no przeciez mu ktos napisal ze za tloczysko robi kawalek preta bez gwintu i regulacja polega na obcieciu albo dospawaniu kawalka preta. Jak nie ma regulacji to polozenie pedalu sprzegla wskazuje na stopien zuzycia sprzegla. Fabryka robi tak ze pedal sprzegla jest rowno z pedalem hamulca. Zuzywanie sie sprzegla powoduje ze pedal sie podnosi ( bywa i tak ze robi sie coraz glebszy ale najczesciej sie podnosi). Przy jakims granicznym zuzyciu tarczy obsluga sprzegla robi sie malo komfortowa i uzytkownik jedzie wymienic na nowe. Kiedys mozna to bylo regulowac ale jak sie przekroczylo dopuszczalne zuzycie to pekalo sloneczko. Chyba lepiej dla uzykownika jak pojedzie na wymiane bo mu sie niewygodnie wciska pedal niz jak gdzies pomiedzy Kiernozia a Wachockiem o trzeciej w nocy pierdolnie mu sloneczko?

Data: 2017-06-29 19:25:20
Autor: Maciek
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Dnia Thu, 29 Jun 2017 09:30:05 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Kiedys mozna to bylo regulowac ale jak sie przekroczylo dopuszczalne zuzycie to pekalo sloneczko. Chyba lepiej dla uzykownika jak pojedzie na wymiane bo mu sie niewygodnie wciska pedal niz jak gdzies pomiedzy Kiernozia a Wachockiem o trzeciej w nocy pierdolnie mu sloneczko?

Tarcza sprzęgła ma pół roku.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-29 10:39:54
Autor: Zenek Kapelinder
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Nie pisalem o tym jednym konkretnym przypadku. Poza tym nie wiem jak jest mocowana lapa. Ona na dwa sposoby jest mocowana i moze u Ciebie w miare zuzywania sprzegla pedal bedzie sie opuszczal. Zeby wiedziec co sie dzieje trzeba zmierzyc jak gleboko popychacz wchodzil w starej pompie a jak gleboko wchodzi w nowej.

Data: 2017-06-29 20:18:15
Autor: J.F.
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Dnia Thu, 29 Jun 2017 09:30:05 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
no przeciez mu ktos napisal ze za tloczysko robi kawalek preta bez
gwintu i regulacja polega na obcieciu albo dospawaniu kawalka
preta. Jak nie ma regulacji to polozenie pedalu sprzegla wskazuje
na stopien zuzycia sprzegla. Fabryka robi tak ze pedal sprzegla
jest rowno z pedalem hamulca. Zuzywanie sie sprzegla powoduje ze
pedal sie podnosi ( bywa i tak ze robi sie coraz glebszy ale
najczesciej sie podnosi).

Stawiam duza wodke, ze zrobione jest jak w hamulcach i zuzycie
sprzegla nic nie zmienia. Za to ten popychacz, dokladnosc wykonania i montazu wplywaja.

J.

Data: 2017-06-29 12:01:57
Autor: Zenek Kapelinder
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
To przegrales. Odkad wprowadzili sprzegla z sprezyna centralna nic sie w nich nie reguluje z wyjatkiem pierwszego ustawienia pedalu sprzegla. W lozyskach z lapkami musial byc luz technologiczny pomiedzy lozyskiem oporowym a lapkami. W sprzeglach z sprezyna cetralna lozysko oporowe caly czas dotyka z niewielka sila do pierscienia oporowego w sprzegle lub bezposrednio do sprezyny. Jak zuzywa sie przede wszystkim tarcza to srodkowa czesc sprezyny centralnej podnosi sie i poprzez linke lub hydraulike powoduje zmiany polozenia pedalu. Moze byc i troche inaczej. Jesli pompa cofa sie do mechanicznego oporu to za wysokosc pedalu sprzegla odpowiada dlugosc popychacza pomiedzy tlokiem pompy a pedalem. Wtedy w miare zuzywania sie tarczy bedzie malal skuteczny skok wysprzeglika. Sprzeglo pomimo ze pedal bedzie zawsze w tym samym miejscu bedzie bralo coraz nizej az dojdzie do takiego momentu ze beda trudno wchodzily biegi a wsteczny bedzie zgrzytal. Samoregulatory w wysprzeglikach byly stosowane w drozszych samochodach wyposazonych w sprzeglo z lapkami. Bo w nich jak wczesniej pisalem wymagany byl luz technologiczny pomiedzy lapkami a lozyskiem oporowym. Dzialalo to podobnie jak samoregulator do zaworu.

Data: 2017-06-29 15:10:13
Autor: Maciek
Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Dnia Thu, 29 Jun 2017 13:02:11 +0200, nadir napisał(a):

Podstawowa sprawa, czy sprawdziłeś, Ty lub mechanik, poziom płynu w zbiorniku? Może układ się zapowietrza, może wysprzęglik jest walnięty?

Po wymianie pompy wysprzęglik się póki co nie zapowietrzył, a poziom płynu
się trzyma. --
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Działanie sprzęgła po wymianie pompy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona