Działka/przyłącze/brak wezwania/sąd?

Data: 2009-03-18 20:37:15
Autor: J.
Działka/przyłącze/brak wezwania/sąd?
Witam, Prosze o pomoc w ponizszej sprawie. Bylam wlascicielka dzialki kupionej od osoby, ktora sprzedala kilka dzialek roznym osobom (powiedzmy, ze bylo ich 10, w tym ja). Ta osoba (na podstawie oswiadczen tych wlascicieli dzialek, aby dzialala w ich imieniu) wystarala sie o przylacza elektryczne do dzialek na swoj koszt i miala podzielic koszty na 10 osob. W miedzyczasie sprzedalam dzialke i do momentu sprzedazy zadne koszty (faktury, wezwania) nie zostaly mi przedstawione. Osoba od ktorej kupilam dzialke zada ode mnie zaplaty za przylacze i straszy sadem wraz z odsetkami za tamten rok ("straszy" osobiscie, nie wysylala do tej pory zadnych pism o zaplate). Co ma zrobic? Kto powinien poniesc te koszty? Dziekuje za odp.

Data: 2009-03-18 23:45:11
Autor: Cavallino
Użytkownik "J." <sloneczko_26.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gprm1r$m5s$1inews.gazeta.pl...
[...]

Sprzedałaś działkę z przyłączem?
No to Ty, jako że świadczenie było na Twoją rzecz, Ty się zobowiązałaś do zwrotu kosztów załatwaiającemu.
I zapewne nie złożyłaś oświadczenia, tylko zlecenie działania w Twoim imieniu.

Data: 2009-03-19 00:15:48
Autor: Robert Tomasik
Działka/przyłącze/brak wezwania/sąd?
Użytkownik "J." <sloneczko_26.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gprm1r$m5s$1inews.gazeta.pl...

Kto powinien ponieść te koszty?

Skoro umówiliście się, że podzielicie koszty pomiędzy siebie, to wydaje mi się dość oczywiste, że powinnaś pokryć te 1/10 kosztów. Chyba, że do faktycznej realizacji umowy doszło już po sprzedaży przez Ciebie działki nowemu nabywcy, bo wówczas możnaby było się ZASTANOWIĆ nad ważnością umowy, w której Ty zlecasz osobie trzeciej wykonanie przyłącza na działce, którą nie masz prawa dysponować.

Działka/przyłącze/brak wezwania/sąd?