Działka rolna - dziedzicznie

Data: 2009-09-12 19:33:04
Autor: kaktus
Działka rolna - dziedzicznie
Witam.

Ojciec jest wlascicielem 1 ha dzialki rolnej. Tyle samo ziemi posiada jego brat. Dzialki te otrzymali od swojego ojca w 1960 roku. Brat ojca w 1971 roku wyjechal na stale do Australii, tam sie ozenil i urodzila mu sie 3 dzieci.
Od 1971 roku ojciec uprawial swoja jak i swojego brata dzialke. Brat ojca zmarl w 2001 roku. Kto prawnie jest teraz wlascicielem 1ha pola od wojka z Australii ?

Data: 2009-09-12 19:43:40
Autor: kaktus

Użytkownik "kaktus" <aga-kris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h8gm0n$alc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dodam jeszcze, ze ojcied od wyjazdu wojka w 71 roku oplacal wszystkie podatki za swoje i wojka pole.
Czy w tym przypadku mozna mowic o zasiedzeniu ?

Data: 2009-09-12 18:15:42
Autor: GK
kaktus <aga-kris@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Czy w tym przypadku mozna mowic o zasiedzeniu ?

Oczywiście nie zaszkodzi wnieść wniosku o stwierdzenie zasiedzenia nieruchomości (w odpowiednim terminie!), ale jeśli Twoi kuzyni będą w stanie wykazać, że Twój ojciec traktował działkę swojego brata jako swoją (np. konsultował się z nim nt. jej wykorzystywania, pisał w listach jako o "jego polu") to raczej nici z tego.

GK

Data: 2009-09-12 20:50:48
Autor: kaktus
[...]

Kuzyni raczej nie beda w stanie nic wykazac. Nigdy nie bylo w Polsce i nawet nie widzieli tego pola. Przypuszczam, ze moga nawet nie wiedziec, ze istenieje w Polsce jakies pole, ktore mogloby byc ich.
Pisze tego posta bo ojciec dostal wczoraj list z urzedu miasta o nastepujacej tresci - a nie wiem za bardzo o co w nim chodzi i jak go rozumiec:

" Na podstawie art. 97& 1 , art. 98 & 2 pkt 1,2,6,7 i art 155 w zw. z art 98 & 1 art 103 & 1 pkt. 6 ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r - Ordynacja podatkowa ( t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm. ), majac na uwadze powyzej powolane przepisy o odpowiedzialnosci spadkopiercy, wzywa sie pana, jako potencjalnego spadkobierce po nie zyjacym wlascicielu nieruchomosci polozonej w miescie X, do przedstawienia postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku lub aktu dziedziczenia po Jozefie K., w terminie 7 dni liczac od dnia otrzymania niniejszego wezwania.
Informacje zawarte w przedmiotowym postanowieniu pozwalaja ustalic osoby zoobowiazane do uiszczenia podatku od przedmiotowej nieruchomosci.
    W sytuacji, gdy takie postepowanie nie mialo miejsca nalezy je przeprowadzic przed sadem rejonowym wlasciwym dla ostatniego miejsca zamieszkania spadkobiercy badz sporzadzic przed notariuszem akt dziedziczenia i zawiadomic o tym urzad, w terminie 7 dni od otrzymania, niniejszego pisma. Po bezskutecznym uplywie powolanych powyzej terminow, wystapimy do sadu z takim wnioskiem i obciazymy pana jego kosztami."

Jak rozumiec powyzsze pismo ? Dodam, ze zadnej sprawy spadkowej po smierci wojka w polsce nie bylo.

Data: 2009-09-12 19:23:26
Autor: Smok Eustachy
Działka rolna - dziedzicznie
Dnia Sat, 12 Sep 2009 20:50:48 +0200, kaktus napisał(a):
/.../
[...]

Czy wy aby tych kuzynów nie chcecie zrobić w wała? Formalnie działka jest ich w sensie takim, że dziedziczą.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-13 07:32:54
Autor: kaktus
Działka rolna - dziedzicznie

Czy wy aby tych kuzynów nie chcecie zrobić w wała? Formalnie działka jest
ich w sensie takim, że dziedziczą.

Nie - chce tylko aby sprawy byly poprawnie uregulowane. Jezeli nie ma
zasiedzenia to pole jest ich i bedzie wtedy trzeba je od nich odkupic.

Działka rolna - dziedzicznie