Dzieci z małżeństwa i z poza - jak wypałnić deklarację zarobków w pracy

Data: 2013-02-19 14:14:10
Autor: gucio
Dzieci z małżeństwa i z poza - jak wypałnić deklarację zarobków w pracy
Mam pytanie odnośnie składanej deklaracji zarobków w pracy w celu ustalenia kwoty wynagrodzenia przypadającej na jednego członka rodziny. Potrzebne jest to do przydzielenia do odpowiednich widełek celem ustalenia dofinansowania z ZFŚS do wczasów.

Przypadek mam nietypowy ... choć coraz powszechniejszy.

Jestem po rozwodzie. Posiadam jedno dziecko z małżeństwa. W zasadzie utrzymujemy je razem czyli płacę alimenty i łożę dodatkowe finanse na wczasy, obozy, szkołę, ubrania itp. Była małżonka jest osoba pracującą.

Obecnie jestem w związku nieformalnym z którego urodziło się dziecko. Utrzymujemy je razem z partnerką. Partnerka jest również osoba pracującą.

Do tej pory (ale już po rozwodzie), gdy posiadałem jedno dziecko w deklarację wpisywałem siebie oraz dziecko i kwotę zakład pracy dzielił na 2 i wychodziła kwota przypadająca na jednego członka rodziny, czyli np. 50 000 zł/rok/2 osoby = 25 000 zł na jednego członka rodziny/rok czyli ok. 2 083 zł/1 osobę/miesiąc. Wystarczyło tylko złożyć oświadczenie że dziecko z małżeństwa jest również na moim utrzymaniu. A może powinno być 50 000 zł/rok/1,5 osoby = 2 777 zł /miesiąc / osobę.

Teraz pojawiło się drugie dziecko. I co w takim przypadku? Czy moje zarobki będą dzielone na 3 osoby? A może na dwie powinny być, czyli  Ja (jedna osoba), pierwsze dziecko (połowa osoby), drugie dziecko (połowa osoby). Piszę połowa osoby bo statystycznie ja utrzymuję pierwsze i drugie dziecko połowicznie.

Proszę mi to wytłumaczyć jak powinno być zgodnie z prawem a nie zgodnie z logiką i sumieniem :)

Pozdrawiam Gucio

Data: 2013-02-19 19:08:37
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "gucio" <dgucio@op.pl> napisał w wiadomości news:51237aa2$0$1210$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A nie ma tam czasem jakiegoś regulaminu, który to określa? Moim zdaniem nie masz obecnie z formalnego punktu widzenia rodziny w ogóle, a zatem cały dochód jest na Ciebie. Moim zdaniem powinieneś zastosować analogię do sytuacji, w jakiej miałbyś rodzinę i dodatkowo miał dziecko spoza małżeństwa. Doliczałbyś je do członków rodziny? Chyba, że w regulaminie jest, że na członków wspólnego gospodarstwa domowego. Ale tu byś brał pod uwagę domowników niezależnie od ich statusu rodzinego.

Data: 2013-02-20 08:27:14
Autor: gucio

Data: 2013-02-20 22:20:30
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "gucio" <dgucio@op.pl> napisał w wiadomości news:51247ad3$0$1300$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tak podejrzewałem. Czyli wpisujesz mieszkających z Tobą i wspólnie gospodarujących. Nie ma to nic wspólnego z ilością posiadanych dzieci.

Data: 2013-02-21 12:11:00
Autor: gucio

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:51253e99$0$1219$65785112news.neostrada.pl...
Tak podejrzewałem. Czyli wpisujesz mieszkających z Tobą i wspólnie gospodarujących. Nie ma to nic wspólnego z ilością posiadanych dzieci.

Dziękuję za odp.
A tak czysto hipotetycznie, czy jeśli mieszkałbym wraz z nie pracującą babcią i bratem uczącym się to czy ich również mógłbym wpisać do gospdarstwa domowego?

Data: 2013-02-21 19:58:56
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "gucio" <dgucio@op.pl> napisał w wiadomości news:512600c6$0$1227$65785112news.neostrada.pl...

[...]

To zależy od regulaminu, ale jeśli jest tylko mowa o wspólnie zamieszkujących, to tak.

Dzieci z małżeństwa i z poza - jak wypałnić deklarację zarobków w pracy