Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Data: 2011-03-07 14:45:42
Autor: boukun
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze
Co jaki¶ czas jaki¶ idiota reżimowy tu na grupie próbuje zakłamywać prawdę i pieprzy trzy po trzy, że w PRLu nic nie było. A ja niedalej jak wczoraj przy obiedzie wspominałem przy swoich dzieciach, jakie to piękne zabawki miałem w dzieciństwie. Pamiętam, że maj±c jakie¶ lat 7, czyli ok. roku 1968 mama kupiła mi w składnicy harcerskiej tak± piekn± kolejkę elektryczn± na baterie, z ciężk± lokomotyw±, wspaniałymi wagonami towarowymi, cystern±, pasażerskim itp. Jak wiemy, w tamtych czasach technologia nie była na takim poziomie, jak dzisiaj, nie było jeszcze komputerów, nie było telefonów komórkowych, telewizorów plazmowych, ale kolejka była naprawdę wysokiej klasy, jakiej dzisiaj nie znajdzie się chyba w żadnym sklepie. Nawet w Niemczech kiedy¶ w specjalistycznym sklepie w Miltenbergu takiej nie widziałem. I co najważniejsze, ta kolejka była produkcji polskiej. Bawiłem się ni± krótko, bo jak przyszedł do mnie o rok młodszy kolega Jacek, to wzi±łem kabel dwu żyłowy z walizki z różnymi materiałami instalacyjnymi ojca i wtyczkę skręcan± na ¶rubki. Kabel miał z jednej strony wtyczkę z bolcami, z drugiej zarobiłem końcówki przewodu i zamontowałem drug± wtyczkę z bolcami. Jeden koniec wł±czyłem do gniazdka i złapałem za wtyczkę z drugiego końca, prosz±c kolegę, żeby nie dotykał metalowych torów, podczas próby poruszenia kolejki na wysokim napięciu i dotkn±łem bolcami dwóch torów. Nast±pił tylko cichy PYK!... i kolejka sie spaliła. Mamie się długo nie przyznawałem, co ja kombinowałem, żeby przy¶pieszyć ruch poci±gu po torach...

Moje dzieci takiej kolejki nie mieli i nigdy już mieć nie będ±...

boukun

Data: 2011-03-07 08:47:08
Autor: Hans Kloss
On 7 Mar, 14:45, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Moje dzieci takiej kolejki nie mieli

 Naucz się w końcu żydzie po polsku. Dzieci kolejki nie miaŁY....
Niestety kto pierwsze słowa do rodziców wypowiadał w yiddish ten jest
prawdopodobnie dożywotnio niezdolny do nauczenia się poprawnej
polszczyzny.  Takiego byka nie ma prawa zrobić 5-letnie polskie
dziecko ...
A w ogóle to wypierdalaj na jewish.culture albo inne takie....
J-23

Data: 2011-03-08 00:00:36
Autor: boukun
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:14d31306-cedb-451f-810c-b185d2d21cbeo10g2000vbg.googlegroups.com...
[...]

Co się tak pieklisz Żydzie z Lukas banku...

boukun

Data: 2011-03-08 10:26:00
Autor: Polok_Prawdziwy
> [...]

dziecko ...

A w ogóle to wypierdalaj na jewish.culture albo inne takie....

Nopseca totobie skurkem łobcienły...!!!

- som pseca niezapsecołe¶, jakciesiem pytołem...

Data: 2011-03-07 14:49:48
Autor: Tomek
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:il2n65$bmf$1mx1.internetia.pl...
[...]

A dlaczego? nie stać Cię? Bo fakt - s± drogie...
Tomek
Ps. Moja makieta z dzeiciństwa stoi w garażu. Tory zardzewiały i pewnie do niczego się nie nadaj±. PIKO - H0.

Data: 2011-03-07 15:25:43
Autor: boukun
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d74e28d$0$2443$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie ma już takich dobrych i wysokiej klasy jak ja miałem. To było cudo...

boukun

Data: 2011-03-09 18:40:05
Autor: White Power
Tomek <kuki543@wp.pl> napisał(a):
Tory zardzewiały i pewnie do niczego się nie nadaj±. PIKO - H0.

To jak cała sieć pkp.

Data: 2011-03-07 17:14:23
Autor: JanKo
[...]

Pieprzycie hipolicie. Na strychu naszego domu znalazłem "zabawki" mojego ojca. Jest¶cie w podobnym wieku. Te zabawki to prymitywne ¶miecie. Być może były interesuj±ce dla kogo¶ kto do zabawy miał jedynie własnego siusiaka.

JanKo

Data: 2011-03-07 23:59:47
Autor: boukun
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "JanKo" <rudy102@military.org> napisał w wiadomo¶ci news:4d75045f$0$2487$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Bo twój ojciec byl dziadem i butelki i szmaty skupował...

boukun

Data: 2011-03-07 20:08:15
Autor: Kaczysta
[...]

A masz pojęcie, ile taka kolejak kosztowała? To była prawie jedna pensja pocz±tkuj±cego nauczyciela! Takie zabawki miały jedynie dzieci szyszek na wysokich stanowiskach w aparacie PRL.
AZ

Data: 2011-03-08 00:01:30
Autor: boukun
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d752d22$0$2502$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Moich rodziców było stać...

boukun

Data: 2011-03-07 14:53:07
Autor: Hans Kloss
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze
On 8 Mar, 00:01, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Moich rodzic w by o sta ...
... bo rodzina z Izraela dolce przysyłała. I to dlatego czułe¶ się
¶cierwo w prylu jaki p±czek w ma¶le nawet zanim zacz±łe¶ "dorabiać"
kradzież± mięsa z rzeĽni.
J-23

Data: 2011-03-08 00:31:25
Autor: boukun
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:0d8b8d8c-5349-4965-9769-f451747b7e3fu3g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Jak ty kochasz tego Donka, Geremka i Jaruzelskiego, że ci gniazdko w Lukas banku uwili i możesz Polaków okradać...

boukun

Data: 2011-03-07 21:27:24
Autor: matusm
[...]

Też pamiętam,
u mnie  w klasie nikt nie miał kolejki PIKO chociaz  wszyscy  ja widzeili
przez szybe w  sklepie.Były dzieci prawników ,lekarzy itd ale nawet Sylwek
co sie  szczycił swoim tat?  wyróżnionym  nagroda "Złota kielnia" też nie
miał kolejki.Natomiast dzieci Ubekow, Sbekow  albo dzialaczy PZPR mialy
zabawki za kilkaset zlotych.Kiedys  zostałem zaproszony ;tata pracował
gdzie? w handu zagranicznym ,chata wolna więc rozłożyli?my kolejke

Pamiętam ,ze wiekszo?ć dzieci chcialo założyć na siebie mundur harcerski
aby póżniej wyjechać na obóz pod namioty .,moze  zdobyć krzyż harcerski.Mała
blaszka ale jakże ważna by przybliżyć sie do "Zoski i Parasola"  Takie
fanaberie jak mudurek tj. bluza z reszt? wyposażenia kosztowała cał± fortune
, to był wydatek jednoroczny ,czy jednorazowy , zakładało sie tylko od
?więta

Teraz też harcerstwo jest eliminowane bo nadal,,,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby
czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace

Data: 2011-03-08 00:05:10
Autor: boukun
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "matusm" <matusm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:il3f39$ati$1news.onet.pl...
[...]

A kja miałem piekny mundurek charcerski i stopień drużynowego, miałem kilka sprawno¶ci, m.in. szachista, piłkarz, koszykarz i przyjaciel żołnierza, bo brali¶my z żołnierzami  w Czermnej koło Kudowy Zdroju udział w podchodach... Piękne czasy...

boukunudział

Data: 2011-03-08 10:32:37
Autor: Ronald Kuczek
On 03/07/2011 02:45 PM, boukun wrote:
Co jaki¶ czas jaki¶ idiota reżimowy tu na grupie próbuje zakłamywać
prawdę i pieprzy trzy po trzy, że w PRLu nic nie było. A ja niedalej jak
[...]
Jasne, słoneczko lepiej grzało, wódka była lepsza, dziewczyny ładniejsze, drzewa bardziej zielone itp. itd. tyle, że komuna nie ma z tym nic wspólnego. Zwyczajnie, człowiek miał niewiele wiosen i ¶wiat był jakby piękniejszy.

RK

Data: 2011-03-08 11:03:07
Autor: u2
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "Ronald Kuczek" <kuczek@kuczek.pl> napisał w wiadomo¶ci news:il4thg$3jl$1mx1.internetia.pl...
[...]

Sperma była inna! ;)

u2

Data: 2011-03-08 17:29:45
Autor: Wiesiaczek
On Tue, 08 Mar 2011 11:03:07 +0100, u2 wrote:

[...]

No wła¶nie...
Sperma musiała być jaka¶ chujowa, skoro tylu takich posrańców się narodziło...
Może to od alpag albo innych kwasiżurów?

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy s± ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2011-03-08 16:30:02
Autor: boukun
[...]

Był spokój, była jedna partia i nikt się nie kłócił, nie licz±c żydowskich KORników, ale oni działali w podziemiu, a my na powierzchni nie mieli¶my o nich pojęcia...

boukun

Data: 2011-03-08 17:31:55
Autor: Wiesiaczek
On Tue, 08 Mar 2011 16:30:02 +0100, boukun wrote:

[...]

Co więcej, celem tej jednej partii było wykarmienie i troska o naród, żeby nie musiał żywić się na ¶mietnikach i miał gdzie mieszkać.

Data: 2011-03-08 16:14:02
Autor: Hans Kloss
On 8 Mar, 18:31, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:

Co więcej, celem tej jednej partii było wykarmienie i troska o naród,
 Człowieku ty się wystaraj o dobrego psychiatrę. Naprawdę dobrego, bo
te brednie które tu usiłujesz wstawiać wskazuj± na poważne zburzenia
psychiczne.  Tzn nie tyle same brednie co fakt że usiłujesz je wcisn±ć
ludziom którzy ¶wietni pamiętaj± zarówno owa dbaj±ca paryję jak i jej
bij±ce serca- emo zomo i ormo.
J-23

Data: 2011-03-09 02:44:03
Autor: boukun
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:5db11c2e-2dd9-4db4-ad2f-5a02d8edf0eda28g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

A to już wasza ekipa, podżegaczy, obecnie w PiS i PO, ci KORniki, ci liberałowie, co beton partyjny kruszyli, by zagarn±ć Polskę dla siebie... Takie żydowskie bankiery teraz się z nich porobiły, co to będ± do upadłego chwalić obecny podporz±dkowany im całkowicie system...

boukun

boukun

Data: 2011-03-09 16:43:57
Autor: obserwator
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze
Hans Kloss <mrdevilyn@gmail.com> napisał(a):  Człowieku ty się wystaraj o dobrego psychiatrę. Naprawdę dobrego, bo
[...]

nie wiem czy sklonnosc do notorycznego klamstwa i megalomania sa to problemy
uleczalne?

*Megalomania - skupienie na własnej doskonało¶ci, samozadowoleniu oraz
¶wiadomo¶ci własnej warto¶ci, znaczenia i możliwo¶ci[1].

Pojęciem tym okre¶la się potocznie zawyżon± nieprawidłow± samoocenę, ale także
system urojeń, tzw. urojenia wielko¶ciowe w zaburzeniach o charakterze
psychotyczny.*

Klamstwo jest cecha charakterystyczna u socjopatow.Kłamanie jest dla
psychopaty jak oddychanie. Przyłapani na kłamstwie tworz± nowe kłamstwa, nie
dbaj±c, czy zostan± na tym nakryci. Jak stwierdza Hare:

&#8222;Kłamanie, oszukiwanie i manipulacja to wrodzone zdolno¶ci psychopatów&#8230;
Przyłapani na kłamstwie i postawieni w obliczy prawdy, rzadko s± zmieszani czy
zakłopotani &#8211; po prostu zmieniaj± swoj± historyjkę albo przystępuj± do
przekręcania faktów, tak aby okazały się zgodne z kłamstwem. W efekcie mamy
serię sprzecznych stwierdzeń i kompletnie ogłupiałego słuchacza&#8221; [Hare].

Zachowanie psychopatów często służy wprawieniu w zakłopotanie i poskromieniu
ofiar, albo wpłynięciu na każdego, kto mógłby słuchać ich wersji opowie¶ci.

Manipulacja jest kluczem w ich podbojach, a kłamstwo jest jednym ze sposobów,
w jaki to osi±gaj±. http://quantumfuture.net/pl/psychopath_2.html

Data: 2011-03-08 19:23:47
Autor: Anatol
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:il5p6b$h0h$6news.onet.pl...

Co więcej, celem tej jednej partii było wykarmienie
i troska o naród,
żeby nie musiał żywić się na ¶mietnikach i miał gdzie mieszkać.

I ten cel był realizowany poprzez doprowadzenie do wielkiego kryzysu w produkcji żywno¶ci. Za Gierka Polska chyba po raz pierwszy historii stała się olbrzymimi importerem żywno¶ci przy jednoczesnym znacznym pogorszeniu w zaopatrzeniu.

Ze ¶mietników jedyne co sie nadawało do wybierania to był tylko suchy chleb produkowany z importowanego za kredyty dewizowe zboża oraz  - w pobliżu miejsc pobytu dewizowców - puszki po zachodnim piwie, które były symbolem luksusu służ±cym do ozdoby mieszkań.

Wszelkie surowce wtórne oraz nie zniszczona odzież, meble albo RTV i AGD były zbyt cenne żeby je wyrzucać.

Anatol

Data: 2011-03-08 18:55:44
Autor: Wiesiaczek
On Tue, 08 Mar 2011 19:23:47 +0100, Anatol wrote:

[...]

No to dorobili¶my się dobrobytu!
Mamy pod dostatkiem puszek na ¶mietnikach i używanych ciuchów w szmateksach!
A jakie "super"-auta możemy kupować po Niemcach?!

Szkoda tylko, że coraz więcej supermarketów zamyka swoje ¶mietniki na kłodkę :(    (fakt).

Data: 2011-03-08 22:02:12
Autor: jadrys
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniej sze
W dniu 2011-03-08 19:23, Anatol pisze:

I ten cel był realizowany poprzez doprowadzenie do wielkiego kryzysu w produkcji żywności. Za Gierka Polska chyba po raz pierwszy historii stała się olbrzymimi importerem żywności przy jednoczesnym znacznym pogorszeniu w zaopatrzeniu.

Ze Ĺ›mietnikĂłw jedyne co sie nadawaĹ‚o do wybierania to byĹ‚ tylko suchy chleb produkowany z importowanego za kredyty dewizowe zboĹĽa oraz  - w pobliĹĽu miejsc pobytu dewizowcĂłw - puszki po zachodnim piwie, ktĂłre byĹ‚y symbolem luksusu sĹ‚uĹĽÄ…cym do ozdoby mieszkaĹ„.

Wszelkie surowce wtórne oraz nie zniszczona odzież, meble albo RTV i AGD były zbyt cenne żeby je wyrzucać.

Anatol

Masz jakieĹ› dane na ten temat?  Raz w PRLu zdarzyĹ‚o mi siÄ™ trafić na duĹ„ski boczek.  A mieszkanie miaĹ‚em nad rzeĹşnikiem, czÄ™sto widziaĹ‚em przywoĹĽone caĹ‚e pojemniki z Ĺ›wiĹ„skimi ogonami. Chyba nie byĹ‚y to ogony importowane?

Data: 2011-03-09 01:40:26
Autor: Anatol

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:il65g8$qbp$1news.onet.pl...

[...]

Nie mam danych.  BazujÄ™ na wĹ‚asnych obserwacjach okolicznych Ĺ›mietnikĂłw i punktĂłw skupĂłw surowcĂłw wtĂłrnych. Chleb byĹ‚ poczÄ…tkowo wygrzebywany z pojemnikĂłw, a potem pojawiĹ‚y siÄ™ skrzynki na suchy chleb. Butelki i makulaturÄ™ gromadzili i sprzedawali sami obywatele - prywatnie (za makulaturÄ™  mozna byĹ‚o dostać bony na papier toaletowy) bÄ…dĹş  ramach akcji szkolnych. Uczniowie w ramach rywalizacji szukali makulatury takĹĽe na Ĺ›mietnikach, a rĂłwnieĹĽ byli wyznaczani do pracy fizycznej przy porzÄ…dkowaniu np. szkolnych skĹ‚adĂłw zgromadzonej makulatury (do tego dochodziĹ‚y takĹĽe tzw. "prace spoĹ‚eczne", rĂłwnieĹĽ przy Ĺ‚opacie).

Skupy butelek był ważnym elementem życia społeczno-gospodarczego obywateli i inteteresowały się nimi media :

http://www.youtube.com/watch?v=mxayFv8q8ZY

Anatol

Data: 2011-03-09 08:04:00
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-09 01:40, Anatol pisze:

[...]

Tak, o tym co napisałeś to mi też wiadomo. Ale mi chodziło o ten rzekomy "olbrzymi import żywności" w PRLu i o jakieś dane na ten temat.

Data: 2011-03-09 10:27:24
Autor: Anatol
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:il78ot$rvg$1news.onet.pl...

Tak, o tym co napisałeś to mi też wiadomo. Ale mi chodziło o ten rzekomy "olbrzymi import żywności" w PRLu i o jakieś dane na ten temat.

http://www.zb.eco.pl/zb/86/czynniki.htm

"...Tu warto przypomnieć, że intensywny rozwój hodowli, forsowany w Polsce po 1970 r., kosztował nasz kraj, obok skażenia wód i gleb, ponad 21 mld $ USA wydanych tylko w latach 1971-80 na import samych zbóż i pasz, co doprowadziło tylko w latach 1973-81 do 8 mld $ deficytu w bilansie handlu zagranicznego artykułami rolno-spożywczymi i ogromnie przyczyniło do wzrostu zagranicznego zadłużenia i kryzysu."

 z ksiÄ…ĹĽki Rolickiego o Gierku :

"...w latach 1971-75 import zbóż i pasz treĹ›ciwych ze strefy dolarowej wyniĂłsĹ‚ aĹĽ 14,5 miliona ton. Nie byĹ‚o to wszystko, ze wschodu bowiem, a wiÄ™c za ruble, w tym samym okresie zakupiono dodatkowo 6,7 miliona ton. W nastÄ™pnym  piÄ™cioleciu, wobec piÄ™ciu lat nieurodzaju, sytuacja miaĹ‚a siÄ™ jeszcze bardziej pogorszyć i import ze strefy dolarowej miaĹ‚ wynieść niemal 40 milionĂłw ton zbóż i pasz, natomiast ze strefy rublowej juĹĽ tylko 1,5 miliona ton."

Anatol

Data: 2011-03-09 20:03:15
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-09 10:27, Anatol pisze:
[...]

Przemysłowa hodowla zwierząt rzeźnych to patent USA i do nas trafił dopiero za "demokracji". Wcześniej w PRLu trzoda chlewna drób i bydło były tuczone na naturalnych paszach.

Ze wschodu? ZboĹĽe importowaliĹ›my z  ZSRR? A ja myĹ›lalem widzÄ…c ta nieprzebrane Ĺ‚any zbóż w PRLu w porĂłwnaniu do NRD,CzechosĹ‚owacji, BuĹ‚garii, Rumunii czy nawet JugosĹ‚awii ĹĽe byliĹ›my jakimĹ› potentatem w eksporcie zbóż za granicÄ™. A tu.. no proszÄ™, - wyszĹ‚o szydĹ‚o z worka.

Data: 2011-03-09 21:14:33
Autor: Anatol

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:il8it6$s3b$1news.onet.pl...

[...]

Bo to była gierkowska koncepcja (w USA nie bylo PGRów budowanych wg planu ideologiczno-politycznego) wielkiego skoku w rolnictwie, opartego na wielkich PGR i importowanych paszach :

http://www.youtube.com/watch?v=PWsfE2CQkts&

Anatol

Data: 2011-03-09 22:28:19
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-09 21:14, Anatol pisze:

[...]

Ale ich (USA) fermy byly znacznie większe od tych naszych PGR-ów. I to oni na masową skalę w produkcji stosowali pasze hormonalne i antybiotyki że efekty uboczne takiej produkcji musiały być sztucznie utylizowane gdyż ich samoistny rozpad trwałby długi czas. Nasza PGR-y nie miały tego typu problemów.

Data: 2011-03-10 00:52:33
Autor: Anatol
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:il8rdj$voj$1news.onet.pl...

[...]

W USA inwestowaĹ‚ swoje pieniÄ…dze prywatny inwestor na podstawie profesjonalnego biznesplanu, a nie za publiczne pieniÄ…dze  na podstawie wytycznych I sekretarza bazujÄ…cych na teoriach marksistowskich. RĂłwnie dobrze moĹĽna by zwalić na USA niedobĂłr samochodĂłw w Polsce produkowanych przecieĹĽ na taĹ›mie produkcyjnej wynalezionej przez Forda.

Anatol

Data: 2011-03-09 02:40:51
Autor: boukun
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:il5s7o$bpa$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Mogło być lepiej, ale Geremek zainspirował stan wojenny i od tamtej pory jest juz tylko gorzej...

boukun

Data: 2011-03-09 17:06:40
Autor: cirrus
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:il5hgo$inf$1mx1.internetia.pl...
[...]

Raczej o niczym nie miałe¶ pojęcia i to widać.

--
stevep

Data: 2011-03-10 08:59:56
Autor: boukun
Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomo¶ci news:il88ih$d2m$1news.vectranet.pl...
[...]

O wielu rzeczach nie mieli¶my, ale na szczę¶cie był moment, od sierpnia 1980 do 13 grudnia 1981 roku, że się coraz więcej dowiadywli¶my. A dzisiaj wy nie macie znów o niczym pojęcia...

boukun

Dzieciństwo w PRLu było najpiękniejsze