Dziecko w malym samolocie

Data: 2016-02-09 01:22:08
Autor: msawic
Dziecko w malym samolocie
"Zabrania się przewożenia dzieci do lat 4-ech na
pokładzie szybowców i balonów, a także na pokładzie
jednosilnikowych statków powietrznych o masie
maksymalnej dopuszczalnej do startu do 5.700 kG i
posiadających mniej niż 2 miejsca dla podróżnych, w
lotach innych niż ratownicze albo sanitarne."

Czyli 4-osobowym, 1-silnikowym można, czy nie? Bo można to dwojako interpretować.

M.

Data: 2016-02-09 11:19:21
Autor: J.F.
Dziecko w malym samolocie
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:75832a87-a01d-4832-b7a6-1c136c65fbed@googlegroups.com...
[...]

Na oko mozna.
Ale o co tu chodzi - polityka prorodzinna, ochrona zycia poczetego, lot zle wplywa na dziecko, dziecko zle wplywa na pilota ?

J.

Data: 2016-02-09 02:33:55
Autor: msawic
Dziecko w malym samolocie
W dniu wtorek, 9 lutego 2016 11:19:37 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Ale o co tu chodzi - polityka prorodzinna, ochrona zycia poczetego, lot zle wplywa na dziecko, dziecko zle wplywa na pilota ?

Przypuszczam, że obawa, że pilot zamiast pilotować, będzie się zajmował dzieckiem. Ale w 4-osobowym, z opieką drugiego podróżnego to problemu nie widzę.

A swoją drogą, czy w małych samolotach można, trzeba, czy też nie wolno stosować dodatkowy fotelik?

M.

Data: 2016-02-09 13:44:41
Autor: J.F.
Dziecko w malym samolocie
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:603c9250-a7f7-467a-87e1-858df6c72cd9@googlegroups.com...
[...]

Ale do tego wystarczy 3-osobowy.

A swoją drogą, czy w małych samolotach można, trzeba, czy też nie wolno stosować dodatkowy fotelik?

chyba jeszcze na to nie wpadli ... ale zauwaz ze w duzych samolotach pasy dla pasazera sa tylko biodrowe, wiec odpada jeden z argumentow za fotelikiem.

J.

Data: 2016-02-09 21:24:27
Autor: JJR
Dziecko w malym samolocie
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał
Ale w 4-osobowym, z opieką drugiego podróżnego to problemu nie widzę.
Ale do tego wystarczy 3-osobowy.

"Zabrania się przewożenia dzieci (...) w lotach innych niż ratownicze albo sanitarne."

Wszystkie wasze dywagacje dotyczące ilości miejsc możecie sobie o kant... :)

--
pozdrawiam,
Jędrzej

Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował.   -  Mark Twain

Data: 2016-02-10 19:28:22
Autor: Robert Tomasik
Dziecko w malym samolocie
W dniu 09-02-16 o 21:24, JJR pisze:
[...]

W ratowniczych i sanitarnych ZAWSZE można.

Data: 2016-02-09 13:40:38
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Dziecko w malym samolocie
msawic@gmail.com pisze:
"Zabrania się przewożenia dzieci do lat 4-ech na
pokładzie szybowców i balonów, a także na pokładzie
jednosilnikowych statkĂłw powietrznych o masie
maksymalnej dopuszczalnej do startu do 5.700 kG i
posiadających mniej niż 2 miejsca dla podróżnych, w
lotach innych niĹź ratownicze albo sanitarne."

Mniej niż dwa miejsca, czyli jedno miejsce. Pilot też jest podróżnym (sprawdzić, czy nie dron), więc na kolanach miałby to dziecko trzymać? A może w bagażniku? A dorosłego można tak przewozić?

Rafal "RAV" Miszczak      www.e-rav.pl
Skype: rav_wroc_pl_2          GG: 9783

Data: 2016-03-07 20:06:39
Autor: TJ_Blues
Dziecko w malym samolocie
On Tuesday, February 9, 2016 at 7:40:45 AM UTC-5, Rafal 'RAV' Miszczak wrote:
msawic@gmail.com pisze:
> [...]

Mniej niż dwa miejsca, czyli jedno miejsce. Pilot też jest podróżnym (sprawdzić, czy nie dron), więc na kolanach miałby to dziecko trzymać? A może w bagażniku? A dorosłego można tak przewozić?

Nie wg ustawy "prawo lotnicze" :-)
http://www.aeroklub.nowytarg.pl/_pliki/pl-6-nowe,2754a.pdf
========================Podróżny. Osoba  przewożona  statkiem  powietrznym
nie wchodząca w skład załogi, odnośnie której zgoda
użytkownika  na  udział  w  locie  została  wyrażona
w innym dokumencie niż bilet
========================
Ale przepis i tak jest dosc dziwny. Wynika z niego, ze samolot jak np.
P-38 z usunietym uzbrojeniem i zarejestrowany jako zabytek / experimental
spokojnie nadaje sie do przewozu dzieci. Ma MTOW wieksza od 5700kg i jest wielosilnikowy. W ta kategorie wpisuje sie wiele wspolczesnych samolotow szkolno-bojowych:
L-59 Super Albatros, Yak 130/ Aermacchi M-346, BAE Systems Hawk, Dassault/Dornier Alpha Jet....

Inaczej mowiac, po co ustawodawaca zafundowal nam wylicznake; jednosilnikowy, MTOW < 5.700kg... jesli kryterum jedynie waznym jest ilosc miejsc dla
podroznych? Wystarczylo napisac, ze dzieci do lat 4 nie wolno
przewozic na pokladzie samolotow posiadających mniej niż 2 miejsca dla
podróżnych...

cheers

Data: 2016-02-09 14:23:45
Autor: twistedme
Dziecko w malym samolocie
W dniu 2016-02-09 o 10:22, msawic@gmail.com pisze:
[...]

Nie bijcie, ale pytam poważnie. Kto to sprawdza? Rozumiem, że w razie tfu, tfu, jakby coś się stało, to byłby dodatkowy zarzut.

Data: 2016-02-09 20:41:58
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Dziecko w malym samolocie

Powitanko,

Kto to sprawdza?

Wypozyczajacy samolot?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2016-02-10 08:45:04
Autor: twistedme
Dziecko w malym samolocie
W dniu 2016-02-09 o 20:41, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

Kto to sprawdza?

Wypozyczajacy samolot?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Skoro tak, to nie ma problemu :) Wystarczy się z nim skontaktować i zapytać :)

Dziecko w malym samolocie