Dziedziczenie, spadek, zg³oszenie do US, takie klimaty

Data: 2017-12-20 17:56:52
Autor: Tomaszek
Dziedziczenie, spadek, zg³oszenie do US, takie klimaty
Mam w rêku prawomocne orzeczenie o nabyciu spadku przez moje ciotki z mocy testamentu (orzeczenie uprawomocni³o siê 1 grudnia 2017) Dziedzicz± one mieszkanie po zmar³ej babce po po³owie. Ja wchodzi³em w rachubê jako spadkobierca ustawowy. Mi nie przypada nic. Na rozprawie spadkowej zreszt± odrzuci³em spadek w razie jakby co¶ tam jednak by³o ¶mierdz±cego.
Wiem, wiem... pozbawi³em siê prawa do zachowku.

Czy muszê zg³aszaæ ten fakt, ¿e nic nie dziedziczê do US?
Z druku SD-Z2 nie wynika, by dotyczy³o to mnie, ale mo¿e istnieje jaki¶ inny druk...?
Logika podpowiada, ¿e nie muszê robiæ nic, ale ja bojê siê pos³ugiwaæ logik± w tym kraju:(

--
t0maszek

Data: 2017-12-20 14:23:04
Autor: witek
On 12/20/2017 10:56 AM, Tomaszek wrote:
[...]

Masz dzieci?
Bo jak odrzuci³e¶ spadek to one dziedzicz± twoj± czê¶æ.
To tak na marginesie odziedziczenia zera.

Je¶li w orzeczeniu o nabyciu spadku nie jeste¶ wymieniony, ¿e dziedziczysz cokolwiek to nie musisz sk³adaæ niczego w US.
Tym bardziej, ze spadek odrzuci³e¶.

Czy byla jakis inny majatk niz mieszkanie? co bylo w testamencie i co jest w orzeczenieu?
Bo w testamencie mo¿na by³o napisaæ, ze ciotki dostaj± mieszkanie i nie wspomnieæ o reszcie maj±tku.
Co o pozosta³ym maj±tku mówi orzeczenie, je¶li mówi.
Chybam ze testament nei rozporz±dza³ mieszkaniem tak jak piszesz, a ca³o¶ci± maj±tku.

Data: 2017-12-23 08:25:28
Autor: Tomaszek
W dniu 2017-12-20 o 21:23, witek pisze:
Masz dzieci?
Bo jak odrzuci³e¶ spadek to one dziedzicz± twoj± czê¶æ.
To tak na marginesie odziedziczenia zera.

To wiem. Dzieci nie mam.

Je¶li w orzeczeniu o nabyciu spadku nie jeste¶ wymieniony, ¿e
dziedziczysz cokolwiek to nie musisz sk³adaæ niczego w US.
Tym bardziej, ze spadek odrzuci³e¶.

OK. Nie ma mnie w orzeczeniu.

[...]

Jest tak jak piszesz. Testament rozporz±dza³ ca³o¶ci± spadku. W testamencie jest takie zdanie: "Stawaj±ca o¶wiadcza, ¿e do ca³ego spadku powo³uje swoje córki...."
Orzeczenie s±du mówi, ¿e ca³o¶æ spadku dziedzicz± córki po po³owie.

Dziêkuje bardzo za pomoc i zainteresowanie

--
t0maszek

Data: 2017-12-23 16:14:55
Autor: witek
On 12/23/2017 1:25 AM, Tomaszek wrote:
Orzeczenie s±du mówi, ¿e ca³o¶æ spadku dziedzicz± córki po po³owie.

No to nie ma tematu.

Data: 2017-12-24 11:16:57
Autor: Å„
Dziedziczenie, spadek, zg³oszenie do US, takie klimaty
W sumie to ciekawe, ¿e bank[i] przy takim postanowieniu i tak potrafi± ¿±daæ osobnego dzia³u spadku lub (zawartej przed bankiem, nawet maj± druki) umowy o podzia³ ¶rodków zgromadzonych przez spadkodawcê.

Data: 2017-12-24 12:21:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-24 o 11:16, ñ pisze:
W sumie to ciekawe, ¿e bank[i] przy takim postanowieniu i tak potrafi± ¿±daæ osobnego dzia³u spadku lub (zawartej przed bankiem, nawet maj± druki) umowy o podzia³ ¶rodków zgromadzonych przez spadkodawcê.

Jest to logiczne, poniewa¿ odziedziczenie "po po³owie" nie oznacza przecie¿, ¿e ka¿demu nale¿y siê po po³owie stanu konta. To dopiero zostaje umówione (lub postanowione) w dziale spadku, a wówczas strony mog± siê umówiæ, ¿e jedn± po³ówk± spadku bêdzie na przyk³ad ca³e mieszkanie, a drug± ca³e konto.

Tak wiêc, Koniu, wiêcej logiki w na nowy rok ¿yczê :)

--
Liwiusz

Data: 2017-12-24 12:48:47
Autor: witek
On 12/24/2017 4:16 AM, ñ wrote:
W sumie to ciekawe, ¿e bank[i] przy takim postanowieniu i tak potrafi± ¿±daæ osobnego dzia³u spadku lub (zawartej przed bankiem, nawet maj± druki) umowy o podzia³ ¶rodków zgromadzonych przez spadkodawcê.

Bo dopiero dzia³ spadku stwierdza kto odziedziczy³ co.
Chyba, ze w banku stawi± siê wszyscy spadkobiercy.
Wowczas bank wyp³aca pieni±dze wszystkich spadkobiercom i nie obchodzi go jak ju¿ siê podziel±.
Stawienie siê jednego spadkobiercy bez dzia³u spadku nie wyja¶nia czy ma prawo do tych pieniedzy, bo byc moze spadkobiercy podzieli spadek miedzy sob± inaczej i stawiajacemu sie pieniadze nie przys³uguj±.

Dziedziczenie, spadek, zg³oszenie do US, takie klimaty