[PKO BP] Dzieje się: Visa PayWave

Data: 2010-01-13 14:21:25
Autor: corner
[PKO BP] Dzieje się: Visa PayWave
http://prnews.pl/hydepark/decyzja-pko-bp-punkt-zwrotny-dla-polskiego-systemu-bankowego-47698.html

Czy zna kto¶ szczegóły? Widać Visa atakuje od razu wielk± masę klientów, a nie rozdrabnia się jak MasterCard. Czy przejmie pierwszeństwo?

Data: 2010-01-13 15:02:12
Autor: RobertS
[PKO BP] Dzieje się: Visa PayWave

Czy zna kto¶ szczegóły? Widać Visa atakuje od razu wielk± masę klientów, a nie rozdrabnia się jak MasterCard. Czy przejmie pierwszeństwo?

jest szansa, że transakcje bezstykowe trafi± pod "strzechy", teraz to był tylko gadżet dla nielicznych...

przy takiej liczbie kart obsluguj±cych technologię akceptacja ich powinna ruszyc z kopyta ;-)

RobertS

Data: 2010-01-13 08:20:14
Autor: Clegan
Dzieje się: Visa PayWave
On 13 Sty, 15:02, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

był tylko gadżet dla nielicznych...

przy takiej liczbie kart obsluguj±cych technologię akceptacja ich
Czy ja wiem ? W końcu klienci PKO BP chyba - piszę to wył±cznie z
moich obserwacji bo zdarza mi się przechodzić obok bankomatu PKO -
stoj± w nieraz długich kolejkach do tegoż, co ¶wiadczy o tym do czego
karty s± głównie wykorzystywane.
Poza tym przecież karta bezstykowa jest tak czy tak tylko gadżetem,
którego koszty ponosimy koniec końców my.

Data: 2010-01-13 20:05:40
Autor: corner
Dzieje się: Visa PayWave

Użytkownik "Clegan" <cleghan@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:e619d34f-0b45-452e-a2e2-f87285291833g25g2000yqd.googlegroups.com...

Poza tym przecież karta bezstykowa jest tak czy tak tylko gadżetem,
którego koszty ponosimy koniec końców my.

Zwykłe karty magnetyczne też były tylko gadżetem, którego koszty ponie¶li¶my.

Data: 2010-01-14 00:31:01
Autor: Krzysiek
Dzieje się: Visa PayWave
On 13 Sty, 17:20, Clegan <cleg...@gmail.com> wrote:

[...]

Co może być jedn± z przyczyn tej decyzji - licz±, że w ten sposób
odwróc± ten trend.

..

Data: 2010-01-14 08:26:32
Autor: xbartx
Dzieje się: Visa PayWave
Dnia Wed, 13 Jan 2010 08:20:14 -0800, Clegan napisał(a):

Czy ja wiem ? W końcu klienci PKO BP chyba - piszę to wyłącznie z moich
obserwacji bo zdarza mi się przechodzić obok bankomatu PKO - stoją w
nieraz długich kolejkach do tegoż, co świadczy o tym do czego karty są
głównie wykorzystywane.

Tutaj chodzi o to, że za jednym pociągnięciem około 30% (jak się mylę to proszę mnie poprawić) użytkowników kart w pl nagle zrobi się bezstykowa a to wymusi na sprzedawcach montowanie terminali czyli ich upowszechnienie. Jak na konserwatywne PKO BP to całkiem ostra zagrywka. Chociaż do tej pory tylko MC próbował mozolnie coś działać, ale widać VISA musiała dać jakieś niezłe warunki, że przekonała do siebie tak dużego gracza.

Data: 2010-01-14 05:30:39
Autor: Erazmus
Dzieje się: Visa PayWave
On 14 Sty, 09:26, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

> obserwacji bo zdarza mi się przechodzić obok bankomatu PKO - stoj± w
> nieraz długich kolejkach do tegoż, co ¶wiadczy o tym do czego karty s±

Tutaj chodzi o to, że za jednym poci±gnięciem około 30% (jak się mylę to
proszę mnie poprawić) użytkowników kart w pl nagle zrobi się bezstykowa a
to wymusi na sprzedawcach montowanie terminali czyli ich upowszechnienie.
Jak na konserwatywne PKO BP to całkiem ostra zagrywka. Chociaż do tej
pory tylko MC próbował mozolnie co¶ działać, ale widać VISA musiała dać
jakie¶ niezłe warunki, że przekonała do siebie tak dużego gracza.

First Data, wła¶ciciel marki Polcard, planuje w tym roku zwiększyć
swoj± sieć urz±dzeń akceptuj±cych płatno¶ci bezgotówkowe o ok. 15
proc. Obecnie ma ok. 80 tys. takich urz±dzeń, z czego ok. 55 tys.
terminali, 15 tys. PIN-padów i ok. 10 tys. urz±dzeń należ±cych do
innych firm współpracuj±cymi z systemami First Data", podaje dziennik..

"Firma wdraża technologię umożliwiaj±c± płatno¶ci bezstykowe [...]  -
Kończymy pilotaż i jeszcze w pierwszym kwartale zaczniemy instalować
takie czytniki. Spodziewamy się, że w tym roku będzie 5 tys. takich
terminali. Zainteresowane s± między innymi hipermarkety - mówi  Janusz
Diemko, prezes First Data Polska", czytamy w "Rz".

Mam nadzieje że wkrótce  będę mógł korzystać z mojej zbliżeniówki
Polbanku nie tylko w Maku i Empiku.

Data: 2010-01-14 23:00:09
Autor: JanKo
Dzieje siÄ™: Visa PayWave
Agent xbartx nadaje:
[...]

Karty będą posiadały zarówno pasek magnetyczny jak i chip. Będą działały w starych typach terminali... gdy się pojawią za dwa lata.

Data: 2010-01-16 10:31:44
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
Dzieje siÄ™: Visa PayWave
On 10-01-14 23:00, JanKo wrote:
Agent xbartx nadaje:
[...]

w starych typach terminali... gdy siÄ™ pojawiÄ… za dwa lata.

Maja sie pojawic juz w polowie tego roku na poczatek. Do konca 2010 moze to jyz byc blisko 3 miliony. Po dwoch latach caly rynek to ok 3 tysiecy. Robi wrazenie :)

--
http://www.prnews.pl
http://www.bankier.pl

Data: 2010-01-13 14:03:47
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 13 Jan 2010 15:02:12 +0100, RobertS napisał(a):

[...]

Mam nadzieję, że nawet PKO BP da możliwo¶ć pozostania przy starej technologii. Bo jak rozumiem bezprzewodowego kanału akceptacji wył±czyć się jako¶ nie da (a zepsuć?)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-13 15:14:37
Autor: RobertS
[PKO BP] Dzieje się: Visa PayWave

Mam nadzieję, że nawet PKO BP da możliwo¶ć pozostania przy starej technologii. Bo jak rozumiem bezprzewodowego kanału akceptacji wył±czyć się jako¶ nie da (a zepsuć?)

a kto¶dał już tak± możliwo¶ć = mam bezstykow± kartę, ale opcja bezstykowa zostalazablokowana?

RobertS

Data: 2010-01-13 14:21:19
Autor: xbartx
[PKO BP] Dzieje się: Visa PayWave
Dnia Wed, 13 Jan 2010 15:14:37 +0100, RobertS napisał(a):

a ktośdał już taką możliwość = mam bezstykową kartę, ale opcja
bezstykowa zostalazablokowana?

Chodzi o to, że o ile dobrze zrozumiałem, PKO BP będzie wydawało kartę podstawową właśnie z PayWave i czy będzie to można wyłączyć, bo karty bez PayWave jako podstawowej do konta chyba nie będzie.

Data: 2010-01-13 20:04:28
Autor: corner
[PKO BP] Dzieje siÄ™: Visa Pa yWave
Jeśli nie będzie do wyboru zwykłej karty to nie widze możliwości wyłączenia transakcji zbliżeniowych. Skoro są one w większości offline, to bank nawet nie ma jak tego przyblokować. No ale nie znam dokładnie tego standardu.

Może będzie można ten "moduł" karty jakoś zepsuć - może jakimś polem elektrycznym?

Data: 2010-01-14 00:29:03
Autor: Krzysiek
Dzieje się: Visa PayWave
On 13 Sty, 15:14, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

a kto¶dał już tak± możliwo¶ć = mam bezstykow± kartę, ale opcja
bezstykowa zostalazablokowana?

Polbank. Karta bezstykowa to oddzielna karta, wiec mozna jej nie
posiadac albo trzymac schowana w domu:)

[PKO BP] Dzieje się: Visa PayWave