Dzieje sie troche w temacie swiatelek

Data: 2010-09-10 22:53:35
Autor: raviz
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Witam,
Jeszcze do niedawna obeicywane na forum 1000lm bylo obiektem westchnien,
ale konkurencja nie proznuje i mojawiaja sie swiatelka z deklarowana moca 700lm. Jeszcze troche i 1000lm bedzie w wersji kieszonkowej w dobrej cenie.
Link do 700lm:
http://www.shiningbeam.com/servlet/the-182/**NEW**-MG-P-dsh-Rocket-SST-dsh-50/Detail

Ktos mial dylemat z wyborem, dzieki czemu zebral niezla kolekcje konkurencyjnych lampek:
http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=284119
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2010-09-10 22:56:42
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
raviz wyklepal(a) :

[...]

I to wszystko nadaje sie do jezdzenia jak G na slizgawke :)
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-10 23:00:55
Autor: raviz
Dzieje sie troche w temacie swiatelek

I to wszystko nadaje sie do jezdzenia jak G na slizgawke :)

Z jakiej to przyczyny? :>

Data: 2010-09-10 23:11:45
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
raviz wyklepal(a) :
I to wszystko nadaje sie do jezdzenia jak G na slizgawke :)
Z jakiej to przyczyny? :>

Bo swieci jak latarka i gdy skrecasz tracisz oswietlenie z boku, zbyt skupione swiatlo w punkcie centralnym powoduje z kolei to, ze przestajesz zauwazac co sie dzieje zaraz pod kolami roweru. Do swiecenia kierowcom po oczach super zabawki, ale do jazdy w terenie o kant zadka rozbic.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-10 23:16:20
Autor: raviz
On 2010-09-10 23:11, Dominik Mirowski wrote:
raviz wyklepal(a) :
[...]

Wiesz, to zalezy od konkrentego modelu. Obecnie uzywam Fenixa L2D.
Jedynym mankamentem tej latarki jest... firmowe mocowanie do kierownicy, ktore to wlasnie powinno byc rozbite o w/w kant. Co do samego swiatla jest bardzo dobrze rozlozone. W przeciwnienstwie do dedykowanych lampek, latarke mozna wyczepic i uzywac w namiocie, zaliczyc bunkier po drodze. W tym wypadku ide na kompromis zyskujac zakres uzytecznosci.

Data: 2010-09-10 23:36:22
Autor: Dominik Mirowski
[...]

Przy ilosciach swiatla przekraczajacych kilkaset lumenów rozklad staje sie wazny - przestajesz slepic na boki tylko jedziesz przy pelnym oswietleniu. Tu juz nie ma mowy o akomodacji.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-11 19:46:30
Autor: Dariusz K. Ładziak
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Użytkownik Dominik Mirowski napisał:
raviz wyklepal(a) :
[...]

Lumeny to nie kandele - to miara całkowitej ilości świata a gdzie ile tego światła dasz to twoja sprawa. Jak się weźmie lampę rzędu 1000 lm i da wiązkę o rozwartości kilku stopni (klasyczny pencil beam) to jasne że nie nadaje się to do jazdy. Ekstremalnie skupione wiązki w ogóle nie nadają się bez użycia bez statywu - miałem kiedyś w ręku latarkę dającą ze stu metrów skupienie światła rzędu kilkudziesięciu centymetrów. Nic, dosłownie nic nie dało się z jak pomocą zobaczyć - świecąca skacząca po lesie kropka i ciemność dookoła.
Trzeba poczekać aż ktoś kumaty tum diodom dorobi stosownie dopasowana optykę.

--
Darek

Data: 2010-09-11 09:36:28
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Dominik Mirowski pisze:
[...]

Przerobiłem masę lampek klasycznych catayek i smartów, wszystkie
nadają się do oświetlonego miasta. Ewentualnie do lasu na górala na 25 km/h. Na szosie przy 30=35 km/h światło było albo za słabe, albo za wąskie, albo zbyt skupione.

A wczoraj pojechałem z dostaną na urodziny takową:
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.905~page.1

I to jest wypas. Świeci szeroko, daleko. Na spokojnie bez stresu można jechać 35 km/h na szosówce po szosie. Jak szosa znana i równa, wystarczy najsłabszy ciągły tryb.

3h świecenia na max jest wystarczające przynajmniej na moje potrzeby nocnego szosowania. Wczoraj na 60 km jazdy lampa świeciła na max może z 30 min. Reszta trasy z towarzystwem lamp ulicznych gdzie świeciłem tanim mrygadłem. Wię jestem pewien, że

Jedyne czego tej lampie brakuje, to malutka dodatkowa dioda do nieprądożernego świecenia w mieście/przy latarniach. Ale to nie jest wielki problem, bo klasyczną małą każdy z nas ma.

Seco

Data: 2010-09-11 10:11:32
Autor: Fabian
W dniu 11.09.2010 09:36, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
A wczoraj pojechałem z dostaną na urodziny takową:
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.905~page.1

A mógłbyś podlinkować lampkę? Albo podaj ten numer sku.

Fabian.

Data: 2010-09-11 12:55:12
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Fabian wyklepał(a) :
[...]

Obstawiam na :
lub

Właśnie przechodza u mnie proces testowy razem z trzecią do kompletu :)
http://img707.imageshack.us/img707/2112/magiclm.jpg

--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-11 12:29:10
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sat, 11 Sep 2010 12:55:12 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

Właśnie przechodza u mnie proces testowy razem z trzecią do kompletu :)
http://img707.imageshack.us/img707/2112/magiclm.jpg
Dominik a ty co? Co tak z ciekawości testujesz w tych "samych" lampkach?

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-11 14:57:05
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
piecia aka dracorp wyklepał(a) :

[...]

Akurat są 3 więcej, bo to dla znajomych - trzeba je trochę dopieścić i sprawdzić przed wypuszczeniem na dwór :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-11 18:40:20
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Dominik Mirowski pisze:
[...]

Już pytałem, dopieścił byś i moją :-)? Coś czytałem na forach, że czasem im coś warto zrobić :-)

Seco

Data: 2010-09-11 19:19:56
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Bartosz 'Seco' Suchecki wyklepał(a) :

[...]

Nie ma problemu - na priv.
dm1981 (w okolicy ;-) poczta.onet.pl
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-12 18:20:40
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Dominik Mirowski pisze:
[...]

Pojszło z rana :-)

Seco

Data: 2010-09-15 10:43:32
Autor: Iras
On 11 Wrz, 14:57, "Dominik Mirowski" <spam.t...@ipv4.pl> wrote:
> [...]

Akurat są 3 więcej, bo to dla znajomych - trzeba je trochę dopieścić i
sprawdzić przed wypuszczeniem na dwór :).

a już myślałem że to zatowarowanie pierwszego oficjalnego dilera
chińczyka na polandie ;)

Data: 2010-09-15 19:58:50
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Iras wyklepał(a) :

a już myślałem że to zatowarowanie pierwszego oficjalnego dilera
chińczyka na polandie ;)

To ma być zatowarowanie ? Minimum paletę na raz, to nie apteka ;).

Ale 2 z tych lampek sa właśnie od przyszłego dystrybutora - pierwsza dostawa ma być w ciągu 2 tygodni, jak wszystko będzie na miejscu, po ocleniu i ovaceniu, to będę pisał, aby nie powielać Maćkowych błędów.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-21 00:22:49
Autor: piecia aka dracorp
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Dominik a czasem miałeś w rękach nowe z DX:
Oprócz nowej obudowy to mają dodatkowo wyświetlacz z napięciem z aku.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-21 14:02:53
Autor: Dominik Mirowski
Użytkownik "piecia aka dracorp" napisał w wiadomości :

Dominik a czasem miałeś w rękach nowe z DX:

Tą mam. W środku to samo z wyjątkiem dodatkowych ledów kontrolnych, samo mocowanie i uszczelnienie pakietu jest ful wypas - jak to mawiają na mieście :D

Oprócz nowej obudowy to mają dodatkowo wyświetlacz z napięciem z aku.

Tej nie planuje, to mocowanie jest beznadziejne, od biedy wersja oryginalna (alu) daje radę, ale ta to do śmieci po pierwszej wywrotce :-/

--

Dominik

Data: 2010-09-21 17:41:52
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 21 Sep 2010 14:02:53 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

[...]

A tak z ciekawości jak jest z zapasowymi akumulatorkami w tym modelu. Bo nie mogę się doszukać niczego na DX.
W poprzednich można było dokupić dodatkowy zestaw.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-21 20:15:05
Autor: Dominik Mirowski
[...]

Dystrybutor ma mieć - zobaczymy :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-10-28 14:11:32
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sat, 11 Sep 2010 14:57:05 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

Akurat są 3 więcej, bo to dla znajomych - trzeba je trochę dopieścić i
sprawdzić przed wypuszczeniem na dwór :).

Dostałem w końcu swoją MJ-808 HA-III SSC P7-C. Na pierwszy rzut oka fajnie wykonana. Aczkolwiek obudowa na akumulatorki trochę duża(62x48x96 mm). Może trzeba było zamówić starszy model w którym akumulatorki są trzymane tylko w małym pokrowcu. Coś mnie jednak podkusiło aby sprawdzić co jest w środku i rozkręciłem obudowę i teraz mam problem z włożeniem z powrotem. Dominik rozbierałeś w tym modelu http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44459 pojemnik na akumulatorki? Jak to z powrotem złożyć? Za cholerę nie mogę wcisnąć uszczelki. W związku z tym robię ukłon ku chińczykom ich zdolnościom. Moje ręce są zbyt toporne.

Swoją drogą co takiego w nich przerabiałeś? Świecić to ona dobrze świeci. Jedyne czego mi brakuje to słabszych trybów.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-10-28 15:52:04
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 28 Oct 2010 14:11:32 +0000, piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

Okazało się że skręcenie było proste, po prostu na pierwszy rzut oka pokrywka wyglądała jak jednolita ale jednak składała się z 2 części złączonych śrubkami. Które zakryte były plastikowymi krążkami trzymającymi na klej. I przez to z góry inaczej to wyglądało.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-10-28 21:02:20
Autor: Michał Krawczyk
piecia aka dracorp wrote:

Coś mnie jednak podkusiło aby sprawdzić co jest w środku i rozkręciłem
obudowę

I co jest w środku? Zatanawiam się czy by czegoś takiego nie nabyć i tak sobie myśle czy dało by się samemu zmontować drugi pakiet z baterii laptopowych. Jak myślicie, zadziała?

Michał

Data: 2010-10-28 22:12:17
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Michał Krawczyk wyklepał(a) :

I co jest w środku? Zatanawiam się czy by czegoś takiego nie nabyć i
tak sobie myśle czy dało by się samemu zmontować drugi pakiet z
baterii laptopowych. Jak myślicie, zadziała?

W nowszej jest czujnik napięcia z wyświetlaczem LCD, wpięty pomiędzy wyjście a zabezpieczenie pakietu - ale generalnie nie ma problemu z samodzielnym wykonaniem sobie pakietu 2x2-18650. Dobrze by było jednak wsadzić pcb zabezpieczające przed nadmiernym rozładowaniem.

--

Dominik

Data: 2010-10-28 23:06:49
Autor: Michał Krawczyk
Dominik Mirowski wrote:

[...]

No właśnie o to w sumie pytałem, czy w pakiecie jest jakaś elektronika, czy wszystko siedzi w lampce. Możesz rzucić jakimś linkiem do układu zabezpieczającego? Pozdrawiam,
Michał

Data: 2010-10-28 23:55:03
Autor: Dominik Mirowski
[...]

http://batimex.pl/pl/towar.php?idtowaru=4137&idzastosowanianad=458&idzastosowania=627
Dobre i w miarę tanio :).
--
Dominik

Data: 2010-10-29 07:07:24
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 28 Oct 2010 23:55:03 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

http://batimex.pl/pl/towar.php?
idtowaru=4137&idzastosowanianad=458&idzastosowania=627
Dobre i w miarę tanio :).

Ja jednak zakupię dodatkowy pakiet 4x18650 z DX, może i nawet już gotowy: <http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32756>. Chociaż robiąc to samemu wyjdzie może trochę taniej, ale nie wiem jak mi wyjdzie z pojemnikiem. I chyba nie do końca to jest dobry pomysł.
Bo jednak pojemnik na akumulatorki od <http://www.dealextreme.com/
details.dx/sku.44459> jest trochę za duży. Mogli go zrobić mniejszy. Nie wiem też po co zrobili takie grube ścianki? Żeby zwiększyć wytrzymałość na ewentualne wstrząsy?

Swoją drogą ogniwa 18650 ile tak w przybliżeniu mają pojemności? Spodobały mi się gniazdo i wtyk w tych lampkach rowerowych. Z ciekawości poszukałem w okolicznych sklepach z elektroniką czy nie mają czegoś podobnego i okazało się że nie.

Acha przy okazji zamówiłem także tą lampkę na tył: <http://
www.dealextreme.com/details.dx/sku.35036>. Powiem tak, świeci trochę słabiej od Smarta <http://infobot.pl/r/1RzB>, mocowanie trochę bardzo słabe. Jakby materiał był bardziej miękki. I wszystko trochę lata. Aczkolwiek po wczorajszej jeździe nic nie odpadło. Dodatkowo w moim egzemplarzu po włożeniu baterii zatrzaski słabiej trzymały, musiałem wzmocnić taśmą.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-10-29 10:59:25
Autor: Dominik Mirowski
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości

[...]

Wszystko zależy co chcesz zrobić - tanio czy bardziej pojemnie, testowane pod obciążeniem pakiety w tych lampkach mają pojemności 4,1-4,2Ah - jak ktoś chce to może sobie złożyć 5,8Ah na lepszych ogniwach.
--
Dominik

Data: 2010-09-11 18:38:59
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Dominik Mirowski pisze:
Fabian wyklepał(a) :
[...]

prawie :-)

Seco

Data: 2010-09-11 18:38:04
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Fabian pisze:
[...]

Coś pokopałem z linkiem, to ta lampa, tylko wersja 5 mode:

Seco

Data: 2010-09-10 23:06:04
Autor: ToMasz
raviz pisze:
[...]

wiem ze tu jest wielu wielbicieli super swiateł ( jakby wiekszość była z
 dziczy w ktĂłrej brak oświetleniea ulicznego)

Zastanawiam sie jednak, czy są duże różnice w sprawności diód. tzn czy
przy tym samym prądzie i napięciu jedna będize tak sobie świecić a druga
słabo. OBawiam sie ze o ile różnice w diodach występujacych w handlu
napewno będą, to nie będą wieksze niż kilka - kilka naście procent. mam
racje ( oczywiście nie biorę pod uwagę diód droższych niz rower i takich
które świecą na kolor podobny do białego i są sprzedawane na wagę)

OStatnio w zaprzyjaźnionym sklepie pojawiły sie chińskie latarki
rowerowe, jednodiodowe. świecą naprawde mocno. zaswiecenie sobie w oko
nie należy do przyjemności, i pozostawia zamglenia obrazu przez kilka
minut. Okazuje sie ze to to konsumuje blisko 2 W. Klienci zadowoleni. o
ile nie muszą codziennie uzywać. bo toto baterie wywysa straszliwie. (3
małe paluszki)

Czy bocialerki i inne super hiper wynalazki też tak "ciagną" prąd czy w
powyższym rozważaniu jest błąd?

ToMasz

Data: 2010-09-10 23:15:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
ToMasz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
jakby wiekszość była z
 dziczy w której brak oświetleniea ulicznego

Może Ci się to nie mieścić w głowie, ale ludzie jeżdżą po lesie nocą.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-10 23:19:50
Autor: raviz
On 2010-09-10 23:15, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Ja, dzieki cateye jakis czas temu robilem za tragarza wozac kilogramowy akku do HL-NC200. Fajnie, ze diodowki juz nie sa marna namiastka a
pelnoprawna alternatywa halogenow.
Do lasu jak do renderingu - nigdy zbyt wiele mocy :]

Data: 2010-09-11 13:40:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
raviz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Do lasu jak do renderingu - nigdy zbyt wiele mocy :]

Ot co, szczególnie jak się człowiek porusza >20km/h, bo przy łażeniu to
ważne sobie poświecić trochę po drzewach i znaleźć szlak, a potem pod nogi,
żeby się gdzieś nie wypierrrrrniczyć. Co i tak nie powstrzymało mnie przez
kupieniem Petzla Myo RXP. ;-))

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-11 12:30:22
Autor: piecia aka dracorp
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Myo Rxo jest super, jak będę kupował na DX to może doszukam się jakiegoś mocowania na kask dla czołówek.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-11 15:07:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
piecia aka dracorp bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
Myo Rxo jest super, jak będę kupował na DX to może doszukam się jakiegoś mocowania na kask dla czołówek.

Próbowałem ją wsadzić na kask. Szału nie ma, ale się trzyma.
Myo RXP na DX? O.O

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-11 15:26:05
Autor: piecia aka dracorp
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Dnia Sat, 11 Sep 2010 15:07:46 +0200, Marek 'marcus075' Karweta
napisał(a):

Myo Rxo jest super, jak będę kupował na DX to może doszukam się
jakiegoś mocowania na kask dla czołówek.
A jak ją mocowałeś? Masz jakieś zdjęcie tego?

Próbowałem ją wsadzić na kask. Szału nie ma, ale się trzyma. Myo RXP na
DX? O.O
Nie, ją kupowałem w Polsce.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-12 01:31:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
napisał(a):

Myo Rxo jest super, jak będę kupował na DX to może doszukam się
jakiegoś mocowania na kask dla czołówek.
A jak ją mocowałeś? Masz jakieś zdjęcie tego?

No normalnie, porozciągałem paski i nałożyłem. Pomaga trochę górny pasek,
bo się nie ześlizguje na dół.

Próbowałem ją wsadzić na kask. Szału nie ma, ale się trzyma. Myo RXP na
DX? O.O
Nie, ją kupowałem w Polsce.

Aaaa. Kurcze. Mocowanie z DX. Ja zrozumiałem, że Myo RXP. ;-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-12 01:32:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
piecia aka dracorp bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
Masz jakieś zdjęcie tego?

Mogę jutro nałożyć i zrobić. Aaaa... Stanęło na tym, że nie jeździłem z nią
na kasku, ale testowo poskakałem trochę po domu, pomachałem głową. Było
stabilnie.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-12 18:18:53
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Marek 'marcus075' Karweta wyklepał(a) :

Mogę jutro nałożyć i zrobić. Aaaa... Stanęło na tym, że nie jeździłem
z nią na kasku, ale testowo poskakałem trochę po domu, pomachałem
głową. Było stabilnie.

Da się zamocować na paskach, część wspomaga się daszkiem albo dodatkową tretką.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-12 18:21:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Dominik Mirowski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
[...]

Da się zamocować bez daszku. :-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-10 23:25:41
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
ToMasz wyklepał(a) :

Czy bocialerki i inne super hiper wynalazki też tak "ciagną" prąd czy
w powyższym rozważaniu jest błąd?

Błąd wynika z braku wiedzy na temat dostępnych źrodeł światła i tego jakie źródło zostało zastosowane w danej lampce. Przykłady wydajności prądowej źródeł światła. Są to wartości przybliżone, ze względu na spadek wydajności wraz z wzrostem mocy, parametry dla ledów są właściwe w zakresie do ok. 2W.

ĹťarĂłwka halogenowa 10W - do 18 lm/W
ĹťarĂłwka Halogenowa 20W - do 22 lm/W
Luxeon I - do 40 lm/W
Luxeon III - do 40 lm/W
Luxeon K2 - do 45 lm/W
Luxeon K2 TFTC - do 70 lm/W
Luxeon Rebel - do 100 lm/W
SSC P4 - do 100 lm/W
SSC P7 – do 100 lm/W (zwykle zasilane mocą ok. 10W wtedy wydajność wynosi ok. 60-70 lm/w)
Cree XR-C - do 70 lm/W
Cree XR-E - do 100 lm/W
Cree XP-E – do 100 lm/W
Cree XP-G – do 140 lm/W

+ masz jeszcze całkiem sporo chińszczyzny, troszkę lepsze edison-opto, niezłe ledy osram, nichia - ale te prawie nie występują w lampkach outdoor, Luminus SST50/90 bardzo fajne ale drogie + brak optyki. W tanich lampkach możesz mieć cree XP-G z binu P4 (odpady produkcyjne 70 lm/w) kosztują po 1,3$ ale można dostać bin R5 (140 lm/w topowa selekcja) po 4,5$ sztuka - jak lampka ma kosztować 6,99$ u chińczyka to wybór jest oczywisty :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-10 23:26:20
Autor: Andrzej W.
W dniu 2010-09-10 22:53, raviz pisze:

Link do 700lm:
http://www.shiningbeam.com/servlet/the-182/**NEW**-MG-P-dsh-Rocket-SST-dsh-50/Detail

Ĺťartujesz sobie prawda?
A może cieszysz się również, że masz tranzystorowe radio o mocy 2800 W PPMO?

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-09-11 00:45:52
Autor: raviz
On 2010-09-10 23:26, Andrzej W. wrote:
[...]

W reku jej nie mialem, testu jeszcze nie przeczytalem, jedank cieszy cigly przyrost lumenow. Chocby porzadna z taka moca kosztowala dwa razy tyle to i tak trend jest bardzo dobry.

PS
Rozumiem, ze zapoznales sie juz z tym konkrentym modelem?

Data: 2010-09-11 00:55:09
Autor: raviz
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Ta samorobka jest fajna, no i duzo tansza od innej znanej tutaj inicjatywy ;]
http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?p=3450886

Data: 2010-09-11 01:10:00
Autor: Andrzej W.
W dniu 2010-09-11 00:45, raviz pisze:

PS
Rozumiem, ze zapoznales sie juz z tym konkrentym modelem?

Zapoznałem się ze zdjęciem i opisem.
Nie sądzę by ta obudowa była w stanie odprowadzić więcej niż 3W ciągłej mocy. Policz ile ta dioda powinna ciągnąć przy 700 lm.
Sprawność optyki 98% ROTLF to jedyny komentarz.
Max 2,8A dla diody z opisu to 530 lm wedle jej producenta, oczywiście jeśli dasz radę utrzymać temperaturę struktury w 25 stopniach.
Przy tej obudowie to temperatura będzie taka, że może dioda wyciągnie 70% sprawności.
Tak więc jeśli chińczyki wstawiły diodę taką jak napisali, to może z 300 lm przy dłuższej pracy się z tego wyciągnie.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-09-19 00:46:06
Autor: raviz
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Co jakis czas przegladam Allegro w kwestii nowosci na xp-g a tu nowa Bocialarka zasilana jadnym ogniwem w obuowie latarki, jak dla mnie miodzio.
No i nieco taniej od znanej tu konkurencji, tylko 300 stowki.
No ta latarka dopiero kusi... :]
Pozdrawiam

To nie kryptoreklama, gdyby ktos byl podejrzliwy

Dzieje sie troche w temacie swiatelek