Dzieje sie troche w temacie swiatelek

Data: 2010-09-10 22:56:42
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
raviz wyklepal(a) :

Link do 700lm:
http://www.shiningbeam.com/servlet/the-182/**NEW**-MG-P-dsh-Rocket-SST-dsh-50/Detail
Ktos mial dylemat z wyborem, dzieki czemu zebral niezla kolekcje
konkurencyjnych lampek:
http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=284119

I to wszystko nadaje sie do jezdzenia jak G na slizgawke :)
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-10 23:00:55
Autor: raviz
Dzieje sie troche w temacie swiatelek

I to wszystko nadaje sie do jezdzenia jak G na slizgawke :)

Z jakiej to przyczyny? :>

Data: 2010-09-10 23:11:45
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
raviz wyklepal(a) :
I to wszystko nadaje sie do jezdzenia jak G na slizgawke :)
Z jakiej to przyczyny? :>

Bo swieci jak latarka i gdy skrecasz tracisz oswietlenie z boku, zbyt skupione swiatlo w punkcie centralnym powoduje z kolei to, ze przestajesz zauwazac co sie dzieje zaraz pod kolami roweru. Do swiecenia kierowcom po oczach super zabawki, ale do jazdy w terenie o kant zadka rozbic.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-10 23:16:20
Autor: raviz
On 2010-09-10 23:11, Dominik Mirowski wrote:
raviz wyklepal(a) :
[...]

Wiesz, to zalezy od konkrentego modelu. Obecnie uzywam Fenixa L2D.
Jedynym mankamentem tej latarki jest... firmowe mocowanie do kierownicy, ktore to wlasnie powinno byc rozbite o w/w kant. Co do samego swiatla jest bardzo dobrze rozlozone. W przeciwnienstwie do dedykowanych lampek, latarke mozna wyczepic i uzywac w namiocie, zaliczyc bunkier po drodze. W tym wypadku ide na kompromis zyskujac zakres uzytecznosci.

Data: 2010-09-10 23:36:22
Autor: Dominik Mirowski
[...]

Przy ilosciach swiatla przekraczajacych kilkaset lumenów rozklad staje sie wazny - przestajesz slepic na boki tylko jedziesz przy pelnym oswietleniu. Tu juz nie ma mowy o akomodacji.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-11 19:46:30
Autor: Dariusz K. Ładziak
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Użytkownik Dominik Mirowski napisał:
raviz wyklepal(a) :
[...]

Lumeny to nie kandele - to miara całkowitej ilości świata a gdzie ile tego światła dasz to twoja sprawa. Jak się weźmie lampę rzędu 1000 lm i da wiązkę o rozwartości kilku stopni (klasyczny pencil beam) to jasne że nie nadaje się to do jazdy. Ekstremalnie skupione wiązki w ogóle nie nadają się bez użycia bez statywu - miałem kiedyś w ręku latarkę dającą ze stu metrów skupienie światła rzędu kilkudziesięciu centymetrów. Nic, dosłownie nic nie dało się z jak pomocą zobaczyć - świecąca skacząca po lesie kropka i ciemność dookoła.
Trzeba poczekać aż ktoś kumaty tum diodom dorobi stosownie dopasowana optykę.

--
Darek

Data: 2010-09-11 09:36:28
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Dominik Mirowski pisze:
[...]

Przerobiłem masę lampek klasycznych catayek i smartów, wszystkie
nadają się do oświetlonego miasta. Ewentualnie do lasu na górala na 25 km/h. Na szosie przy 30=35 km/h światło było albo za słabe, albo za wąskie, albo zbyt skupione.

A wczoraj pojechałem z dostaną na urodziny takową:
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.905~page.1

I to jest wypas. Świeci szeroko, daleko. Na spokojnie bez stresu można jechać 35 km/h na szosówce po szosie. Jak szosa znana i równa, wystarczy najsłabszy ciągły tryb.

3h świecenia na max jest wystarczające przynajmniej na moje potrzeby nocnego szosowania. Wczoraj na 60 km jazdy lampa świeciła na max może z 30 min. Reszta trasy z towarzystwem lamp ulicznych gdzie świeciłem tanim mrygadłem. Wię jestem pewien, że

Jedyne czego tej lampie brakuje, to malutka dodatkowa dioda do nieprądożernego świecenia w mieście/przy latarniach. Ale to nie jest wielki problem, bo klasyczną małą każdy z nas ma.

Seco

Data: 2010-09-11 10:11:32
Autor: Fabian
W dniu 11.09.2010 09:36, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
A wczoraj pojechałem z dostaną na urodziny takową:
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.905~page.1

A mógłbyś podlinkować lampkę? Albo podaj ten numer sku.

Fabian.

Data: 2010-09-11 12:55:12
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Fabian wyklepał(a) :
[...]

Obstawiam na :
lub

Właśnie przechodza u mnie proces testowy razem z trzecią do kompletu :)
http://img707.imageshack.us/img707/2112/magiclm.jpg

--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-11 12:29:10
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sat, 11 Sep 2010 12:55:12 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

Właśnie przechodza u mnie proces testowy razem z trzecią do kompletu :)
http://img707.imageshack.us/img707/2112/magiclm.jpg
Dominik a ty co? Co tak z ciekawości testujesz w tych "samych" lampkach?

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-11 14:57:05
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
piecia aka dracorp wyklepał(a) :

[...]

Akurat są 3 więcej, bo to dla znajomych - trzeba je trochę dopieścić i sprawdzić przed wypuszczeniem na dwór :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-11 18:40:20
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Dominik Mirowski pisze:
[...]

Już pytałem, dopieścił byś i moją :-)? Coś czytałem na forach, że czasem im coś warto zrobić :-)

Seco

Data: 2010-09-11 19:19:56
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Bartosz 'Seco' Suchecki wyklepał(a) :

[...]

Nie ma problemu - na priv.
dm1981 (w okolicy ;-) poczta.onet.pl
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-12 18:20:40
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Dominik Mirowski pisze:
[...]

Pojszło z rana :-)

Seco

Data: 2010-09-15 10:43:32
Autor: Iras
On 11 Wrz, 14:57, "Dominik Mirowski" <spam.t...@ipv4.pl> wrote:
> [...]

Akurat są 3 więcej, bo to dla znajomych - trzeba je trochę dopieścić i
sprawdzić przed wypuszczeniem na dwór :).

a już myślałem że to zatowarowanie pierwszego oficjalnego dilera
chińczyka na polandie ;)

Data: 2010-09-15 19:58:50
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Iras wyklepał(a) :

a już myślałem że to zatowarowanie pierwszego oficjalnego dilera
chińczyka na polandie ;)

To ma być zatowarowanie ? Minimum paletę na raz, to nie apteka ;).

Ale 2 z tych lampek sa właśnie od przyszłego dystrybutora - pierwsza dostawa ma być w ciągu 2 tygodni, jak wszystko będzie na miejscu, po ocleniu i ovaceniu, to będę pisał, aby nie powielać Maćkowych błędów.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-21 00:22:49
Autor: piecia aka dracorp
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Dominik a czasem miałeś w rękach nowe z DX:
Oprócz nowej obudowy to mają dodatkowo wyświetlacz z napięciem z aku.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-21 14:02:53
Autor: Dominik Mirowski
Użytkownik "piecia aka dracorp" napisał w wiadomości :

Dominik a czasem miałeś w rękach nowe z DX:

Tą mam. W środku to samo z wyjątkiem dodatkowych ledów kontrolnych, samo mocowanie i uszczelnienie pakietu jest ful wypas - jak to mawiają na mieście :D

Oprócz nowej obudowy to mają dodatkowo wyświetlacz z napięciem z aku.

Tej nie planuje, to mocowanie jest beznadziejne, od biedy wersja oryginalna (alu) daje radę, ale ta to do śmieci po pierwszej wywrotce :-/

--

Dominik

Data: 2010-09-21 17:41:52
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 21 Sep 2010 14:02:53 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

[...]

A tak z ciekawości jak jest z zapasowymi akumulatorkami w tym modelu. Bo nie mogę się doszukać niczego na DX.
W poprzednich można było dokupić dodatkowy zestaw.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-21 20:15:05
Autor: Dominik Mirowski
[...]

Dystrybutor ma mieć - zobaczymy :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-10-28 14:11:32
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sat, 11 Sep 2010 14:57:05 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

Akurat są 3 więcej, bo to dla znajomych - trzeba je trochę dopieścić i
sprawdzić przed wypuszczeniem na dwór :).

Dostałem w końcu swoją MJ-808 HA-III SSC P7-C. Na pierwszy rzut oka fajnie wykonana. Aczkolwiek obudowa na akumulatorki trochę duża(62x48x96 mm). Może trzeba było zamówić starszy model w którym akumulatorki są trzymane tylko w małym pokrowcu. Coś mnie jednak podkusiło aby sprawdzić co jest w środku i rozkręciłem obudowę i teraz mam problem z włożeniem z powrotem. Dominik rozbierałeś w tym modelu http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44459 pojemnik na akumulatorki? Jak to z powrotem złożyć? Za cholerę nie mogę wcisnąć uszczelki. W związku z tym robię ukłon ku chińczykom ich zdolnościom. Moje ręce są zbyt toporne.

Swoją drogą co takiego w nich przerabiałeś? Świecić to ona dobrze świeci. Jedyne czego mi brakuje to słabszych trybów.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-10-28 15:52:04
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 28 Oct 2010 14:11:32 +0000, piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

Okazało się że skręcenie było proste, po prostu na pierwszy rzut oka pokrywka wyglądała jak jednolita ale jednak składała się z 2 części złączonych śrubkami. Które zakryte były plastikowymi krążkami trzymającymi na klej. I przez to z góry inaczej to wyglądało.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-10-28 21:02:20
Autor: Michał Krawczyk
piecia aka dracorp wrote:

Coś mnie jednak podkusiło aby sprawdzić co jest w środku i rozkręciłem
obudowę

I co jest w środku? Zatanawiam się czy by czegoś takiego nie nabyć i tak sobie myśle czy dało by się samemu zmontować drugi pakiet z baterii laptopowych. Jak myślicie, zadziała?

Michał

Data: 2010-10-28 22:12:17
Autor: Dominik Mirowski
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Michał Krawczyk wyklepał(a) :

I co jest w środku? Zatanawiam się czy by czegoś takiego nie nabyć i
tak sobie myśle czy dało by się samemu zmontować drugi pakiet z
baterii laptopowych. Jak myślicie, zadziała?

W nowszej jest czujnik napięcia z wyświetlaczem LCD, wpięty pomiędzy wyjście a zabezpieczenie pakietu - ale generalnie nie ma problemu z samodzielnym wykonaniem sobie pakietu 2x2-18650. Dobrze by było jednak wsadzić pcb zabezpieczające przed nadmiernym rozładowaniem.

--

Dominik

Data: 2010-10-28 23:06:49
Autor: Michał Krawczyk
Dominik Mirowski wrote:

[...]

No właśnie o to w sumie pytałem, czy w pakiecie jest jakaś elektronika, czy wszystko siedzi w lampce. Możesz rzucić jakimś linkiem do układu zabezpieczającego? Pozdrawiam,
Michał

Data: 2010-10-28 23:55:03
Autor: Dominik Mirowski
[...]

http://batimex.pl/pl/towar.php?idtowaru=4137&idzastosowanianad=458&idzastosowania=627
Dobre i w miarę tanio :).
--
Dominik

Data: 2010-10-29 07:07:24
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 28 Oct 2010 23:55:03 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

http://batimex.pl/pl/towar.php?
idtowaru=4137&idzastosowanianad=458&idzastosowania=627
Dobre i w miarę tanio :).

Ja jednak zakupię dodatkowy pakiet 4x18650 z DX, może i nawet już gotowy: <http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32756>. Chociaż robiąc to samemu wyjdzie może trochę taniej, ale nie wiem jak mi wyjdzie z pojemnikiem. I chyba nie do końca to jest dobry pomysł.
Bo jednak pojemnik na akumulatorki od <http://www.dealextreme.com/
details.dx/sku.44459> jest trochę za duży. Mogli go zrobić mniejszy. Nie wiem też po co zrobili takie grube ścianki? Żeby zwiększyć wytrzymałość na ewentualne wstrząsy?

Swoją drogą ogniwa 18650 ile tak w przybliżeniu mają pojemności? Spodobały mi się gniazdo i wtyk w tych lampkach rowerowych. Z ciekawości poszukałem w okolicznych sklepach z elektroniką czy nie mają czegoś podobnego i okazało się że nie.

Acha przy okazji zamówiłem także tą lampkę na tył: <http://
www.dealextreme.com/details.dx/sku.35036>. Powiem tak, świeci trochę słabiej od Smarta <http://infobot.pl/r/1RzB>, mocowanie trochę bardzo słabe. Jakby materiał był bardziej miękki. I wszystko trochę lata. Aczkolwiek po wczorajszej jeździe nic nie odpadło. Dodatkowo w moim egzemplarzu po włożeniu baterii zatrzaski słabiej trzymały, musiałem wzmocnić taśmą.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-10-29 10:59:25
Autor: Dominik Mirowski
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości

[...]

Wszystko zależy co chcesz zrobić - tanio czy bardziej pojemnie, testowane pod obciążeniem pakiety w tych lampkach mają pojemności 4,1-4,2Ah - jak ktoś chce to może sobie złożyć 5,8Ah na lepszych ogniwach.
--
Dominik

Data: 2010-09-11 18:38:59
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Dzieje sie troche w temacie swiatelek
Dominik Mirowski pisze:
Fabian wyklepał(a) :
[...]

prawie :-)

Seco

Data: 2010-09-11 18:38:04
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Fabian pisze:
[...]

Coś pokopałem z linkiem, to ta lampa, tylko wersja 5 mode:

Seco

Dzieje sie troche w temacie swiatelek