Dzięki Platformie Obywatelskiej niższe emerytury dla esbeków i członków WRON.

Data: 2010-01-01 18:18:50
Autor: Artur Borubar
Dzięki Platformie Obywatelskiej niższe emerytury dla esbeków i członków WRON.
Począwszy od Nowego Roku ok. 41 tys. funkcjonariuszy służb specjalnych PRL oraz 9 członków Wojskowej Rady Ocalenia Narodowego zacznie dostawać niższe emerytury. To efekt działania tzw. ustawy dezubekizacyjnej, którą 13 stycznia na wniosek Lewicy zbada Trybunał Konstytucyjny.

Uchwalona w styczniu 2009 r. ustawa, weszła w życie w marcu 2009 r. W jej preambule zapisano, że "system władzy komunistycznej opierał się głównie na rozległej sieci organów bezpieczeństwa państwa, spełniającej w istocie funkcje policji politycznej, stosującej bezprawne metody, naruszające podstawowe prawa człowieka". "Wobec organizacji i osób broniących niepodległości i demokracji dopuszczano się zbrodni przy jednoczesnym wyjęciu sprawców spod odpowiedzialności i rygorów prawa" - napisano.

Ponadto dodano, że "funkcjonariusze organów bezpieczeństwa pełnili swoje funkcje bez ponoszenia ryzyka utraty zdrowia lub życia, korzystając przy tym z licznych przywilejów materialnych i prawnych w zamian za utrwalenie nieludzkiego systemu władzy". Podkreślono, że "samozwańcza Wojskowa Rada Ocalenia Narodowego służyła utrwalaniu systemu komunistycznego w Polsce".

Zdaniem posłów PO, autorów ustawy, zasady sprawiedliwości społecznej" naruszał fakt, że funkcjonariusze służb specjalnych z lat 1944-1990 r. dostawali wyższe świadczenia niż zwykli emeryci. Teraz dostaną niższe świadczenia - obliczane według wskaźnika w wysokości nie 2,6 proc. podstawy wymiaru za każdy rok służby za lata 1944-1990 - jak dotychczas, lecz 0,7 proc. Przeciętny emeryt (lub wdowa po nim) straci ok. tysiąca zł.

Przywileje za służbę w PRL stracą także funkcjonariusze SB, którzy w 1990 r. zostali pozytywnie zweryfikowani i przyjęci do Urzędu Ochrony Państwa - np. szefowie UOP gen. Gromosław Czempiński i gen. Andrzej Kapkowski. Krytykowali to szefowie MSW po 1990 r., m.in. Krzysztof Kozłowski i Andrzej Milczanowski.

Wcześniej szacowano, że świadczenia dla b. oficerów mają się zmniejszyć o ok. 600 mln zł rocznie. PO zapowiadała, że część oszczędności przeznaczy dla "pokrzywdzonych przez PRL".

Członkom WRON emerytura wojskowa naliczana teraz będzie po 0,7 proc. podstawy wymiaru za rok służby w wojsku - począwszy od 8 maja 1945 r. WRON - administrująca od grudnia 1981 r. do lipca 1983 r. stanem wojennym - składała się z 22 wyższych wojskowych (część już nie żyje). Jak informował MON, przeciętne świadczenie emerytalne tych osób wynosiło dotychczas 8495 zł, a teraz - ok. 4143 zł (brutto). Szef WRON gen. Wojciech Jaruzelski - sądzony za bezprawne wprowadzenie stanu wojennego w 1981 r. - dostaje ponad 8 tys. zł emerytury "generalskiej". Mówił, że nie skorzysta z emerytury, jaka przysługuje mu jako b. prezydentowi RP z lat 1989-1990. SLD i b. prezydent Aleksander Kwaśniewski prowadzili kampanię przeciw odebraniu mu wyższej emerytury.

W związku z ustawą IPN rozpatrzył zapytania dotyczące ponad 194 tys. świadczeniobiorców. Instytut przekazał właściwym organom emerytalnym zaświadczenia o przebiegu służby funkcjonariusza, wraz z informacją, czy z dostępnych materiałów wynika, że "podjął on współpracę i czynnie wspierał osoby lub organizacje działające na rzecz niepodległości Państwa Polskiego" (wtedy zachowałby świadczenie). Od decyzji o obniżce świadczeń można się odwołać do sądu.

W listopadzie 2009 r. prezes IPN Janusz Kurtyka ujawnił, że esbecy, których akta są w tajnym tzw. zastrzeżonym zbiorze IPN, nie stracą przywilejów, bo Instytutowi nie wolno udzielać ich akt organom emerytalno-rentowym. Chodzi o ok. 2 tys. funkcjonariuszy. Trwają konsultacje IPN ze służbami ochrony państwa co do udostępnienia zawartości akt wobec tych osób.

13 stycznia pełny skład TK zbada ustawę zaskarżoną przez posłów Lewicy, którzy uważają, że wprowadziła ona odpowiedzialność zbiorową. Rozprawie będzie przewodniczyć prezes TK Bohdan Zdziennicki, sprawozdawcą będzie Andrzej Rzepliński. Niektórzy prawnicy uważali, że nie powinno być konstytucyjnych problemów z odebraniem wyższych emerytur oficerom służb PRL; za wątpliwą uznawali zaś konstytucyjność odbierania ich członkom WRON.

Odbieranie przywilejów emerytalnych służb PRL ma długą historię. W grudniu 1992 r. Sejm przyjął ustawę odbierającą tzw. emerytury mundurowe funkcjonariuszom PRL stosującym represje, ale prezydent Lech Wałęsa zawetował ją, a weta nie zdołano oddalić. W grudniu 1997 r. rząd koalicji AWS-UW przeforsował zmiany zasad waloryzacji emerytur mundurowych, które skutecznie zawetował Aleksander Kwaśniewski.

Od 1998 r. można zaś odbierać wyższe emerytury sędziom i prokuratorom, którzy w latach 1944-56 pracowali w NKWD, UB, Informacji Wojskowej i innych organach represji PRL i ZSRR. TK nie zakwestionował tego rozwiązania, które zaskarżył prezydent Kwaśniewski. Prawo do wyższych emerytur tracą też sędziowie, którym dowiedzie się, że w PRL łamali zasadę niezawisłości. Ponadto można odbierać lepszą emeryturę wojskową, jeśli danej osobie udowodni się, że w latach 1944-1956 w związku ze służbą w Informacji Wojskowej, prokuraturze wojskowej lub sądach wojskowych, stosowała represje wobec działających na rzecz niepodległości.

http://biznes.onet.pl/nizsze-emerytury-dla-esbekow-i-czlonkow-wron,18497,3104654,1,news-detal

Przemek

Nawet gdyby TK zakwestionował tę ustawę, to warto zapamiętac za czyich rządów została uchwalona i weszła w życie, a kto obecnie tworzy koalicję z członkami partii, do której należeli wszyscy esbecy i członkowie WRON!

--

- PiS stał się niewydolny jak realny socjalizm w okresie późnego Breżniewa. Taka jest cena braku wewnętrznej debaty, i otaczania się potakiwaczami - pisze w liście otwartym do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego Jacek Świetlicki, Przewodniczący Klubu Radnych PiS w Sejmiku Województwa Śląskiego. I ogłasza odejście z partii, w której był od początku jej powstania.

http://jedyniesluszne.blox.pl/2007/09/Czlonkowie-PZPR-w-szeregach-PiS.html

Data: 2010-01-01 19:56:34
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-01 18:18, Artur Borubar pisze:

[...]

Tak zapamiętam, i podejrzewam że dużo Polaków zapamięta i nie odda podobnie jak ja swoich głosów na koniunkturalnych błaznów..

Data: 2010-01-01 22:14:30
Autor: raff
Jadrys pisze:
[...]

No fakt, bo ich trzebaby rozstrzelac.

R.

Data: 2010-01-02 12:46:14
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-01 22:14, raff pisze:
Jadrys pisze:
[...]

Pełna zgoda.. Skoro są winni to kula w łeb, powiesić albo długoletni kryminał. - Jestem jak najbardziej za surowymi karami dla tych którzy na to zasłużyli. Ale do diabła nie stosujmy zasad "prawa wstecz" dla potrzeby chwili. I nie stosujmy odpowiedzialności zbiorowej.

Data: 2010-01-02 14:24:19
Autor: cytryna
[...]

Tow.Jadryś zapomnieliście jeszcze o karze dla "mniej winnych" aktywistów powiatowych struktur PZPR, ZSL, SD, UB, WSI,dla nich zamiast "prawa wstecz"
zwyczajnie "kopa wstecz" czyli w doopę i do roboty za 1500zł/mies. Chyba ehzekutywa waszego POP zatwierdzi ten postępowy wniosek. Pełnych gaci w Nowym Roku!

Data: 2010-01-02 16:38:07
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-02 14:24, cytryna pisze:
[...]

Nie zapomniałem o nikim, - wszyscy winni powinni zostać ukarani wyrokami bezpośrednimi.

A możesz mi powiedzieć dlaczego byli aktywiści mieliby pracować za 1500zł/mies.? - Gdzie tu postęp? Jeżeli sa winni do do kryminału, albo na stryczek. - jeżeli niewinni to dajmy im spokój.

Data: 2010-01-02 16:03:00
Autor: raff
[...]

Dlaczego nie ? SB to SB. WRON to WRON. Pod sciane.

R.

Data: 2010-01-02 17:00:59
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-02 16:03, raff pisze:

[...]

Tego nie stosowano nawet wobec członków  SS, - organizacji uznanej za przestępczą.

Data: 2010-01-02 18:14:19
Autor: raff
Jadrys pisze:
[...]

A powinno. Zreszta wobec tamtego systemu byla Norymberga.

R.

Data: 2010-01-02 18:33:05
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"raff" <trytytyty13@autograf.pl> schrieb im Newsbeitrag
Jadrys pisze:

> Tego nie stosowano nawet wobec członków  SS, - organizacji uznanej za
> przestępczą.

A powinno. Zreszta wobec tamtego systemu byla Norymberga.

R.

   nie uznana zreszta do dzis przez arcydemokratyczne rzady
   milujacej pokoj bundesrepublik deutschland lokomotywy tej
   naszej wspanalej zjednoczonej jewropy.

   ar

Data: 2010-01-03 23:10:31
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-02 18:14, raff pisze:
Jadrys pisze:
[...]

Sam widzisz jak to jest! - Komunizm zbrodniczym systemem? Wobec tego dlaczego kapitaliści nie zrobią pokazowego procesu żeby pokazać go w całej krasie?
Dlaczego w propagandowych szczekaczkach ciągle się słyszy o zbrodniach "komunistycznych" a nie o zbrodniach zbrodniarzy? Chyba dwa dni temu słyszałem w DTV że Popiełuszkę zabili komuniści.....

Data: 2010-01-03 23:13:05
Autor: raff
[...]

No wlasnie, dlaczego ?

R.

Data: 2010-01-04 10:15:58
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-03 23:13, raff pisze:
[...]

No bo wtedy wyszłyby na  jaw rzeczy które propaganda kapitalistyczna skrzętnie stara się zamaskować.. - Wtedy trzeba by było sądzić ludzi a nie system. I mogłoby się okazać że sam system jest o niebo sprawiedliwszy niż kapitalizm itd. itp.

Data: 2010-01-04 10:40:04
Autor: raff
[...]

Hehe, jadrys, skad sie takie osobniki biorą...

R.

Data: 2010-01-10 01:32:58
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-04 10:40, raff pisze:
[...]

Raczej powinieneś się zapytać jak takie osobniki potrafią  wobec wszechobecnej propagandy się uchować.

Data: 2010-01-02 08:12:32
Autor: Artur Borubar
Dzięki Platformie Obywatelskiej niższe emerytury dla esbeków i członków WRON.

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał

Tak zapamiętam, i podejrzewam że dużo Polaków zapamięta i nie odda podobnie jak ja swoich głosów na koniunkturalnych błaznów..

Na czym, w tym przypadku, miał polegac koniunkturalizm?

Przemek

Data: 2010-01-02 11:12:01
Autor: HaMMeR
Artur Borubar wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Nie wiesz, na czym polega koniunkturalizm 'w tym przypadku'?????

Czy to twoj 'przypis'?:))

'Nawet gdyby TK zakwestionował tę ustawę, to warto zapamiętac za czyich
rządów została uchwalona i weszła w życie, a kto obecnie tworzy koalicję z
członkami partii, do której należeli wszyscy esbecy i członkowie WRON!'

No i widzisz ciulku, ze powinienes jajka ogolic i ponownie
zaliczyc podstawowke, chociaz wiem, ze bedzie ci trudno...
:)

Data: 2010-01-02 12:44:37
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-02 08:12, Artur Borubar pisze:
[...]

Na potrzebie chwili.. Rząd i sejm nie bardzo potrafią  sobie dać radę z panującą w Polsce biedą i beznadzieją  więc organizują żenujące igrzyska w których główna rolę mają zagrać w bardzo wielu przypadkach bogu ducha winni ludzie.
Wszystko to dla zamaskowania swojej nieudolności. - i chęci przypodobania się zgorzkniałym ludziom.

Data: 2010-01-02 14:07:19
Autor: Artur Borubar
[...]

Bzdety bez najmniejszego uzasadnienia. Beznadziejnośc ma polegac na tym, że ten rząd poradził sobie ze światowym kryzysem najlepiej w Europie? Może na tym, że partia, z której rząd się wywodzi ma poparcie ponad połowy społeczeństwa? Polacy akceptują "nieudolnośc rządu"? Nie ma żadnej potrzeby organizowania igrzysk, tylko trzeba położyc kres sytuacji, w której ofiara przymiera głodem, a kat ma emeryturę niejednokrotnie dziesięciokrotnie większą od ofiary!

Przemek

Data: 2010-01-02 16:36:49
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-02 14:07, Artur Borubar pisze:
[...]

Rząd sobie poradził? To gdzie do diabła są oszczędności mojego życia (500 tys. zł)? zaznaczam że nie inwestowałem na giełdzie. - Leżały tylko w PKO BP na lokacie inwestycyjnej.. A ja jak stary osioł wierzyłem zapewnieniom tego oszusta nazywanego premierem że kryzysu nie będzie i nie zlikwidowałem tej lokaty.. Powinienem chyba napisać wniosek żeby mi wypłacił odszkodowanie za te swoje zapewnienia.

W żaden sposób nie można tak postępować w państwie prawa. - świadczenia nabyte to "świętość" którą nie należy grać. - jeżeli jest ktoś czemuś winien to należy mu postawić zarzuty i skazać.

PS. Myślisz Jacku że teraz, po bandyckim ograniczeniu emerytur "katom" "ofiary" przestaną przymierać głodem?

Data: 2010-01-03 23:07:49
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-02 18:53, Artur Borubar pisze:
[...]

Niestety, nie ma powodu żeby wierzyć w żadne słowo przedstawicieli PO. A poza tym ciekawe skąd wezmą pieniądze na zapłacenie należnych świadczeń z karnymi odsetkami po niewątpliwie przegranym procesie z byłymi tuzami pseudokomunistycznych władz?

Data: 2010-01-01 23:25:01
Autor: swstr
Dzięki Platformie Obywatelskiej niższe emerytury dla esbeków i członków WRON.
no tak nie dostana 8 tys tylko 7tys

tak sobie ogladam wczoraj papke TVNturbo gdzie slawetna policyja wrecza mandat
rolnikowi na kwote 1tys zlotych , a ten biedny rolnik doslownie z placzem mowi
ze to 10 ton zborza (faktycznie do 300/za tone) i tak sie zastanawiam kto
splodzil to prawo , gdzie nam do mandatow proporcjonalnych do pensji , gdzie ach
gdzie :)

tak ze coz , SB-cy nie pojada juz na Karaiby , pozostanie im zadowolic sie
Dominikana

Data: 2010-01-01 23:51:39
Autor: swstr
Dzięki Platformie Obywatelskiej niższe emerytury dla esbeków i członków WRON.
zboza :(((((  bije sie w piers

Data: 2010-01-02 00:58:59
Autor: Adam
Dzięki Platformie Obywatelskiej niższe emerytury dla esbeków i członków WRON.

Użytkownik "swstr" <swstrWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5588.00000021.4b3e7c7bnewsgate.onet.pl...
zboza :(((((  bije sie w piers
To zboże jest 100 zł za tonę? Które? Żyto? Pszenica? Jęczmień?
AC __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4736 (20100101) __________

Data: 2010-01-02 00:57:32
Autor: Adam

Użytkownik "swstr" <swstrWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5588.0000001a.4b3e763dnewsgate.onet.pl...
[...]

1 tys. zł = 10 ton zboża???
Wolne żarty!
AC __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4736 (20100101) __________

Data: 2010-01-02 11:17:56
Autor: = heÂŽsk =
Dzięki Platformie Obywatelskiej niższe emerytury dla esbeków i członków WRON.
On Fri, 1 Jan 2010 18:18:50 +0100, "Artur Borubar" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

PoczÂąwszy od Nowego Roku ok. 41 tys. funkcjonariuszy s?u?b specjalnych PRL oraz 9 cz?onkĂłw Wojskowej Rady Ocalenia Narodowego zacznie dostawa? ni?sze emerytury. To efekt dzia?ania tzw. ustawy dezubekizacyjnej, ktĂłrÂą 13 stycznia na wniosek Lewicy zbada Trybuna? Konstytucyjny. [...]

 czas skonczyc z dotowaniem z budzetu partii politycznych !!!

 --

 HeSk

Data: 2010-01-02 14:09:30
Autor: Artur Borubar
Dzięki Platformie Obywatelskiej niższe emerytury dla esbeków i członków WRON.

Użytkownik "= heRsk =" <tesame?bigbrednie@interia.pl> napisał

 czas skonczyc z dotowaniem z budzetu partii politycznych !!!

Już było i tylko PO nie brało kasy z budżetu. Cała reszta bez żadnych skrupułów - tak.

Przemek