Dzielna policja we Wrocławiu

Data: 2010-05-08 11:46:30
Autor: johnkelly
Dzielna policja we Wrocławiu
Michał Wolff pisze:
Wczoraj miałem wątpliwą przyjemność powrotu z wyjazdu rowerowego
pociągiem z Wrocławia. Główny dworzec jest rozkopany, do tymczasowego
trzeba się dostać tunelem. Nie zauważyłem kiepsko widocznego znaku i
powolutku jechałem 5-10km/h. Wraz z innym rowerzystą od razu zgarnęła
nas nasza dzielna policja. Żadnej rozmowy, żadnego pouczenia, od razu
mandacik.

Moja sprawa jest nie do obrony (zakaz choć kiepski ale był), natomiast
ten drugi rowerzysta wchodził do tunelu bezpośrednio z peronu, gdzie
żadnego zakazu nie ma - i mimo tego te sępy go capnęły.
Ostrzegam tym postem tych, którzy jeszcze o tym nie wiedzą, bo widać
że policja szuka nowych źródeł dochodu, schodząc do poziomu SOK i
Straży Miejskiej.

A najbardziej rozbawił mnie mandat wypisany przez dzielnego
posterunkowego Ireneusza Blatowicza. Powiedzcie sami - mam płacić
100zł czy 1 złoty? :)))
http://picasaweb.google.pl/wilku150/DzielnaPolicja#

Przepraszam, ale nie mam pojęcia co te znaki oznaczają.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2010-05-08 12:02:09
Autor: szufla
Dzielna policja we Wrocławiu

Przepraszam, ale nie mam pojęcia co te znaki oznaczja

Slusznie, nie ma takich znakow :)
Nie placilbym tylko czekal na wezwanie z sadu.

sz.

Data: 2010-05-08 03:22:13
Autor: Michał Wolff
On 8 Maj, 12:02, "szufla" <p...@prr.pr> wrote:
> Przepraszam, ale nie mam pojęcia co te znaki oznaczja

Slusznie, nie ma takich znakow :)
Nie placilbym tylko czekal na wezwanie z sadu.

Skoro przyjąłem mandat - to już na to raczej za późno, uprawomocnia
się z chwilą jego przyjęcia. Można odmówić jego przyjęcia, wtedy jest
sprawa w sądzie grodzkim. Gdyby to się stało w Warszawie - tak bym
zrobił, ale sprawa dotyczy za niskiej sumy, by się z tym bujać i
jeździć 5h ekspresem za kolejne 100zł do Wrocławia, gdy gwarancja
wygranej też 100% nie jest.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-05-08 12:30:42
Autor: szufla
Dzielna policja we Wrocławiu
Ale jest cos takiego:

Art. 101. § 1. Prawomocny mandat karny podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę
nałożono za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie. Uchylenie
następuje na wniosek ukaranego złożony w zawitym terminie 7 dni od daty
uprawomocnienia się mandatu lub z urzędu.

Co zrobisz to juz twoja sprawa, ale ja bym nie puscil...

Data: 2010-05-08 12:39:34
Autor: szymon
[...]

Ale ten czyn jest wykroczeniem

Data: 2010-05-08 12:58:06
Autor: johnkelly
szymon pisze:
[...]

Przekroczenie prędkości też - chyba, że nie ma ograniczenia.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-05-08 12:58:44
Autor: szymon
szymon pisze:

Przekroczenie prędkości też - chyba, że nie ma ograniczenia.

Nie ważne czy było ograniczenie czy nie. Przekroczenie prędkości jest
wykroczeniem. Przepis, który podał Szufla, odnosi się do czynu nie będącego
wykroczeniem. Można by go zastosować, gdybyś dostał mandat np za jazdę w
zielonych spodenkach :-)

Data: 2010-05-08 13:12:53
Autor: johnkelly
szymon pisze:
szymon pisze:
[...]

Nie łapiesz o co mi chodzi :). Jeśli dostaniesz mandat za przekroczenie prędkości 50km/h w miejscu gdzie obowiązuje ograniczenie do 90km/h to mandat jest nielegalny bo nie popełniłeś wykroczenia.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-05-08 14:01:50
Autor: szufla
Dzielna policja we Wrocławiu
No wlasnie, wszystko zalezy od interpretacji :)

sz.

Data: 2010-05-08 15:40:11
Autor: MadMan
Dnia Sat, 08 May 2010 12:39:34 +0200, szymon napisał(a):

[...]

Przejazd przez tunel przed którym nie ma znaku zakazu jest wykroczeniem?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-08 16:00:40
Autor: szymon
Dzielna policja we Wrocławiu

Przejazd przez tunel przed którym nie ma znaku zakazu jest wykroczeniem?

Nie, ale Michał dostał mandat za jazdę rowerem w miejscu zabronionym na terenie
kolejowym, co wykroczeniem jest.

Data: 2010-05-08 16:12:37
Autor: MadMan
Dnia Sat, 08 May 2010 16:00:40 +0200, szymon napisał(a):

[...]

Faktycznie, teraz widzę że to nie jezdnia. Ciekawe co jest podstawą zabronienia tego czynu. Na pewno nie znak
widoczny na zdjęciu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-08 16:14:25
Autor: johnkelly
szymon pisze:
[...]

Po czym można poznać, iż był to teren kolejowy, i że było to zabronione? Z przedstawionej tablicy niewiele wynika.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-05-08 16:15:46
Autor: szymon
Dzielna policja we Wrocławiu
Po czym można poznać, iż był to teren kolejowy, i że było to zabronione? Z przedstawionej tablicy niewiele wynika.

W tej dyskusji nie ważne, co z czego wynika, ważne pod czym się Michał podpisał.
A podpisał się pod tym, że popełnił wykroczenie. Odwołania od tej decyzji nie
ma. Jak dla mnie EOT

Data: 2010-05-08 17:28:16
Autor: szufla
Dzielna policja we Wrocławiu

Odwołania od tej decyzji nie
ma.

Bzdury pleciesz.

sz.

Data: 2010-05-08 17:28:43
Autor: szymon
Dzielna policja we Wrocławiu
Bzdury pleciesz.

Ty za to podajesz argumenty nie do obalenia

Data: 2010-05-08 10:22:36
Autor: Michał Wolff
On 8 Maj, 17:28, "szymon" <sch30WYTNI...@op.pl> wrote:
> Bzdury pleciesz.

Ty za to podajesz argumenty nie do obalenia

Sprawa nie jest tak oczywista, bo jako człowiek nie znający Wrocławia
- naprawdę nie wiedziałem, że to jest teren dworca (bo główny budynek
dworca jest ogrodzony i niedostępny, trwa tam jakiś remont, ja
jechałem za znakami na dworzec tymczasowy), a znak drogowy (którego i
tak nie zauważyłem) jak tu już napisano nie ma mocy prawnej. Sprawa
mnie wkurzyła - i gdyby działo się to w Warszawie to odmówiłbym
przyjęcia mandatu i spróbowałbym swoich sił w sądzie.

Niestety działo się to we Wrocławiu, ewentualna rozprawa tam miałaby
miejsce, więc musiałem odpuścić sprawę, nie mam czasu i pieniędzy na
ciąganie się po sądach oddalonych 5h jazdy pociągiem od mojego miasta.
Myślałem, że policja ma ciekawsze zajęcia niż szukanie łebków na
mandaty. Ale widać, że w niektórych miejscach od SOK czy Straży
Miejskiej różni się tylko tym że więcej może.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-05-08 19:31:07
Autor: johnkelly
Michał Wolff pisze:

[...]

To co pokazałeś na zdjęciu to nie jest znak drogowy.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-05-09 21:17:53
Autor: MichałG
johnkelly pisze:
Michał Wolff pisze:

[...]

Bo też tunel to nie droga....

Pozdrawiam
michał

Data: 2010-05-09 21:21:48
Autor: johnkelly
MichałG pisze:

To co pokazałeś na zdjęciu to nie jest znak drogowy.

Bo też tunel to nie droga....

Znaczy się można se walnąć dowolnego kleksa na ścianie po czym rypać mandaty za jego nie przestrzeganie?

michał

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-05-10 08:43:30
Autor: MichałG
johnkelly pisze:
MichałG pisze:

To co pokazałeś na zdjęciu to nie jest znak drogowy.

Bo też tunel to nie droga....

Znaczy się można se walnąć dowolnego kleksa na ścianie po czym rypać mandaty za jego nie przestrzeganie?

jak widać - można. Zakaz nie wynika z kleksa, ale ogólnych przepisów kolejowych obowiązujacych na terenie kolejowym.
A że wypadałoby obywatela o tym sensownie poinformować, to juz zupełnie inna broszka. Niestety tylko wypadałoby - obywatel ma znac przepisy.  ;(

Pozdrawiam poniedziałkowo
Michał

Data: 2010-05-10 09:22:06
Autor: johnkelly
MichałG pisze:
johnkelly pisze:
MichałG pisze:

[...]

Nie zgodzę się :P. Niestety obywatelowi najczęściej nie chce się niczego z tym zrobić, woli zapłacić 100pln i mieć z głowy. Pozostaje liczyć, że kiedyś trafią na kogoś porównywalnego do prawnika, który wygrał sprawę o 6,50pln za przejazd autostradą i przetrzymywanie.

Michał

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-05-10 10:43:24
Autor: MichałG
johnkelly pisze:
MichałG pisze:
johnkelly pisze:
MichałG pisze:

[...]

Nie zgodzę się :P.

A wolno Ci ... ;)

Niemniej wygląda, że tylko Michoo odrobił lekcje, a reszta (razem ze mną ) tradycyjnie sie nie zgadza i ma problemy... ;)

§ 2
9. jazdy rowerami, motorowerami, motocyklami lub innymi pojazdami oraz poruszania się na wrotkach i rolkach po peronach, w holach, poczekalniach dworcowych, w tunelach, w przejściach między peronami oraz w pobliżu torów, w odległości mniejszej niż 3 metry od skrajnej szyny;

Niemniej pouczenie byłoby by tu bardziej na miejscu i lepiej spełniłoby 'społeczną role wychowawczą '... ;) ;) ;)

pozdrawiam
Michał

Data: 2010-05-10 11:00:25
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik MichałG napisał:
Niemniej pouczenie byłoby by tu bardziej na miejscu i lepiej spełniłoby
'społeczną role wychowawczą '... ;) ;) ;)

I nauczyłoby, że może drugim razem też się uda uniknąć mandatu ;-)

Data: 2010-05-10 11:08:42
Autor: MichałG
Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik MichałG napisał:
Niemniej pouczenie byłoby by tu bardziej na miejscu i lepiej spełniłoby
'społeczną role wychowawczą '... ;) ;) ;)

I nauczyłoby, że może drugim razem też się uda uniknąć mandatu ;-)

Akurat na niekumatego nie trafiło...... ;)

pozdrawiam
Michał

Data: 2010-05-08 23:13:54
Autor: jurek b.
Dzielna policja we Wrocławiu
Jesli sad grodzki we Wroclawiu, to odpusc moze. Albo jeszcze doloz do dobrego adwokata.
Odmowilem przyjecia mandatu za wjazd na Rynek (bo _wyjezdzalem_ z Rynku). Dwie rozprawy, sedzinie (kurcze, wygladaly jak panienki ledwie po maturze), nie dopuscily mojego swiadka z 50 zet zrobilo sie 270, zaplacilem.

Mysle, ze twe Wroclawiu ekipa "policja, straz, sady grodzkie" jest ustawiona na dostarczanie kasy miastu Dutkiewicza.
Pzdr Jurek

Użytkownik "Michał Wolff"

Data: 2010-05-09 01:28:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dzielna policja we Wrocławiu
Michał Wolff bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Niestety działo się to we Wrocławiu, ewentualna rozprawa tam miałaby
miejsce, więc musiałem odpuścić sprawę, nie mam czasu i pieniędzy na
ciąganie się po sądach oddalonych 5h jazdy pociągiem od mojego miasta.

E, Michał... 350km, cóż to dla Ciebie ;-)

Data: 2010-05-09 09:06:26
Autor: szymon
[...]

Michale, ja nie odnosiłem się do słuszności tego mandatu. Szufla napisał, że
możesz się od niego odwołać, a według mnie, nie masz takiego prawa.

Data: 2010-05-08 16:48:33
Autor: Rafał Wawrzycki
Dzielna policja we Wrocławiu
Dnia 08 maj 2010 w liście [news:hs3rk4$3hc$1inews.gazeta.pl]
johnkelly [stara@maciejrozalski.eu] napisał(a):
Po czym można poznać, iż był to teren kolejowy, i że było to
zabronione? Z przedstawionej tablicy niewiele wynika.

Zapewne przepisy porządkowe dworca o tym mówią, a tunel jest jak nic terenem dworca :)

A temat nie jest nowy:
http://tiny.pl/htx3b

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2010-05-08 17:00:48
Autor: johnkelly
Rafał Wawrzycki pisze:

Po czym można poznać, iż był to teren kolejowy, i że było to
zabronione? Z przedstawionej tablicy niewiele wynika.

Zapewne przepisy porządkowe dworca o tym mówią, a tunel jest jak nic terenem dworca :)

Skąd mam to wiedzieć jako nie tambylec? Albo nawet jako tambylec. Tunel może być już terenem miasta.

Na "moim" dworcu jest zakaz przechodzenia przez tory - co jest dość oczywiste. Niemniej przez tory prowadzi chodnik, nie ma żadnego ogrodzenia, a o zakazie łażenia informuje ustawiona w dość dowolnym miejscu pojedyncza i nieczytelna tabliczka.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-05-08 19:24:03
Autor: Coaster
johnkelly wrote:
Michał Wolff pisze:
[...]

Bo to granda a nie znaki. Zaden z nich nie istnieje w puli znakow zakazu. B-9 nie ma przekreslenia. Wyglada to na czyjas radosna tworczosc, zeby nie powiedziec falszerstwo....
http://www.prawojazdy.com.pl/files/kodeks/znaki_i_sygnaly_drogowe.swf

--
PoZdR
"Gdy przyspieszasz na plaskim i lapiesz sie na tym,

Data: 2010-05-08 22:26:40
Autor: Titus Atomicus
Dzielna policja we Wrocławiu
In article <4be59e39$0$17099$65785112@news.neostrada.pl>,
 Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

johnkelly wrote:

Bo to granda a nie znaki. Zaden z nich nie istnieje w puli znakow zakazu. B-9 nie ma przekreslenia. Wyglada to na czyjas radosna tworczosc, zeby nie powiedziec falszerstwo....
> [...]

He, he.
To calkiem jak ta milicja w Misiu.
Moze sami te znaki ustawili?

TA

Data: 2010-05-12 18:31:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 8 May 2010, Coaster wrote:

johnkelly wrote:
http://picasaweb.google.pl/wilku150/DzielnaPolicja#

Przepraszam, ale nie mam pojęcia co te znaki oznaczają.

Bo to granda a nie znaki. Zaden z nich nie istnieje w puli znakow zakazu. B-9 nie ma przekreslenia.

  Znaczy, "typowy szary użyszkodnik", metodą interpretacji przez
podobieństwo (do ograniczeń prędkości itepe), powinien sobie wydedukować
że znak ten ustanawia koniec zakazu jazdy dla rowerów?
  Jest w tym jakaś logika.
  I mocno przemawia za nią fakt umieszczenia znaku po lewej stronie :>
(tylko dla znaków "końca" i "odwołań" dopuszcza się stawianie po lewej,
jak kierujący gapa to wiele szkody nie zrobi, przestrzegając "skończonego"
zakazu).

Wyglada to na czyjas radosna tworczosc, zeby nie powiedziec falszerstwo....
http://www.prawojazdy.com.pl/files/kodeks/znaki_i_sygnaly_drogowe.swf

  Hm... nie widzę znaku "uwaga piesi mają zielone" (żółty migający symbol
pieszego, taki sam jak zielony S-5, ale przeznaczony dla kierujących
wjeżdżających od strony skrzyżowania)
  Znaczy zapodałeś niekompletną listę znaków drogowych i narzekasz że
tam jakiegoś innego znaku nie ma, tak? Toć z logiki wynika, że owo
narzekanie może być zarówno uzasadnione, jak i nieuzasadnione :|
  Nie dam głowy, ale chyba ustanowiony w innym akcie (nie, *nie ma*
przepisu "wszystkie znaki drogowe muszą być zdefiniowane *jednym*
rozporządzeniem", ministrowi też się trochę swobody należy :P)

  Bardzo dobry znak w funkcji "ustalanie czy lista znaków jest kompletna" ;)
(ten "żółty migający pieszy"), w większości miejsc w internecie go nie ma.

  O, o ten mi chodzi (odszukałem):
http://www.inzynieria-ruchu.yoyo.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=108
(p.1.4, z prawej strony tabelki)
  A pełny akt prawny jest tu:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2181.htm
....i kliknąć dalej "rodzaje sygnałów" do:
http://sipdata-abc.lex.pl/dane/dzienniki/03/d03l81/zal3_4.pdf
....a tam 4.2.4, rysunek 4.2.14

  :)

pzdr, Gotfryd