Dzien komornika

Data: 2015-11-10 10:24:35
Autor: J.F.
Dzien komornika

19 listopada - dzien otwarty u komornikow.

Mozna pojsc, porozmawiac, spytac jak to jest, ze cudze traktory zajmuja i za grosze sprzedaja.
Spytac po ludzku czy sie Ziobry nie boja itp :-)

J.

Data: 2015-11-10 01:49:58
Autor: Kris
Dzien komornika
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 10:24:52 UTC+1 uytkownik J.F. napisa:
Mozna pojsc, porozmawiac, spytac jak to jest, ze cudze traktory zajmuja i za grosze sprzedaja.
A za grosze sprzedali?
Do regularnie ledz w mojej okolicy licytacje komornicze, na wielu z nich bywam, kilkanacie razy co tam kupiem ale eby jaka super okazja za grosze to mi si nie trafio.
Spytac po ludzku czy sie Ziobry nie boja itp :-)
Spyta bym si Ziobre co proponuje zrobi z byym pracodawca mojej mamy, ktra ma na niego nakaz na ju kilkanacie tys. a wiecznie "egzekucja bezskuteczna" A gociu nowy biznesik na konkubin zapisany prowadzi kilka adnych aut i cakiem przyzwoita nieruchomo. I jak takie autko by komornik zaj to przecie lament by by bo naley ono nie do dunika. Co prawda jakie wadania itp. ale to trudne tematy i nie kady komornik chce si z tym mierzy. A szkoda.

Data: 2015-11-10 11:00:03
Autor: Maciek
Dzien komornika
W dniu 2015-11-10 o 10:49, Kris pisze:
[...]
A masz szwagra komornika? Albo chocia jakiego szkolnego koleg? :->

Maciek

Data: 2015-11-10 04:55:49
Autor: Kris
Dzien komornika
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 10:59:09 UTC+1 uytkownik Maciek napisa:
A masz szwagra komornika? Albo chocia jakiego szkolnego koleg? :->
Ano mam koleg a w sumie i dwch ju teraz.

Data: 2015-11-12 16:51:30
Autor: Maciek
Dzien komornika
W dniu 2015-11-10 o 13:55, Kris pisze:
A masz szwagra komornika? Albo chocia jakiego szkolnego koleg? :->
Ano mam koleg a w sumie i dwch ju teraz.
No to dziaaj :-)

Maciek

Data: 2015-11-10 12:28:17
Autor: Miroo
Dzien komornika
[...]

Bo okazje s na tych mniej publicznych "licytacjach" ;)

Pozdrawiam

Data: 2015-11-10 04:56:47
Autor: Kris
Dzien komornika
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 12:29:15 UTC+1 uytkownik Miroo napisa:

Bo okazje s na tych mniej publicznych "licytacjach" ;)
Urban legend wg mnie.
Gdyby cena wywoawcza bya znacznie zaniona dunik mgby to skutecznie zaskary.

Data: 2015-11-10 15:17:29
Autor: J.F.
Dzien komornika
Uytkownik "Kris"  napisa w wiadomoci grup
[...]

Doswiadczenie zdaje sie pokazuje, ze dluznik nic nie moze, tzn najlpieje sie ukrywac az sie wierzycielom znudzi :-)

A zaskarzyc ... no nie wiem czy moze - bylo ogloszenie, byla licytacja, tyle osiagnieto.
Przy nieruchomosciach wiem ze zaskarzaja, tylko czy nie bedzie, ze zanim sad rozpatrzy, to bedzie po licytacji, a wynik licytacji komorniczej swiety :-)

J.

Data: 2015-11-10 15:24:10
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-10 o 15:17, J.F. pisze:
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 12:29:15 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:
Bo okazje są na tych mniej publicznych "licytacjach" ;)
Urban legend wg mnie.
Gdyby cena wywoławcza była znacznie zaniżona dłużnik mógłby to
skutecznie zaskarżyć.

[...]

Urban legend + nie wiesz o czym piszesz.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-10 16:55:59
Autor: J.F.
Dzien komornika
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n1suml$fqf$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Byc moze, ale tych doniesien prasowych cos za duzo jak na urban legend.

Pomijajac slynny traktor, to zobacz cos z drugiej strony:

http://uwaga.tvn.pl/reportaze,2671,n/zaplacil-ale-nie-jest-wlascicielem,165921.html

J.

Data: 2015-11-10 08:19:04
Autor: Kris
Dzien komornika
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 16:57:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n1suml$fqf$1@node2.news.atman.pl...

Byc moze, ale tych doniesien prasowych cos za duzo jak na urban legend.
Ja wiem czy dużo?
http://www.hotmoney.pl/nabiezaco/Komornik-szczerze-o-swojej-pracy-zarobkach-i-licytacjach-s32255
Jedna kancelaria prawie 3tys spraw rocznie.
W 2014 samych budynkòw zlicytowano jeśli dobrze pamiętam ok. 50tys a zajęto 200tys. W 2011 komornicy prowadzili ponad 4mln spraw egzekucyjnych.
Teraz zapewne jeszcze więcej może ktoś ma aktualne dane.
Więc tych pomyłek aż tak dużo nie ma.

Data: 2015-11-12 16:38:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzien komornika

"Kris" 4b30a314-16b6-4b58-89cc-529ba66a9728@googlegroups.com

Byc moze, ale tych doniesien prasowych cos za duzo jak na urban legend.

: Ja wiem czy duo?
: http://www.hotmoney.pl/nabiezaco/Komornik-szczerze-o-swojej-pracy-zarobkach-i-licytacjach-s32255
: Jedna kancelaria prawie 3tys spraw rocznie.
: W 2014 samych budynkow zlicytowano jeli dobrze pamitam
: ok. 50tys a zajto 200tys. W 2011 komornicy prowadzili
: ponad 4mln spraw egzekucyjnych.
: Teraz zapewne jeszcze wicej moe kto ma aktualne dane.
: Wic tych pomyek a tak duo nie ma.

Kiszczaka oskaraj o zabicie tylko 9 grnikw.
9 to chyba jeszcze nie jest duo?

-=-

Do pani Kiszczak -- jeli m zabroni strzelania, jest odpowiedzialny
za nierozliczenie (nieukaranie) strzelajcych. Ponadto jest odpowiedzialny
za wprowadzenie stanu wojennego -- nielegalne, z uwagi na obrady sejmu.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-11-10 15:32:32
Autor: Miroo
Dzien komornika
W dniu 2015-11-10 o 13:56, Kris pisze:
[...]

A jak zaskary to co dalej? Zamy, e "cignik" zosta sprzedany po miesznej cenie.

Pozdrawiam

Data: 2015-11-12 16:40:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzien komornika

"Miroo" 5642000d$0$662$65785112@news.neostrada.pl

A jak zaskary to co dalej? Zamy, e "cignik" zosta sprzedany po miesznej cenie.

Co dalej? -- id do TV. Id na wybory...
Id wreszcie na ulice -- jak w Donbasie...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-11-12 01:48:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzien komornika

"Kris" eaa82eed-dd38-4a6d-97d7-94e58250db43@googlegroups.com

Bo okazje s na tych mniej publicznych "licytacjach" ;)

: Gdyby cena wywoawcza bya znacznie zaniona dunik mgby to skutecznie zaskary.

I zaskara -- do TV. C z tego, e zaskarenie kto
(TV) rozpatrzy, skoro straty s niepowetowane?

Zgosiem ze 20 lat temu dwch dunikw komornikom.

Z jednego dunika nie cignito nalenoci nigdy,
z drugiego dunika jednej nalenoci nie cignito,
drug naleno spacia konkubina (by moe ju
wwczas ona) dunika.

Komornicy natomiast cignli ze mnie -- nalenoci za swe ,,czynnoci''.
Znajomi opowiadali mi o wsppracy mego dunika (znanego w okolicy)
z komornikami. Dunik zaprasza pracownice komornikw (bo byo wielu
komornikw, nie jeden) na wyjazdy do Chin, z ktrym komornikiem pi
trunki z wyszej pki...

Ja za deptaem dunikowi po pitach -- w Biaymstoku i poza Biaymstokiem. :)
Oczywicie mj dunik naciga innych ludzi na znacznie wiksze kwoty ni mnie.

Znaem tez znajomego komornikw. Wg tego znajomego ,,moi'' komornicy byli
ostrzy i bezwzgldni dla dunikw.

-=-

Do dzi pamitam numerki 330 331 -- ale ju nie pamitam, czy to byy
sygnatury akt, czy daty (30 marca i 31 marca) czy jedno i drugie naraz. :)
(chyba jedno i drugie naraz)

-=-

O swych przygodach z komornikami pisaem nieraz na grupach.
(albo jako 'Leszek Ciszewski', albo jako
'Eneuel Leszek Ciszewski', albo jako 'Eneuel Leszek)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-11-10 15:32:08
Autor: Piotr Gaka
Dzien komornika

Uytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisa w wiadomoci news:dd8a1de0-d679-4e79-b0d6-5a6aea52e35egooglegroups.com...
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 10:24:52 UTC+1 uytkownik J.F. napisa:
Mozna pojsc, porozmawiac, spytac jak to jest, ze cudze traktory
zajmuja i za grosze sprzedaja.
A za grosze sprzedali?

Okrelenie "za grosze" nie zawsze trzeba rozumie dosownie.
http://www.fakt.pl/wydarzenia/komornik-z-lodzi-zabral-i-sprzedal-ciagnik-za-nieistniejacy-dlug,artykuly,514919.html
P.G.

Data: 2015-11-10 07:22:26
Autor: Kris
Dzien komornika
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 15:32:04 UTC+1 uytkownik Piotr Gaka napisa:
Okrelenie "za grosze" nie zawsze trzeba rozumie dosownie.
http://www.fakt.pl/wydarzenia/komornik-z-lodzi-zabral-i-sprzedal-ciagnik-za-nieistniejacy-dlug,artykuly,514919.html

Ale sprzedal go w cenie raco odbiegajcej od wartoci rynkowej czy problem jest w tym e zlicytowa cignik innego czowieka?
Bo jeli o to drugie chodzi to taka pomyka nie powinna mie miejsca i pewnie komornik zosta zostanie za to ukarany.
Tylko ez to nie jest tak ze komornik wjeda na posesj, zajmuje cignik i za p godziny go licytuje. Waciciel pewnie co zaniedba nie dopilnowa i stao si co stao.
Z drugiej strony osoba ktra mojej mamie wisi kilkanacie tysicy oficjalnie nic nie ma bo wszystko na konkubin. O wadaniach itp. tu ju dyskutowano i jak by si jaki konkretny komornik znalaz to powinien wycign gocia z auta ktre tylko formalnie jest wasnoci jego konkubiny i auto zlicytowa. tylko media by zaraz pisay jak to nie dobry komornik biednej kobiecie auto zabra. Nie zawsze wszystko jest tak jednoznaczne jak gazety opisuj.

Data: 2015-11-10 18:15:49
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-10 o 16:22, Kris pisze:
[...]

pewnie oba.

[...]

czy to normalne, ze to jest problem waciciela, zeby udowodni, e jest wacicielem? i to szybko, bo zaraz nim przestanie by? wszystko legalnie, rczki czyste, a czeka okradli, bo terminu nie dotrzyma.

ot, daleko nie szukajc: http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/komornik-z-lukowa-zajal-dwa-wozy-strazackie,553505.html

a.

Data: 2015-11-11 14:17:35
Autor: Borys Pogoreło
Dzien komornika
Dnia Tue, 10 Nov 2015 18:15:49 +0100, Artur Miller napisał(a):

czy to normalne, ze to jest problem właściciela, zeby udowodnił, że jest właścicielem? i to szybko, bo zaraz nim przestanie być? wszystko legalnie, rączki czyste, a człeka okradli, bo terminu nie dotrzymał.

ot, daleko nie szukając: http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/komornik-z-lukowa-zajal-dwa-wozy-strazackie,553505.html

No właśnie, "daleko nie szukając" trafiasz na typowe populistyczne
reportaże. W tym pominięto taki "szczegół" jak:

"Pan dłużnik jest nie tylko mechanikiem. Ten pan prowadzi działalność
gospodarczą związaną z handlem nowymi i używanymi wozami strażackimi – mówi
Bartyś. – Jeżeli komornik udaje się do dłużnika, który prowadzi tego typu
działalność, musi założyć, że te samochody strażackie mogą być jego
własnością"

"Mariusz K. spod Łukowa potwierdza, że prowadzi działalność pod nazwą
„Prywatna Straż Pożarna” i rzeczywiście oprócz mechaniki samochodowej
zajmuje się m.in. sprzedażą samochodów pożarniczych."

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-11-11 17:04:54
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-11 o 14:17, Borys Pogoreło pisze:
[...]

a kto był wpisany jako właściciel w DR?

a.

Data: 2015-11-11 09:24:43
Autor: Kris
Dzien komornika
W dniu środa, 11 listopada 2015 17:04:56 UTC+1 użytkownik Artur Miller napisał:

a kto był wpisany jako właściciel w DR?
Nawet gdyby w DR wpisana była gmina to skąd komornik miał wiedzieć czy gościu tydzień wcześniej tych aut od gminy nie kupił?. Zajął i był czas na ustalenie właściciela.
W DR auta moje żony przez dłuzszy czas był jej kuzyn wpisany bo od niego kupiliśmy i nie było czasu przerejstrować itp.
Taki komis samochodowy- może tam stać Twoje auto oddane w komis ale ròwnie dobrze właściciel komisu mògł go od Ciebie za gotówkę odkupić a obu przypadkach w DR byłbyś Ty. Dlatego komornik zajmuje i jest czas na ustalenie właściciela

Data: 2015-11-11 18:23:05
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-11 o 17:04, Artur Miller pisze:
[...]

A jakie to ma znaczenie w kwestii tego, że dane nie muszą być zgodne ze
stanem faktycznym?

--
Liwiusz

Data: 2015-11-11 18:41:11
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-11 o 18:23, Liwiusz pisze:
[...]

na głowie więc stoi tylko to, że to właściciel musi udowodnić, że nim jest, a nie komornik, że wziął własność odpowiedniej osoby.

a.

Data: 2015-11-11 20:29:19
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-11 o 18:41, Artur Miller pisze:
[...]

Po prostu masz w głowie "nie wiem, ale wydaje mi się...". Jak się by
zastanowić nad twoim "rozsądnym" światem, to dopiero zajdą absurdy. Na
przykład jak komornik miałby wykazać własność telewizora, albo tego
kupionego już, ale nieprzerejestrowanego, wozu strażackiego?

--
Liwiusz

Data: 2015-11-11 21:42:59
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-11 o 20:29, Liwiusz pisze:

[...]

może... się postarać? ponad jakąkolwiek wątpliwość? jeśli są przesłanki do twierdzenia, że coś może nie być własnością dłużnika, to niech się zastanowi? a nie stwierdzi "nie mój problem, Józiu, pakuj wszystko, jak sie ktoś zdąży ODPOWIEDNIO upomnieć, to może mu oddamy". za miesiąc. a że ktoś gdzieś może zostać bez narzędzi do pracy? będącej jedynym utrzymaniem?

tak, ja wiem, wszystko zgodnie z prawem i rączki czyste. ja tu piętnuje prawo, które jest tak ułomne, jak jego twórca, w końcu nie istota nadprzyrodzona i nieomylna.

a.

PS. Na tym kończę, już zdążyłem się przekonac, że każdą najprostszą rzecz potrafisz skomplikować do granic absurdu (tak, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa SIĘ ROZWIJAJĄ :) )

Data: 2015-11-11 12:56:53
Autor: Kris
Dzien komornika
W dniu środa, 11 listopada 2015 21:43:03 UTC+1 użytkownik Artur Miller napisał:

> [...]
> kupionego już, ale nieprzerejestrowanego, wozu strażackiego?

może... się postarać? ponad jakąkolwiek wątpliwość?
Jak komornik ma ustalić właścicuelevtv zajętego w mieszkaniu dłużnika z ktòrym mieszka konkubina i jej teściowa?
[...]
Z drugiej strony jest np człowiek ktòrego dłużnik pozbawił narzędzi pracy

Data: 2015-11-12 13:47:55
Autor: J.F.
Dzien komornika
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10880f1d-2276-4147-8901-bde8663b7944@googlegroups.com...
> [...]
Jak komornik ma ustalić właścicuelevtv zajętego w mieszkaniu dłużnika z ktòrym mieszka konkubina i jej teściowa?

Konkubina i tesciowa ...  dziwny zestaw, ale moze i sie zdarza.

Tylko ... czy to znaczy, ze nadal strach lokatora zameldowac ?
Narobi taki dlugow, a potem wpadnie komornik i o nic sie nie bedzie pytal ...  scigany tu mieszka, bo tu zameldowany ...

J.

Data: 2015-11-12 13:52:26
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
napisał:
> [...]

Konkubina i tesciowa ...  dziwny zestaw, ale moze i sie zdarza.

Tylko ... czy to znaczy, ze nadal strach lokatora zameldowac ?

Co to znaczy "lokatora zameldować"? Lokator melduje się sam.

Narobi taki dlugow, a potem wpadnie komornik i o nic sie nie bedzie
pytal ...  scigany tu mieszka, bo tu zameldowany ...

Jak nie zameldowany, a mieszka, to tak samo będzie.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 16:32:06
Autor: J.F.
Dzien komornika
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n2222o$8rg$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie chodzi o to ze mieszka, tylko mieszkal, od dawna nie mieszka, a komornik ma to w d* i zajmuje :-)

J.

Data: 2015-11-13 01:17:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzien komornika

"J.F." 56448a7b$0$655$65785112@news.neostrada.pl

z ktorym mieszka konkubina i jej teciowa?

Konkubina i tesciowa ...  dziwny zestaw, ale moze i sie zdarza.

Brak wanego sowa -- 'jej'.
Konkubina i matka ma teje konkubiny. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-11-11 21:47:41
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-11 o 21:42, Artur Miller pisze:
[...]

I znów "nie wiem, to się wypowiem". Jak są wątpliwości, to komornik ma
obowiązek spytać się tego potencjalnego właściciela, a właściciel ma
czas na reakcję, i to przez cały miesiąc od powiadomienia.

tak, ja wiem, wszystko zgodnie z prawem i rączki czyste. ja tu piętnuje
prawo, które jest tak ułomne, jak jego twórca, w końcu nie istota
nadprzyrodzona i nieomylna.

Nie wiesz, nie znasz się, tylko uprawiasz swoje "wannabe" bez znajomości
nawet podstaw tematu.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-11 22:39:50
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-11 o 21:47, Liwiusz pisze:

I znów "nie wiem, to się wypowiem". Jak są wątpliwości, to komornik ma
obowiązek spytać się tego potencjalnego właściciela, a właściciel ma
czas na reakcję, i to przez cały miesiąc od powiadomienia.

prowokujesz...a ja się daję.

skoro ma OBOWIĄZEK to dlaczego czasem o tym zapomina?

Nie wiesz, nie znasz się, tylko uprawiasz swoje "wannabe" bez znajomości
nawet podstaw tematu.

bo nie muszę. znam sie na innych rzeczach. a na tym na tyle się znam, że taki jeden z drugim już szósty rok "odzyskują" moją kasę od kolesia, który leje na nich ostentacyjnie. wyrok jest, nakaz jest, koleś ma x firm, ale się nie da.

w szczegóły, jeśli pozwolisz, to na usenecie nie będę się wgłębiał.

więc z moich praktycznych, niezerowych, doświadczeń wynika moja opinia o ludziach wykonujących ten zawód. konkretów, z litości, oszczędzę, bo ktoś z nich mógłby poczuć się urażony.

ale to już chyba NTG się robi...

a.

Data: 2015-11-12 08:35:35
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-11 o 22:39, Artur Miller pisze:
[...]

Zwykle nie zapomina. Naprawdę znam sprawy, gdzie właściciel był
informowany, olewał sprawę, a potem się żalił "w telewizjach". A potem
taka gawiedź jak ty krzyczy "zły komornik". Tymczasem olewka właściciela
powoduje, że komornik nie może nie zlicytować przedmiotu, bo będzie
odpowiadał za szkodę przed wierzycielem.

[...]

Robią - źle, nie robią - też źle, jesteś gorszy niż baba z okresem ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 08:43:50
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 08:35, Liwiusz pisze:

[...]

Robią źle - źle, nie robią - źle. Robią dobrze - dobrze.

a na "ty jesteś" mam uczulenie. moja baba używała tego zwrotu nagminnie. na szczęście była baba :P

chyba włącze ignora na ten wątek, bo sprowadzasz mnie na złą drogę :P

a.

Data: 2015-11-12 08:49:16
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 08:43, Artur Miller pisze:
[...]

No, tylko czemu zakładasz, że ten twój komornik nie robi? Może robi,
tylko dłużnik golec? Albo wierzyciel niekumaty i nie wnioskuje o
skuteczne zajęcia? (Bo wiesz, komornik co do zasady jest związany
wnioskiem wierzyciela, a rola wierzyciela nie kończy się na złożeniu
wniosku, tylko sam powinien wskazywać komornikowi czynności do wykonania).

a na "ty jesteś" mam uczulenie. moja baba używała tego zwrotu nagminnie.
na szczęście była baba :P

chyba włącze ignora na ten wątek, bo sprowadzasz mnie na złą drogę :P

Jeśli myślenie, zamiast życia papką telewizyjną to zła droga, no to nie
przeszkadzam ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 12:19:14
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 08:49, Liwiusz pisze:
[...]

ahaaa. ale żywić go nie muszę, no nie? i wozić i budzić rano?
komornik bierze kasę za wykonanie swojej roboty, która polega na odzyskaniu długu. ja sie na tym nie znam i nie zamierzam nikomu mówić co ma robić. nie stawiajmy porządku świata na głowie.

a.

Data: 2015-11-12 12:51:25
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 12:19, Artur Miller pisze:
[...]

Nie.

i wozić i budzić rano?

Nie.

komornik bierze kasę za wykonanie swojej roboty, która polega na
odzyskaniu długu.

I tak jest - opłata egzekucyjna jest pobierana po wyegzekwowaniu
roszczenia. Zaliczki dotyczą tylko wydatków.

ja sie na tym nie znam

Wiem.

i nie zamierzam nikomu mówić co
ma robić. nie stawiajmy porządku świata na głowie.

Nikt ciebie nie zmusi do działania zgodnie ze swoim interesem. To jest
tylko twój problem.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 13:54:01
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 12:51, Liwiusz pisze:
i nie zamierzam nikomu mówić co
ma robić. nie stawiajmy porządku świata na głowie.

Nikt ciebie nie zmusi do działania zgodnie ze swoim interesem. To jest
tylko twój problem.

Przychodzi do Pana Liwiusza listonosz. Mowi "mam list dla Pana. Ale ten list to na poczcie leży, niech Pan Liwiusz pójdzie ze mną na pocztę i pokaże co mam zrobić, żeby przynieść ten list do Pana".

No w końcu otrzymanie listu w interesie Pana Liwiusza leży, prawda?

a.

Data: 2015-11-12 13:58:39
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 13:54, Artur Miller pisze:
[...]

Nie bardzo rozumiem co chciałeś przekazać. Czy tak trudno zrozumieć dwie
proste sprawy?

1. Komornik jest związany wnioskiem wierzyciela
2. Komornik wykonuje czynności zlecone przez wierzyciela
?

Z komornikiem nie zawierasz umowy "o wyegzekwowanie wierzytelności",
komornik jest jedynie twoim przedłużeniem, które posiada trochę większe
uprawnienia.

Jeśli nie wiesz jak korzystać z tego narzędzia, to prosisz o pomoc
kogoś, kto się zna. Albo dokładnie czytasz instrukcję.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 15:44:20
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 13:58, Liwiusz pisze:

[...]

czyli jak mam wyrok z sądu, to idę do komornika i mówię "panie, zabierz pan mu traktor bo widziałem że na jego podwórku stoi"?

a.

Data: 2015-11-12 15:55:56
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 15:44, Artur Miller pisze:
[...]

1) W formie pisemnej
2) Nie zabierz (zabierają to sobie dzieci grabki w piaskownicy), tylko
zajmij i zlicytuj.

Zajęcie i zlicytowanie to już problem komornika, ale to ty mu masz
napisać co ma zrobić.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 16:16:14
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 15:55, Liwiusz pisze:

1) W formie pisemnej
2) Nie zabierz (zabierają to sobie dzieci grabki w piaskownicy), tylko
zajmij i zlicytuj.

serio to jest najważniejsze w tym co pisałem?

Zajęcie i zlicytowanie to już problem komornika, ale to ty mu masz
napisać co ma zrobić.

czyli komornik oczekuje ode mnie, ze mam wejść na teren dłużnika, rozejrzeć się co można zlicytować i dać mu listę...

a.

Data: 2015-11-12 16:25:06
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 16:16, Artur Miller pisze:
[...]

Starałem się wyłuskać jakikolwiek sens.

Data: 2015-11-12 16:38:33
Autor: Piotr Gałka
Dzien komornika

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:n22b10$htb$1node1.news.atman.pl...
czyli komornik oczekuje ode mnie, ze mam wejść na teren dłużnika,
rozejrzeć się co można zlicytować i dać mu listę...

Nie.

To, co do tej pory pisałeś sugerowało by, że tu powinna być odpowiedź: "Tak".
P.G.

Data: 2015-11-12 17:04:09
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 16:38, Piotr Gałka pisze:

[...]

Jak już wspomniałem - szczegóły są w kpc i ustawie o komornikach i
egzekucji.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 17:36:39
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 17:04, Liwiusz pisze:
[...]

to właściwie wyczerpuje sens dalszego prowadzenia tej dyskusji :)

a.

PS. Odpowiedzi typu RTFM to dostawałem na p.c.o.liunx  w 2002 roku...

Data: 2015-11-12 10:44:11
Autor: witek
Dzien komornika
Artur Miller wrote:

Jak już wspomniałem - szczegóły są w kpc i ustawie o komornikach i
egzekucji.

to właściwie wyczerpuje sens dalszego prowadzenia tej dyskusji :)

Tradycyjny Liwiusz.
Wiem, ale nie powiem, bo jakoś muszę czuć się lepszy od innych.

Data: 2015-11-12 17:40:32
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 17:36, Artur Miller pisze:
[...]

Skądś się ten skrót wziął, widocznie już w 2002 ludzi wkurzali
"dyskutanty", co to nie wiedzą, nie przeczytają, a jeszcze pretensję mają.

BTW: ja znam rtfm chyba jeszcze z fidonetu.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 17:44:40
Autor: Artur Miller
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 17:40, Liwiusz pisze:

[...]

a najlepsi są tacy co to wiedzo a nie powiedzo ino się mondrzo.

a.

Data: 2015-11-12 20:56:57
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 17:44, Artur Miller pisze:
[...]

Nie, najlepsi są ci, którzy nie wiedzą, ale się mondrzo. Takim szkoda
tłumaczyć, bo i tak wiedzą swoje, jak - nie przymierzając - pani
Jaoworowicz w sprawie dla reportera, albo merytoryczny pan Ikonowicz -
co nie znaczy że trzeba takie głupstewka zostawiać bez komentarza w
"eterze", bo jeszcze ktoś postronny może sobie krzywdę zrobić.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-13 10:09:40
Autor: J.F.
Dzien komornika
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n22qun$2mh$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Tez nie lubie tego chaosu u pani Jaworowicz ... ale co by nie mowic - jakby nie te telewizje, to rolnik nadal by nie mial traktora.

J.

Data: 2015-11-12 18:45:20
Autor: Piotr Gałka
Dzien komornika

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:n22da7$k6o$1node1.news.atman.pl...
[...]

Będę musiał pomyśleć o odsyłaniu pytających na p.m.e do równań Maxwella, gdzie mają wszystko prosto i jasno napisane.
P.G.

Data: 2015-11-12 22:05:48
Autor: m
Dzien komornika
W dniu 12.11.2015 o 17:04, Liwiusz pisze:
> [...]
> "Tak".
Jak już wspomniałem - szczegóły są w kpc i ustawie o komornikach i

Liwiusz, co Ci się porobiło? Tak gdzieś pół roku temu z cennego
dyskutanta stałeś się upierdliwcem biorącym nie wiadomo po co udział w
dyskusji.

p. m.

Data: 2015-11-13 00:52:37
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-13 o 00:49, witek pisze:
m wrote:
[...]

Raczej się poziom grup obniżył. Przed chwilą ktoś się tu zwierzył, że
nie wie o przedawnieniu podatków. Można edukować, ale jeśli równocześnie
ta sama osoba brylowała by na eksperta podatkowego (analogicznie jak w
dyskusji o komornikach o proponowanych zmianach wypowiadają się ludzie,
którzy nie znają nawet podstaw obecnych zasad), to dyskusja jest raczej
bezcelowa.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 17:56:18
Autor: witek
Dzien komornika
m wrote:
[...]

mozna nie edukowac.
można odpowiedzieć przyzwoicie, a można też po chamsku, a można też olać i nic nie odpowiedziec.
Celujesz w tym drugim.

Data: 2015-11-13 10:08:03
Autor: J.F.
Dzien komornika
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n238ok$hfe$1@node1.news.atman.pl...
Raczej się poziom grup obniżył. Przed chwilą ktoś się tu zwierzył, że
nie wie o przedawnieniu podatków. Można edukować, ale jeśli równocześnie
ta sama osoba brylowała by na eksperta podatkowego (analogicznie jak w

Na innym zagadnieniu moze sie znac.

A tak z praktyki - spotykam raz w wydziale komunikacji czlowieka, chce zaswiadczenie o wyrejestrowaniu samochodu.
Bo sie urzad upomnial o zalegly podatek "drogowy" - trzy lata po jego skasowaniu.
Ale do ostatniego roku ma prawo, czy nawet kilku lat.

Tylko ze czlowiek mowi, ze to auto sprzedal bardzo dawno temu. I nie ma juz zadnych papierow ...

dyskusji o komornikach o proponowanych zmianach wypowiadają się ludzie,
którzy nie znają nawet podstaw obecnych zasad), to dyskusja jest raczej
bezcelowa.

Zawsze mozesz napisac jak jest.

Co jak widac nie zmienia faktu, ze komornicy sie tych zasad nie trzymaja.

J.

Data: 2015-11-13 10:36:37
Autor: Piotr Gałka
Dzien komornika

m wrote:
[...]

Czy ja brylowałem na eksperta?
Napisałem jedynie jak zrozumiałem ("na chłopski rozum") poprzednie Twoje wypowiedzi, a Ty odsyłasz mnie (uprzejmie?) do jakichś rzeczy, których nigdy na oczy nie widziałem.
Spodziewałem się raczej krótkiej informacji jak zwykły człowiek ma ustalić, co jego dłużnikowi można zabrać (upss, jakieś inne słowo tu powinno być - przejąć, zająć ?).

W moim świecie standardowym, głupim pytaniem jest: jak dobrać opornik do LEDa. Temat wałkowany na grupie p.m.e. setki razy. Już nikomu się nie chce na to odpowiadać, ale ciągle się znajdują jakieś matoły, które spały na lekcjach fizyki w gimnazjum. Już nie wiem ile razy to tłumaczyłem, ale jak już mi się odechce to po prostu będę milczał.
P.G.

Data: 2015-11-12 17:43:32
Autor: Marek
Dzien komornika
On Thu, 12 Nov 2015 16:16:14 +0100, Artur Miller <nomail@nomail.com> wrote:
czyli komornik oczekuje ode mnie, ze mam wejść na teren dłużnika, rozejrzeć się co można zlicytować i dać mu listę...

Niekoniecznie na terenie, znajomy będąc wierzycielem  wraz z komornikiem zatrzymali na stacji wywrotkę należącą do dłużnika. Komornik do kierowcy "wypad" (w wolnym tłumaczeniu) i heja. A to, że się później okazało, że wywrotka już była zajęta przez US i komornik musiał ją oddać to inna sprawa...

--
Marek

Data: 2015-11-12 12:35:36
Autor: J.F.
Dzien komornika
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n209hq$pbd$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Skoro znasz temat doglebnie, to wytlumacz, jak to jest mozliwe, ze komornik zabral traktor innej osobie, watpliwosci nie nabral, mimo powiadomien dalej nie nabral, i sprzedal bez miesiecznego czekania.

Dosc latwo jest wytlumaczyc czemu sad nie zareogowal odpowiednio szybko (bo sady z natury sa wolne), ale wytlumacz czemu w tak prostej sprawie poszkodowany odszkodowania nie dostal - a IMO to trzy mu sie naleza.

J.

Data: 2015-11-12 12:52:29
Autor: Liwiusz
Dzien komornika
W dniu 2015-11-12 o 12:35, J.F. pisze:
[...]

Nie dostał? Znasz wyrok oddalający powództwo o odszkodowanie w tej
sprawie? Czy tak sobie tylko dorabiasz "fakty"?

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 16:42:27
Autor: J.F.
Dzien komornika
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n21uib$505$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Gdyby dostal, to by o sprawie pisano w tonie humoru, a nie tragedii.

No dobra - dostal
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/rolnik-z-mlawy-dostal-odszkodowanie-za-zabranie-ciagnika,585670.html
po prawie roku, zamiast po dwoch miesiacach, choc po prawdzie, to i tydzien bylby za dlugo.

I to jak rozumiem na razie komornik sam wyplacil, ciekawe ile by w sadzie trwalo ... a w sadzie jeszcze bedzie trwalo.

"Pan komornik od początku potwierdzał, że działania jego asesora nie do końca były prawidłowe. Widzi krzywdę pana Zaremby i tę krzywdę starał się naprawić. Trochę szkoda, że to tak długo trwało ale to naprawdę nie z winy pana komornika - mówi Andrzej Ritmann, przewodniczący rady Izby Komorniczej w Łodzi"

no ****, a czyja wina, ze to tak dlugo trwalo ?

J.

Data: 2015-11-12 20:55:28
Autor: J.F.
Dzien komornika
P.S. To nie byla jednostkowa sprawa
http://www.tvn24.pl/lodz,69/bedzie-kontrola-w-lodzkiej-kancelarii-komorniczej,507307.html

A komornicy chca bronic swojej niepodleglosci
http://natemat.pl/99997,komorniicy-chca-rozpracowac-polsanke-po-lidie-staron-wzorem-sb

P.S. Poslanka zostala niezalezna senatorka.

J.

Data: 2015-11-12 22:40:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzien komornika

"Kris" 370fce28-50a7-4a59-bb07-f899525d5458@googlegroups.com

: Ale sprzedal go w cenie raco odbiegajcej od wartoci rynkowej
: czy problem jest w tym e zlicytowa cignik innego czowieka?
: Bo jeli o to drugie chodzi to taka pomyka nie powinna mie

Kto mwi o pomyce?

: miejsca i pewnie komornik zosta zostanie za to ukarany.

Pewnie? Pono od czasw II wojny wiatowej tylko jeden komornik
zosta ukarany, cho przekrtw komorniczych w tym kraju bya
caa masa.

: Tylko ez to nie jest tak ze komornik wjeda na posesj, zajmuje
: cignik i za p godziny go licytuje. Waciciel pewnie co zaniedba

Wanie niedawno w TV byo o kobiecie, ktra poronia w efekcie
,,czynnoci komorniczych''. Wg Ciebie ona zaniedbaa? Bya bierna
i obojtna wobec tego, co dziao si dookoa niej?

: nie dopilnowa i stao si co stao.

Jest jak jest, stao si co stao? :)
Jak na prawnika -- jeste bardzo logiczny. :)

   A=>A  (z A wynika A)

[...]

jaki? -- niedobry?

: komornik biednej kobiecie auto zabra. Nie zawsze wszystko jest
: tak jednoznaczne jak gazety opisuj.

Gazety opisuj take proste sprawy -- kto poyczy samochd od swego
ssiada, aby pojecha do komornika, skd wrci ju bez tego samochodu.

Dunik ukrywajcy si przed egzekucj na pewno zna t regulacj, wic
nie pojedzie do kornika takim samochodem, a jeli nawet pojedzie -- nie
pochwali si tym, lecz na pytanie:

 -- czym przyjecha

odpowie:

 -- okazj ;) (sugerujc -- autostopem, lecz w istocie drwic z komornika)

a samochd zaparkuje w odlegoci 3 kilometrw od siedziby kornika.
(p godziny piechot -- akurat dla zdrowia; ja musz chodzi kilka
razy wicej)

By moe skorzysta nie tylko z samochodu ssiada, ale take zatrudni
ssiada w charakterze kierowcy.

-=-

IMO taka regulacja nie suy sprawiedliwoci. Jej celem jest raczej ,,terroryzm prawny''.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Postscriptum: IMO naprawd ,,i grzesznika stworzy Bg'', lecz IMO nie warto wspiera nieuczciwoci.

    http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=554&werset=33#W33

    Wszystko celowo uczyni Pan,
    take grzesznika na dzie nieszczcia

Data: 2015-11-11 23:21:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzien komornika

"J.F." 5641b7e3$0$652$65785112@news.neostrada.pl

19 listopada - dzien otwarty u komornikow.

Mozna pojsc, porozmawiac, spytac jak to jest, ze
cudze traktory zajmuja i za grosze sprzedaja.
Spytac po ludzku czy sie Ziobry nie boja itp :-)

Id i popytaj. ;)

  Dawno, dawno...

    id do diaba

  dawno: