Dzień ojca..

Data: 2009-06-24 11:55:59
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Wczoraj znowu musiałem przez kilkanaście minut wysłuchiwać jak jest mu
przykro, że jeszcze nie jestem żonaty... Tragedia...

Data: 2009-06-24 21:04:16
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:4c8076eb-d336-4d34-9f10-04b8af4fe1c2c19g2000prh.googlegroups.com...
Wczoraj znowu musiałem przez kilkanaście minut wysłuchiwać jak jest mu
przykro, że jeszcze nie jestem żonaty... Tragedia...

Napierdalacie się?

boukun

Data: 2009-06-24 12:12:31
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
On 24 Cze, 21:04, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Napierdalacie się?

Na ojca nigdy bym ręki nie podniósł, nie jestem świnią.. Poza tym on
wciąż ma taką krzepę, że pewnie by mnie zabił po czymś takim....;}...
Widujemy się stosunkowo rzadko, więc stosunki między nami są raczej
normalne... To człowiek inteligentny, ale prostolinijny pod względem
światopoglądowym... Gdyby się dowiedział, że wytatuowałem sobie
Gwiazdę Dawidową na ramieniu, to by chyba ocipiał... ;}

Data: 2009-06-24 23:00:19
Autor: konserwator
Dzień ojca..

http://libertas.eu/pl/emailcamp003/?gclid=CL3aoaXhvZoCFQiF3godKnfPqw
"Naukowcy piszą, że skłonność środowiska polityczno-medialnego (m.in. "Gazety Wyborczej") do terroryzmu ideologicznego nie wygasła"
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6610020,Polscy_naukowcy_o_obronie_konferencji_o_gejach_na.html
Moj ulubiony posel PO http://www.dziennik.pl/files/archive/00216/Cezary_Atama_czuk_216047g.jpg

to jakis zyd z sonderkomando?
- to bym mu sie nie dziwil...

Data: 2009-06-24 23:16:52
Autor: googlarz
Dzień ojca..

"konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> schrieb im Newsbeitrag

> [...]

światopoglądowym... Gdyby się dowiedział, że wytatuowałem sobie
Gwiazdę Dawidową na ramieniu, to by chyba ocipiał... ;}

   Poprzednio zatrudniony w getcie warszawskim jako

  szpicel gestapo w 13-ce Gancwajcha.

   A. Rem

Data: 2009-06-24 23:23:05
Autor: raff
DzieĂą ojca..
http://libertas.eu/pl/emailcamp003/?gclid=CL3aoaXhvZoCFQiF3godKnfPqw
"Naukowcy pisz¹, ¿e sk³onnoœÌ œrodowiska polityczno-medialnego (m.in.
"Gazety Wyborczej") do terroryzmu ideologicznego nie wygasÂła"

UÂżytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisaÂł w wiadomoÂści
On 24 Cze, 21:04, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Napierdalacie siĂŞ?
Na ojca nigdy bym rĂŞki nie podniĂłsÂł, nie jestem ÂświniÂą.. Poza tym on
wci¹¿ ma tak¹ krzepê, ¿e pewnie by mnie zabi³ po czymœ takim...;}...
Widujemy siĂŞ stosunkowo rzadko, wiĂŞc stosunki miĂŞdzy nami sÂą raczej
normalne... To czÂłowiek inteligentny, ale prostolinijny pod wzglĂŞdem
ÂświatopoglÂądowym... Gdyby siĂŞ dowiedziaÂł, Âże wytatuowaÂłem sobie
GwiazdĂŞ DawidowÂą na ramieniu, to by chyba ocipiaÂł... ;}

Stary Bilyk ma SS pod pachą...

R.

Data: 2009-06-25 11:45:55
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
On 24 Cze, 23:16, "googlarz" <a_...@poczta.onet.pl> wrote:

  szpicel gestapo w 13-ce Gancwajcha.

Halt deine verfickte fresse, du polnisches Nazischwein... Wenn du
jemanden von der Gestapo suchst, solltest du mal deine Großmutter
fragen - frag sie dann auch gleich, wieviele soldaten sie gefickt hat
bevor ihre haare von AK geschoren wurden....

Data: 2009-06-26 11:14:50
Autor: Marek
Dzień ojca..
On 25 Cze, 20:45, Tzva Adonai <tzva.adon...@lycos.com> wrote:
> [...]

fragen - frag sie dann auch gleich, wieviele soldaten sie gefickt hat
bevor ihre haare von AK geschoren wurden....

Jestem pod wrazeniem - ten twoj niemiecki to nie ze szkoly
wyniesiony...???

Data: 2009-06-26 20:23:40
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Jestem pod wrazeniem - ten twoj niemiecki to nie ze szkoly
wyniesiony...???

Siliłem się na podręcznikową poprawność, żeby ta polacko-enerdowska weszka mogła
mnie zrozumieć.... Ostatnim razem, gdy napisałem do niego w natywnej wersji
niemieckiego-mówionego, którym na co dzień posługują się młodzi Niemcy z
zachodnich landów, to zaczął mi korygować "błędy"...

Data: 2009-06-26 20:24:36
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@onet.eu> napisał w wiadomości news:796e.00000156.4a45122cnewsgate.onet.pl...
[...]

Ale i tym razem też nie jest lepiej, rzeczowniki pisze się z dużej litery.

boukun

Data: 2009-06-26 20:27:23
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Ale i tym razem też nie jest lepiej, rzeczowniki pisze się z dużej litery.

Bekon, osoba, która używa niemieckiego, jakiego swojego rodzimego języka nie
zwraca uwagi na takie rzeczy... Tak, 'Soldaten' powinno być napisane z dużej
litery, hehe....

Data: 2009-06-26 20:35:29
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@onet.eu> napisał w wiadomości news:796e.00000159.4a45130bnewsgate.onet.pl...
[...]

A Frese und Haare?

boukun

Data: 2009-06-26 20:39:44
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
A Frese und Haare?

Tak, Niedźwiecki, to też są rzeczowniki i też powinny być napisane z dużej
litery... Jesteś bardzo przenikliwy...

Data: 2009-06-26 20:39:45
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:h23519$asq$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

A Fresse und Haare?

boukun

Data: 2009-06-26 12:09:24
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
niedźwiecki, mały człowieku, żeby cię jeszcze bardziej sfrustrować,
napiszę wszystko z małej litery...

poprawiaj, koryguj, pokaż klasę!... ;}

du abgefuckter pole, moechtegern deutscher anti juden idiot... du
gehirnloser vollidiot... du stueck stinkende scheisse... du
hoffnungsloser fall, verstehe mal das deutsch meine muttersprache ist,
meine eltern sprechen deutsch... ich sprech es jeden tag, du hast
nicht das recht mir mir zu erklaeren wie es zu nutzen ist...

Data: 2009-06-26 21:12:54
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
ich sprech

dwie literówki: ich sprech_e_

mir mir

o jedno za dużo...

:}

Data: 2009-06-26 21:43:36
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:cc9be829-4a24-4f10-9fe7-7713b1773bdel34g2000vbi.googlegroups.com...
[...]

Was für Schamrrn ist das, Keiserschmarrn.

boukun

Data: 2009-06-26 21:53:22
Autor: boukun
Dzień ojca..

[...]

nicht das recht ES mir zu erklaeren wie DIes zu nutzen SEI ist...

Tylko końcówkę poprawiłem, dużymi literami.
Abgesehen von der Grossbuchstaben, Du mächtegern Kanacke.

boukun

Data: 2009-06-27 06:43:56
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
nicht das recht ES mir zu erklaeren wie DIes zu nutzen SEI ist...

Głąbie kapuściany, żaden Niemiec nigdy by tak nie powiedział, bo to brzmi
kretyńsko i sztucznie... Jeśli miałeś kiedykolwiek do czynienia z żywym językiem
niemieckim, to byś to wiedział... Ty w ogóle ćwieku znałeś chociaż jednego
natywnego Niemca z którym mogłeś swobodnie rozmawiać, czy szczelnie zamknąłeś
się w środowisku kolorowych i białych imigrantów, a niemiecki poznawałeś z
książek i gazet?...

Abgesehen von der Grossbuchstaben, Du mächtegern Kanacke.

Nie 'von der', tylko 'von den' i nie ma w języku niemieckim takiego słowa jak
"m_ä_chtegern", pajacu....

Data: 2009-06-27 11:54:37
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@onet.eu> napisał w wiadomości news:796e.0000017f.4a45a38cnewsgate.onet.pl...
[...]

Sam jesteś pajac i nieuk, von den" to liczba mnoga dla nieokreślonych wcześniej znaczeń, "von der" to liczba mnoga dla określonych znaczeń, wskazanych po raz pierwszy. Niemieckiego słucham na co dzień, nie tylko w necie i telewizji, a co dopiero mówiąc, że koresponduję stale z niemieckim urzędami.
ä, ö to zwykła literówka, mam polską klawiaturę i po wciśnięciu klawiszy alt i prawy Shift tipuję znaki : i " z automatu, ma prawo się pomylić, w polskim nie takie literówki się zdarzają. Tam na górze oczywiście "ist" na końcu należy skreślić, w twój prostacki tekst nie ingerowałem.

boukun

Data: 2009-06-27 03:08:22
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
On 27 Cze, 11:54, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Sam jesteś pajac i nieuk, von den" to liczba mnoga dla nieokreślonych wcześniej
znaczeń, "von der" to liczba mnoga dla określonych znaczeń, wskazanych po raz
pierwszy.

Dobra, upośledzeńcu umysłowy, wynalazco "nieokreślonych znaczeń", to
mój ostatni post do ciebie w tym wątku... Gdybyś był zdrowy na umyśle,
to może byś mnie wkurzył, a ja po prostu straciłem do ciebie
cierpliwość., trollu...

ps. Gdybyś kretynie użył rodzajnika nieokreślonego, to napisałbyś
"Abgesehen von einen Grossbuchstaben"... EOT...

Data: 2009-06-27 12:24:25
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:c0c8a106-3f74-4bb8-855a-1dff2dd11836j12g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

Niemiecka język, ciężka język...
Podszkol się, bo sami Niemcy w większości nie umią się posługiwać swoim językiem i taki żydek Marcel Reich Janicki musi ich stale pouczać, plując w koło na wszystkich
http://www.gnoerich.de/deutsch.html
"Eine Vernachlässigung der Großbuchstaben, so lautet die Devise, könne zu nicht unerheblichen Mißverständnissen führen, die der Verständigung entgegenliefen".

boukun

Data: 2009-06-27 12:37:52
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
"Eine Vernachlässigung der Großbuchstaben

Bo akurat w tym przypadku mamy do czynienia z odmianą dlatego rodzajnik ulega
zmianie, debilu - "zaniedbywanie (czego) dużych liter... Dlatego mamy rodzajnik
określony 'der', ale w przypadku, który przytoczyłeś należało użyć 'den'
palancie... Śmieciu głupi, zrozum, że niemiecki to język którego się uczyłeś
jako stary debil, a ja mam z nim kontakt od dziecka... Masz kilka przykładów odnoszących się do _ściśle określonych_ dużych liter...

***

Großes Eszett als Ligatur aus den Großbuchstaben SS bzw. SZ konstruieren,

http://de.wikipedia.org/wiki/Gro%C3%9Fes_%C3%9F

***

den Großbuchstaben "I", die Zahl "5" und den Großbuchstaben "S" ...

www.avg.com/de.90822

***

Elementare elektrische Bauteile werden normalerweise mit den Großbuchstaben R, L
und C bezeichnet. http://books.google.pl/books?id=ApYit0AP_r8C&pg=PA86&lpg=PA86&dq=%22den+grossbuchstaben%22&source=bl&ots=LDOLTVDkjn&sig=079QZnfoLK_BaKezQGgNDy6nZd0&hl=pl&ei=vvVFSve2BZTx-QaExr0v&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2

***

Du schaust, ob der im Kleinbuchstabenbereich der ASCII Tabelle ist oder bei den
Großbuchstaben. Ergänzt bitte euer Alphabet mit den Großbuchstaben der Überschrift 149r (vor
allem das W ist interessant)

http://de.wikiversity.org/wiki/Kurs:Pal%C3%A4ographie/%C3%9Cbung_1

***

Die Nummer des Planes ist um den Großbuchstaben "F" ergänzt.

http://www.wesel.de/C12574AC0031664E/html/6D74DB0940465869C125757B00373499?OpenDocument

***

Mit den Großbuchstaben ist es zu einfach.

http://www.php-resource.de/forum/showthread/t-84243.html

Data: 2009-06-27 12:47:30
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> napisał w wiadomości news:796e.000001a0.4a45f680newsgate.onet.pl...
[...]

Takich uczionych od dziecka to ja dobrze znałem w Niemczech. U mnie w klatce na Erlenweg mieszkała rodzina Bronbauerów, którym ja musiałem listy pisać po niemiecku.
Von den Grossbuchstaben, pisze się wtedy, gdy mówimy ogólnie, nie wskazując wcześniej na konkretny przypadek. Von der Buchstaben piszemy wtedy, gdy gdy wskazujemy/przytaczamy na konkretne zdarzenie, liczby mnogiej rodzaju żeńskiego.

boukun

Data: 2009-06-27 12:51:33
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Von den Grossbuchstaben, pisze się wtedy, gdy mówimy ogólnie

Debilu, powtarzam ci jeszcze raz, gdy piszemy ogólnie, to używamy rodzajnika
nieokreślonego.. "Den" jest rodzajnikiem określonym i odnosi się do _ściśle
określonych_ rzeczy... Wpisz sobie do google, śmieciu peerelowski, hasła "der
bestimmte artikel" i "der unbestimmte artikel"... To poziom ucznia 3 klasy
podstawówki uczącego się języka niemieckiego...

Data: 2009-06-27 12:59:42
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> napisał w wiadomości news:796e.000001a3.4a45f9b5newsgate.onet.pl...
[...]

Określony, ale ogólnie, z reguły powtórnie. W tym konkretnym przypadku, "der" jest wskazaniem pierwotnym, odnoszącym się do konkretnych znaczeń. Gdybym pisał ogólnie, nie odnosząc się do konkretnego przypadku, abgesehen von den Grossbuchstaben byłoby poprawnie i z reguły tak ludzie piszą, którzy mają wątpliwości...

boukun

Data: 2009-06-27 13:04:34
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Gdybym pisał  ogólnie, nie odnosząc się do konkretnego przypadku, abgesehen
von > den Grossbuchstaben byłoby poprawnie Nie idioto, gdybyś pisał ogólnie, to poprawnie byłoby 'abgesehen von einen
Grossbuchstaben"... ***

Wer eine Stimme für einen Großbuchstaben abgibt, malt diesen groß auf ein Papier.

http://de.wikiversity.org/wiki/Kurs:Pal%C3%A4ographie/%C3%9Cbung_1/Wahl_des_ungew%C3%B6hnlichsten_Gro%C3%9Fbuchstaben

Data: 2009-06-27 13:12:27
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> napisał w wiadomości news:796e.000001a6.4a45fcc2newsgate.onet.pl...
[...]

Liczba pojedyńcza baranie dla jakiejś tam..., w tym przypadku byłoby abgesehen von dem Grossbuchstaben poprawnie, wskazując na jedną literę.

boukun

Data: 2009-06-27 13:16:58
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Liczba pojedyńcza baranie dla jakiejś tam..., w tym przypadku byłoby abgesehen von dem Grossbuchstaben poprawnie, wskazując na jedną literę.

Miałem cię olać, ale co mi tam, trochę się pośmieję.. OK, wytłumacz mi najpierw
jak rodzajnik odnoszący się do liczby pojedynczej może odnosić się do słowa
wyrażonego w liczbie mnogiej - Grossbuchstabe_n_?.. Może ty po prostu
dysponujesz jakąś udoskonaloną wersję języka niemieckiego, której ja nie znam?..
Rozwiń temat, proszę...

Data: 2009-06-27 13:58:14
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> napisał w wiadomości news:796e.000001aa.4a45ffaanewsgate.onet.pl...
[...]

Die Grossbuchstabe - rodzaj żeński.
Masz podszkol się http://www.niemiecki.ang.pl/gramatyka/odmiana_rzeczownika_przez_przypadki/dopelniacz_genitiv

boukun

Data: 2009-06-27 14:13:58
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Die Grossbuchstabe - rodzaj żeński.

Brawo, doszliśmy już do liczby pojedynczej, zniknęła literka "n" z końca
wyrazu.. To już sukces.. Jednak prawidłowo powinno być "der Grossbuchstabe" -
słowo "wielka litera" w języku niemieckim to rodzaj męski, a nie żeński, jak w
języku polskim.. Ale uczysz się Niedźwiecki, a to już coś...  Jeśli koniecznie
chcesz użyć rodzajnika określonego "die", to powinieneś znowu dodać literkę "n"
na końcu wyrazu - die Grossbuchstaben, wtedy będzie prawidłowo... Dawaj dalej, Niedźwiecki, pośmiejmy się jeszcze...

Data: 2009-06-27 14:17:41
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> napisał w wiadomości news:796e.000001b6.4a460d06newsgate.onet.pl...
[...]

Błazna już dawno z siebie zrobiłeś i odnoś się do konkretnego tekstu.

boukun

Data: 2009-06-27 14:23:38
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Błazna już dawno z siebie zrobiłeś i odnoś się do konkretnego tekstu.

No ja właśnie staram się odnosić do konkretów, które zapodajesz.. Sam widzisz,
że już nie jestem nabzdyczony ani podenerwowany, po prostu z luzem staram się
zrozumieć twoją wersję języka niemieckiego ("Boukundeutsch") zrodzoną podczas
emigracji zarobkowej w Reichu... Może ty po prostu jesteś wybitnym, genialnym
językoznawcą wyklętym przez zwykłych, szarych użytkowników języka niemieckiego..
Może wiesz, coś czego ja nie wiem.. Dlatego słucham cię z uwagą.. OK, a teraz wróćmy do twojego ostatniego stwierdzenia.. Napisałeś, cytuję: "Die
Grossbuchstabe - rodzaj żeński.", a ja twierdzę, że powinno być "Der
Grossbuchstabe - rodzaj męski".. Jak myślisz, gdzie tkwi kość niezgody?...

Data: 2009-06-27 14:29:40
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> napisał w wiadomości news:796e.000001b8.4a460f4anewsgate.onet.pl...
[...]

Miał być ośmiewczy znak zapytania, bo to ty próbowałeś zrobić z Grossbuchstaben rodzaj żeński.
Ja wskazałem wyraźnie, że w liczbie pojedyńczej byłoby dem, a nie eienen:

"Liczba pojedyńcza baranie dla jakiejś tam..., w tym przypadku byłoby abgesehen
von dem Grossbuchstaben poprawnie, wskazując na jedną literę."

I tu odniosłem się do wykładu http://www.niemiecki.ang.pl/gramatyka/odmiana_rzeczownika_przez_przypadki/dopelniacz_genitiv

boukun

Data: 2009-06-27 14:34:55
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Ja wskazałem wyraźnie, że w liczbie pojedyńczej byłoby dem, a nie eienen:
"Liczba pojedyńcza baranie dla jakiejś tam..., w tym przypadku byłoby abgesehen
von dem Grossbuchstaben poprawnie, wskazując na jedną literę."

Kurczę, jednak za wcześnie cię pochwaliłem, a już myślałem, że mamy radykalny
postęp.. W takim razie znowu muszę wrócić do wcześniejszego pytania - jak liczba
pojedyncza czy też rodzajnik liczny pojedynczej może odnosić się do wyrazu
użytego w liczbie mnogiej (Grossbuchstaben)?... ;}

ps. Zażyj leki i wróć do komputera, nie chcę cię mieć na sumieniu...

Data: 2009-06-27 14:37:57
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> napisał w wiadomości news:796e.000001ba.4a4611efnewsgate.onet.pl...
[...]

To se skreśl literkę "n". Słyszałeś kiedykolwiek zwrot abgesehen von einen Grossbuchstaben? Przytocz proszę.

boukun

Data: 2009-06-27 14:52:42
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
To se skreśl literkę "n".

Jarek, zlituj się... Gdy "skreślę literkę n", to wtedy nie będę miał liczby
mnogiej... ;}.. No i gdzie w tym całym zamieszaniu podziało się to twoje słynne
"der" o które walczyłeś jak lew na początku?... ;}..
Słyszałeś kiedykolwiek zwrot abgesehen von einen  Grossbuchstaben?

Mam ci przytoczyć to, co słyszałem?... Myślisz, że chodzę z dyktafonem jak
Ziobro?... ;}... ps. Walcz dalej Jarek, nie poddawaj się.. Najwyżej zrobimy 'flame'a'
tysiąclecia... Może Andriej Remuszko (A.Rem) też się dołączy, wtedy będziemy
mieli "trzy ognie"...

Data: 2009-06-27 18:13:43
Autor: boukun
Dzień ojca..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@vp.pl> napisał w wiadomości news:796e.000001bb.4a46161anewsgate.onet.pl...
[...]

A o czym teraz pierdolisz? Ostatnio zeszło na "von dem Grossbuchstaben".

W mieszaniu to ty jesteś dobry. Zeszłeś z głównego tematu w momencie, jak ci zarzuciłem nieznajomość "podręcznikowej poprawności" i napisałem jak powinno brzmieć podręcznikowo poprawnie napisane twoje ostatnie zdanie: "du hast nicht das recht ES mir zu erklaeren wie DIes zu nutzen SEI..."

boukun

Data: 2009-06-27 19:12:01
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Ostatnio zeszło na "von dem Grossbuchstaben".

No i znowu mamy problem, bo znowu popełniłeś błąd.. Zapomniałeś "wykreślić se"
literkę 'n' na końcu wyrazu Grossbuchstaben ;}...
W mieszaniu to ty jesteś dobry.

W talmudyzowaniu nikt cię nie przegoni... ;}...

brzmieć podręcznikowo poprawnie napisane twoje ostatnie zdanie: "du hast nicht
das recht ES mir zu erklaeren wie DIes zu nutzen SEI..."

Tego zdania też nie napisałeś poprawnie... Z początku popełniłeś jeden
zasadniczy błąd umiejscawiając "es" po słowie "recht"... W tym zdaniu "dies"
brzmi co najmniej śmiesznie, powinno być po prostu "es"... Jeśli już chciałeś
napisać to podręcznikowo, to nigdy nie użyłbyś mojego skrótowego 'nutzen',
napisałbyś 'benutzen'... I nigdy nie użyłbyś trybu przypuszczającego wpuszczając
na koniec "sei"... Moje zdanie po prostej, nieskomplikowanej przeróbce, jakiej
powinieneś dokonać powinno brzmieć: "Du hast nicht das Recht mir zu erklaeren
wie es zu benutzen sei"... Jednak i to zdanie nie jest poprawne z punktu
widzenia Schuldeutsch, bo w większości składa się z konstrukcji potocznych...
Germanista nigdy nie użyłby konstrukcji "Du hast nicht das Recht"...
Super-poprawny germanista napisałby raczej coś takiego: "du hast kein Recht mir
vorzuschreiben wie ich es benutze" lub jeszcze bardziej formalnie: "du hast kein
Recht mir vorzuschreiben wie ich es benutzen soll/werde"...

Jak długo jeszcze masz to zamiar ciągnąć, bekon?...

Data: 2009-06-27 20:17:26
Autor: konserwator
Dzień ojca..

[...]

to od dziecka cie na kapo szkola?

Data: 2009-06-29 08:44:39
Autor: Vic
Dzień ojca..
boukun wrote:
A Frese und Haare?

boukun

Boukun, co sie dziwisz :) I w Polsce znajdziesz takich co pisza "wlanczac" i "umia" i jeszcze sa z tego dumni :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-29 14:12:33
Autor: Tzva Adonai
Dzie� ojca..
Boukun, co sie dziwisz :) I w Polsce znajdziesz takich co pisza "wlanczac" i "umia" i jeszcze sa z tego dumni :)

To miała być aluzja do tego, że odruchowo napisałem rzeczowniki z małej
litery?.. ;}..  Ćwieku bury, jak masz jakieś zastrzeżenia do mojego
niemieckiego, to włącz się _merytorycznie_ do dyskusji, ciebie też z ochotę
wdepczę w ziemię... Pochwal się swoim niemieckim, bekon już się pochwalił.... --

Data: 2009-06-29 15:23:49
Autor: Vic
Dzie� ojca..
Tzva Adonai wrote:
Ćwieku bury,

Znajdz sobie w rodzinie cwieka burego... w rzeczywistej badz w tej stworzonej dla potrzeb dzialalnosci na usenecie

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-29 16:45:04
Autor: Tzva Adonai
Dzie� ojca..
Znajdz sobie w rodzinie cwieka burego... w rzeczywistej badz w tej stworzonej dla potrzeb dzialalnosci na usenecie

Ćwieku bury, o mojej rodzinie wiesz dokładnie tyle, ile ja zechcę ci łaskawie
powiedzieć... Ale nie o drzewach genealogicznych tu mowa, tylko o znajomości
języka niemieckiego.. Pisałeś, że lubisz mówić po niemiecku, więc nie widzę
przeszkód, żebyś swoje przemyślenia wyraził w tymże języku... Obydwaj dobrze na
tym wyjdziemy: ty udowodnisz, że mówiłeś prawdę, a ja będę wiedział z kim mam do
czynienia... OK?...

Data: 2009-06-30 10:21:49
Autor: Vic
Dzie� ojca..
Tzva Adonai wrote:
Ćwieku bury,

Wqrwiasz mnie. Nigdy ciebie (ani nikogo innego) nie wyzywalem, wiec nie sadze abys mial powod do mnie zwracac sie w taki sposob.
Robisz to z rozmyslem juz drugi raz, co wlasciwie kwalifikuje cie do kf-a.
I wyladowalbys tam, gdyby nie to, ze zabawnie sie czyta twoje rozchwiane emocjonalnie, megalomanskie, czesto nieprzemyslane posty traktujace czesto o sprawach, ktorych znajomosc posiadles wylacznie powierzchowna. Zabawnie patrzyc jak na widok twoich postow piana wystepuje na pysk roznym niedomagajacym intelektualnie grupowym oszolomom. Prawda jest taka, ze sam rowniez jestes egocentrycznym oszolomem, co jednak waszym przepychankom dodaje uroku :)
Ale cwiekow burych mimo wszystko zdecydowanie sobie wypraszam.

o mojej rodzinie wiesz dokładnie tyle, ile ja zechcę ci łaskawie
powiedzieć...

Taaaaaaa. Dzieki za te wielka laskawosc jaka mi okazales. Czuje sie niebywale wyrozniony.
Popracuj jeszcze troche nad spojnoscia tych wszystkich historii, ktore tutaj i w innych miejscach wypisujesz.

więc nie widzę
przeszkód, żebyś swoje przemyślenia wyraził w tymże języku...

Nie mam zludzen, ze chcesz mi wytknac wszystko co twoim zdaniem zbyt hochdeutschowate. I nie bardzo mam ochote dawac ci okazje do zabawy moim kosztem :) A ja z kolei nie ukrywam, ze jezyk braci robotniczej z przedmiesc mnie nie kreci. Musi ci starczyc, ze wiesz o tym "dokladnie tyle, ile zechce ci laskawie powiedziec" :)

W kontekscie tego co napisalem w pierwszej linijce niniejszego posta, cisnie mi sie na palce krotkie przeslanie zlozone z dwoch slow, pierwsze na "V' :) Nie wiem tylko, czy mlodziez z blokowisk Gery nie wymyslila juz czegos bardziej modnego i "natywnego" :)))

Obydwaj dobrze na
tym wyjdziemy: ty udowodnisz, że mówiłeś prawdę, a ja będę wiedział z kim mam do
czynienia

W zasadzie w dupie mam twoj komfort posiadania wiedzy o tym, z kim masz do czynienia...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-30 11:39:17
Autor: Tzva Adonai
Dzie� ojca..
Wqrwiasz mnie.

To było moim celem... ;}

[...]

Wersja niemieckiego, którego dla zabawy używałem w rozmowie z tutejszymi
patafianami, to niemiecki używany na co dzień przez młodych Niemców z zachodnich
landów z przedziału wiekowego 25-30 lat.. Potrafię też posługiwać się niemieckim
szkolnym i książkowym, ale akurat umiejętność komunikowania się przy pomocy tej
wersji niemieckiego jest dostępna dla każdego śmiertelnika, również takiego,
który nawet ani razu nie był w Niemczech.. ;}.. --

Data: 2009-06-30 11:55:54
Autor: Vic
Dzie� ojca..
Tzva Adonai wrote:
To było moim celem... ;}

Wiem. Powiedzmy, ze informujac cie o tym chcialem dac ci troche radosci ;)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-26 20:40:36
Autor: googlarz
Dzień ojca..

"Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> schrieb im Newsbeitrag news:26f6274b-25fb-43d8-b2d6-d1055b7cb11bn30g2000vba.googlegroups.com...
> [...]

bevor ihre haare von AK geschoren wurden....

Jestem pod wrazeniem - ten twoj niemiecki to nie ze szkoly

....jako dodatek do mydelka do dupy wyniesionego ze szkolnego wychodka.

rm

Data: 2009-06-27 20:13:03
Autor: konserwator
Dzień ojca..

http://libertas.eu/pl/emailcamp003/?gclid=CL3aoaXhvZoCFQiF3godKnfPqw
"Naukowcy pisza, ze sklonnosc srodowiska polityczno-medialnego (m.in. "Gazety Wyborczej") do terroryzmu ideologicznego nie wygasla"
Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:26f6274b-25fb-43d8-b2d6-d1055b7cb11bn30g2000vba.googlegroups.com...
> [...]

bevor ihre haare von AK geschoren wurden....

Jestem pod wrazeniem - ten twoj niemiecki to nie ze szkoly

z kursu dla kapow....

rym

Data: 2009-06-25 07:18:09
Autor: Marek
Dzień ojca..
On 24 Cze, 21:12, Tzva Adonai <tzva.adon...@lycos.com> wrote:
> [...]

światopoglądowym... Gdyby się dowiedział, że wytatuowałem sobie
Gwiazdę Dawidową na ramieniu, to by chyba ocipiał... ;}

Uwazaj, zebyscie sie nie spotkali w knajpie dla kryptopedalow,
tak, jak Walkier ze swoim synalkiem.

Data: 2009-06-24 21:47:21
Autor: noiman
Dzień ojca..
Tzva Adonai wrote:

Wczoraj znowu musiałem przez kilkanaście minut wysłuchiwać jak jest mu
przykro, że jeszcze nie jestem żonaty... Tragedia...

jak sie tusku nie pospieszy z wprowadzeniem malzenstw gejowskich, to se
poczeka...

Data: 2009-06-24 23:46:49
Autor: J-23
Dzień ojca..
On 24 Cze, 20:55, Tzva Adonai <tzva.adon...@lycos.com> wrote:
Wczoraj znowu musiałem przez kilkanaście minut wysłuchiwać jak jest mu
przykro, że jeszcze nie jestem żonaty... Tragedia...

W wieku 23-ech lat zycia juz bylem rozwiedziony. Drugi raz rozwodzilem
sie w wieku chrystusowym, tzn. 33-y wiosny mialem, w chwili tego
szczesliwego zdarzenia.

J-23 itede

Data: 2009-06-27 13:06:51
Autor: Andrzej Kokakolski
Dzień ojca..
Coz sie dziwic? Serce ojca...
Gdyby potrafil spojrzec obiektywnie na te sprawe to zrozumialby, ze w panskim przypadku malzenstwo a jeszcze bardziej splodzenie dzieci to prawdziwe nieszczescie.

AK

Data: 2009-06-27 15:16:24
Autor: Tzva Adonai
Dzień ojca..
Coz sie dziwic? Serce ojca...
Gdyby potrafil spojrzec obiektywnie na te sprawe to zrozumialby, ze w panskim przypadku malzenstwo a jeszcze bardziej splodzenie dzieci to prawdziwe nieszczescie.

Powiedz lepiej, co słychać u żony Żydówki i syn Żyda... Ciągle tęsknią za Polską
i wspierają marsze życia organizowane w Kanadzie przez aktywistów Radia Maryja?..

Data: 2009-06-28 00:11:42
Autor: Andrzej Kokakolski
Dzień ojca..
Tzva Adonai <tzva_adonai@vp.pl> napisał(a):
> [...]

Powiedz lepiej, co słychać u żony Żydówki i syn Żyda...

Tutto a posto

Ciągle tęsknią za Polską
i wspierają marsze życia organizowane w Kanadzie przez aktywistów Radia Maryja?

Nie, nie ciagle. Z przerwa na sen.

AK

--

Dzień ojca..