[KP] Dzień opieki nad dzieckiem

Data: 2012-10-11 12:48:26
Autor: radob
[KP] Dzień opieki nad dzieckiem
Witajcie.
Potrzebuję Waszego wsparcia odnośnie interpretacji art. 188, 189 i 189[1] w przypadku, gdy ojciec pracuje, a matka jest zarejestrowana jako bezrobotna. Czy w takim przypadku ojcu należy się dzień z ww. artykułów, czy też nie. Prosiłbym o pokazanie interpretacji w każdym przypadku..

Data: 2012-10-11 14:57:20
Autor: witek
radob@wipos.p.lodz.pl wrote:
[...]

przynajmniej nie "za wynagrodzeniem"

USTAWA
z dnia 25 czerwca 1999 r.
o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego
w razie choroby i macierzyństwa

Art. 34.
Zasiłek opiekuńczy nie przysługuje, jeżeli poza ubezpieczonym są inni członkowie rodziny pozostający we wspólnym gospodarstwie domowym, mogący zapewnić opiekę dziecku lub choremu członkowi rodziny. Nie dotyczy to jednak opieki sprawowanej nad chorym dzieckiem w wieku do 2 lat.

Data: 2012-10-11 13:30:38
Autor: radob
W dniu czwartek, 11 października 2012 21:57:20 UTC+2 użytkownik witek napisał:
radob@wipos.p.lodz.pl wrote:

> [...]

Zasiłek opiekuńczy nie przysługuje, jeżeli poza ubezpieczonym są inni członkowie rodziny pozostający we wspólnym gospodarstwie domowym, mogący zapewnić opiekę dziecku lub choremu członkowi rodziny. Nie dotyczy to jednak opieki sprawowanej nad chorym dzieckiem w wieku do 2 lat.

Jaki zasiłek opiekuńczy?????? Mnie chodzi o to, czy pracującemu ojcu należą się dwa dni opieki nad dzieckiem do lat 14 w przypadku, gdy matka jest zarejestrowana jako bezrobotna? Nic nie pisałem o zasiłku opiekuńczym? Co to ma wspólnego?

Data: 2012-10-11 22:53:32
Autor: liquidmolly
On Thu, 11 Oct 2012 13:31:52 -0700 (PDT), radob@wipos.p.lodz.pl wrote:

[...]

A kto kurwa pytał o KP i Art. 189.?

Art. 189. Prawo do zasiłku za czas nieobecności w pracy z powodu
konieczności sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem regulują odrębne
przepisy.

Data: 2012-10-11 22:59:31
Autor: Buster
W dniu 2012-10-11 22:53, liquidmolly pisze:
[...]

Aaaaa. To przepraszam. Ten artykuł mnie jednak w takim wypadku nie interesuje. Sorrrrryyy!!!!! Biję się w pierś. Moja pomyłka. Ale art. 188 i 189[1] zostaje. Nie ma tematu zasiłku. Tylko dwa dni do opieki nad dzieckiem.

Data: 2012-10-11 22:07:38
Autor: liquidmolly
kwitek wrote:

radob@wipos.p.lodz.pl wrote:
[...]

Taaa?

Art. 34.
Zasiłek opiekuńczy nie przysługuje, jeżeli poza ubezpieczonym są inni członkowie rodziny pozostający we wspólnym gospodarstwie domowym, mogący zapewnić opiekę dziecku

Raz: matka mogla nie moc bo akurat w ten dzien przypadla obowiazkowa wizyta
w PUPie...

Nie dotyczy to jednak opieki sprawowanej nad chorym dzieckiem w wieku do 2 lat.

Dwa: a tu sam napisales

[KP] Dzień opieki nad dzieckiem