Dziennik Kisiela 3

Data: 2010-01-14 12:00:26
Autor: mkarwan
Dziennik Kisiela 3
(...)książka, którą teraz pochłaniam. Są to wspomnienia Zofii Dzierżyńskiej, żony Feliksa, zatytułowane "Lata wielkich bojów". Pierwsza część - zadziwiająca: występują w niej wszyscy starzy Żydzi warszawscy i krakowscy, znajomi moich rodziców, różni Warscy, Horwicowie, Sachsowie, Korczak etc., a i sama Dzierżyńska Żydówka, z domu Muszkat.

(...)Rosja odcięła się dziś od talmudycznych Żydów - to jedyna pociecha, czyli Schadenfreude bezsilnych - hę, hę. Już Trocki dostał w dupę, a teraz i reszta bierze. Może ich to czegoś nauczy - nieboszczykowi Marksowi też by warto kupić szklany nocnik: żeby zobaczył, co narobił!

(...)grupa Żydów-komunistów narobiła tutaj głupstw i świństw, za co teraz wszyscy Żydzi pośrednio pokutują, co zresztą przepowiedziałem im kiedyś w rozmowie z Ważykiem dwadzieścia dwa lata temu.

(...)Tylko nieszczęśni Żydzi ciągle dają znać o sobie. Adaś W. opowiadał, jak to jego syn, emigrując, nie mógł w żaden sposób udowodnić swego żydowskiego pochodzenia (matka Rosjanka!), latał do gminy żydowskiej do różnych miejsc i nic, bo chłop jest z wyglądu aryjski blondyn i byk. Co za paradoksy stwarza rzeczywistość: za Hitlera trzeba było udowadniać, że się nie jest Żydem, a teraz przeciwnie, że się jest Żydem. I to w ciągu zaledwie ćwierćwiecza wszystko całkiem staje na głowie!

(...)Resztki warszawskich Żydów wyjeżdżają, zgłosił się na wyjazd nawet mój sąsiad Staszewski, niegdyś "stalinowiec", potem październikowiec", w istocie człowiek zarozumiały i nie za mądry. Gdyby go puścili, to już chyba byłoby pewnikiem, że żyjemy w domu wariatów - toć facet nagadałby tam Bóg wie czego. Ale któż pojmie tajniki tutejszych decyzji? (...)Dziś Staszewski (sąsiad) pokazywał mi odmowę z biura paszportowego. Mówiłem, że tylko wariat by go wypuścił, ale on zdaje się liczy jednak na takiego wariata, bo ma zamiar się odwoływać.

(...)widziałem wczoraj, przypadkiem zresztą, zwolnionego z więzienia Michnika - widziałem go na schodach ze Staszewskim

źródło Stefan Kisielewski "Dzienniki" Wydawnictwo "Iskry"

Data: 2010-01-14 13:06:43
Autor: zbig
Dziennik Kisiela 3

Tylko że kto z
naszych obecnych prostaków zrozumie wyraz takiego heroicznego akcesu do
polskości ze strony ludzi obcych dziś i poniżanych na każdym kroku."
źródło Stefan Kisielewski "Dzienniki" Wydawnictwo "Iskry"

Widzę , że poprzednio nie skapowałeś. To zdanie Kisiela było adresowane do właśnie takich jak ty.

Data: 2010-01-14 13:38:56
Autor: mkarwan
Dziennik Kisiela 3

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hin1d4$a5b$1news.task.gda.pl...
[...]

Nie porównuj innych do siebie, nie każdy jest ci podobny!

Data: 2010-01-14 14:20:00
Autor: zbig
Dziennik Kisiela 3

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hin3tt$n80$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Ciekawe, skąd wiedziałem, że tylko tyle będziesz w stanie z siebie wyknocić?

Dziennik Kisiela 3