Dziennik: Spowiedź dilera: Presja sze fów rosła; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie

Data: 2009-02-22 00:36:36
Autor: Andrzej Adam Filip
Dziennik: Spowiedź dilera: Presja sze fów rosła; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie
http://www.dziennik.pl/polityka/article324048/Wciskali_toksyczne_opcje_zarabiali_krocie.html
<cytat>
  Spowiedź dilera: Presja szefów rosÅ‚a
  piÄ…tek 20 lutego 2009 11:41
  Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie
  Jak to siÄ™ staÅ‚o, że tysiÄ…ce przedsiÄ™biorców daÅ‚o siÄ™ nabrać bankom
  na toksyczne opcje walutowe? Bankowcy ostro naciskani przez swoich
  szefów, mamili obietnicami krociowych zysków i "zapominali" wspomnieć
  o ryzyku. "ByÅ‚y pretensje, że robimy za maÅ‚o transakcji
  spekulacyjnych" - opowiada DZIENNIKOWI byÅ‚y diler Raiffeisen Banku.
</cytat>

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
Serce kłamcy jest bardziej kłamliwe od jego języka.

Data: 2009-02-22 01:18:28
Autor: sorden
Dziennik: Spowied¼ dilera: Presja szefów ros³a; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie
Andrzej Adam Filip wrote:

Bankowcy ostro naciskani przez swoich
szefów, mamili obietnicami krociowych zysków i "zapominali" wspomnieæ
o ryzyku. "By³y pretensje, ¿e robimy za ma³o transakcji
spekulacyjnych"

To tylko potwierdza naiwnosc naszych biznesmenow.
Jutro sie pojawi facet, ktory bedzie sprzedawa³ wie¿e ajfla, i te¿ kupi± -
na bankiecie.

--
in

Data: 2009-02-22 01:33:31
Autor: Andrzej Adam Filip
sorden <sorden@wp.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:

Bankowcy ostro naciskani przez swoich
szefów, mamili obietnicami krociowych zysków i "zapominali" wspomnieć
o ryzyku. "Były pretensje, że robimy za mało transakcji
spekulacyjnych"

To tylko potwierdza naiwnosc naszych biznesmenow.
Jutro sie pojawi facet, ktory bedzie sprzedawał wieże ajfla, i też kupią -
na bankiecie.

Trick me once shame on you. Trick me twice shame on me.

Ja *już* zacząłem używać sformułowania "ufaj jak bankowcowi".

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
Starzec był kiedyś młody, niepewne zaś jest,

Data: 2009-02-22 02:21:23
Autor: sorden
Dziennik: Spowied¼ dilera: Presja szefów ros³a; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie
Andrzej Adam Filip wrote:

Ja *ju¿* zacz±³em u¿ywaæ sformu³owania "ufaj jak bankowcowi".

To moze lepiej, "chciwy jak polski biznesmen".

--
in

Data: 2009-02-22 09:02:11
Autor: Andrzej Adam Filip
sorden <sorden@wp.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:

Ja *już* zacząłem używać sformułowania "ufaj jak bankowcowi".

To moze lepiej, "chciwy jak polski biznesmen".

Raczej "Å‚atwowierny jak polski biznesmen".
Dotąd ludziska trwali w *błędnym* przekonaniu że banki chcą ich "tylko"
strzyc (latami), teraz jasno widzą że są tam takie [...] które chętnie
zedrą z nich szybko i zabójczo skórę.

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
Jeśli się nikogo o nic nie prosi, wszyscy wydają się uczynni,

Data: 2009-02-22 09:19:45
Autor: sorden
Dziennik: Spowied¼ dilera: Presja szefów ros³a; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie
Andrzej Adam Filip wrote:

Raczej "³atwowierny jak polski biznesmen".
Dot±d ludziska trwali w *b³êdnym* przekonaniu ¿e banki chc± ich "tylko"
strzyc (latami), teraz jasno widz± ¿e s± tam takie [...] które chêtnie
zedr± z nich szybko i zabójczo skórê.

Jesli ludzie na strategicznych stanowiskach tak wielu polskich firm tak
wlasnie mysleli, to przypuszczalnie ta sytuacja wyjdzie nam tylko na dobre.

--
in

Data: 2009-02-23 16:35:16
Autor: flower
Dziennik: Spowied¼ dilera: Presja szefów ros³a; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie
U¿ytkownik "sorden" <sorden@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Andrzej Adam Filip wrote:

> Ja *ju¿* zacz±³em u¿ywaæ sformu³owania "ufaj jak bankowcowi".

To moze lepiej, "chciwy jak polski biznesmen".

Albo cwany. Sk±d wiecie, ¿e ten diler jest prawdziwy?

--
"¯a³uj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2009-02-23 16:52:21
Autor: Andrzej Adam Filip

Andrzej Adam Filip wrote:

> Ja *już* zacząłem używać sformułowania "ufaj jak bankowcowi".

To moze lepiej, "chciwy jak polski biznesmen".

Albo cwany. Skąd wiecie, że ten diler jest prawdziwy?

Jak nie jest prawdziwy to niech banki dadzą prawdziwych najlepiej już po
"kryzysowym" zwolnieniu z pracy żeby już się szefa/zwolnienia nie bali :-)

Jak ja kocham sytuację w której banki będą musiały pozwalniać z powodu
kryzysu trochę tych dealerów co wciskali te opcję. Po zwolnieniu
wrażliwość na "dylematy moralne" rośnie znacznie u w pełni
wystarczajÄ…cych kilku  :-)

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
Przyjaźń trwa dzień, niewola wieczność.

Data: 2009-02-22 02:24:12
Autor: kc
Dziennik: Spowied¼ dilera: Presja szefów ros³a; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie
Andrzej Adam Filip <anfi@poczta.onet.pl> napisa³(a):

http://www.dziennik.pl/polityka/article324048/Wciskali_toksyczne_opcje_zarabi
al
i_krocie.html

Szkoda, ¿e siê nie przedstawi³, jest przecie¿ by³ym. Mo¿e wyspowiada³yby go te¿ inne media.

Dziennik.pl ma dzia³ Gospodarka, a to jest w dziale Polityka. Co¶ mi tu pachnie polityk± z tymi opcjami i artyku³ami (zamawianymi?) na ich temat.

kc

Data: 2009-02-22 08:57:43
Autor: Andrzej Adam Filip
" kc" <kc59@WYTNIJ.gazeta.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip <anfi@poczta.onet.pl> napisał(a):
http://www.dziennik.pl/polityka/article324048/Wciskali_toksyczne_opcje_zarabiali_krocie.html

Szkoda, że się nie przedstawił, jest przecież byłym. Może
wyspowiadałyby go też inne media.

Dziennik.pl ma dział Gospodarka, a to jest w dziale Polityka. Coś mi tu pachnie polityką z tymi opcjami i artykułami (zamawianymi?) na ich temat.

kc

Gdy wartość wtrynionych "opcji" ma iść w miliardy a ci którzy dali je
sobie wcisnąć stoją pod ścianą to opcję stały się również polityką ważną
dla wielu *wyborców*. Teraz będzie trwał polityczny mecz wtryniania
sobie nawzajem jak najwięcej politycznej odpowiedzialności za "kopa opcjami w jaja gospodarki", ważny politycznie mecz.
Ja nie mam zupełnie nic przeciwko temu żeby każdy rząd w przyszłości
miał 500% *PEWNOŚĆ* że jakby takie cuś i to na taką skalę miało się
powtórzyć to będzie miał *WIELKI* polityczny smród we własnych gaciach.
Taka *pewność* pomoże i gospodarce.

Gdyby szło o miliony to byłaby afera gospodarcza. Jak idzie o miliardy
to jest to już ze względu na samą skalę afera polityczna (i gospodarcza).

Rząd i Sejm mają inne kije i marchewki na banki niż tylko unieważnienie
opcji ustawą. Jak "banki and bankofcy" załatwią sobie ugruntowaną
fatalną opinię o kijem może stać się cofnięcie bankom (które są w
większości pod zagraniczną kontrolą) (niezasłużonych) *przywilejów*.
Kijem na użyciu którego będzie można zyskać masowe poparcie wyborców.

P.S.
Ja wiem że to co pisze wygląda znacznie bardziej jak polityka niż
gospodarka ale akurat ten aspekt polityki ma obecnie *DUŻE* przełożenie
na gospodarkÄ™.

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
Kto się wyspał, ten jest zdrowy.

Dziennik: Spowiedź dilera: Presja sze fów rosła; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie