Dziennikarka "GW" rozlicza kampanie PO

Data: 2020-08-02 14:12:09
Autor: u2
Dziennikarka "GW" rozlicza kampanie PO
https://wpolityce.pl/polityka/511766-dziennikarka-gw-rozlicza-kampanie-po-bylejakosc

Dziennikarka "GW" rozlicza kampanie PO: "Widziałam tam wszystko, co prowadzi do porażki: pewność siebie, brak wyobraźni, lenistwo"

Dziennikarka ,,GW" Agnieszka Kublik bezlitośnie rozliczna Platformę Obywatelską za ciąg porażek wyborczych. Jej zdaniem to m.in. efekt lenistwa, pogardy dla ekspertów oraz ignorowania wolontariuszy.

CZYTAJ TAKŻE: Wyciągną wnioski? Zarząd PO omówi kampanię Trzaskowskiego. Kierwiński już narzeka: ,,Uważam, że gdybyśmy mieli więcej pieniędzy..."

Festiwal narzekań. Trzaskowski po spotkaniu z prezydentem: Mogłem przedstawić swoje poglądy nt. nierównego charakteru kampanii

     Wiedziałam, że Duda wygra. Nie że taka moja genialna intuicja. Wystarczyło śledzić od kulis kolejne kampanie Platformy. Widziałam tam wszystko, co prowadzi do porażki: pewność siebie, brak wyobraźni, lenistwo, bylejakość, pogardę dla ekspertów od wyborczego PR. No i niedocenianie przeciwnika

-- pisze Kublik. Dziennikarka ,,GW" przypomina działania sztabu PO na jesieni 2014, przed wyborami prezydenckimi, w których Bronisław Komorowski walczył o reelekcję. Według relacji Kublik, PO nie zdecydowała się na zdecydowane działania kampanijne, bo była pewna wygranej. Sytuacja zmieniła się dopiero po przegranej I turze wyborów.

,,Kampania była więc bardzo nijaka, sondaże coraz gorsze, a mimo to w sztabie nikt nie planował zmian"

     Była w Platformie grupa, która chciała tworzyć sztab, by opracować strategię i działać. Najpierw powodem braku decyzji, by się zebrać i to przedyskutować, był 1 listopada. Potem 11 listopada. Potem mikołajki. Potem święta Bożego Narodzenia. Sylwester. Trzech Króli. Ferie. (...) Kampania była więc bardzo nijaka, sondaże coraz gorsze, a mimo to w sztabie nikt nie planował zmian. Panika zapanowała dopiero po I turze. Bo Duda ją wygrał. Wtedy rozdzwoniły się błagalne telefony do speców od PR, których pomysły były wcześniej dezawuowane. Efekt był taki, że Komorowski ogłosił ogólnopolskie referendum w sprawie jednomandatowych okręgów wyborczych. Chciał dostać głosy Pawła Kukiza. Pomysł absurdalny. Dziś opowiada się o tym na zajęciach z marketingu politycznego. Żeby uczyć się na błędach

-- podkreśla. I dodaje, że władze PO nie wyciągnęły wniosków z tej porażki i popełniali podobne błędy w kolejnych kampaniach. Chociażby w wyborach do PE.

     Późną jesienią, po wyborach samorządowych, a przed europejskimi, które przypadały na wiosnę 2019 r., w Platformie na przeszkodzie, by planować wyborcze strategie na kolejne elekcje, stanęło samo życie. Liderzy byli zbyt zajęci, by kreślić wyborcze scenariusze. Bo 11 listopada. Potem mikołajki. Potem święta Bożego Narodzenia. Sylwester. Trzech Króli. Ferie

-- zaznacza. Tak samo źle dla PO skończyły się wybory parlamentarne w 2019 roku. Wtedy Platforma miała zignorować wolontariuszy.

,,Platforma ignorowała młodych wolontariuszy"

     Platforma ignorowała młodych wolontariuszy. Nie jakichś tam wolontariuszy, ale takich wyszkolonych przez Lexa Paulsona, amerykańskiego wykładowcę retoryki i myśli politycznej w Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu. Tego samego Paulsona, który pracował przy kampanii Obamy w 2008 r. - zbudował mu armię 2 mln wolontariuszy - i Macrona w 2017 r. (...) Dacie wiarę, że sztab wyborczy był dosłownie atakowany prośbami młodych zapaleńców, by wykorzystać ich zapał i czas? Sztab nie był zainteresowany

-- pisze.

Nawet w kampanii Rafała Trzaskowskiego, którą określa jako lepszą od poprzednich, dopatrzyła się istotnych błędów w działaniach PO.

Kublik: Wyborcy stracili wiarę, że Platformie na nich zależy

     Nawet w akcję szukania mężów zaufania, którzy są obecni przy liczeniu głosów w komisjach, Platforma nie chciała się zaangażować. Zrobiła to zaledwie dzień przed upływem terminu zgłaszania kandydatur! I tym razem PO przegrała. (...) PO tak długo odpuszczała sobie jakikolwiek istotny kontakt z wyborcami własnymi i wahającymi się, że stracili oni wiarę, że Platformie na nich zależy. Zagłosowali na Trzaskowskiego, bo nie jest im wszystko jedno

-- podkreśla.

     Wybory są świętem demokracji, ale tylko wtedy, jeśli między wyborami demokratyczne partie proszą wyborców o uwagę, a nie pozwalają się łaskawie popierać, bo im się głosy po prostu należą

-- puentuje swój tekst Agnieszka Kublik.

Widać, że nawet dziennikarka ,,GW" dostrzega cały szereg błędów w kampaniach PO. Czy Platforma wyciągnie z tego wnioski? O tym najpewniej się dowiemy dopiero za kilka lat.

as/wyborcza.pl

Data: 2020-08-02 09:25:12
Autor: Konopny
[...]

Może tam jaki układ jest między pis&peło. Rządzita 2x wy, 2x my. Hę?

Data: 2020-08-02 20:44:22
Autor: Trefniś
W dniu .08.2020 o 18:25 Konopny <obserwator1434@gmail.com> pisze:

[...]

Tyle, że Płaczforma robi dokładnie wszystko, żeby do władzy nie wrócić.
A kiedy przebrandzlują ^M przebranduja się na inną partię, to i tak  mentalnie nie są w stanie zawalczyć.

--
Trefniś

Data: 2020-08-03 14:40:58
Autor: Konopny
użytkownik Trefniś napisał:

> [...]

A kiedy przebrandzlują ^M przebranduja się na inną partię, to i tak  mentalnie nie są w stanie zawalczyć.

Ciężko powiedzieć. To co się słyszy od pełowców jest jak odlot,
nie wiadomo czy oni bardzo wierzą w to co mówić, czy nie chcą wygrać.
Z drugiej strony pisy wytrącają im argumenty jeden po drugim.

Data: 2020-08-03 17:12:44
Autor: Zenek Kapelinder
Dziennikarka "GW" rozlicza kampanie PO
Nie może jest ale na bank jest. Wybory można oszukać na kilka sposobów. Jeden z nich był po wojnie. Podmienili głosy na lewe. Raz taki numer się dało zrobić. Teraz sie nie da. Dzisiaj oszustwo robią tak że przez cztery lata tak manipulują ludźmi że ci głosują jak manipulanci chcą. Kluczem do sukcesu w Polsce jest 11 litrów spirytusu rocznie na łeb. Wszystkie ugrupowania chciały żeby ich kandydat na prezydenta wygrał  i jełoPOzycja wystawia Kidawę a czerwona banda Biedronia. Reszta mogła wystawić króla Midasa i tak by nie wgrał. Dokładnie to samo jest dookoła. W Rosji i na Białorusi też.

Dziennikarka "GW" rozlicza kampanie PO