Dzierżawa gruntu?

Data: 2009-09-22 01:33:07
Autor: zr
Dzierżawa gruntu?
Mam dwa pytanko właśnie dotyczącej dzierżawy gruntu, na którym stoi
dom i inne nieruchomości, moja ciocia sotała wezwanie od właścicielki
do zapłaty od 1 września większej dzierżawy o ponad 200% w skali roku,
za cały rok, czy to jest zgodne z prawem, jesli nie to jaki przepis
normuje wysokość podwyżki lub miznay czynszu dzierżawy, nadmieniam ,że
umowa zawarta była przez ojca mojej cioci 90 lat temu umownie- nie na
piśmie, płatne wg stawki za metr zboża.
Poza tym dostała w tym piśmie ofertę zakupu tej ziemi i jeśli się
zgodzi czy może zawrzeć propozycję kupna tego gruntu, ale rozłożoną na
raty w akcie notarialnym np. 2-3 raty.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Data: 2009-09-22 21:05:13
Autor: Robert Tomasik
Dzierżawa gruntu?
Użytkownik "zr" <zr29@o2.pl> napisał w wiadomości news:51552b54-2434-45bd-a087-120d54a1b1b9p36g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

A zmieniła sie cena owych 100 kg zwanym "metrem" zwyczajowo? Be jeśli nie i właściciel sobie chce to zmienić tak sobie, to trzeba znać (i móc dowieść) treść tej umowy.

Poza tym dostała w tym piśmie ofertę zakupu tej ziemi i jeśli się
zgodzi czy może zawrzeć propozycję kupna tego gruntu, ale rozłożoną na
raty w akcie notarialnym np. 2-3 raty.

Pewnie, o ile tylko sprzedający na to wyrazi zgodę.

Dzierżawa gruntu?