Dzi¶ "Enerdowskie złotka" dla wielbicieli tamtej epoki.

Data: 2011-04-19 17:52:41
Autor: cirrus
Dzi¶ "Enerdowskie złotka" dla wielbicieli tamtej epoki.
# Ogl±daj z Andrzejem Fidykiem: "Złotka" z NRD *** - film dokumentalny, Wielka Brytania 2007
Wtorek TVP 2 22:55

 Enerdowskie sportsmenki były znane w całym ¶wiecie. Osi±gały fantastyczne wyniki, obwieszano je medalami. Ale nie dlatego przeszły do legendy. Zachwyt nad ich wynikami często ustępował miejsca w±tpliwo¶ciom i równie często... ¶miechowi. Enerdowskie zawodniczki były obiektem niewybrednych żartów w zachodnich filmach i serialach.
Ale gdy ¶wiat się dziwił i ¶miał, kobiety i dziewczynki, które miały nieszczę¶cie wykazać się w NRD sportowym talentem, przeżywały prawdziwy koszmar.

 Każde zawody były bowiem polem bitwy o zwycięstwo socjalizmu, a sportowcy broni±, dzięki której można było to zwycięstwo odnie¶ć. Dlatego do tego specyficznego "wy¶cigu zbrojeń" zaprzęgnięto w NRD cał± masę naukowców i szarlatanów. Powołano specjalne zespoły, w których współpracowali najlepsi, ale też pozbawieni skrupułów działacze, lekarze, trenerzy, farmaceuci, fizjolodzy i chemicy. Zawodniczkom od dziecka podawano sterydy i inne (niektóre nie s± poznane do dzi¶) substancje farmakologiczne, powoduj±ce na dłuższ± metę ból i nieodwracalne zmiany w organizmach. A wszystko po to, by udowodnić wyższo¶ć NRD nad RFN. Wiedza o procederze i skutkach ubocznych, jakie wywoływały leki, była strzeżona przez tysi±ce agentów Stasi.

 Dopiero po zjednoczeniu Niemiec fakty zaczęły wychodzić na jaw. Ale wci±ż w archiwach i laboratoriach kryj± się mroczne tajemnice. A za nimi wielkie ludzkie tragedie. Mało tego, ojcowie triumfów enerdowskiego wyczynu s± nadal aktywni. Trenerzy z byłych Niemiec wschodnich szkol± choćby chińskich sportowców, którzy w ostatnich latach błyskawicznie doszlusowali do ¶wiatowej czołówki. Być może ponura historia mistrzów hodowanych w laboratoriach nadal się pisze. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hd6c5

--
stevep

Data: 2011-04-19 23:39:01
Autor: jadrys
Dziś "Enerdowskie złotka" dla wielbi cieli tamtej epoki.
W dniu 2011-04-19 17:52, cirrus pisze:

Enerdowskie sportsmenki były znane w całym świecie. Osiągały fantastyczne wyniki, obwieszano je medalami.

Tak, i za to je pamiętamy. A doping stosują wszyscy zawodowi sportowcy.

Data: 2011-04-19 23:34:24
Autor: Leszczur
On 19 Kwi, 23:39, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
W dniu 2011-04-19 17:52, cirrus pisze:

> Enerdowskie sportsmenki były znane w całym ¶wiecie. Osi±gały
> fantastyczne wyniki, obwieszano je medalami.

Tak, i za to je pamiętamy.

Ja je głównie pamiętam za ich w±sy i kudłate klaty. Do¶ć nietypowe
atrybuty płci - jakby nie patrzeć i  z założenia - pięknej.

A doping stosuj± wszyscy zawodowi sportowcy.

Naturalnie przesadzasz, ale doping jest dużo powszechniejszy niż
pewnie nam się wydaje.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-04-20 15:26:41
Autor: cirrus
Dzi¶ "Enerdowskie złotka" dla wielbicieli tamtej epoki.
Użytkownik "Leszczur" <leszczur@acn.waw.pl> napisał w wiadomo¶ci news:abc565ef-c848-4027-9ce4-db83bca99918n2g2000prj.googlegroups.com...
[...]

Na dodatek moralno¶ć Kalego nie jest nam obca, każdy chyba pamięta kampanię w naszych ¶rodkach masowego przekazu przeciwko norweskiej narciarce "astmatyczce"Bjoergen, ale okazuje się, że nasze największe tuzy sportu jak Otylia Jędrzejczak i Robert Korzeniowski to też astmatycy.

--
stevep

Data: 2011-04-20 07:39:19
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iokvdo$89g$1news.onet.pl...
W dniu 2011-04-19 17:52, cirrus pisze:
Enerdowskie sportsmenki były znane w całym świecie. Osiągały fantastyczne wyniki, obwieszano je medalami.
Tak, i za to je pamiętamy. A doping stosują wszyscy zawodowi sportowcy.

Znowu wypociny notorycznego idioty.

--
stevep

Dzi¶ "Enerdowskie złotka" dla wielbicieli tamtej epoki.