Dziś Grecja, jutro Polska

Data: 2015-07-03 12:13:39
Autor: J.F.
Dziś Grecja, jutro Polska
Użytkownik "Trefniś"  napisał w wiadomości grup
Krzysztof Rak, ekspert Ośrodka Analiz Strategicznych:
"Nie ma powodów, byśmy czuli wyższość w stosunku do Greków. Dlatego zamiast małpować pogardę sytej i bogatej Europy powinniśmy im kibicować w  walce z możnymi tego świata."
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/badzmy-solidarni-z-grekami/dyc2pr
Zapraszam do dyskusji.

Mnie sie tam wydaje, ze powaznemu ekspertowi nie przystoi takiego populizmu uprawiac.

Najpierw, to nie Grecy zbankrutowali, tylko Grecja. Drobna roznica.
Grecja - czyli grecki Skarb Panstwa, czy jak to sie tam nazywa.
Zbankrutowal, bo wydawal bez zastanowienia, biorac kredyty bez opamietania.
Ale gdzies jeszcze musial ukrywac zadluzenie, bo inaczej Unia i MFW zareagowalyby znacznie dawniej.

Pod tym wzgledem jestesmy bezpieczniejsi, bo z jednej strony sami pilnujemy sensownej granicy zadluzenia, z drugiej - nas pilnuja, bo juz raz zbankrutowalismy.
Ale ciagoty do wydawania pieniedzy widac, i do ukrywania zadluzenia - np przejecie OFE.

Dalej - euro. Zadna to pulapka, bo czy sie zadluza w euro, czy w drachmie, to sie zadluza.
Owszem - drachme by grecki rzad zdewaluowal i kryzysu mniejszego doswiadczyl, ale czy to by cos zmienilo ?
Albo by oszukal wlasnych obywateli, albo pozyczal jednak za granica. Czy jawnie w walutach, czy faktycznie, jak zagraniczni spekulanci wykupia obligacje drachmowe.
Tylko ze wtedy biora ryzyko walutowe na siebie, a wiec spodziewaja sie solidnego zysku - wiec rzadowi szybciej zaczyna brakowac pieniedzy.

A te budowanie willi z basenem ... nie wiem ile tych basenow tam bylo, ale w kraju turystycznym pensjonat z basenem to wydaje sie dobry interes ..

Ale co ciekawe - wydaje sie, ze to powoli do Grekow dociera. Tych zwyklych Grekow, co to maja glosowac w referendum.

J.

Data: 2015-07-03 04:07:06
Autor: Krzysiek
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu piątek, 3 lipca 2015 12:13:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Albo by oszukal wlasnych obywateli, albo pozyczal jednak za granica. Czy jawnie w walutach, czy faktycznie, jak zagraniczni spekulanci wykupia obligacje drachmowe.

Hm...czy mozna by wiec powiedziec ze euro chroni obywateli przed proba wyciagniecia kasy od nich (metoda dewaluacji waluty i nakrecania inflacji)???

Data: 2015-07-03 15:53:40
Autor: J.F.
Dziś Grecja, jutro Polska
Użytkownik "Krzysiek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Smiem twierdzic ze tak. Ale
a) naraza ich na straty zarządzone gdzie indziej,
b) jak widac mozna obywatelom banki zamknac i konta zablokowac :-)
c) jak im panstwo zbankrutuje, to ci ze sfery budzetowej maga stracic duzo - ale pozniejszych dochodow. A z lokalna waluta, to by sie rozmydlilo...

J.

Data: 2015-07-03 15:27:34
Autor: Trefniś
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu .07.2015 o 12:13 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Masz rację. Poważni eksperci mówią "Jarosławem Kuźniarem i TVN-em".
Czy już TVN powiedział Ci, jak głosować w referendum i wyborach?
:)

--
Trefniś

Data: 2015-08-05 10:37:33
Autor: 666
Dziś Grecja, jutro Polska
A co to jest ten TVN?

-- -- -

Data: 2015-08-05 14:09:10
Autor: Piotr Gałka
Dziś Grecja, jutro Polska

Użytkownik " 666" <6@6.6> napisał w wiadomości news:mpsi0d$njl$1news.supermedia.pl...
A co to jest ten TVN?

Szkoda, że nie widzę na jaką wypowiedź odpowiadasz!
P.G.

Data: 2015-08-05 14:13:49
Autor: Piotr Gałka
Dziś Grecja, jutro Polska

[...]

Już widzę.
Skąd pomysł odwrotnej kolejności wypowiedzi i jeszcze maskowania jej jakby w "stopce" była?
P.G.

Data: 2015-08-05 14:30:13
Autor: Liwiusz
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu 2015-08-05 o 14:13, Piotr Gałka pisze:

[...]

Żaden pomysł, indolencja umysłowa.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-03 16:04:25
Autor: MarekZ
Dziś Grecja, jutro Polska
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55966059$0$8381$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

[...]

Ale co ciekawe - wydaje sie, ze to powoli do Grekow dociera. Tych zwyklych Grekow, co to maja glosowac w referendum.

Dobrze, populizm populizmem, ale jak to wszystko poobierać z lukru, to co my tu mamy?

Grecki dług publiczny NIGDY nie zostanie spłacony. To chyba uważasz za pewnik. Polski zresztą także nie, ale nie o tym tu mowa. To jaka różnica czy tu się zawali trochę wcześniej czy trochę później. Jeśli już, to chyba raczej im szybciej tym lepiej.

Cały system pieniężny tak naprawdę stał się wielką gra pozorów. Owszem, jak najbardziej można uczestniczyć w tej grze, ale jeśli zaczyna to wymagać od kogoś wyrzeczeń, o których i tak wiadomo, że nie przyniosą trwałej poprawy, to w imię czego...? W imię tego żeby bilanse banków lepiej wyglądały? W epoce rozszalałych instrumentów pochodnych na prawie wszystko oraz kompletnej instrumentalizacji pieniądza (dodruki, brak pokrycia w czymkolwiek).

Pozostaje także chyba bezsporne, że sama Grecję to każdy ma w dupie. Chodzi o utopione europejskie banki.

Ja tam trzymam kciuki za greckie "MAMY WAS W DUPIE" i szczerze mówiąc, kompletnie nie wyobrażam sobie innego wyniku tego referendum.

Data: 2015-07-04 09:53:59
Autor: Piotr Gałka
Dziś Grecja, jutro Polska

Użytkownik "MarekZ" <brak.adresu@w.pl> napisał w wiadomości news:mn64p9$io3$1srv13.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Nie znam się na globalnej ekonomii, nie wiem też co to instrumenty pochodne dlatego w mojej niewiedzy mam swoje zdanie "na chłopski rozum".
Na chłopski rozum skoro bank na kredycie zarabia to kredytobiorca musi tracić (bilans musi wyjść na 0). Dlatego według mnie zaciąganie jakiegokolwiek kredytu przez państwa powinno być wyłącznie ostatecznością (jakaś nadzwyczajna klęska) i tylko na krótko (do kolejnego budżetu). Normalnie budżet powinien być domykany bez zadłużania. Nie próbowałem tego nigdy policzyć ale na moją intuicję jakby tak działać to przez może 5 lat rozwój byłby niższy. Potem zakładam, że kolejne 5 lat już byłby taki sam (ale cały czas jesteśmy na niższym poziomie - zaległości tych pierwszych 5 lat). Kolejne 5 lat już mamy więcej niż w wariancie z pożyczaniem (bo nie musimy spłacać kredytu i odsetek) i nadganiamy te pierwsze 5 lat. Dalej to już jesteśmy lepsi od tych pożyczających.

Ktoś wie na ile bardzo się mylę?
P.G.

Data: 2015-07-04 09:57:13
Autor: Liwiusz
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu 2015-07-04 o 09:53, Piotr Gałka pisze:
Na chłopski rozum skoro bank na kredycie zarabia to kredytobiorca musi
tracić

I na tym właściwie skończyłem twoje czytanie, bo to bełkot. Dziwię się
jeszcze jak Ĺźyjesz, skoro chyba nawet chleba nie kupujesz, bo skoro
piekarnia zarabia...

--
Liwiusz

Data: 2015-07-04 09:53:56
Autor: W
Dziś Grecja, jutro Polska
Liwiusz wystukał, co następuje:

[...]

jeszcze jak żyjesz, skoro chyba nawet chleba nie kupujesz, bo skoro
piekarnia zarabia...

z cyklu "I'll bite" -- no ale skoro większość ludzi nie żyje na permanentnym kredycie i taki stan jest preferowany to dlaczego w przypadku państw sytuacja odwrotna - permanentne kredytowanie na wieki wszystkiego jest normą? ;-)

Data: 2015-07-05 23:32:27
Autor: Krzysiek
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu sobota, 4 lipca 2015 09:57:18 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

I na tym właściwie skończyłem twoje czytanie, bo to bełkot. Dziwię się
jeszcze jak żyjesz, skoro chyba nawet chleba nie kupujesz, bo skoro
piekarnia zarabia...

jesli ktos nie ptorzebuje chleba to nie ma sensu go kupowac.
jesli ktos niepotrzebuje kredytu to nie ma sensu go brac...
problem w tym, ze panstwa czesto uwazaja ze musza sie zadluzyc (pol biedy jesli na inwestycje), ale czy czasem nie jest tez tak jakby kupowac chleb na caly miesiac i potem go wywalac do smieci?

Data: 2015-08-05 10:46:15
Autor: 666
Dziś Grecja, jutro Polska
Jeśli chleb piecze szwagier miłościwie panującej, to czemu nie?

-- -- -

Data: 2015-08-05 14:09:38
Autor: Piotr Gałka
Dziś Grecja, jutro Polska

Data: 2015-08-10 11:44:37
Autor: 666
Dziś Grecja, jutro Polska
Masz wadliwy czytnik newsów?

-- -- -

Data: 2015-08-10 12:28:36
Autor: Piotr Gałka
Dziś Grecja, jutro Polska

Użytkownik " 666" <6@6.6> napisał w wiadomości news:mq9rq4$eld$1news.supermedia.pl...
[...]

Jakiego mam użyć czytnika aby:
- automagicznie ustawiał mi wypowiedzi w normalnej kolejności = chronologicznie?
- jakoś znikał linijkę zawierającą -- -- - sugerującą, że dalej to stopka.
P.G.

Data: 2015-08-18 22:59:40
Autor: 666
Dziś Grecja, jutro Polska
Jesteś nieudacznikiem życiowym?
Mieszkasz z rodzicami?
Masz kredyt w PLN?

-- -- -

Data: 2015-07-06 03:00:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dziś Grecja, jutro Polska

"Liwiusz" mn83kt$jlc$1@node1.news.atman.pl

[...]

 -- Wie pan... My te samochody tak tanio sprzedajemy, że nie zarabiamy na sprzedaży...
 -- Więc pójdą tam, gdzie zarabiają na sprzedaży. :)

IMO podstawą dobrobytu jest zarabianie. :) Jeśli choć jedna ze stron
(piekarz, bank, ubezpieczyciel) nie zarabia godziwie -- jest źle. :)
I taki ktoś (kto nie zarabia, choć pracuje) szybko staje się
brzemieniem ;) społecznym. (zarzewiem buntu, problemem społecznym,
początkiem kryzysu...)

Nawet na grze mogą zyskać wszyscy grający. ;)
W filharmonii wszyscy zarabiają, choć grają wspólnie. ;)

-=-

Wkrótce roztrwonię wszystkie swoje oszczędności. ;)
Na Ideę nie załapałem się -- 4%... Chlip, chlip...
Ale GO, G, Toyota, EB, mBank...

A może jednak Idea na 4% jest aktualna?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-07 20:53:25
Autor: Trefniś
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu .07.2015 o 09:57 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Hej Liwiuszu...
To teraz _zdradĹş_ nam profanom, kto na kredycie zyskuje a kto traci?
Śmiało!
Głupie pytanie zadaję, bo wyczuwam osobnika typu "поле́зный идиот"
UĹźyteczny idiota...

--
Trefniś

Data: 2015-07-07 23:38:40
Autor: Liwiusz
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu 2015-07-07 o 20:53, Trefniś pisze:
[...]

Tak jak w każdej dobrowolnej transakcji - zyskują obie strony. Bank - bo
bardziej sobie ceni zarobek na kredycie niż bieżące dysponowanie
pieniędzmi, kredytobiorca, bo bardziej sobie ceni dysponowanie
pieniędzmi, niż kosz na nie wydany.

Równie głupie pytanie mógłbyś zadawać "czy kupując chleb tracę ja, czy
piekarnia".

--
Liwiusz

Data: 2015-07-08 10:21:08
Autor: J.F.
Dziś Grecja, jutro Polska
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
[...]

No - dysponowanie jak dysponowanie, bank ma zarabiac, a na czym, jak nie na kredycie ?
Na oplacie za przechowywanie banknotow w skarbcu, na przelewach na inne konta, czesto odlegle ?

kredytobiorca, bo bardziej sobie ceni dysponowanie
pieniędzmi, niż kosz na nie wydany.

Pieniedzmi jak pieniedzmi, dysponowanie mieszkaniem bez tesciowej, czy nowym samochodem to tez pewien zysk i to spory...

Równie głupie pytanie mógłbyś zadawać "czy kupując chleb tracę ja, czy
piekarnia".

No, jesli mieso skupuja po 15 zl, a kielbasa jest po 14/kg, to pytanie przestaje byc takie glupie :-)

J.

Data: 2015-07-08 10:58:55
Autor: Piotr Gałka
Dziś Grecja, jutro Polska

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:mnhgt9$eo0$1node1.news.atman.pl...

[...]

Jakoś, jak nasz rząd nas zadłuża to za chiny nie potrafię wytworzyć w sobie poczucia, że bardziej sobie cenię dysponowanie tymi pieniędzmi niż koszt na nie wydany. A to pewnie głównie dlatego, że dysponuje kto inny (ośmiorniczki, tanie linie, autostrady zamiast 2x więcej dróg szybkiego ruchu, niedochodowe stadiony, podobno 4 razy więcej urzędników niż za Jaruzelskiego) a koszt spada na nas (ile to już ten chwilowo wyższy VAT mamy ?).
Raz miałem okazję widzieć urzędników przy pracy. W pokoju kilkunastu urzędników i jeden klient (ja). Kazali poczekać. Zanim po 20 minutach ktoś znalazł czas to 4 razy przechodzili koło mnie z czajnikiem po wodę.
P.G.

Data: 2015-07-08 11:19:44
Autor: J.F.
Dziś Grecja, jutro Polska
UĹźytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup
[...]

Bo to nie o dysponowanie pieniedzmi chodzi, tylko o inwestycje - autostrade, most, tomograf w szpitalu pewnie byc docenil.
Choc tak po prawdzie - budujemy je w takim tempie, ze moze by sie obeszlo bez kredytow ...

A to pewnie głównie dlatego, że dysponuje kto inny (ośmiorniczki, tanie linie, autostrady zamiast 2x więcej dróg szybkiego ruchu,

No, za osmiorniczki "podatnik nie placil" :-)
Zreszta pieniadze w wiekszosci zostaly w kraju, ucieszyli sie kelnerzy, kucharze, restaurator ...

Drog przybywa, ale malo. Tanie linie ... dzieki nim masz mniejszy ruch na drogach i mozliwosc zaparkowania :-)

niedochodowe stadiony, podobno 4 razy więcej urzędników niż za Jaruzelskiego) a koszt spada na nas (ile to już ten chwilowo wyższy VAT mamy ?).

Uwazaj, bo pomysli jeszcze ktos, ze za Jaruzelskiego mielismy swietnie prosperujacy kraj :-)
Urzednikow moze i przybylo - wtedy zobacz, ze np emeryture naliczal zaklad pracy.

A z drugiej strony - produkcja to teraz zajecie dla 5% spoleczenstwa. Czesc ulokuje sie z potrzebnych uslugach.
Wiekszosc trzeba jakos zatrudnic w systemie redystrybucji dobr ... np na urzednikow.
Co prawda to najgorszy sposob, bo urzednik bedzie wymagal jeszcze wiecej

Raz miałem okazję widzieć urzędników przy pracy. W pokoju kilkunastu urzędników i jeden klient (ja). Kazali poczekać. Zanim po 20 minutach ktoś znalazł czas to 4 razy przechodzili koło mnie z czajnikiem po wodę.

Przerwa sniadaniowa ?
Bo z drugiej strony - rejestruje np samochod i widze ile maja roboty. Nie op* sie.
Aczkolwiek nie zawsze - mamy np system numerkowy, mam ten numerek, za biurkami siedzi ich cos 5 i nic nie robi ... a moj numerek nie jest wolany.
Nie wiem o co chodzi.

Oczywiscie mozna by im tez uproscic robote, zarejestrowac pojazd, 5 roboczominut powinno wystarczyc.

J.

Data: 2015-07-08 15:52:41
Autor: Piotr Gałka
Dziś Grecja, jutro Polska

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:559ceb3a$0$8383$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Chyba nie. Po prostu pokój do którego normalnie ludzie nie trafiają.
US źle zaksięgował wpłatę jednej zaliczki i od normalnego okienka wysłali mnie (dostałem przepustkę) tam, gdzie wszyscy zajęci herbatkami.
Jak już po tych 20 minutach przysłali mi praktykanta i się dopytał o co biega to po kolejnych 10 minutach przyszedł powiedzieć, że znaleźli.
P.G.

Data: 2015-07-13 14:18:39
Autor: Miroo
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu 2015-07-08 o 15:52, Piotr Gałka pisze:
[...]

Ja w US trafiłem na imieniny :)
Pewnie dlatego natychmiast zostałem obsłużony, więc mogę narzekać tylko na to, że mnie panie nie poczęstowały ciachem

Pozdrawiam

Data: 2015-08-05 10:50:22
Autor: 666
Dziś Grecja, jutro Polska
To teraz mi wyjasnij, tak po miczurinowsku: na ch... komu rejestracja samochodĂłw?

-- -- -

Data: 2015-08-05 10:48:31
Autor: 666
Dziś Grecja, jutro Polska
O, to, to, ...
Ale przy drodze szybkiego ruchu jeszcze by jakiś nie-Kulczyk gazostację postawił...

-- -- -

Data: 2015-07-09 07:47:25
Autor: Michal Tyrala
Dziś Grecja, jutro Polska
On Tue, 07 Jul 2015 20:53:25 +0200, Trefniś wrote:

> I na tym właściwie skończyłem twoje czytanie, bo to bełkot. Dziwię się
> jeszcze jak żyjesz, skoro chyba nawet chleba nie kupujesz, bo skoro
> piekarnia zarabia...

 Hej Liwiuszu...
 To teraz _zdradź_ nam profanom, kto na kredycie zyskuje a kto traci?
 Śmiało!

Myśli, że kredyt pozwoli kredytobiorcy zarobić więcej niz kosztuje nie dopuszczasz?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2015-07-09 19:28:34
Autor: Trefniś
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu .07.2015 o 09:47 Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> pisze:

> [...]

 Śmiało!

Myśli, że kredyt pozwoli kredytobiorcy zarobić więcej niz kosztuje nie  dopuszczasz?

Obśmiałem tylko protekcjonalną i prymitywną odpowiedź Liwiusza..
A dopuszczam każdą możliwość.

--
Trefniś

Data: 2015-07-09 22:16:05
Autor: Liwiusz
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu 2015-07-09 o 19:28, Trefniś pisze:
> [...]

> piekarnia zarabia...

 Hej Liwiuszu...
 To teraz _zdradĹş_ nam profanom, kto na kredycie zyskuje a kto traci?
 Ĺšmiało!

Myśli, że kredyt pozwoli kredytobiorcy zarobić więcej niz kosztuje nie
dopuszczasz?

Obśmiałem tylko protekcjonalną i prymitywną odpowiedź Liwiusza.

Poznać ignoranta po śmiechu jego.

A dopuszczam każdą możliwość.

Nie, bo do tego trzeba myśleć.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-13 06:04:38
Autor: Michal Tyrala
Dziś Grecja, jutro Polska
On Thu, 09 Jul 2015 19:28:34 +0200, Trefniś wrote:

> Myśli, że kredyt pozwoli kredytobiorcy zarobić więcej niz kosztuje nie  > dopuszczasz?

 Obśmiałem tylko protekcjonalną i prymitywną odpowiedź Liwiusza.

Chyba Gałki? (jak jeden zarabia, to inny traci)

 A dopuszczam każdą możliwość.

Szacuneczek :-)

Data: 2015-07-04 16:24:10
Autor: MarekZ
Dziś Grecja, jutro Polska
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mn83bf$cka$1@srv.chmurka.net...

[...]

Mylisz się w znacznym stopniu. Kredyt jako taki to jest świetna rzecz. To mniej więcej tak działa jak przewiezienie węgla z miejsca gdzie jest go w cholerę, do miejsca gdzie nie ma czym w piecach palić. W skali mikro działa to w miarę dobrze. W skali makro uległo to całkowitemu zwyrodnieniu.

Nie ma co raczej tworzyć analogii pomiędzy skalami mikro i makro. W skali mikro pieniądz jest rzeczą nieco bardziej rzeczywistą. Coraz mniej, ale jest.

W skali makro obecnie pieniądz to jeden z instrumentów do osiągania celów, tak jak np. przemówienia. Można go wyprodukować tyle ile potrzeba do jakiegoś celu. Można go redystrybuować w przybliżeniu tak, jak się ma w danym momencie kaprys. W skali makroekonomicznej dług to tylko umowne cyferki. Nikt nie liczy na to, że te długi zostaną kiedykolwiek spłacone. Wszyscy są zainteresowani "obsługą" tego długu, to znaczy żeby następowało ciągłe opodatkowanie świata bezpośrednio wobec systemu bankowego, a pośrednio wobec ekip rządzących, zwane dla niepoznaki odsetkami, kosztami obsługi długu albo podobnie. To jest taki ciągły przychód, parapodatek.

Oczywiście kiedy jakieś państwo nagle powie "mamy to w dupie" spowoduje to pewne perturbacje, zaburzy bilanse banków. Być może takie straty trzeba będzie zsocjalizować (np. przejąć upadający bank lub dokapitalizować go ze środków publicznych).

W interesie państw bogatych jest utrzymanie obecnego status quo jak najdłużej. Do korporacyjnego modelu świata droga wydaje się jeszcze dość daleka, ale stopniowo powinna następować marginalizacja wagi różnych tam rządów i podobnych tworów, na rzecz realnej władzy korporacji. To bardzo powolny proces, ale przypadki bankrutujących państw bardzo fajnie by go mogły przyspieszyć.

Co byłoby bardzo interesujące.

Przejrzałem sondaże. Wynika z nich, że Grecy zagłosują za przyjęciem warunków "pomocy". Ciekawe. Byłbym mocno zawiedziony.

Z drugiej strony niepewność w Eurosojuzie wydaje się być spora. Te żarliwe zapewnienia, że referendum nie będzie miało znaczenia, bo Grecy będą głosowali nad propozycją, która straciła już ważność... :-) Pod dupą im się trochę zapaliło jak widać.

Data: 2015-07-04 16:35:37
Autor: MarcinF
Dziś Grecja, jutro Polska
[...]

Państwa zwykle planują dłuższe funkcjonowanie niż 5 lat, czynią też
inwestycje spłacające się czasem dziesięcioleciami, niektóre są
niezbędne inne uzasadnione. Wiele z nich kosztuje tyle, że nie
da się ich sfinansować z budżetu, nie ma też inwestorów z takimi
środkami na tak długie okresy.

Data: 2015-07-06 04:38:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dziś Grecja, jutro Polska

"MarcinF" mn8qvq$d5n$1@node2.news.atman.pl

Państwa zwykle planują dłuższe funkcjonowanie niż 5 lat,

Niekoniecznie. ;) Państwa także giną -- są rozpady
i łączenia krajów... Ponadto są twory typu UE czy UEA.

czynią też inwestycje spłacające się czasem dziesięcioleciami,

Na przykład drogi -- mandaty karne będą dawały zysk bardzo długo. ;)

niektóre są niezbędne inne uzasadnione. Wiele z nich kosztuje tyle, że nie da się ich sfinansować z budżetu, nie ma też inwestorów z takimi środkami na tak długie okresy.

Państwo może płacić obligacjami.

-=-

IMO zadłużanie niekoniecznie jest złem, ale zadłużanie musi być
kontrolowane -- ZUS wymyka się spod kontroli a Grecja padła właśnie
z powodu niekontrolowanego zadłużania tamtejszego systemu emerytalnego.

Niby słusznie -- należy pozabijać emerytów, gdyż to oni doprowadzili
do krachu. ;) Ale tylko pozornie słusznie.

Całe systemy emerytalne są oparte o coś, co niekoniecznie jest
prawdą -- o dodatni przyrost naturalny. Co najmniej od 22 lat
w Polsce nie ma przyrostu naturalnego. Z Europą ogólnie jest
źle pod tym względem. Rosja może paść z powodu braku dzieci.
Ale na szczęście Azjaci mnożą się na potęgę. :)

Ja Wam wszystkim radzę -- nie liczcie na ZUS. To Zakład Utylizacji Składek.
To nie jest żaden ubezpiezyciel!! Przewala rocznie chyba około 180 miliardów
plnów, z tego pochłania kilka miliardów i zadłuża się coraz mocniej względem
tak zwanego PKB. Raczej dbajcie o zdrowie (,,bezpłatna'' medycyna w Polsce
jest nie dla każdego) i myślcie nie tylko o tym, co/ile zArobicie w najbliższych
dwóch dniach, ale także o tym, co będzie znacznie później...

ZUSowe trolle (JF i Wolim z polszczyzny) liczą na ZUS.
Ja raczej na Opatrzność Bożą. ;)

Ja byłem zawsze pomijany przy ,,stole'' i jakoś cudownie wynagradzany przez Boga.

Kolejne rządy jedynie obiecują obniżanie podatków i oczywiście podatki
podwyższają. :) Każdy mówi o biedzie ii nędzy, o potrzebie zaradności,
potrzebie pracy -- i oczywiście trwoni pracę ludzi pracowitych. :)

-=-

Kopacz nawet centymetra nie odróżnia od metra -- ale premierem chce być.

Swoją drogą -- to wielkie szczęście, że ona jest premierem,
bo przynajmniej w tym czasie nie pracuje jako lekarz. ;)

-=-

Lidzie tacy jak Alot czy Kopania kradli i defraudowali -- teraz
inni muszą za to płacić swoim życiem. Inni ,,przedsiębiorcy''
kupowali za bezcen dobra narodowe, aby następnie upodlać swych
,,bliźnich''... Sędziowie bredzą i kłamią -- i znajdują broniących
ich troli... A te trolle żebrzą o łaskę u tych, których mieszają
z błotem...

-=-

Tak naprawdę dobrobyt i stabilność mają swoje odzwierciedlenie
w przyroście naturalnym, którego w Europie raczej brak. PKB i temu
podobne wskaźniki jedynie mącą i mydlą oczy. Jak jest -- widać na
przykładzie becików. :) Póki nie będzie przyrostu naturalnego
naprawdę naturalnej wielkości -- nie warto chwalić się postępem.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-04 22:53:24
Autor: xbartx
Dziś Grecja, jutro Polska
W dniu 03.07.2015 o 16:04, MarekZ pisze:

Ja tam trzymam kciuki za greckie "MAMY WAS W DUPIE" i szczerze mówiąc,
kompletnie nie wyobrażam sobie innego wyniku tego referendum.

Według mnie powinni grać tę kartę, bo każde inne rozwiązanie to jest sztuczne trzymania trupa przy życiu czyli trochę pudru, trochę lukru i jakoś to będzie.

Xenocide

Data: 2015-07-06 09:47:46
Autor: J.F.
Dziś Grecja, jutro Polska
Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mn64p9$io3$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

No, ostatnia splata dlugu to chyba byla po amerykanskiej wojnie domowej.
Potem juz tylko rosly i rosly.

Ale odkad pieniadz jest z taniego papieru, to wcale nie musi sie zawalic.
Byleby to z glowa robic, ostroznie i w niewielkiej ilosci.

Czy zreszta obywatele chca splaty ? A w co by zaiwestowali, gdyby im panstwo oddalo wszystkie oblgacje i powiedzialo "wiecej nie chcemy" ? :-)
Oczywiscie o tych bogatszych mowa.

[...]

No coz, wynik referendum juz znamy.
Ale ... na ile rozumiem sytuacje, to Grecja sie po prostu gigantycznie zadluzyla.
I nie chce robic reform. I od lat sie w nia pompuje pieniadze, az pompujacy stracili cierpliwosc, no bo ilez mozna.
A oni nadal nie chca reform, chca sobie zyc ponad stan, duze pensje brac, podatkow nie placic.
Tylko ze ... sie skonczylo. Pieniedzy wiecej nie ma i nie bedzie.
A dlugi placic trzeba ... albo i nie trzeba.
Nie wiem jaki tam maja budzet, czy wystarczy im anulowac odsetki, zawiesic splaty, ale cos mi sie widzi, ze jak sie ktos od lat nie moze domknac budzetu, to i nadal nie domknie.

No chyba, ze beda straszyc Putinem skutecznie.

J.

Data: 2015-07-06 10:30:29
Autor: Piotr Gałka
Dziś Grecja, jutro Polska

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:559a32af$0$2202$65785112news.neostrada.pl...

No coz, wynik referendum juz znamy.
Ale ... na ile rozumiem sytuacje, to Grecja sie po prostu gigantycznie zadluzyla.
I nie chce robic reform.

Informacje (niepewne), które obiły mi się o oczy/uszy w ostatnich dniach.

Z wp.pl:
Podobno urzędnicy mają miesięczny dodatek do płacy rzędu 1000pln "za mycie rąk".
Inny dodatek rzędu 600pln "za punktualne przychodzenie do pracy".
Było jeszcze parę innych, ale nie zapamiętałem.
Z radia:
Podobno pracują 10 miesięcy a dostają 14 pensji.
Podobno współczynnik urzędnicy/reszta pracujących jest rekordowy.
Nie byłem w Grecji, ale podobno ci co byli to wiedzą, że prawie ze wszystkich domów sterczą jakieś pręty zbrojeniowe bo dopóki nie wykończony nie płaci się podatku.

Mnie to się nie podoba, że zamiast doprowadzić do upadku kilka lat temu to Unia dała sobie czas, aby zadłużenie względem banków przerobić na zadłużenie względem funduszy na które ja się też zrzucam. Ciekawe kto i ile im za to zapłacił.
P.G.

Data: 2015-07-06 11:15:13
Autor: J.F.
Dziś Grecja, jutro Polska
[...]

No wiesz, nie wazne za co, istotne ze zarabiaja ... za duzo.

Inny dodatek rzędu 600pln "za punktualne przychodzenie do pracy".

No coz, podobna premie/brak premii mozna chyba i u nas spotkach.

Podobno pracują 10 miesięcy a dostają 14 pensji.

"czternastka" jest znana i u nas ...

Podobno współczynnik urzędnicy/reszta pracujących jest rekordowy.

No coz, skads sie te dlugi wziely.
Z drugiej strony - i u nas tych urzednikow coraz wiecej.
Jak wsrod mlodziezy wysokie bezrobocie, ale ma sie rodzine w urzedzie ....

Nie byłem w Grecji, ale podobno ci co byli to wiedzą, że prawie ze wszystkich domów sterczą jakieś pręty zbrojeniowe bo dopóki nie wykończony nie płaci się podatku.

Mozliwe. U nas nie jest podobnie ? Tylko u nas nie ma wtedy pozwolenia na zamieszkanie ...

[...]

No coz, jakby tak padly banki ... ciekawe co bys powiedzial ... a czas przypominam byl kryzysowy.

J.

Data: 2015-07-06 10:00:37
Autor: Budzik
Dziś Grecja, jutro Polska

Inny dodatek rzędu 600pln "za punktualne przychodzenie do pracy".

No coz, podobna premie/brak premii mozna chyba i u nas spotkach.

Podobno pracują 10 miesięcy a dostają 14 pensji.

"czternastka" jest znana i u nas ...

To teraz argumentujemy, ze skoro cos jest u nas to jest tez akceptowalne w Grecji?
P.S. U nas nie ma premii 1000euro miesiecznie dla szeregowych urzedników + 13 i 14 pencja. Nie te kwoty...

Data: 2015-07-06 13:58:45
Autor: J.F.
Dziś Grecja, jutro Polska
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
[...]

Powiedzmy - nie wyrazajmy zdziwienia rzeczami, ktore sa ... normalne :-)

http://wroclaw.naszemiasto.pl/artykul/wroclaw-1-mln-730-tys-zl-na-nagrody-dla-pracownikow,1249899,art,t,id,tm.html
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,17168432,Urzednicy_dostali_premie__Najwiecej_ci_z_magistratu.html

Przy czym ... cholera wie, jak ten Wroclaw daleko od krawedzi bankructwa stoi ...

P.S. U nas nie ma premii 1000euro miesiecznie dla szeregowych urzedników +
13 i 14 pencja. Nie te kwoty...

No wiesz, Grecja dluzej w Unii, PKB wyzsze, to i kwoty wyzsze :-)
Ale najwyrazniej za wysokie, i o to chodzi.

J.

Data: 2015-07-06 18:00:35
Autor: Budzik
Dziś Grecja, jutro Polska

[...]

Alez one nie sa normalne.

[...]
Magia liczb...
Przelicz prosze na jednego pracownika miesiecznie.

Dokładnie o to chodzi.

Data: 2015-07-06 11:29:15
Autor: Piotr Gałka
Dziś Grecja, jutro Polska

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:559a472b$0$2206$65785112news.neostrada.pl...

No coz, jakby tak padly banki ... ciekawe co bys powiedzial ... a czas przypominam byl kryzysowy.

Mimo wszystko ufam BFG i może jakoś te kilka kPLN jakie czasem mam maksymalnie w banku bym odzysakł :).
P.G.

Data: 2015-07-06 11:59:32
Autor: J.F.
Dziś Grecja, jutro Polska
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mndhm0$g4l$1@srv.chmurka.net...
No coz, jakby tak padly banki ... ciekawe co bys powiedzial ... a czas przypominam byl kryzysowy.

Mimo wszystko ufam BFG i może jakoś te kilka kPLN jakie czasem mam maksymalnie w banku bym odzysakł :).

BFG jest na wypadek, gdyby padl jeden bank.
A nie wtedy, gdy banki padaja masowo.

Jesli dobrze interpretuje dane, to NBP pozyczyl naszym bankom kilkanascie mld zl w kryzysowych czasach - zakladam, ze na utrzymanie plynnosci.

J.

Data: 2015-07-09 20:19:39
Autor: Krzysztof Halasa
Dziś Grecja, jutro Polska
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

A w czym to akurat przeszkadza?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-07-09 20:18:20
Autor: Krzysztof Halasa
Dziś Grecja, jutro Polska
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> writes:

Podobno współczynnik urzędnicy/reszta pracujących jest rekordowy.

To to akurat bardzo prawdopodobnie jest prawdą, ale czego należałoby się
spodziewać? Grecja w bardzo dużym stopniu żyje z turystyki (zabytki).
Do "obsługi" od j.ch. zabytków potrzeba od j.ch. urzędników.

Nie byłem w Grecji, ale podobno ci co byli to wiedzą, że prawie ze
wszystkich domów sterczą jakieś pręty zbrojeniowe bo dopóki nie
wykończony nie płaci się podatku.

Szczerze mówiąc, nie zauważyłem. Bardziej zwraca uwagę np. duża liczba
kotĂłw :-)

To, że niektóre domy mogą być długo niewykończone, to sprawa klimatu.
To zjawisko widać w niektórych krajach afrykańskich, ale w Grecji - no
nie wiem.

Społeczeństwo greckie (widziane na ulicy) też nie wygląda jakoś
szczególnie bogato. I nie mam na myśli wcale "przysłowiowej" Omonii
tylko zwykłe, przeciętne miejsca zarówno w dużych miastach jak
i w małych miejscowościach.

[...]

Tak sobie myślę że zapłaciły te same osoby, które zapłaciły za branie
zmarnowanych później kredytów. Nie tylko greckich zresztą.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-07-10 03:00:33
Autor: Budzik
Dziś Grecja, jutro Polska
Użytkownik Krzysztof Halasa khc@pm.waw.pl ...

[...]

Chyba zartujesz...

Data: 2015-08-05 10:44:31
Autor: 666
Dziś Grecja, jutro Polska
No i jeszcze nie wiadomo:
a) co z nowymi zakupami broni przez Grecję (europejskie koncerny ucierpią);
b) czy Grecja w obronie przed śmiertelnym wrogiem Turcją nie zaprzyjaźni się z Rosją - odwiecznym wrogiem Turcji.

-- -- -

Data: 2015-07-05 14:57:37
Autor: Krzysztof Halasa
Dziś Grecja, jutro Polska
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[Grecki rząd]
Ale gdzies jeszcze musial ukrywac zadluzenie, bo inaczej Unia i MFW
zareagowalyby znacznie dawniej.

Myślę, że tego się nie da ukryć. Można raczej udać że się nie widzi.

Pod tym wzgledem jestesmy bezpieczniejsi, bo z jednej strony sami
pilnujemy sensownej granicy zadluzenia,

Ale czy nie tak jak Grecy?

z drugiej - nas pilnuja, bo
juz raz zbankrutowalismy.

Polska zbankrutowała nie tylko raz, podobnie jak Grecja i wiele innych
krajĂłw.

Dalej - euro. Zadna to pulapka, bo czy sie zadluza w euro, czy w
drachmie, to sie zadluza.
Owszem - drachme by grecki rzad zdewaluowal i kryzysu mniejszego
doswiadczyl, ale czy to by cos zmienilo ?

Przesunęłoby więcej kosztów z państwa na społeczeństwo.

Zasadniczo problemem jest brak możliwości kontroli państwa przez
społeczeństwo. W efekcie państwo staje się nowotworem, który zżera
swojego żywiciela, doprowadzając także siebie do upadku.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-07-06 11:30:40
Autor: J.F.
Dziś Grecja, jutro Polska
UĹźytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3a8varcce.fsf@pm.waw.pl...
[...]

No wiesz, chocby w tych swapach walutowych.
Choc ponoc w/w wiedzieli.

Pod tym wzgledem jestesmy bezpieczniejsi, bo z jednej strony sami
pilnujemy sensownej granicy zadluzenia,
Ale czy nie tak jak Grecy?

Na razie troche lepiej. Od listopada moze byc inaczej.
Z drugiej strony unijny nadzor moze byc silniejszy ... PIS nas z EU wyprowadzi ?

[...]

No ale czy jest inne wyjscie ? Panstwo zbanktrutowalo, a wraz z nim zagrozeni sa wszyscy przez panstwo utrzymywani.
Urzednicy sami sobie pensjii nie obetna, pozstaje obciac innym :-)

Zasadniczo problemem jest brak możliwości kontroli państwa przez
społeczeństwo. W efekcie państwo staje się nowotworem, który zżera
swojego żywiciela, doprowadzając także siebie do upadku.

No ale widzisz - spolecenstwo nie chce inaczej. Dobry rzad, robcie tak dalej, nie dajcie sie tym wrednym wierzycielom ...

J.

Data: 2015-07-09 20:30:09
Autor: Krzysztof Halasa
Dziś Grecja, jutro Polska
[...]

Ale dlaczego bankrut ma ukraść tym, którzy ani do tego nie przyłożyli
ręki, ani sami nie są bankrutami?

Niech bankrutuje państwo. Zresztą to jest i tak nieuniknione i w gruncie
rzeczy to się już dawno stało.

[...]

"Nie dać się" nie mogą, bo niby jak?
"Nie okradajcie dodatkowo nas", bardziej.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-07-06 15:20:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dziś Grecja, jutro Polska

"Krzysztof Halasa" m3a8varcce.fsf@pm.waw.pl

Polska zbankrutowała nie tylko raz, podobnie jak Grecja i wiele innych krajów.

Kiedy Polska zbankrutowała?

Przesunęłoby więcej kosztów z państwa na społeczeństwo.

Zawsze społeczeństwo płaci za wydatki państwa. Dlatego warto do
władz wybierać ludzi, którzy mają olej w głowie -- zamiast sieczki.
[najlepiej wybierać tych ludzi, którzy potrafią gospodarować forsą,
nie zaś tych, którzy wiecznie wyjaśniają, że są niedofinansowani]

Zasadniczo problemem jest brak możliwości kontroli państwa przez
społeczeństwo. W efekcie państwo staje się nowotworem, który zżera
swojego żywiciela, doprowadzając także siebie do upadku.

Wedle jakiej zasady? ;)

Ja bym to zapisał inaczej:

   Problemem jest brak kontroli państwa przez
   społeczeństwo. W efekcie państwo staje się nowotworem zżerającym
   swego żywiciela.

Co z tego, że społeczeństwo może kontrolować, skoro nie kontroluje?
A nie kontroluje, bo uważa, że:

  -- nie warto mieszać się do polityki
  -- ,,na władzę nie poradzę''
  -- władza to świętość
  -- nie nam, maluczkim, patrzeć na ręce wielkich tego świata
  -- lepiej nie zadzierać z władzami, bo jeszcze jakąś karę wymierzą...
     (choćby mandat za przekroczenie szybkości czy więzienie za
     znęcanie się nad zwierzętami -- jeśli nie mam żadnego dużego
     zwierzaka, bo pchły nie liczą się, to chyba znęcam się nad
     zwierzętami, jako że nie karmię stosownie, nie zapewniam
     dobrych warunków bytowania itd... debil z sądu znajdzie
     zawsze stosowne prawo)

-=-

BTW... Skąd bierze się nazwa 'lewica'? Może stąd, że debilna
warstwa podpierająca się ,,prawem'' została nazwana 'prawicą?'

Niesprawiedliwość w sądach chyba zawsze prowadzić musi do wojen.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Dziś Grecja, jutro Polska