Dziś IV Niedziela po Wielkanocy [2 kl.]

Data: 2010-05-02 10:02:40
Autor: abc
Dziś IV Niedziela po Wielkanocy [2 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień  (propria missae) są tu:
http://introibo.pl/introibo.html  > Msza Święta > IV Niedziela po
Wielkanocy.

Na IV Niedzielę po Wielkanocy czyta nam Kościół Święty Ewangelię według
Świętego Jana,   J 16, 5-14

"Teraz zaś idę do Tego, który Mnie posłał, a nikt z was nie pyta Mnie: Dokąd
idziesz? Ale ponieważ to wam powiedziałem, smutek napełnił wam serce.

Jednakże mówię wam prawdę: Pożyteczne jest dla was moje odejście. Bo jeżeli
nie odejdę, Pocieszyciel nie przyjdzie do was. A jeżeli odejdę, poślę Go do
was.

On zaś, gdy przyjdzie, przekona świat o grzechu, o sprawiedliwości i o
sądzie.O grzechu - bo nie wierzą we Mnie; o sprawiedliwości zaś - bo idę do
Ojca i już Mnie nie ujrzycie; wreszcie o sądzie - bo władca tego świata
został osądzony. Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz /jeszcze/
znieść nie możecie.

Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie
będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek usłyszy, i oznajmi wam
rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam
objawi."

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

--
W krzyżu cierpienie, w krzyżu zbawienie,
W krzyżu miłości nauka.

Data: 2010-05-02 10:04:13
Autor: abc
Dziś IV Niedziela po Wielkanocy [2 kl.]
Introit na IV Niedzielę po Wielkanocy można wysłuchać tu:
http://www.youtube.com/watch?v=YvkOF0Pvxts&feature=related

Tekst:

Cantate Dominum canticum novum, alleluia : quia mirabilia fecit Dominus,
alleluia : ante cospectum gentium reve-lavit iustitiam suam, alleluia,
alleluia, alleluia.
Salvavit sibi dextera eius : et brachium sanctum eius.

Gloria Patri... Cantate Dominum...

 czyli

Śpiewajcie Panu pieśń nową, alleluja, gdyż Pan dokonał cudów, alleluja.
W obliczu narodów okazał swoją spra-wiedliwość, alleluja,
alleluja, alleluja.
 Zwycięstwo odniosła prawica Jego i święte Jego ramię.

Chwała Ojcu... Cantate Dominum...

Dziś IV Niedziela po Wielkanocy [2 kl.]