Dzi¶ Naj¶więtszego Imienia Jezus [2 kl.]

Data: 2013-01-02 19:13:37
Autor: abc
Dzi¶ Naj¶więtszego Imienia Jezus [2 kl.]
Istnieje wiele imion, którymi okre¶lano Syna Bożego.

Już prorok Izajasz wymienia ich cały szereg: Emmanuel (Iz 7, 14), Przedziwny
Doradca, Bóg Mocny, Odwieczny Ojciec, Ksi±żę Pokoju (Iz 9, 6).

Prorocy: Daniel i Ezechiel nazywaj? Mesjasza "Synem człowieczym" (Dn 7, 13),
a Zachariasz powie o Nim: "a imię Jego Odro¶l" (Za 6, 12).

W Nowym Testamencie sw. Jan Apostoł nazwie Syna Bożego "Słowem" (J 1, 1).

Sam Jezus Chrystus da sobie nazwy: Syn człowieczy (Mt 24, 27. 30. 37. 39.
44), |wiatłosć swiata (J 8, 12), Droga, Prawda i Życie, Dobry Pasterz (J 10,
11; 14, 6) itp.

Wszakże imieniem własnym Wcielonego Słowa jest Imię Jezus. Ono bowiem
zostało nadane Mu przez samego niebieskiego Ojca jako imię własne.

http://www.brewiarz.katolik.pl/czytelnia/swieci/01-03b.php3

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2013-01-02 19:21:07
Autor: A. Filip
Dziś Najświętszego Imienia (polityka) Jezus [2 kl.]
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
Istnieje wiele imion, którymi określano Syna Bożego.

Już prorok Izajasz wymienia ich cały szereg: Emmanuel (Iz 7, 14), Przedziwny
Doradca, BĂłg Mocny, Odwieczny Ojciec, KsiÄ…ĹĽÄ™ Pokoju (Iz 9, 6).

Prorocy: Daniel i Ezechiel nazywaj? Mesjasza "Synem człowieczym" (Dn 7, 13),
a Zachariasz powie o Nim: "a imię Jego Odrośl" (Za 6, 12).

A gdzie w tym polityka? :-)

Data: 2013-01-02 19:25:24
Autor: abc
Dziś Najświętszego Imienia Jezus [2 kl.]
Religia przenika wszystkie dziedziny ĹĽycia, w tym politykÄ™.
Stanowi ona dla ludzkiego życia czynnik najbardziej doniosły,
bo to religia przenika i kształtuje ludzkie postawy.

Data: 2013-01-02 19:35:37
Autor: A. Filip
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
Religia przenika wszystkie dziedziny ĹĽycia, w tym politykÄ™.
Stanowi ona dla ludzkiego życia czynnik najbardziej doniosły,
bo to religia przenika i kształtuje ludzkie postawy.

I dlatego każdego biskupa/kapłana należy opierdalać tak ostro jak byle
polityka i nie opierdalać się z jakimś tam wydumanym szacunkiem dla
kapłana bo to tylko polityk?

Polityki owszem nie da się _w pełni_ oddzielić od religii ale obecne
obyczaje nakazują starać się o znaczne+ rozdzielanie i nie mieszanie ich "na co dzień" a tylko "od święta".

Data: 2013-01-02 19:38:12
Autor: abc
Dziś Najświętszego Imienia (polityka) Jezus [2 kl.]
Polityki owszem nie da się _w pełni_ oddzielić od religii

W bulli Unam sanctam Ojciec Święty Bonifacy VIII przypomina, że władzę
świecką powinna ustanawiać i sądzić władza duchowa, a nie jakaś bezbożna
grupa trzymajaca władzę poprzez demokratyczne, wyborcze komedie:

"Sama prawda daje bowiem świadectwo, że władza duchowa winna ustanowić
władzę świecką i osądzać ją, jeśli okaże się, iż nie jest dobra. Proroctwo
Jeremiasza potwierdza to w stosunku do Kościoła i władzy kościelnej: "Patrz,
oto ustanowiłem cię dzisiaj nad narodami i królestwami, abyś wykorzeniał i
wypleniał, niszczył i burzył, budował i sadził".

Jeśli więc ziemska władza zejdzie z właściwej drogi, sądzona jest przez
władzę duchową, zaś gdy niższa władza duchowa zbłądzi, wtedy niższa władza
jest sądzona przez wyższą. Lecz jeśli najwyższa władza zbłądzi, to może być
ona sądzona jedynie przez Boga, nie zaś przez człowieka, jak poświadcza
Apostoł: "Człowiek duchowy osądza wszystko, lecz sam przez nikogo nie jest
sÄ…dzony".

Każdy katolik powinien przeczytać tę bullę. Można ją przeczytać tu:
http://www.literatura.hg.pl/unamsan.htm

Data: 2013-01-02 10:55:23
Autor: khanula
Dzi¶ Naj¶więtszego Imienia (polityka) Jezus [2 kl.]
W dniu ¶roda, 2 stycznia 2013 19:38:12 UTC+1 użytkownik abc napisał:
> Polityki owszem nie da się _w pełni_ oddzielić od religii
W bulli Unam sanctam Ojciec ¦więty Bonifacy VIII przypomina, że władzę
¶wieck± powinna ustanawiać i s±dzić władza duchowa, a nie jaka¶ bezbożna
grupa trzymajaca władzę poprzez demokratyczne, wyborcze komedie...

ale sie wam katabasom marzy nieograniczony dostep do kasiory

Data: 2013-01-02 20:02:33
Autor: pluton_
[...]

To jakis gosciu z epoki wspolnoty pierwotnej ?

Nullification

Data: 2013-01-02 20:17:45
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu ¶roda 02 styczeń 2013 19:38:

[...]

W tej bulli było już o owej grupie?

Data: 2013-01-02 20:29:30
Autor: A. Filip
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu środa 02 styczeń 2013 19:38:

[...]

Ja ta nie wiem dlaczego abc jawnie dyskryminuje tych wszystkich politykĂłw
nie będących katolickimi kapłanami którzy realnie przeprowadzali zasadę
że władzę duchową powinna ustanawiać i sądzić władza świecka ;-)

Data: 2013-01-02 20:34:11
Autor: Marek Czaplicki
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu ¶roda 02 styczeń 2013 20:29:

[...]

Ja ta nie wiem dlaczego abc jawnie dyskryminuje tych wszystkich polityków
nie będ±cych katolickimi kapłanami którzy realnie przeprowadzali zasadę
że władzę duchow± powinna ustanawiać i s±dzić władza ¶wiecka ;-)

Władza od władzy się nie różni. Zaczyna się od miło¶ci względnie równo¶ci a kończy się na stosach albo szubienicach. Ja tam wolę te "demokratyczne komedie". :)

Data: 2013-01-02 21:13:32
Autor: u2
W dniu 2013-01-02 20:29, A. Filip pisze:
Ja ta nie wiem dlaczego abc jawnie dyskryminuje tych wszystkich politykĂłw
nie będących katolickimi kapłanami którzy realnie przeprowadzali zasadę
że władzę duchową powinna ustanawiać i sądzić władza świecka

A kto tobie takich glupot naopowiadal ? Duchownych nie powoluja osoby swieckie tylko duchowne.

Data: 2013-01-02 13:56:58
Autor: khanula
W dniu ¶roda, 2 stycznia 2013 21:13:32 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
W dniu 2013-01-02 20:29, A. Filip pisze:

A kto tobie takich glupot naopowiadal ? Duchownych nie powoluja osoby swieckie tylko duchowne.

to te duchowne nie sie nie wpierd.... do zycia swieckich, i bedzie OK.

Data: 2013-01-02 23:47:26
Autor: u2
W dniu 2013-01-02 22:56, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

Widze, ze ty lubisz sie wpierdalac w ich zycie, a nic tobie do nich.

Data: 2013-01-02 14:55:13
Autor: khanula
W dniu ¶roda, 2 stycznia 2013 23:47:26 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

> to te duchowne nie sie nie wpierd.... do zycia swieckich, i bedzie OK.

Widze, ze ty lubisz sie wpierdalac w ich zycie, a nic tobie do nich.

kup sobie okulary, bo zle widzisz.

Data: 2013-01-03 00:21:05
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

A wyśta się na hitoryji na naucyli że _bywało_ inaczej także w
chrześcijaństwie? :-)

Że coś jakoś jest nie znaczy że nigdy nie bywało inaczej albo że inaczej
być nie może. Kwestia jak być _powinno_ jest osobna. Nachalność abc
jest dopraszaniem siÄ™ o wprowadzenie jego postulatĂłw ale _na odwrĂłt_.

Data: 2013-01-03 06:26:10
Autor: u2
W dniu 2013-01-03 00:21, A. Filip pisze:
Że coś jakoś jest nie znaczy że nigdy nie bywało inaczej albo że inaczej
być nie moĹĽe. Kwestia jak być_powinno_  jest osobna. Nachalność abc
jest dopraszaniem siÄ™ o wprowadzenie jego postulatĂłw ale_na odwrĂłt_.

Te trojga imion nadajacy z GWna, widac, ze lubisz sobie pouzywac na czarnych.

Data: 2013-01-02 19:39:08
Autor: pluton_
Dzi¶ Naj¶więtszego Imienia Jezus [2 kl.]
bo to religia przenika i kształtuje ludzkie postawy.

Barzo mi sie podoba postawa talibow: wydrzec panstwu kase, pojezdzic po
pijanemu,
podupczyc ministranta - zyc nie umierac.

Nullification

Data: 2013-01-02 19:36:47
Autor: pluton_
[...]

A nie pro¶ciej było by po prostu Zenek ?

Prorocy: Daniel i Ezechiel nazywaj? Mesjasza "Synem człowieczym" (Dn 7,
13),
a Zachariasz powie o Nim: "a imię Jego Odro¶l" (Za 6, 12).

W Rumunii nazwali by go 'geniusz karpat'.

Wszakże imieniem własnym Wcielonego Słowa jest Imię Jezus.

Tez ladnie. Polowa portorykancow to Hesusy.

zostało nadane Mu przez samego niebieskiego Ojca jako imię własne.

Czy po naszemu to Jozek ?

Nullification

Dzi¶ Naj¶więtszego Imienia Jezus [2 kl.]