Dzi¶! Ostra jazda

Data: 2010-12-02 17:26:43
Autor: Palik
Dzi¶! Ostra jazda
Dzi¶ we Wrocławiu znajomy ruszył rano rowerem do pracy... Szybko się okazało , że ¶cieżka rowerowa jest nieprzejezdna, tak samo chodnik. Gruba warstwa ¶niegu uniemożliwiła jazdę ...Zostały pasy jezdni , a wła¶ciwie koleiny, bo droga też nieod¶nieżona...Szedł lew± stron± drogi prowadz±c "pod pr±d" rower z wł±czonymi ¶wiatłami...
Zastanawiało mnie czy może się do niego przyczepić Policja i ukarać za to, że wyjechał w zł± pogodę do centrum miasta?
Czy on miał prawo prowadzić rower pasem jezdni i pod pr±d?

A tak ogólnie...rower to jest to, ale ja zawsze miałem złe skojarzenia zimowe i dlatego nie jeżdzę np do pracy..
Macie jakie¶ do¶wiadczenia i rady dla takich co chc± jutro jechać rowerem do pracy?

Palik

Data: 2010-12-02 11:57:49
Autor: mihau
Dzi¶! Ostra jazda
On 2 Gru, 17:26, "Palik" <pa...@TNIJktowie.pl> wrote:

Zastanawia o mnie czy mo e si do niego przyczepi Policja i ukara za to,
e wyjecha w z pogod do centrum miasta?

http://lmgtfy.com/?q=prawo+o+ruchu+drogowym
:)

A tak og lnie...rower to jest to, ale ja zawsze mia em z e skojarzenia
zimowe i dlatego nie je dz np do pracy..
Macie jakie do wiadczenia i rady dla takich co chc jutro jecha rowerem do
pracy?

Ciepłe rękawiczki i szerokie opony z klockami, słabo napompowane.
Jechać po czarnym, czyli w koleinie na jezdni lub po od¶nieżonym
chodniku. Je¶li nie ma czarnego, to po białym ubitym.

Ale żeby zaczynać codzienne dojazdy do pracy rowerem, to chyba
nienajlepsza pora ;)

--
mihau

Data: 2010-12-02 12:11:54
Autor: Pichu
Dzi¶! Ostra jazda
On 2 Gru, 20:57, mihau <michal.sala...@gmail.com> wrote:
> [...]

chodniku. Je¶li nie ma czarnego, to po białym ubitym.

Ale żeby zaczynać codzienne dojazdy do pracy rowerem, to chyba

Tak niesmialo sie wtrace, piszczcie bez polskich znakow bo sie czytac
tego nie da, polowe znakow wpierdziela po drodze

Data: 2010-12-02 23:07:30
Autor: SERG
Dzi¶! Ostra jazda

Tak niesmialo sie wtrace, piszczcie bez polskich znakow bo sie czytac
tego nie da, polowe znakow wpierdziela po drodze

To kodowanie sobie ustaw poprawnie.
¶ćĽżó±ęł

Data: 2010-12-03 13:26:46
Autor: cytawa
Dzi¶! Ostra jazda
W dniu 2010-12-02 23:07, SERG pisze:

Tak niesmialo sie wtrace, piszczcie bez polskich znakow bo sie czytac
tego nie da, polowe znakow wpierdziela po drodze

To kodowanie sobie ustaw poprawnie.
¶ćĽżó±ęł

No to niech wszyscy pisza jednakowo, uzywaja takich samych komputerow, takich samych przegladarek i jednakowo koduja.

Jan Cytawa

Data: 2010-12-03 13:49:45
Autor: SERG
Dzi¶! Ostra jazda

No to niech wszyscy pisza jednakowo, uzywaja takich samych komputerow,
takich samych przegladarek i jednakowo koduja.

Nigdy nie miałem problemów z czytaniem wiadomo¶ci od osób z prawidłowo skonfigurowanym czytnikiem.
Jak już kto¶ pisuje na usenecie to może się dodatkowo trochę wysilić i skonfigurować wysyłanie i odbieranie wiadomo¶ci prawidłowo.

Data: 2010-12-02 18:00:35
Autor: newsy
Dzi¶! Ostra jazda
Użytkownik "Palik" <palik@TNIJktowie.pl> napisał w wiadomo¶ci news:id8hbv$6v0$1news.dialog.net.pl...

Zastanawiało mnie czy może się do niego przyczepić Policja i ukarać za to, że wyjechał w zł± pogodę do centrum miasta?

Oczywi¶cie że może ukarać. Do centrum miasta nie wolno w zł± pogodę. Można po wsi, można  po obrzeżach miasta, ale do centrum nie wolno ;-) Sorka, nmsp

Data: 2010-12-02 18:49:06
Autor: Palik
Dzi¶! Ostra jazda

Użytkownik "newsy" <sch30@WYTNIJWSTAWKEANTYSPAMOWAop.pl> napisał w wiadomo¶ci news:id8jm2$767$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie wiem dlaczego tak reagujesz na moje pytanie.Spytam o to samo, ale inaczej to ubiorę. Czy kierowca ma prawo wyjechać na drogę je¶li może przewidzieć, że nie będzie się w stanie poruszać po tej drodze i że spowoduje całkmowity zator na drodze tamuj±c ruch...

Można to porównać do TIRa dzi¶ rano. Wiadukt nieod¶nieżony , dużo ¶niegu, a on na wysoko¶ci 1/3 wiaduktu rozpocz±ł manewr zbliżony do zawracania. Nie miał dostatecznej prędko¶ci, i zero szans na podjechanie na wiadukt.Ale wjechał i cały obszar był nieprzejezdny... Czy wobec kierowcy TIRa też spytasz, że " no wła¶nie, po wsi mógł zawracać! ?'..

Moje stwierdzenie nie s± agresj± do rowerów, a przeciwnie... Rozmawiaj±c o tym powodujemy jasno¶ć sytuacji i zrozumienie przez wszystkie strony...
Sam s±dzę, że on miał prawo wyj¶ć z rowerem na drogę i prowadzić ten rower po drodze w mie¶cie..., ale i czekam na Wasze opinie

Palik

Data: 2010-12-02 19:42:29
Autor: newsy
Dzi¶! Ostra jazda
Użytkownik "Palik" <palik@TNIJktowie.pl> napisał w wiadomo¶ci news:id8m6h$9ja$1news.dialog.net.pl...

[...]

Palik ja wiem że zimno, na rower się nie chce wyj¶ć, a bez rowera trochę nosi, ale wyluzuj trochę. A co do twojego pytania. Tak, kolega miał prawo wyjechać z domu rowerem. Policja nie ma prawa za co¶ takiego dać mandatu.

Data: 2010-12-02 20:03:17
Autor: Kapsel
Dzi¶! Ostra jazda
Thu, 2 Dec 2010 18:49:06 +0100, Palik napisał(a):

[...]

No w tym rzecz, że kolega nie ma do Ciebie żadnego problemu, tylko tak
zabawnie nie¶ci¶le opisałe¶ i st±d pewnie pozwolił sobie na żartobliwy
komentarz ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-12-02 19:28:14
Autor: Tomasz Minkiewicz
DziĹ›! Ostra jazda
On Thu, 2 Dec 2010 17:26:43 +0100
"Palik" <palik@TNIJktowie.pl> wrote:

Dziś we Wrocławiu znajomy ruszył rano rowerem do pracy... Szybko się okazało , że ścieżka rowerowa jest nieprzejezdna, tak samo chodnik. Gruba warstwa śniegu uniemożliwiła jazdę ...Zostały pasy jezdni , a właściwie koleiny, bo droga też nieodśnieżona...Szedł lewą stroną drogi prowadząc "pod prąd" rower z włączonymi światłami...
Zastanawiało mnie czy może się do niego przyczepić Policja i ukarać za to, że wyjechał w złą pogodę do centrum miasta?

Policja może się przyczepić do każdego i za wszystko, bo ze znajomością
prawa w Policji nie jest najlepiej. ;>

Czy on miał prawo prowadzić rower pasem jezdni i pod prąd?

Oczywiście. Wszystko jedno, czy prowadził rower, czy niósł teczkę; tak
czy tak – był pieszym. A pieszy owszem, ma prawo iść po jezdni, jeśli
nie ma alternatywy i owszem, powinien wtedy iść właśnie po lewej.

Nie jestem tylko pewien co do tego świecenia. Świecić mają obowiązek
kolumny pieszych, a kolumny powinny iść po prawej, jak pojazdy.
Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że skoro świecił, to był
kolumną, a więc szedł po złej stronie drogi i zasłużył na mandat. ;)

A tak ogólnie...rower to jest to, ale ja zawsze miałem złe skojarzenia zimowe i dlatego nie jeżdzę np do pracy..
Macie jakieś doświadczenia i rady dla takich co chcą jutro jechać rowerem do pracy?

Niech zrezygnują. Jechać się oczywiście da, ale na zaczynanie jeżdżenia
w warunkach zimowych lepiej wybrać mniej ekstremalne warunki.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>
Nie jeżdżący od dwóch tygodni z powodu kontuzji, ale w poniedziałek już

Data: 2010-12-02 21:58:22
Autor: Palik
DziĹ›! Ostra jazda

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20101202192814.1209a7acsultan...
[...]

Sam już nie wiem, czy on był "pieszy" czy "kierowca"..No bo tak: Jeśli idzie prowadząc rower to prawo go chyba traktuje jako pieszego. Bo inaczej szedłby pasem jezdni i zajmował ten pas. Ale jeśli piwo wypije [do tej pory tak było] to prowadzącego rower na przykład polną drogą prawo traktowało jak kierowcę i zabierało prawo jazdy na samochód.

A jeszcze nie wiem jak prawo traktowaĹ‚oby taki szczegół: On miaĹ‚ wydzielony pas [dla rowerĂłw] i rĂłwnieĹĽ chodnik. Policjant mĂłgĹ‚by twierdzić  ,ĹĽe tam jest jego miejsce. A ĹĽe pół metra Ĺ›niegu? Niech czeka na sĹ‚uĹĽby , albo sam zgarnia i idzie dalej... ;} OczywiĹ›cie ĹĽartujÄ™,ale w ĹĽarcie jest metoda...JeĹ›li trafi siÄ™ na PolicjÄ™ ktĂłra kiedyĹ› na Bema Ĺ‚apankÄ™ zrobiĹ‚a na chodnikui na cyklistĂłw

Palik

Data: 2010-12-03 06:07:54
Autor: Fabian
DziĹ›! Ostra jazda
W dniu 02.12.2010 21:58, Palik pisze:

[...]

idzie prowadzÄ…c rower to prawo go chyba traktuje jako pieszego. Bo
inaczej szedłby pasem jezdni i zajmował ten pas. Ale jeśli piwo wypije
[do tej pory tak było] to prowadzącego rower na przykład polną drogą
prawo traktowało jak kierowcę i zabierało prawo jazdy na samochód.

Oj tam nie ściemniaj. Jak to była polna droga to nie była droga
publiczna więc nie było by sprawy. Po drugie PORD jasno określa kto jest
pieszym.

A jeszcze nie wiem jak prawo traktowałoby taki szczegół: On miał
wydzielony pas [dla rowerów] i również chodnik. Policjant mógłby
twierdzić  ,ĹĽe tam jest jego miejsce. A ĹĽe pół metra Ĺ›niegu? Niech czeka
na służby , albo sam zgarnia i idzie dalej... ;} Oczywiście żartuję,ale
w żarcie jest metoda...Jeśli trafi się na Policję która kiedyś na Bema
łapankę zrobiła na chodnikui na cyklistów

PORD teĹĽ sankcjonuje takie sytuacje i dopuszcza poruszanie siÄ™ pieszego
DDR lub jezdniÄ….

Fabian.

Data: 2010-12-02 20:34:58
Autor: Trash
Dzi¶! Ostra jazda
W dniu 2010-12-02 17:26, Palik pisze:
[...]

No dzisiaj we Wrocławiu z rana faktycznie było ciężko. W puchu ciężko i o ile się dobrze wcze¶niej nie rozpędziłem to tylne koło szybko zaczynało boksować i zarzucać na boki. Gorzej z cienkimi ¶cieżynkami wydeptanymi przez ludzi. Tam gdzie był lód albo chlapa dało się nawet całkiem przyjemnie jechać, było w±sko i wysokie hopki po bokach, ale zno¶nie. Gorzej, jak się kto¶ pojawiał na drodze. Zjechać na bok nie da rady, bo nagle w głęboki ¶nieg, po za tym różne podłoże. Przeciwnik (co z reszt± w pełni zrozumiałem) zej¶ć albo trochę się uchylić nie chciał, tak więc co kilkana¶cie metrów trzeba było zeskakiwać z roweru i nurkować w ¶nieg po boku. Ostatecznie skończyło się na tym, że większo¶ć przemaszerowałem. Po 16-stej powrót byłby przyjemniejszy, bo jako¶ mniej ludzi i bardziej udeptane, tyle, że jak się okazało po wyj¶ciu z pracy uszło życie z przedniej oponki. Pompki nie miałem, łatek ani drugiej dętki, bo wczoraj padł± tylnia dętka, tak więc w chacie stwierdziłem, że nie zabieram wszystkiego dzisiaj, bo nie zdarza się złapać dwa dni pod rz±d gumy.

Co do jutra to zobaczę wpierw, czy w nocy napadało nowego ¶niegu. Je¶li tak to sobie podaruję. Pierwszy raz w tym roku pójdę do pracy na piechotę.

Data: 2010-12-03 15:53:55
Autor: Pawel Ratajczak
Dzi¶! Ostra jazda
W dniu 2010-12-02 20:34, Trash pisze:
[...]

W Poznaniu też była niezła jazda, aczkolwiek z racji na nisk±
temperaturę ¶nieg był puchem prze który się super jechało. Ja akurat
wolałem pomykać takim nieujechanym niż w±skimi scieżkami wydeptanymi
przez pieszych. Jazda chwilami w ¶niegu do połowy koła i tak była lepsza
niż wytrz±chanie na tych ¶cieżynkach. W sumie odcinek jaki mam do pracy
(6km z hakiem) przejechałem w jakie¶ 40minut zamiast okolic 25 jakie
zajmuje mi przejazd w okresie zimowym.
Co do ulic to też były w masakrycznym stanie i przednie koło strasznie
myszkowało w tej mazi, że co chwilę trzeba było kontrować i bardzo mocno
trzymać kiere.

Całe szczę¶cie we wtorek po¶więciłem troszkę czasu na przygotowania
zimowego górala i dzięki braku SPD udało mi się parę razy błyskawicznie
podeprzeć nog± zamiast murowanej gleby w SPD. Ale z drugiej strony, choć
wydawało mi się, że z SPD jeĽdzi się tak samo jak z platformami to
jednak na podjazdach strasznie brakuje tego ci±gnięcia drugiej nogi.

Jedna zabawna historyjka z przedwczoraj. Jak jeĽdziłem w SPD czasami
zatrzymywałem się wypinaj±c jedn± nog±, która się podpierałem. Jak było
zielone noga wpięta podci±gała pedał, deptałem i ruszałem wpinaj±c
drug±. Niestety w pierwszym dniu jazdy z platformami powtórzyłem ten
manewr, pedał nie powędrował do góry i zamiast depn±ć dobiłem troszkę
jajkami o ramę gdy noga deptaj±ca opadła na ziemie ;D.

BTW. Tak się zastanawiam, czy przedni amor by mi co¶ pomógł przy
przejeĽdzie po tych w±skich ¶cieżynkach.

Pozdrawiam serdecznie,
Pawel

PS> Dzi¶ w Poznaniu już nie było żadnych atrakcji, standardowy przejazd
w warunkach zimowych.

Data: 2010-12-03 20:57:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dzi¶! Ostra jazda
Palik, Thu, 2 Dec 2010 17:26:43 +0100, pl.rec.rowery:
Szedł lew± stron± drogi prowadz±c "pod pr±d" rower z wł±czonymi ¶wiatłami...
Zastanawiało mnie czy może się do niego przyczepić Policja i ukarać za to, że wyjechał w zł± pogodę do centrum miasta?

W my¶l przepisów jest pieszym. Nawet gdyby miał wył±czone ¶wiatła, nikt nie
może się do niego przyczepić. Takie moje zdanie.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Dzi¶! Ostra jazda