Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów

Data: 2010-07-09 09:30:07
Autor: Gabriel 'wilk'
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
Użytkownik BaX napisał:

Witam.

Właśnie wpadło mi w ucho coś co mnie zdumiało. Wchodzi jakaś nowelizacja ustawy która nakazuje usunięcie wszystkich atrap fotoradarów oraz /uwaga/ fotoradarów które mają na celu jedynie przynoszenie korzyści finansowych np. dla miasta.

Hmm, czuje się jak w ukrytej kamerze, tzn jeżeli to prawda i miało by dać jakiś wymierny efekt to doznaje szoku. Idzie ku lepszemu?
Tu masz art. o tym i gdzies w prawnej tez czytalem ale nie moge linka znalezc.
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/koniec-z-atrapami-radarow,1504156

                Oskar Wilde

Data: 2010-07-09 09:34:28
Autor: BaX
[...]

Już wiem dlaczego, robią "zasłone dymną"

http://moto.onet.pl/1618671,1,nowe-uprawnienia-itd,artykul.html?node=2

Data: 2010-07-09 09:38:25
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
W dniu 2010-07-09 09:34, BaX pisze:
(...)
Już wiem dlaczego, robią "zasłone dymną"

http://moto.onet.pl/1618671,1,nowe-uprawnienia-itd,artykul.html?node=2

Nareszcie.

Data: 2010-07-09 10:28:35
Autor: J.F.
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Tu masz art. o tym i gdzies w prawnej tez czytalem ale nie moge linka znalezc.
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/koniec-z-atrapami-radarow,1504156

A to jest artykul z tego roku ?

Zeby ITD przejela fotoradary to przeciez proponowano chyba ze dwa lata temu.
I nic z tego nie wyszlo.
Czyzby juz sie przestali bac ze prezydent zawetuje ?

A tak mowiac szczerze to puste budki na gierkowce bardzo ladnie spowalniaja i pilnuja bezpieczenstwa ..

J.

Data: 2010-07-09 10:50:09
Autor: PaPi
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
Czyzby juz sie przestali bac ze prezydent zawetuje ?

Ty lepiej sprawdz czy kratka przy nazwisku nie byla za mala :-)
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,8119391,Glosowali_na_Komorowskiego__bo_mial_za_duza_kratke.html

Data: 2010-07-09 12:04:15
Autor: J.F.
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w
[...]

No wiesz - zagladam sobie w wyniki wyborcze i patrze np na pole "procent glosow waznych".
Srednia w kraju jest dosc wysoka - ponad 90%, no coz, jak ktos juz idzie na wybory to raczej wie na kogo glosuje i trudne to nie jest.

Gdzies na dole tabeli, z wynikiem ok 55% sa domy opieki spolecznej.
Specjalnie nie dziwi - starzy, niedolezni ludzie, czesto juz nie bardzo kontaktujacy - moze zapomnieli, moze sobie przypomnieli ze nie wolno nic skreslac.

Ale po przeciwnej stronie, z wynikami 100% ... tez jest sporo d.o.s.
Ciekawe .. dyspozycyjny i dobrze zindokrynowany elektorat, czy ktos im pomogl ? :-)

J.

Data: 2010-07-09 13:13:06
Autor: J.F.
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał
J.F. pisze:
No wiesz - zagladam sobie w wyniki wyborcze i patrze np na pole "procent glosow waznych".
gdzie to masz?

A gdzies na stronie PKW jest caly plik csv z wynikami ze wszyskich komisji.

Ciekawe zrodelko statystyczno-socjologiczne - np jest jeden dom poprawczy, w ktorym frekwencja wyniosla 100%, ale waznych glosow oddano tylko 80% :-)

J.

Data: 2010-07-09 13:19:43
Autor: PaPi
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
No wiesz

Ta ta. Wiadomo. Spiski i te rzeczy.

Data: 2010-07-09 20:51:38
Autor: z
PaPi pisze:
No wiesz

Ta ta. Wiadomo. Spiski i te rzeczy.

A może by tak skreślić obu zamiast wybierać mniejsze zło.
Nie byliby tacy dumni jakie to mają wielkie poparcie w narodzie.
Do tego oczywiście głosowanie obowiązkowe.
Może dałoby to tym głąbom do myślenia.

Data: 2010-07-09 10:53:26
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
J.F. pisze:
[...]

Na Gierkówce zanim były fotoradary ładnie zwalniałem na wszystkich 70 do jakiś 70-80 i rozglądałem się czy nikt nie jedzie lub nie przechodzi.

Teraz zwalniam do 70 i niestety rozglądam się również za fotoradarem patrząc jednocześnie na prędkościomierz. Czy to jest bezpieczniejsze niż to powyżej...

Seco

Data: 2010-07-09 11:01:19
Autor: Gabriel 'wilk'
[...]

Mnie sie najbardziej podoba patent ze smietnikami lub budkami stawianymi 0,5/1m przed znakiem informujacym o wyjzdzie z terenu zabudoanego(miescina z 4 domami), gdzie wszedie sa pola i lasy oraz kawal prostej drogi.
Czesty patent jadac przez Bory-Tucholskie itp. wioski w kierunku Bydkoszczy/Torunia jadac od Bałtyku :-)

                Oskar Wilde

Data: 2010-07-09 11:47:55
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Gabriel 'wilk' pisze:

[...]

pozdrawiam

Widywałem, widywałem, foty mi nie zrobili :-)

Seco

Data: 2010-07-09 12:06:55
Autor: J.F.
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl>
J.F. pisze:
[...]

Tak, bo teraz zwalnia 95%, a dawniej polowa :-)

A budka ustawiona jest zazwyczaj przed skrzyzowaniem, wiec jak ja miniesz to mozesz popatrzec na przejscie :-)

No i nawet jak bedziesz nieuwazny, to wypadek bedzie przy 70 a nie przy 120 ..

J.

Data: 2010-07-14 16:37:39
Autor: jerzu
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
On Fri, 9 Jul 2010 12:06:55 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tak, bo teraz zwalnia 95%, a dawniej polowa :-)

Kiedyś zwalniała połowa go tych 80 km/h. A teraz spora część baranów
zwalnia, a nawet gwałtownie daje po heblach, do 50 km/h nawet wtedy,
gdy jest dozwolone 100 km/h. Taki mechanizm się w nich wytworzył -
fotoradar to 50 km/h.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-07-14 18:04:56
Autor: kameleon

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4rir369960nh7hkf240401b4lqvna009o44ax.com...
[...]

 No i co za problemek z heblami, miszczu?
Ludzie podnoszą, że atrapy radarów "stwarzają zagrożenie". Widzimy jęczących i stękających facetów w tv o poważnym spojrzeniu, twierdzących, że niby atrapa fotoradaru to poważne zagrożenie. HA HA HA. Poważne zagrożenie to cymbalicja jadąca zderzak w zderzak. Ludzie na takich cymbałów stosują dwie metody. Jedna to cykanie po heblach, żeby baranek się domyślił, że ciut za blisko. Druga, to np hebel w dół, baranek wjeżdża w tył. Opieprzamy baranka i jedziemy dalej hehehe...  O tej metodzie słyszałem, że wojskowi tak robią, jak mają twarde autko. Nie polecam. Trzecia ostatnio przeze mnie odkryta. Tuman za zderzakiem, gaz na 4 sekundy, baranek daaaaleko w tyle. Kiedyś, kiedy samochody nie miały wogóle przyśpieszenia, to żeby wyprzedzić trzeba było zacząć jak się jest blisko. DZiś nie ma absolutnie takiej potrzeby, ale ktoś może te matoły tego uczy. Po pierwsze bezpieczny odstęp. To nie radary stwarzają zagrożenie. ŻEBY DUPEK NIE JECHAŁ ZA SZYBKO, NIE MUSIAŁBY HAMOWAĆ. Zagrożenie stanowią ludzie bez wyobraźni, którzy potem tabunami okupują więzienia. Tam już tacy z nich cwaniacy nie są, ale cóż. Hamowanie jest dozwolone! Masz hebel to korzystaj. Niektóre tumanki uczą kursantów, że używanie hamulca niszczy go. Otóż nie, tumanki. Używanie hamulca pozwala zaoszczędzić na blacharce ... heh ehehehhe.. Sorki jak byłem za ostry, dzieciaki.

Data: 2010-07-14 18:27:27
Autor: MadMan
Dnia Wed, 14 Jul 2010 18:04:56 +0200, kameleon napisał(a):

 Kiedyś, kiedy samochody nie miały wogóle przyśpieszenia, to żeby wyprzedzić trzeba było zacząć jak się jest blisko

Haha, dobre hasło :) Szkoda że jest dokładnie na odwrót. Z resztą posta w zasadzie się zgadzam. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-14 18:34:13
Autor: Katanka
MadMan wrote:
[...]

No bo dokładnie jest na odwrót. Kiedys trzeba było sporego kawałka drogi wcześniej, aby się rozpędzić i zacząć wyprzedać. Teraz wystarczy jechać na dupiekomus i wcisnąć gaz do deski i juz delikwent jest z tyłu.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-07-14 18:43:58
Autor: MadMan
Dnia Wed, 14 Jul 2010 18:34:13 +0200, Katanka napisał(a):

No bo dokładnie jest na odwrót. Kiedys trzeba było sporego kawałka drogi wcześniej, aby się rozpędzić i zacząć wyprzedać. Teraz wystarczy jechać na dupiekomus i wcisnąć gaz do deski i juz delikwent jest z tyłu.

Zależy od auta, samochody miejskie (takie 60KM + klima) dalej potrzebują
nieco miejsca żeby się rozpędzić, aczkolwiek 30m + gaz do dechy z reguły
starcza. Sęk w tym że sporo ludzi chyba uważa, że gaz do dechy zabija. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-14 19:14:32
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-07-14 18:34, Katanka pisze:
MadMan wrote:
[...]

No właśnie - kiedyś wyprzedzanie było bezpieczniejsze, ponieważ
kierowca musiał się zastanowić czy zdąży, czy zrobi to bezpiecznie
i do tego widział drogę z racji odpowiedniego odstępu. Teraz wiele
osób jeździ na "dupie" innemu, widoczności brak, rozsądku podobnie,
ale mit 200KM swoje robi. Później taki pajac wyskakuje na czołówkę
i trzeba uciekać. Żeby nie było łatwo - jak człowiek zrobi odpowiedni
odstęp by mieć widoczność, to bardzo często pojawi się przeciętny
inaczej, który oczywiście "uzupełni" tę lukę.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-07-14 19:03:06
Autor: Cavallino
Użytkownik "kameleon" <leo-art@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i1kmqa$b71$1inews.gazeta.pl...
To nie radary stwarzają zagrożenie. ŻEBY DUPEK NIE JECHAŁ ZA SZYBKO, NIE MUSIAŁBY HAMOWAĆ.

KAPELUSZ PLONK WARNING
Wypad na jakieś forum dla melepet drogowych.

Data: 2010-07-14 20:48:43
Autor: jerzu
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
On Wed, 14 Jul 2010 18:04:56 +0200, "kameleon" <leo-art@gazeta.pl>
wrote:

ŻEBY DUPEK NIE JECHAŁ ZA SZYBKO, NIE MUSIAŁBY HAMOWAĆ.

Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-07-09 18:21:09
Autor: Shrek
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

[...]

A po jaką cholerę szukasz tego fotoradaru, skoro jedziesz 70-80?

Shrek.

Data: 2010-07-09 20:16:13
Autor: Robert Rędziak
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
On Fri, 09 Jul 2010 18:21:09 +0200, Shrek <lskorupka@pa28.pl>
wrote:

A po jaką cholerę szukasz tego fotoradaru, skoro jedziesz 70-80?

 Żeby po jego minięciu wrócić do prędkości podróżnej.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-07-12 18:10:22
Autor: Shrek
Robert Rędziak pisze:

A po jaką cholerę szukasz tego fotoradaru, skoro jedziesz 70-80?

 Żeby po jego minięciu wrócić do prędkości podróżnej.

To prościej będzie zauważyć skrzyżowanie odwołujące ograniczenie.

Shrek.

Data: 2010-07-12 20:20:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "Shrek" <lskorupka@pa28.pl> napisał w wiadomości news:4c3b3e70$1news.home.net.pl...
Robert Rędziak pisze:

A po jaką cholerę szukasz tego fotoradaru, skoro jedziesz 70-80?

 Żeby po jego minięciu wrócić do prędkości podróżnej.

To prościej będzie zauważyć skrzyżowanie odwołujące ograniczenie.

Radarów jednak jest mniej niż skrzyżowań.
A jeśli chodziło Ci o to, że za Ciebie ma myśleć Sejm i drogowcy, to KAPELUSZ PLONK WARNING

Data: 2010-07-13 20:32:03
Autor: Shrek
Cavallino pisze:

 Żeby po jego minięciu wrócić do prędkości podróżnej.

To prościej będzie zauważyć skrzyżowanie odwołujące ograniczenie.

Radarów jednak jest mniej niż skrzyżowań.

No to w czym problem, podobno i tak jechał 70 tam gdzie stoją atrapy, jak i tam gdzie nie ma?

Nie przepadam za fotoradarami, ale to hipokryzja twierdzić, że zawsze i tak się zwalniało, a teraz fotoradar postawili i trzeba go wypatrywać.

A jeśli chodziło Ci o to, że za Ciebie ma myśleć Sejm i drogowcy, to KAPELUSZ PLONK WARNING

Już się boję:P

Data: 2010-07-13 23:18:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "Shrek" <lskorupka@pa28.pl> napisał w wiadomości news:4c3cb126$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

[...]

Przecież nie napisał że do 70.
Zwalniał np. z 200 do 100 - duże zwolnienie prawda?

Data: 2010-07-14 07:41:40
Autor: Shrek
Cavallino pisze:

Nie przepadam za fotoradarami, ale to hipokryzja twierdzić, że zawsze i tak się zwalniało,

Przecież nie napisał że do 70.
Zwalniał np. z 200 do 100 - duże zwolnienie prawda?

Napisał 70-80. Czyli i tak by go radar nie złapał. Chyba, że było to "70-80;)".

Shrek.

Data: 2010-07-14 07:53:47
Autor: Cavallino
Użytkownik "Shrek" <lskorupka@pa28.pl> napisał w wiadomości news:4c3d4e18$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

Nie przepadam za fotoradarami, ale to hipokryzja twierdzić, że zawsze i tak się zwalniało,

Przecież nie napisał że do 70.
Zwalniał np. z 200 do 100 - duże zwolnienie prawda?

Napisał 70-80.

Dokładniej to "jakichś 70-80".
Czyli zapewne bez patrzenia specjalnego na licznik, więc mogło być i 100.

Data: 2010-07-14 20:19:44
Autor: Shrek
Cavallino pisze:

[...]

I wszystko jasne...

Shrek.

Data: 2010-07-15 08:07:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "Shrek" <lskorupka@pa28.pl> napisał w wiadomości news:4c3dffc5$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

[...]

Ale co jasne?
Bo chyba nei zaprzeczysz, że skupianie się na liczniku i fotoradarze ZAMIAST na obserwacji drogi jest mniej bezpieczne, niż niewiele większa prędkość bez takiej potrzeby?

Data: 2010-07-15 19:40:38
Autor: Shrek
Cavallino pisze:

[...]

Ja nie o tym, tylko o tym ,że zawsze jechał tam 70-80, a teraz postawili radar i musi zwalniać do 70-80, co mu wybitnie przeszkadza:P

Shrek.

Data: 2010-07-15 21:44:36
Autor: J.F.
Dziœ jest prima aprilis? - koniec z atrapamifotoradarów
On Thu, 15 Jul 2010 19:40:38 +0200,  Shrek wrote:
Ja nie o tym, tylko o tym ,że zawsze jechał tam 70-80, a teraz postawili radar i musi zwalniać do 70-80, co mu wybitnie przeszkadza:P

No bo dawniej zwalnial i patrzyl na droge, a teraz zwalnia i wypatruje
FR :-)

J.

Data: 2010-07-12 21:42:46
Autor: Robert Rędziak
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapamifotoradarów
On Mon, 12 Jul 2010 18:10:22 +0200, Shrek <lskorupka@pa28.pl>
wrote:

To prościej będzie zauważyć skrzyżowanie odwołujące ograniczenie.

 A jak do najbliższej krzyżówki jest kilkaset metrów, albo i
 kilka kilometrów? :)

Data: 2010-07-13 07:36:09
Autor: Shrek
Robert Rędziak pisze:

To prościej będzie zauważyć skrzyżowanie odwołujące ograniczenie.

 A jak do najbliższej krzyżówki jest kilkaset metrów, albo i
 kilka kilometrów? :)

To nie ma tam 70. Bez jaj - 70 stoją raczej przed skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Bez problemu można się zorientować gdzie się kończą. Przypominam, że mówimy o gierkówce.

Shrek.

Data: 2010-07-10 21:44:55
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Shrek pisze:
[...]

Po taką, aby nie jechać koło niego 80, ale 70.

Seco

Data: 2010-07-12 18:09:33
Autor: Shrek
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

A po jaką cholerę szukasz tego fotoradaru, skoro jedziesz 70-80?

Po taką, aby nie jechać koło niego 80, ale 70.

80 nie strzelają.

Shrek.

Data: 2010-07-14 16:36:00
Autor: jerzu
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
On Mon, 12 Jul 2010 18:09:33 +0200, Shrek <lskorupka@pa28.pl> wrote:

80 nie strzelają.

Dasz sobie rękę uciąć?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-07-14 22:24:46
Autor: Shrek
jerzu pisze:
On Mon, 12 Jul 2010 18:09:33 +0200, Shrek <lskorupka@pa28.pl> wrote:

80 nie strzelają.

Dasz sobie rękę uciąć?

Nie. Rozumiem, że dostałeś? Czy tylko teoretyzujesz?

Shrek.

Data: 2010-07-15 08:28:49
Autor: jerzu
On Wed, 14 Jul 2010 22:24:46 +0200, Shrek <lskorupka@pa28.pl> wrote:

Nie. Rozumiem, że dostałeś? Czy tylko teoretyzujesz?

SM w Warszawie ustawia FR na 55 km/h przy dozwolonej 50 km/h.
Testowane. Kilka razy na pms podawano przykłady z okolic Człuchowa,
gdzie FR był ustawiany 50/50.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-07-15 08:36:36
Autor: Katanka
jerzu wrote:
[...]

50/50 by mnie drapnął. Bo jak jest do 50km/h to jadę licznikowo 60, czyli tak około 55 :) No ale zobaczymy, jeszcze ani razu nie dostałem fotki z radary, co najwyżej mnie suszarką capnęli.

Data: 2010-07-15 08:44:27
Autor: Grejon
W dniu 2010-07-15 08:36, Katanka pisze:

50/50 by mnie drapnął. Bo jak jest do 50km/h to jadę licznikowo 60,
czyli tak około 55 :) No ale zobaczymy, jeszcze ani razu nie dostałem
fotki z radary, co najwyżej mnie suszarką capnęli.

Ale w taryfikatorze nie ma przekroczenia +5, więc chyba nie ma za to punktów. 1 punkt jest za przekroczenie 6-10 km/h. Albo SM nie zna prawa albo liczy na niewiedzę kierowców :).

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-15 09:01:53
Autor: MadMan
Dnia Thu, 15 Jul 2010 08:44:27 +0200, Grejon napisał(a):

Ale w taryfikatorze nie ma przekroczenia +5

Punktów nie ma, ale mandat jest - do 50 zł :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-15 19:11:24
Autor: Bydlę
jerzu wrote:

> SM w Warszawie ustawia FR na 55 km/h

Skąd taka informacja?
Tzn. skąd wiedza o tym ile ustawili w urządzeniu?

--
Bydlę

Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów