Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów

Data: 2010-07-09 10:09:35
Autor: kogutek
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
Witam.

Właśnie wpadło mi w ucho coś co mnie zdumiało. Wchodzi jakaś nowelizacja ustawy która nakazuje usunięcie wszystkich atrap fotoradarów oraz /uwaga/ fotoradarów które mają na celu jedynie przynoszenie korzyści finansowych np. dla miasta.

Hmm, czuje się jak w ukrytej kamerze, tzn jeżeli to prawda i miało by dać jakiś wymierny efekt to doznaje szoku. Idzie ku lepszemu?

A po co atrapy jak jest zainstalowanych 20 000 ( słownie: dwadzieścia tysięcy )
urządzeń do pomiaru i rejestrowania prędkości. Skynet miał być włączony w tym
roku ale trybunał konstytucyjny się czepił że za ostre kary. To poprawili i
wcisną guzik w przyszłym roku. Znajdź sobie ile jest kilometrów dróg w Polsce i
podziel przez 20 000. A potem jak zobaczysz wynik to napisz czy widzisz
jakikolwiek powód żeby jeszcze atrapy były.

Data: 2010-07-09 10:28:02
Autor: kogutek
Idzie ku lepszemu :-)
> [...]
podziel przez 20 000. A potem jak zobaczysz wynik to napisz czy widzisz
jakikolwiek powód żeby jeszcze atrapy były.

Oprócz wystawiania mandatów system będzie wykorzystywany do:
1. Wyłapywania samochodów bez ubezpieczenia.
2. Wyłapywania samochodów bez przeglądu.
3. Identyfikacji osób w stosunku do których orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów.
4. I co tam sobie jeszcze wymyślą.
System mógłby być wykorzystany do odzyskiwania samochodów kradzionych. Ale nie
będzie z przyczyn oczywistych.

Data: 2010-07-09 12:03:47
Autor: Grejon
Idzie ku lepszemu :-)
W dniu 2010-07-09 10:28, kogutek pisze:

3. Identyfikacji osób w stosunku do których orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów.

Jeśli nie poprawią jakości zdjęć z fotoradarów to bardzo wątpliwe.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-09 20:37:03
Autor: kogutek
Idzie ku lepszemu :-)
W dniu 2010-07-09 10:28, kogutek pisze:

> 3. Identyfikacji osób w stosunku do których orzeczono zakaz prowadzenia
pojazdów.

Jeśli nie poprawią jakości zdjęć z fotoradarów to bardzo wątpliwe.

-- Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
To nie będzie oparte na fotoradarach. Fotoradary według informacji sprzed
półtora roku mają stanowić niecałe 10% urządzeń. --

Data: 2010-07-10 08:18:18
Autor: Grejon
Idzie ku lepszemu :-)
W dniu 2010-07-09 20:37, kogutek pisze:

To nie będzie oparte na fotoradarach. Fotoradary według informacji sprzed
półtora roku mają stanowić niecałe 10% urządzeń.

No to sorry - jak bez mordy kierowcy rozpoznają kto prowadzi? GPSa pod skórę wszczepią?

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-09 10:31:38
Autor: Marek
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
W dniu 2010-07-09 10:09, kogutek pisze:
(...)
  Skynet miał być włączony w tym
roku ale trybunał konstytucyjny się czepił że za ostre kary. To poprawili i
wcisną guzik w przyszłym roku.
(...)
Co to jest ten Skynet - proszę rozwiń temat.

--
Marek

Data: 2010-07-09 11:06:27
Autor: Jakub Witkowski
Marek pisze:

Co to jest ten Skynet - proszę rozwiń temat.

Elektroniczny wielki brat. Się filmów SF nie oglądało?

Data: 2010-07-09 20:05:56
Autor: kogutek
Marek pisze:

> Co to jest ten Skynet - proszę rozwiń temat.

Elektroniczny wielki brat. Się filmów SF nie oglądało?

-- Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.
Życie pokazuje że to co kilkanaście lat temu było fikcją dzisiaj fizycznie
istnieje. W Londynie działa system rozpoznawania twarzy. Wprowadzają wzorzec i
system jak zarejestruje oryginał na ulicy to go obserwuje i zbiera dane. --

Data: 2010-07-09 20:17:34
Autor: Robert Rędziak
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
On Fri, 09 Jul 2010 20:05:56 +0200, kogutek <kogutek4@op.pl>
wrote:

[...]

 Nono. Słynny monitoring w UK rozrósł się do rozmiarów
 niebotycznych, a kosę pod żebro jak można było dostać, tak nadal
 można.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-07-09 10:38:35
Autor: P_ablo
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@op.pl> napisał w wiadomości news:47f6.0000035b.4c36d93fnewsgate.onet.pl...

A po co atrapy jak jest zainstalowanych 20 000 ( słownie: dwadzieścia
tysięcy ) urządzeń do pomiaru i rejestrowania prędkości.

Jeszcze tylko kwestia co jest atrapa a co nie.
W koncu urzadzenia rotuja miedzy skrzynkami.

--
Picasso

Data: 2010-07-09 10:43:27
Autor: BaX
[...]

Atrapa to chyba budka w której nie przewiduje się możliwości instalacji urządzenia bo jest np. zaspawana. Mega śmieszna jest ta np. która stoi na '1' gdzieś w okolicy Tychów pomiędzy pasami. Zwykła kostka z blachy z 'wizjerem'

Data: 2010-07-09 11:27:06
Autor: M1SLQ
Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
Atrapa to chyba budka w której nie przewiduje się możliwości instalacji urządzenia

Gdzieś wyczytałem (jeśli się mylę, to proszę wyprowadźcie mnie z błędu), że koszt instalacji masztu pod fotoradar wynosi jakieś 20 tys. zł. Spora cena jak na perę kawałków blachy, kilka śrub i trochę drutu... Ciekawe czy instalacja atrapy to też takie absurdalne pieniądze i ciekawe, pod kogo podlega firma która ma wyłączność na montaż...

Pozdrawiam

Data: 2010-07-09 10:39:44
Autor: BaX
[...]

Ale ja jestem przciwny, tak samo jak dawanie uprawnien gminom na posiadanie fotoradarów i SM. W ogóle jednostki terytorialne nie powinny dostawać grosza bezpośrednio od fotoradarów od razu przeszła by im ochota na posiadanie i urządzanie łapanek np. pod szkołą o 18 gdzie już chyba nawet woźnego nie ma.

Data: 2010-07-09 11:12:59
Autor: P_ablo
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4c36e039$0$2604$65785112news.neostrada.pl...

[...]

W niemcownie to jest normalne.
Grasuja czesto pod szkolami na 30 przez caly dzien. Potrafi stac ekipa 3-4 radiowozow z 3-4 lornetkami laserowymi. Jedni mierza a reszta wystawia mandaciki - nikt im nie umknie.

--
Picasso

Data: 2010-07-09 12:01:41
Autor: BaX
[...]

Dobrze, że napisałeś 'w niemcowie'. Na pewno nie jest to NORMALNE chyba, że dla ludzi nienormalnych.

Data: 2010-07-09 20:16:30
Autor: Jurand

Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4c36e81f$0$2594$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie porównuj Niemców do nas. Przede wszystkim taki Niemiec, jak mieszka w średniej wielkości miasteczku, do najbliższej autostrady/drogi szybkiego ruchu ma nie więcej jak 10 km. Dojazd do niej zajmuje c.a. 20 minut. I może sobie tą drogą zasuwać np. do pracy 60 km dalej, co zajmuje mu średnio 30 minut.
Obecnie w takim np. Krakowie dojazd do autostrady zajmuje c.a. 40 minut, jeśli nie masz "przyjemności" jechać przez Kraków w godzinach szczytu. Do tego nasrane po drodze fotoradarów w miejscach co najmniej kontrowersyjnych, a w równie kontrowersyjnych potrafią być przyczajone ekipy z radarami. A przy szkołach ni chuchu żadnego patrolu nie uświadczysz i tutaj mają pole do popisu wszelkiego rodzaju niedowartościowani kierowcy, którzy albo właśnie odwieźli swoje pociechy do szkoły i się bardzo spieszą do pracy, albo chcą "pokazać" innym rodzicom, jakie to mają fajne, szybkie auto.
Ostatnio widziałem ekipę z radarem w takim miejscu, że nawet moja dziewczyna zapytała "co oni tutaj robią". No co robią - polują na tych, co jadą w słoneczne południe bez świateł, stwarzając tym niesamowite zagrożenie na drodze.

Jurand.

Data: 2010-07-12 11:50:55
Autor: P_ablo
Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:i17p0k$ar1$1news.onet.pl...

[...]

Nieczego nie porownuje. Stwierdzam tylko, ze w niemcowni jest to na porzadku dziennym. Ja doskonale wiem, ze u nas wszystko stoi na glowie.

Ograniczenia predkosci "na trasach" wynikaja czesto z dzialan mieszkancow - ogolnie nie dziwie sie. Policjanci stojacy z radarem nie stoja tam w imie bezpieczenstwa na drodze a w imie bezpieczenstwa wlasnego portfela. Fotobudy stawiane sa aby podreperowac finanse publiczne itd itp. Trzeba wziac tez pod uwage, ze gdyby stalo ograniczenie do 130, to Polak bedzie marudzil, ze tam mozna jechac i 200 a to ograniczenie jest bez sensu...

Niemcy zdecydowanie maja inna mentalnosc. Jesli jest ograniczenie do 30 to tyle jada i nie tylko ze wzgledu na skuteczna kare ale, ze tak wlasnie trzeba. Z kolei mozliwosc szybkiego przemieszczania sie po dobrych drogach nie rodzi frustracji i odreagowywania w miejscach do tego nie przeznaczonych.

Najgorsze jest to, ze nasza wladzia nie chce dostrzec powodow takiego stanu rzeczy . Zamiast wziac sie ostro do roboty i poprawic infrastrukture drogowa, stawiaja siec fotoradarow. Korzysci sa podwojne, z jednej strony nie wydaja grubej mamony na drogi a zdrugiej do kasy wplyna mandaciki.  Cale szczescie, ze cos zaczelo sie dziac ostatnimi czasy... PIS moze nie mial afery hazardowej ale tez nie mial rozpoczetych tylu inwestycji drogowych...

--
Picasso

Data: 2010-07-09 13:15:55
Autor: J.F.
[...]

No ale wlasnie - grosza nie powinny dostawac, ale czy nie powinny posiadac ?
Policja moze miec "wazniejsze zadania" niz stac pod szkola, gmina moze uwazac ze jest to powazny problem.
Skoro taki powazny, to niech zaplaci i rozwiazuje :-)

J.

Data: 2010-07-09 12:10:35
Autor: J.F.
[...]

Ale gdzie te 20 urzadzen ?
Chyba ze masz na mysli 20 tys slupkow z budkami ..

To poprawili i  wcisną guzik w przyszłym roku. Znajdź sobie ile
jest kilometrów dróg w Polsce i podziel przez 20 000.

A za dwa lata partia rzadzaca przegra wybory :-)

J.

Data: 2010-07-09 18:05:37
Autor: Bydlę
kogutek wrote:
> A po co atrapy jak jest zainstalowanych 20 000 ( słownie: dwadzieścia tysięcy )
> urządzeń do pomiaru i rejestrowania prędkości.

Urządzeń do pomiaru, czy masztów na urządzenia do pomiaru?

--
Bydlę

Data: 2010-07-09 19:56:05
Autor: kogutek
kogutek wrote:
> [...]
 > urządzeń do pomiaru i rejestrowania prędkości.

Urządzeń do pomiaru, czy masztów na urządzenia do pomiaru?

20 tysięcy urządzeń. Prawie wszystkie urządzenia to kamery, bo dają więcej
informacji. Komunikuje się toto poprzez sieci 3G. Po włączeniu niejeden mistrz
kierownicy ,jak wróci z workiem kartofli ze wsi, będzie musiał auto sprzedać
żeby mandaty zapłacić.    --

Data: 2010-07-10 11:18:56
Autor: Bydlę
kogutek wrote:
kogutek wrote:
> [...]

20 tysięcy urządzeń. Prawie wszystkie urządzenia to kamery, bo dają więcej
informacji. Komunikuje się toto poprzez sieci 3G.

A! To, myślałem, że o radarach i masztach na nie rozmawialiśmy. Stąd nieporozumienie.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-07-10 22:49:16
Autor: J.F.
On Fri, 09 Jul 2010 19:56:05 +0200,  kogutek wrote:
[...]

Ale to o jakim kraju piszesz ? Bo chyba nie o Polsce ?

Czy moze po zsumowaniu wszystkich kamer drogowych w miastach ? J.

Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów