Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)

Data: 2019-02-21 14:53:15
Autor: Zbynek Ltd.
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)
Od 2 dni o tym głośno, a tu nikt?

Jak to w państwie z tektury, Twój e-PIT może też podglądać Twój były lub obecny pracodawca. I je złośliwie zmieniać. Może też zobaczyć ile dodatkowo zarabiasz Ty czy Twoja żona.
Czemu mnie to nie dziwi?

https://biznes.interia.pl/podatki/news/luka-w-twoj-e-pit-istnieje-ministerstwo-podjelo-dzialania,2603688,4211

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-02-21 06:00:38
Autor: Kris
W dniu czwartek, 21 lutego 2019 14:53:25 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
[...]

Bo to kolejny kapiszon
Weż na spokojnie poczytaj jakie warunki musiałyby być spełnione aby Twój obecny pracodawca zalogował się na Twoje konto PIT

Data: 2019-02-21 06:03:06
Autor: Kris
[...]

A w jaki sposób może Pit podejrzeć były pracodawca to już nie bardzo wiem

Data: 2019-02-21 15:47:07
Autor: Olin
Dnia Thu, 21 Feb 2019 06:03:06 -0800 (PST), Kris napisał(a):

A w jaki sposób może Pit podejrzeć były pracodawca to już nie bardzo wiem

Trudno tego od Ciebie wymagać.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-02-21 07:22:51
Autor: Kris
W dniu czwartek, 21 lutego 2019 15:47:08 UTC+1 użytkownik Olin napisał:
Dnia Thu, 21 Feb 2019 06:03:06 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> A w jaki sposób może Pit podejrzeć były pracodawca to już nie bardzo wiem

Trudno tego od Ciebie wymagać.

Zamiast bić pianę sprawdź Sobie jakie warunki by musiałby być spełnione aby pracodawca miał możliwość logowania
Jak bardzo jest to prawdopodobne
Sprawdź to sam na spokojnie bez niepotrzebnej spiny

Data: 2019-02-22 09:26:01
Autor: Olin
Dnia Thu, 21 Feb 2019 07:22:51 -0800 (PST), Kris napisał(a):

Zamiast bić pianę sprawdź Sobie jakie warunki by musiałby być spełnione aby pracodawca miał możliwość logowania

W latach 2017-18 pracowałem w spółce Srebrne Dzbany Limited i nie osiągałem
przychodu z innych źródeł. Miesiąc temu powiedzieli, że mi nie zapłacą, ale
są gotowi zeznać w sądzie, że pracowałem bez zarzutu. Zirytowałem się i
teraz jestem zatrudniony w biurze projektowym Dwie Wieże.

Czego brakuje Srebrnym Dzbanom, żeby zalogować się na moje konto?

Data: 2019-02-22 09:33:07
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:

[...]

[...]

Zacznijmy od najprostszego: powodu, czyli po staropolsku "a po chuj mieliby to robić". Bo dane które zobaczą to te same które wysłali do skarbówki.
I w związku z tym co takiego Ci się stanie?

PS. System już wymaga dodatkowej informacji więc się nie zalogują, ale
akademicko podyskutujmy, bo jestem ciekaw tej argumentacji.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 09:40:27
Autor: Kamil Jońca

On 2019-02-22, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:

[...]

[...]

I tu jest błąd w rozumowaniu :)
Olin co prawda napisał, że w 2018 nie osiągnął przychodu z innych
źródeł, ale powiedzmy że jednak w 2018 (czując pismo nosem) wziął fuchę
od  Gross & Duck S.A.  (czego nie mógł, bo miał zakaz konkurencji)

Czy w tym momencie Srebrne Dzbany mogą to zobaczyć czy nie? Przed sądem
pewnie nie mogą się do tego przyznać (bo zapewne takie zalogowanie jest
karalne), ale już mogą wiedzieć gdzie węszyć.

I w związku z tym co takiego Ci się stanie?
Do tego zdaje się można zmienić OPP przy rozliczaniu.
KJ

Ogólny sens [helpa z W98] jest poprawny. Pod warunkiem, że z góry
wiadomo co autor miał na myśli.
          -- Marcin Wieczorek na p.c.o.a.

Data: 2019-02-22 00:54:04
Autor: Kris
W dniu piątek, 22 lutego 2019 09:42:57 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
[...]

A skad Srebrny Dzban będzie wiedział ze ten dodatkowy dochód to z fuchy od konkurencji?
Mógł ulotki przed marketem rozdawać czy żarcie w KFC po godzinach rozwozić i za to mieć dodatkowy dochód

Data: 2019-02-22 10:02:06
Autor: Kamil Jońca
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

[...]

Są podane nipy podmiotów na podstawie których sporządzono pita. Mam
tłumaczyć dalej?

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Niebawem ludziom, zwierzętom, i książkom wyrosną antenki.

Data: 2019-02-22 10:04:39
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Nie. W PIT-37 nie masz wyłuszczonych pracodawców, prawda?
Tylko kwoty przychodu.

Czy w tym momencie Srebrne Dzbany mogą to zobaczyć czy nie? Przed sądem
pewnie nie mogą się do tego przyznać (bo zapewne takie zalogowanie jest
karalne), ale już mogą wiedzieć gdzie węszyć.

Gdzie? :)

I w związku z tym co takiego Ci się stanie?
Do tego zdaje się można zmienić OPP przy rozliczaniu.

I ryzykować odsiadkę?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 10:08:20
Autor: Kamil Jońca

On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

ale w e-pit masz nip-y.

[...]

Po nipie z epita.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
byob, v:

Data: 2019-02-22 21:42:11
Autor: Krzysztof Halasa
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

Do tego zdaje się można zmienić OPP przy rozliczaniu.

I ryzykować odsiadkę?

To nie jest sprawa bezpieczeństwa narodowego, pies z kulawą nogą nie
tknie takiej sprawy, jeśli nie będzie oczywista.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-02-22 09:48:28
Autor: Olin
Dnia Fri, 22 Feb 2019 09:33:07 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

Zacznijmy od najprostszego: powodu, czyli po staropolsku "a po chuj mieliby to robić". Bo dane które zobaczą to te same które wysłali do skarbówki.
I w związku z tym co takiego Ci się stanie?

1. Dla jaj albo dlatego, że mnie nie lubią. Księgowa z mojego zakładu pracy
zmieni numer konta i przeleją nadpłatę na konto Wyższej Szkoły Kultury
Społecznej i Medialnej w Toruniu i będę miał zajęcie, żeby oddali, co się
im nie należy. Wątpię, żeby się udało.

2. Żeby samemu się wzbogacić. Założą konto na bezrobotnego słupa i szybko z
niego wypłacą, kiedy coś sensownego wpłynie.

Twórcy wirusów komputerowych rzadko czerpią z nich korzyści; robią takie
rzeczy zupełnie bezinteresownie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-02-22 10:01:56
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:

[...]

[...]

A robisz wiele rzeczy "dla jaj" które grożą odsiadką?

2. Żeby samemu się wzbogacić. Założą konto na bezrobotnego słupa i szybko z
niego wypłacą, kiedy coś sensownego wpłynie.

Ale mówimy o pracodawcy i o zwrotach z PIT-37, a nie o przelewach z konta.
Z PIT-37 nie wyprodukujesz "sensownej sumy" która by uzasadniała ryzyko
takiego przekrętu. Po prostu.

Mniej więcej taki to ma sens jak masowa panika jak to łatwo okraść
ludzi siedząc w autobusie i z czytnikiem pikaczów. Well - teoria, teorią,
a życie sobie.

Twórcy wirusów komputerowych rzadko czerpią z nich korzyści; robią takie
rzeczy zupełnie bezinteresownie.

I nie polują na drobne.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 10:37:45
Autor: Olin
Dnia Fri, 22 Feb 2019 10:01:56 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

Można zmienić konto do zwrotu na to samo (słupiaste) wielu osobom i wtedy
"sensowna sum" się uzbiera. Zanim się zorientują, że nie dostali zwrotu
podatku w terminie, będzie pozamiatane.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-02-22 14:22:24
Autor: Zbynek Ltd.
On 2019-02-22, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:

[...]

[...]

Smarkfon kupiony w komisie. Karta na słupa i szukaj wiatru w polu.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-02-22 05:40:27
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 22 lutego 2019 14:22:33 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

> A robisz wiele rzeczy "dla jaj" które grożą odsiadką?

Smarkfon kupiony w komisie. Karta na słupa i szukaj wiatru w polu.

Komputer ze złomu czy giełdy i darmowe wifi (oczywiście japę zasłaniamy).

Ciekawe, jaki to orzeł wpadł na pomysł dodania do PIT-37 pola na numer konta do zwrotu - to tegoroczny dodatek, rok temu jeszcze nie było.
I właściwie co to znaczy - pokasowali numery kont podawane w NIP-3/ZAP-3 i jak nie podasz na nowo w PIT-37 to nie wypłacą?
Albo ew. prześlą przekazem pocztowym, potrącając sobie opłatę?
Mnie testowanie ominie, bo w tym roku mam niedopłatę.

Data: 2019-02-22 15:16:02
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Widzę, ze waćpan obyty. :)

Mistrzów od "karty prepaidowej" dzwonioących w sprawie fałszywych
alarmów bombowych też łapano i to nawet przed czasami rejestracji prepaidów.

Ludzie z prawdziwą wiedzą która pozwoli nie być wykrytym nie pracują "w kadrach", tylko na dużo lepiej płatnych stanowiskach. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-23 00:16:55
Autor: gosc
Dziś juĹź moĹźna weryfikować PIT-y -Q1|AŹşˇœś*'Ű
Wojciech Bancer wrote:
[...]

Jeśli dzwonisz i gadasz to rozpoznają po głosie.
Pozostaje syntezator mowy.
Ewentualnie nagraj wroga/znajomego/polityka, powycinaj, pokopiuj:
https://www.youtube.com/watch?v=krciQ62Kzi0
Kto tego nie rozumie niech się nie zabiera za dzwonienie.

Data: 2019-02-23 08:14:53
Autor: Alf/red/
W dniu 22.02.2019 o 15:16, Wojciech Bancer pisze:
Ludzie z prawdziwą wiedzą która pozwoli nie być wykrytym nie pracują
"w kadrach", tylko na dużo lepiej płatnych stanowiskach. :)

Chyba Ministerstwo Finansów nie do końca zgadza się z Twoją narracją "wielkie nic, kto by chciał to wykorzystać, przecież to nielegalne" skoro zmienili (budżetówka!!) zasady w dwa dni.

--
Alf/red/

Data: 2019-02-23 00:27:39
Autor: Dawid Rutkowski
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurecti on ;-)
Ale co zmienili? Wczoraj strona logowania "przychodami" wyglądała tak samo.

Data: 2019-02-23 10:03:22
Autor: Alf/red/
Dziś juĹź moĹźna weryfikować PIT-y -Q1|AŹşˇœś*'Ű
Ale co zmienili? Wczoraj strona logowania "przychodami" wyglądała tak samo.

Zrobili drugi krok zalogowania.
Niebezpiecznik (aktualizacja 22.02 10:52):
od 21 lutego usługa Twój e-PIT została rozszerzona o "dodatkowy element autoryzacyjny"

https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/ (teraz)
i potwierdź kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z deklaracji za 2017 rok

--
Alf/red/

Data: 2019-02-23 12:10:19
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-23, Alf/red/ <alf_1902@ump.waw.pl> wrote:

[...]

[...]

Z powodu szumu medialnego. Proste.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-21 16:19:17
Autor: Olin
Dnia Thu, 21 Feb 2019 14:53:15 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

Jak to w państwie z tektury, Twój e-PIT może też podglądać Twój były lub obecny pracodawca. I je złośliwie zmieniać. Może też zobaczyć ile dodatkowo zarabiasz Ty czy Twoja żona.

System był prawie gotowy pod koniec 2015. Potrzebne były 3 lata, żeby go dopieścić i pomyśleć o wszystkich
szczegółach.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-02-21 18:04:32
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-21, Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:
Od 2 dni o tym głośno, a tu nikt?

Jak to w państwie z tektury, Twój e-PIT może też podglądać Twój były lub obecny pracodawca. I je złośliwie zmieniać. Może też zobaczyć ile dodatkowo zarabiasz Ty czy Twoja żona.

Może zobaczyć __TYLKO__ jak dodatkowo __NIE__ zarabiasz :D
Jak zarabiasz, to nie zobaczy.

Czemu mnie to nie dziwi?

Nie wiem. Mnie dziwi że ludzie przyjmują, że inni ludzie koniecznie
chcą im pozmieniać te PITy (złośliwie).

I tylko problem w tym, że takie zmiany mogli przeprowadzać od początku
istnienia e-Deklaracje Deskop (czyli co najmniej od 2014 - ja przynajmniej mam
tyle dokumentów w historii) i jakoś nikt tego nie robił. Peszunio. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-21 19:36:03
Autor: Alf/red/
W dniu 21.02.2019 o 18:04, Wojciech Bancer pisze:
Może zobaczyć __TYLKO__ jak dodatkowo __NIE__ zarabiasz :D
Jak zarabiasz, to nie zobaczy.

Dokładniej: może zobaczyć, jeśli nie zarabiałeś dodatkowo w 2017.
Ale jeśli w 2018 zmieniałeś pracę (np. na lepiej płatną), to może - ten stary - zobaczyć ile dostałeś podwyżki.
I nieważne czy to jest mało prawdopodobne albo czy w ogóle choć raz to ktoś zrobił - liczy się, że jest taka możliwość. Przecież zabezpieczenia (żeby nie odbiegać od tematu grupy - do banków) dorabia się _przed_ tym jak ktoś ukradnie pieniądze. Siedzą mądrzy i główkują jakie mamy czynniki ryzyka, top menedżment buli kasę na pentesty itd. - żeby uniknąć _możliwości_ luki.

--
Alf/red/

Data: 2019-02-21 21:28:49
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-21, Alf/red/ <alf_1901@ump.waw.pl> wrote:

[...]

[...]

Luki były, są i będą wszędzie i zawsze.
Żadne pentesty i nawet miliardy nie uchronią przed błędami (patrz nnieudane
loty w kosmos), a jedynie ograniczą ryzyko (ale nigdy nie wyeliminują do zera).
Myślałem że to jest dość oczywiste.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-21 21:51:08
Autor: z
Dziś juĹź moĹźna weryfikować PIT-y -Q1|AŹşˇœś*'Ý˝˝

Tyle bijecie piany że pracodawca pozna zarobki/sytuację rodzinną pracownika. Ale on już tyle o nim wie nawet po przeczytaniu kwestionariusza czy badań lekarskich. A jest jeszcze cała masa innych informacji które może posiąść.

Skoro to takie ZŁE to jak ma się do tego wiedza banków czy korporacji które zbierają/handlują danymi?

To chyba większe ZŁO a nikt nim się nie przejmuje

Żałosne szukanie dziury...

PS. Jeśli pracodawca nawet dowie się o dodatkowych dochodach to jeszcze nie znaczy że pracownik łamie jakiś zakaz.
Jeśli się dowie o innych zarobkach to może być powód (jeśli pracownika szanuje) żeby go finansowo docenić i odwieźć od myśli o odejściu.

A jeśli pracodawca szuja to ma wiele innych możliwości żeby sponiewierać czy nasrać w papiery. Fejsbuka przeczyta :-)

Dajcież spokój :-)

Data: 2019-02-22 00:13:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)

"Wojciech Bancer" slrnq6tmh0.ud9.wojciech.bancer@pl-test.org

Nie wiem. Mnie dziwi że ludzie przyjmują, że inni ludzie
koniecznie chcą im pozmieniać te PITy (złośliwie).

Wszyscy wszak są święci. Nikt nie zamyka drzwi domowych,
każde hasło (do banku czy APka) jest takie same itd...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-02-22 09:28:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-21, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

Z dupy analogia.

Z tego że ktoś włamie się do Twojego domu, czy do banku tenże
ktoś ma wymierne korzyści. Z tego że były pracodawca dowie się
że zarabiasz tyle korzyści (wymiernych). Nie ma to nic wspólnego
ze złośliwością.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 23:22:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)

"Wojciech Bancer" slrnq6vcll.1jnu.wojciech.bancer@pl-test.org

Z dupy analogia.

Z dupy? W Auchan papier do dupy -- ~dycha za 24 rolki.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-02-22 09:28:46
Autor: Olin
Dnia Thu, 21 Feb 2019 18:04:32 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

Mnie dziwi że ludzie przyjmują, że inni ludzie koniecznie
chcą im pozmieniać te PITy (złośliwie).

Mogą zmienić numer konta do zwrotu nadpłaty podatku albo numer KRS, na
który idzie 1%.

I tylko problem w tym, że takie zmiany mogli przeprowadzać od początku
istnienia e-Deklaracje Deskop (czyli co najmniej od 2014 - ja przynajmniej mam
tyle dokumentów w historii) i jakoś nikt tego nie robił.

Swoją drogą, to prawda.

Data: 2019-02-22 09:37:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:
Dnia Thu, 21 Feb 2019 18:04:32 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

Mnie dziwi że ludzie przyjmują, że inni ludzie koniecznie
chcą im pozmieniać te PITy (złośliwie).

Mogą zmienić numer konta do zwrotu nadpłaty podatku

I ryzykować więzienie? Serio? Dla takich śmiesznych kwot?
Przecież konta nie są anonimowe. Zakładanie kont "na słupa"
po to by wyłudzić maks ten tysiąc jest ekonomicznie bez sensu.

albo numer KRS, na który idzie 1%.

Jak wyżej. Za mały zysk, żeby ryzykować.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 21:53:47
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Maks tysiąc??? Byle zwrot na jedno dziecko jest większy.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-02-23 12:16:10
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

[...]

[...]

Ważne że gość który umiałby zmontować tego typu operację
i pozostać niewykrywalnym zarabia o rząd wielkości więcej
bez żadnego ryzyka. I co miesiąc.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 09:44:37
Autor: Kamil Jońca
Olin <kuku@adres.w.stopce> writes:

[...]

A numer konta do zwrotu to nie nip-3?

[...]

Niezupełnie - nie ta skala.
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
In order to live free and happily, you must sacrifice boredom.

Data: 2019-02-22 09:56:41
Autor: Olin
Dnia Fri, 22 Feb 2019 09:44:37 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

A numer konta do zwrotu to nie nip-3?

Pozycja 138 w PIT-37.

Niezupełnie - nie ta skala.

Słusznie. Powiadają, że rozmiar ma znaczenie.

Data: 2019-02-22 10:06:49
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Jak nie? Napisanie programu wysyłającego miliony złotych przychodu dla wszystkich
nastolatków wchodzących w dorosłość i mających zapewne 0 zł. Generator peseli ustawiony na dany rok, kwota przychodu za ubiegły "0" i jedziemy, ślemy
losowo wygenerowane dane do bramki XML.

W końcu ludzie są bez sensu złośliwi i robią takie rzeczy :P

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 10:11:33
Autor: Liwiusz
On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Wojciech sobie robi śmichy chichy. Ale jak ktoś wprowadzi oszustwo na podobną skalę i na podobnie kiepskich zabezpieczeniach to pierwszy będzie gardłował, że zabezpieczenia były do dupy. Bo są.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-22 10:16:10
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

A gdzieś tak gardłowałem, że taki jesteś wyrywny w kwesti przewidywania
mojego postępowania?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 10:23:32
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

będzie gardłował, że zabezpieczenia były do dupy. Bo są.

Zabezpieczenia pikaczy również i od lat mamy wieszczy jak to
łatwo kraść siedząc w autobusie. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 10:53:23
Autor: Liwiusz
On 2019-02-22, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

będzie gardłował, że zabezpieczenia były do dupy. Bo są.

Zabezpieczenia pikaczy również i od lat mamy wieszczy jak to
łatwo kraść siedząc w autobusie. :)

W autobusie to mit, ale jeśli zgubisz kartę, albo telefon z NFC, to nie ma żadnej ochrony przed nieuprawnionym użyciem, aż się nie zorientujesz i nie zastrzeżesz karty. Tutaj nikt nie mówi, że zabezpieczenie jest i jest dobre. Wygoda wygrała, a ceną za to jest to, że od czasu do czasu bank (mam nadzieję) odda komuś kilkaset złotych.

I należy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy w przypadku e-US wygoda zakładania konta jest też tym, na czym nam najbardziej zależy.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-22 21:57:17
Autor: Krzysztof Halasa
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> writes:

W autobusie to mit,

Skimming to też był mit, dopóki się nie przeniósł do krajów, w których
(jeszcze) działał. Fraudy "na podpis" - drugi mit. Fraudy w Internecie
(bez 3DS) - mit.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-02-22 22:43:14
Autor: Liwiusz
Dziś juĹź moĹźna weryfikować PIT-y -Q1|AŹşˇœś*'Ý˝˝
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> writes:

W autobusie to mit,

Skimming to też był mit

Nie słyszałem jeszcze o "gospodarczym" wykorzystaniu "fake-czytników w autobusach". Pokazali to tylko w kontrolowanych warunkach na konferencji, że się da. Tyle że realizacja jest - jak na razie - nieopłacalna - problem ze zgraniem "piknięcia" z realną transakcją, w której okienko czasowe na piknięcie to sekundy, brak realnej możliwości użycia słupa jako akceptanta, bo nie jest to podmiot dowolny i anonimowy, w dodatku fraud często ujawni się zanim dojdzie do wypłaty środków.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-23 00:27:32
Autor: gosc
Liwiusz wrote:
[...]

Same mity:
https://sekurak.pl/atak-na-bezprzewodowe-karty-platnicze-z-wykorzystaniem-lora-film/

Data: 2019-02-23 00:34:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-02-23 o 00:27, gosc pisze:
Liwiusz wrote:
[...]

Przeczytałem, ale nie wiem co autorzy chcieli przekazać - że się da opłacalnie gospodarczo, czy nie? Rzucili paroma hasłami i tyle.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-27 23:07:56
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Nawet gdyby tak było (a nie jest - masz sekundy na zapłatę w sklepie?),
to nie byłoby to wielkim problemem.
Większym problemem mogłoby być nałożenie ściślejszych wymagań czasowych
na same operacje z kartą - no ale to wymagałoby wymiany sprzętu i przede
wszystkim kart.

brak realnej
możliwości użycia słupa jako akceptanta, bo nie jest to podmiot
dowolny i anonimowy, w dodatku fraud często ujawni się zanim dojdzie
do wypłaty środków.

Nikt niczego podobnego raczej nie proponuje. Jakbyś chciał użyć takiego
słupa, to wystarczy po prostu "nastukać" transakcji z klawiatury.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-02-23 22:06:24
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)
Date: Fri, 22 Feb 2019 10:53:23
From: Liwiusz
[...]
[...]

Hm? Jakie telefony z NFC pozwalają na użycie NFC bez odblokowania?
Chyba, że ktoś nie ma ustawionego blokowania ekranu, ale wtedy to
jak zostawianie otwartego domu na wyjazd...

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

Data: 2019-02-24 00:08:20
Autor: Dawid Rutkowski
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurecti on ;-)
Do użycia google pay wystarczy wybudzić, nie trzeba odblokować.
To taka "śmieszna" sprzeczność, bo żeby w ogóle dodać kartę, trzeba mieć włączoną blokadę - a jak wyłączysz, karty się ulatniają.

Data: 2019-02-24 22:56:14
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)
Date: Sun, 24 Feb 2019 09:08:20
From: Dawid Rutkowski
Do użycia google pay wystarczy wybudzić, nie trzeba odblokować.

U mnie (Nexus 5x) trzeba odblokować, inaczej nie działa, testowane
wielokrotnie.

To taka "śmieszna" sprzeczność, bo żeby w ogóle dodać kartę, trzeba
mieć włączoną blokadę - a jak wyłączysz, karty się ulatniają.

Nigdy nie wyłączałem blokady.

Pozdrawiam,
Dominik

Data: 2019-02-24 15:25:19
Autor: Liwiusz
Date: Fri, 22 Feb 2019 10:53:23
From: Liwiusz
[...]
[...]

Każdy, z którego korzystałem w tym zakresie, czyli Samsung S5 Neo i Sony Xperia XA1.

Chyba, że ktoś nie ma ustawionego blokowania ekranu, ale wtedy to
jak zostawianie otwartego domu na wyjazd...

Działa przy zablokowanym ekranie. Przy zablokowanym ekranie można też włączyć moduł NFC.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-24 22:57:48
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)
Date: Sun, 24 Feb 2019 15:25:19
From: Liwiusz
Date: Fri, 22 Feb 2019 10:53:23
From: Liwiusz
[...]
[...]

LG Nexus 5x nie pozwala użyć bez odblokowania.

Chyba, że ktoś nie ma ustawionego blokowania ekranu, ale wtedy to
jak zostawianie otwartego domu na wyjazd...

Działa przy zablokowanym ekranie. Przy zablokowanym ekranie można też włączyć moduł NFC.

Hm. U mnie w ogóle chyba nie ma opcji wyłączania NFC. Gdzie ją masz?

Pozdrawiam,
Dominik

Data: 2019-02-25 09:18:07
Autor: Liwiusz
Date: Sun, 24 Feb 2019 15:25:19
From: Liwiusz
Date: Fri, 22 Feb 2019 10:53:23
From: Liwiusz
[...]
[...]

I tak być powinno, tylko że nie jest to - jak widać - norma.

[...]

Tam gdzie włączasz/wyłączasz wifi, bluetooth, internet komórkowy, dźwięk i tym podobne pierdoły.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-25 11:02:01
Autor: Waldek
W dniu 2019-02-25 o 09:18, Liwiusz pisze:

LG Nexus 5x nie pozwala użyć bez odblokowania.

I tak być powinno, tylko że nie jest to - jak widać - norma.

Niestety w Szajsungach tak nie jest. To znana "luka bezpieczeństwa"
Dlatego jeśli na codzień nie używa się płatności telefonem
to bezpieczniej ustawić np. Samsung_Pay lub inne gdzie nie ma środków
a gdy jest potrzeba użycia tej formy platnosci to wtedy zmienic

Data: 2019-02-22 10:13:02
Autor: Kamil Jońca

On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Powiem tak:
też nie sądzę, żeby taki, a nie inny sposób uwierzytelniania, był
problemem dla większości ludzi.
Ale JEST realnym problemem, dla ludzi którym z pracodawcą przestało się
ostatnio układać, i w celu zabezpieczenia się, robili rzeczy, o których
niekoniecznie chcieliby, żeby się pracodawca dowiedział.

Możesz się oczywiście z tego śmiać.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Do nothing unless you must, and when you must act -- hesitate.

Data: 2019-02-22 10:21:26
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Czyli podsumowując:
 - musi być pracodawcą ponad 2 lata
 - musi się przestać układać
 - wspomniany pracodawca (inny pracownik, w kadrach) musi lubić
   ryzyko i potencjalnie ryzykować odsiadkę uzyskując nieupoważniony
   dostęp do danych

A wszystko bez wyrażnych i gwarantowanych korzyści.

Nie śmieję się, oceniam na chłodno szansę na takie działania.
Wychodzi że niewielka.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 10:32:42
Autor: Kamil Jońca

On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Tak.

 - wspomniany pracodawca (inny pracownik, w kadrach) musi lubić
   ryzyko i potencjalnie ryzykować odsiadkę uzyskując nieupoważniony
   dostęp do danych

Niekoniecznie. Samo zalogowanie się i sprawdzenie czy nie musi rodzić
problemów, a może dać info gdzie węszyć.

A wszystko bez wyrażnych i gwarantowanych korzyści.

Ale, mam nadzieję, że widzisz różnicę między budowlańcem, a
np. kierownikiem sprzedaży.

Nie śmieję się, oceniam na chłodno szansę na takie działania.
Wychodzi że niewielka.

Zależy jak liczysz.
Jeśli liczysz: "ilu podatników to dotknie" - to niewielka.
jeśli liczysz "jaki odsetek 'kierowników sprzedaży'[1] to dotknie" to IMO
całkiem spora.
KJ

[1] tak naprawdę chodzi mi o ludzi którzy mają dostęp do informacji
które mogliby sprzedać konkurencji.

taxidermist, n.:
A man who mounts animals.

Data: 2019-02-22 11:12:38
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Znaczy tego przepisu nie ma?
https://www.arslege.pl/bezprawne-uzyskanie-informacji/k1/a304/

A wszystko bez wyrażnych i gwarantowanych korzyści.

Ale, mam nadzieję, że widzisz różnicę między budowlańcem, a
np. kierownikiem sprzedaży.

Widzę. Ale jak wyżej, ryzykujesz.

Z samego wejścia i zobaczenia tych (potencjalnych) informacji korzyści nie ma (bo nie wiadomo czy nieuczciwy), a ryzyko jest na dzień dobry.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 11:20:50
Autor: Kamil Jońca

On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Jest. Ale to udowodnij.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Illusion is the first of all pleasures.

Data: 2019-02-22 11:28:51
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Rozpatrując obecny scenariusz: widać próby logowania w systemie.

A w innym przypadku (brak dostępu do historii logowania), jakbym miał podejrzenia, to zgłosiłbym je do administratorów z prośbą o tego typu informację.
Jak już by mi zależało oczywiście.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 11:42:31
Autor: Kamil Jońca

On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Gdzie?

KJ

Be sure each item is properly endorsed.

Data: 2019-02-22 12:05:56
Autor: Olin
Dnia Fri, 22 Feb 2019 11:42:31 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Rozpatrując obecny scenariusz: widać próby logowania w systemie.

Gdzie?

Na razie nigdzie, podobnie jak opcja wyłączenia logowania przez przychody.

Data: 2019-02-22 13:25:32
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

W zapowiedziach zmian do e-pitu (i wynika z nich, że pokaże też dane sprzed tej aktualizacji). Ale nawet jakby nie było, serio byś ryzykował więzienie bo ktoś "potencjalnie" może złamać zakaz konkurencji?

Tym bardziej że z samego faktu istnienia relacji z innym podmiotem jeszcze nic nie wynika.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 13:58:21
Autor: Kamil Jońca

On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

To zależy. :)
Inna sprawa, że rozwiązanie z nadpłatą wydaje się być już
wystarczająco dobre - tego rzeczywiście ktoś obcy raczej znał nie
będzie.

Tym bardziej że z samego faktu istnienia relacji z innym podmiotem jeszcze nic nie wynika.

Oczywiście. Dlatego pisałem, że to może dać info "gdzie węszyć". Nigdzie
nie pisałem, że to ma być koronny dowód (tym bardziej, że pozyskany
nielegalnie)
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
The time for action is past!  Now is the time for senseless bickering.

Data: 2019-02-22 10:50:39
Autor: Liwiusz
On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Niewielka szansa to i tak za duża szansa. Powinno nie być żadnej.

Moja była żona kiedyś zakładała działalność gospodarczą. Poszliśmy do księgowego, będziemy mu dawać dostęp do naszego konta w US, "ale to nie teraz, bo trzeba podać przychody z dwóch ostatnich lat". Ależ proszę bardzo: 0,0. Przeszło. Takież to zabezpieczenia możliwe do przełamania dla każdego, kto choć trochę znał moją byłą żonę.

Po co? Kto miałby to robić? Chociażby ten, kto chciałby przejąć (założyć) e-US-konta setek tysięcy Polaków - dla samego żartu, dla DDOSa, dla szantażu, dla okupu, dla wynajdywania dziur w systemie, powodów może być mnóstwo, o których ja nie wiem, bo się nie znam, a tym bardziej Wojtek, który argumentuje, że skoro jemu by się nie chciało (mimo że można), to i hakerom również.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-22 11:43:54
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Nie śmieję się, oceniam na chłodno szansę na takie działania.
Wychodzi że niewielka.

Niewielka szansa to i tak za duża szansa. Powinno nie być żadnej.

Powinno, ale nie jest.
Tym niemniej luka jest mniejsza niż to się przedstawia.

[...]

Ten wektor ataku przedstawiłem już wcześniej. I tak, było to też wtedy (2014 co najmniej) analizowane przez branżowe pisma i też wyszło,
że jakoś nikomu się nie chce takich rzeczy robić.

A już od dawna można "podpisać" cudze zeznanie, i wykonać wszystko
to co piszesz. I co? I nico.

[...]

Można to robić od co najmniej 2014.

bardziej Wojtek, który argumentuje, że skoro jemu by się nie chciało (mimo że można), to i hakerom również.

Jak widać życie pokazało, ze nikomu się nie chciało.
Ale "nowo odkrytą" dziurą trzeba się pojarać i poudawać mądrego.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-22 10:46:36
Autor: Liwiusz

On 2019-02-22, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Dla większości ludzi nie będzie problemem, jeśli hasło do ich maila będzie się składało z 3 znaków. Co nie znaczy, że brak możliwości używania dłuższych haseł nie jest niczym złym.

Aż dziwne, że takie oczywistości związane z bezpieczeństwem trzeba tłumaczyć. Wojtek zatrzymał się chyba z wyobraźnią komputerową pod koniec lat '80, skoro nie umie sobie wyobrazić, że dla hakera satysfakcją jest już nawet samo przełamanie zabezpieczeń, nawet jeśli nie prowadzi to do wymiernych korzyści.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-22 11:35:59
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-22, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Aż dziwne, że takie oczywistości związane z bezpieczeństwem trzeba tłumaczyć. Wojtek zatrzymał się chyba z wyobraźnią komputerową pod

Boże, czy ty umiesz nie-ad personan i bez mani wielkkości bijącej
z Twoich przekonań? Już Ci prostowałem "oczywistości" z Twojej
specjalistycznej wiedzy księgowej. Tutaj masz podobną.

Nie piszę o tym, że nie należy łatać. To jest dziura i to jest
oczywiste. Niepotrzebne jest tylko wyolbrzymiania tejże luki,
bo nie ma ona ani takiego zakresu, ani takich kosekwencji jak to się próbuje przedstawić.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-24 17:46:13
Autor: z
Dziś juĹź moĹźna weryfikować PIT-y -Q1|AŹşˇœś*'Ý˝˝
Działa to komuś?

Na początku raz udało mi się zalogować a teraz już tylko błędy:

"Błąd podczas przetwarzania zapytania.
Twoja sesja wygasła. Wróć do strony głównej. "

lub standardowy:

"Nie udało się przetworzyć twojego zapytania.
Zaloguj się ponownie, aby wyświetlić swój PIT.

Jeśli błąd będzie się powtarzać, sprawdź czy masz włączone pliki cookies w swojej przeglądarce lub zgłoś ten problem."

Czasem udaje się dojść do trzeciego pytania i kwotę nadpłaty/niedopłaty

Sprawdzałem na różnych komputerach na różnych przeglądarkach

Data: 2019-02-24 09:58:45
Autor: Dawid Rutkowski
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurecti on ;-)
Widocznie masz wirusa w numerze PESEL.
Kiedyś czytałem, że ktoś miał w numerze dowodu - co pokazywał na poczcie, żeby odebrać polecony, to system padał.

Data: 2019-02-24 20:15:09
Autor: z
Dziś juĹź moĹźna weryfikować PIT-y -Q1|AŹşˇœś*'Ý˝˝
Widocznie masz wirusa w numerze PESEL.
Kiedyś czytałem, że ktoś miał w numerze dowodu - co pokazywał na poczcie, żeby odebrać polecony, to system padał.

W dwóch PESELach ;-)

Udało się w Firefoxie. Coś pogrzebałem w kukizach chyba wyłączyłem blokowanie elementów śledzących. ZGROZA
Nie jestem fachowcem ale państwowy portal podatkowy używa elementów śledzących do poprawnego działania?

Data: 2019-02-24 12:07:03
Autor: Dawid Rutkowski
Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurecti on ;-)
Do bankowania od dawna używam tylko "okna prywatnego".
Ogólnie pomaga, na zakupy też - można się zdziwić, ile można oszczędzić.

Data: 2019-02-25 14:29:38
Autor: z
Dziś juĹź moĹźna weryfikować PIT-y -Q1|AŹşˇœś*'Ý˝˝
Do bankowania od dawna używam tylko "okna prywatnego".
Ogólnie pomaga, na zakupy też - można się zdziwić, ile można oszczędzić.

Aż dzisiaj sprawdzę.

Ale z tego co napisałem to okno prywatne blokuje elementy śledzące a tym samym nie pozwala połączyć się z e-pitem :-)

Dziś już można weryfikować PIT-y - Resurection ;-)