Dzis już można weryfikować PITy!!!

Data: 2019-02-15 02:25:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzis już można weryfikować PITy!!!
Dziś już można weryfikować roczne PITy!!!

   https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-02-15 08:40:15
Autor: Alf/red/
Dzis już można weryfikować PITy!!!
Dziś już można weryfikować roczne PITy!!!

Fajne:
+ logowanie Profilem
+ można od razu wpisać ulgi itp.
+ webaplikacja, czyli działa na linuksie, czyli już nie muszę szukać windy z prawem do instalowania tego plugina do Readera...

--
Alf/red/

Data: 2019-02-15 08:51:57
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 15.02.2019 Alf/red/ <alf_1901@ump.waw.pl> napisał/a:

[...]

Dokładnie, w dodatku aplikacja przejrzysta i dość intuicyjna.

Mogliby sukcesywnie dodawać pozostałe zeznania (choćby
PIT-28, który musiałem wypełniać w eDeklaracjach Desktop,
na prehistorycznej linuksowej wersji Adobe Air).
I przenieść w to jedno miejsce już istniejące webowe
kreatory zeznań, jak np. SD-Z2.

Data: 2019-02-15 17:14:03
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-15, Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

[...]

Zdaje się, że mają takie plany (dodawania deklaracji) na kolejne
lata.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-15 22:56:05
Autor: PiteR
Alf/red/ pisze tak:

[...]

- unsupported browser. Zainstaluj Firefox 63+ :(

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2019-02-16 09:46:33
Autor: gosc
PiteR wrote:
- unsupported browser. Zainstaluj Firefox 63+ :(

general.useragent.override;Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:62.0) Gecko/20100101 Firefox/62.0

Data: 2019-02-15 09:26:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q454fe$or$1@node2.news.atman.pl...
Dziś już można weryfikować roczne PITy!!!
  https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/

To jak obstawiacie - serwery sie zatkaja, czy Polacy leniwi, zatkaja sie 30 kwietnia ... albo nawet to nie, bo im sie nie bedzie chcialo, a potem urzad bedzie scigal o zlotowke :-)

J.

Data: 2019-02-15 00:52:04
Autor: Kris
W dniu piątek, 15 lutego 2019 09:28:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

To jak obstawiacie - serwery sie zatkaja, czy Polacy leniwi, zatkaja sie 30 kwietnia ... albo nawet to nie, bo im sie nie bedzie chcialo, a potem urzad bedzie scigal o zlotowke :-)
Doczytaj jak to będzie z tym 30kwietnia i nie pisz więcej bzdur

Data: 2019-02-15 12:31:40
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:858f8bc4-5014-462d-aefb-71ceb4103c67@googlegroups.com...
[...]

"Jeśli podatnik nie zaloguje się na Portalu Podatkowym do 30 kwietnia wówczas przygotowane w ramach usługi Twój e-PIT zeznanie zostanie automatycznie uznane za złożone. W przypadku dopłaty podatku urząd skarbowy w terminie do 31 maja powiadomi podatnika o konieczności dopłaty podatku. Od momentu otrzymania tej informacji podatnik ma 7 dni na dokonanie zapłaty. "

Taa ... jesli podatnik zmienial adres, to moze wyjsc na moje :-)

A jesli podatnik ma doplacic ... to lepiej sie nie logowac i nie sprawdzac, zawsze to darmowy miesiac :-)

J.

Data: 2019-02-17 23:47:55
Autor: Kris
W dniu piątek, 15 lutego 2019 12:33:05 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Taa ... jesli podatnik zmienial adres, to moze wyjsc na moje :-)

Jeśli podatnik zmienił adres i nie zadbał o to aby poinformować o tym US to pretensje sam do siebie mieć powinien.

Data: 2019-02-15 15:28:07
Autor: WAM
Dzis już można weryfikować PITy!!!
On Fri, 15 Feb 2019 09:26:54 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

To jak obstawiacie - serwery sie zatkaja,
Zatykaja sie na bieżąco :)
https://epit.podatki.gov.pl/
502 - Web server received an invalid response while acting as a
gateway or proxy server.
There is a problem with the page you are looking for, and it cannot be
displayed. When the Web server (while acting as a gateway or proxy)
contacted the upstream content server, it received an invalid response
from the content server.

czy Polacy leniwi, zatkaja sie 30 kwietnia ... albo nawet to nie, bo im sie nie bedzie chcialo, a potem urzad bedzie scigal o zlotowke :-)
PIT nie zatwierdzony ręcznie zatwierdzi się automatycznie 30.04/01.05.
I wtedy się serwery wywalą :)

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2019-02-15 11:44:03
Autor: Olin
Dnia Fri, 15 Feb 2019 02:25:54 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Dziś już można weryfikować roczne PITy!!!

Tylko trzeba się jeszcze zalogować.
Strona logowania otwiera się ~3 minuty.

- profil zaufany:
Nie udało się przetworzyć twojego zapytania. Przepraszamy, wystąpił błąd po naszej stronie. Spróbuj uwierzytelnić się
ponownie później.

-przez PESEL i przychody:
Błąd uwierzytelnienia.
[Details: One or more errors occurred.]

Trzy razy sprawdzałem i wpisałem dobrze.
Wyszło jak zawsze w państwie z tektury.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-02-15 13:00:37
Autor: radekp@konto.pl
Dzis już można weryfikować PITy!!!
Fri, 15 Feb 2019 11:44:03 +0100, w
<1i6hmycb6ou2j.ckwt1py858du$.dlg@40tude.net>, Olin <kuku@adres.w.stopce>
napisał(-a):

> [...]

Nie udało się przetworzyć twojego zapytania. Przepraszamy, wystąpił błąd po naszej stronie. Spróbuj uwierzytelnić się

Chyba jednak złożę tradycyjnie...

Wystarczy, że ostatnio pisałem pismo do US.
Zanim udało się znaleźć urząd (tak działa ich wyszukiwarka), to napisałbym
ręcznie (a na pocztę przy okazji).

Data: 2019-02-15 13:07:07
Autor: Olin
Dnia Fri, 15 Feb 2019 13:00:37 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Chyba jednak złożę tradycyjnie...

Mam już wypełniony PIT przez e-Deklaracje, ale jestem ciekaw co tam
nawypisywali. Może w przyszłym tygodniu "się odetka".

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-02-15 17:00:24
Autor: Krystek
W dniu 2019-02-15 13:07, Olin pisze:
[...]

Ja tam poczekam sobie spokojnie do marca. Wiedziałem, że ludzie się rzucą na ten system, gdy tylko w mediach ogłoszą, że już można sprawdzić swój PIT i zatwierdzić go do wysłania.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-02-17 23:59:45
Autor: Kris
W dniu piątek, 15 lutego 2019 13:00:38 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

> [...]
> Nie udało się przetworzyć twojego zapytania. > Przepraszamy, wystąpił błąd po naszej stronie. Spróbuj uwierzytelnić się

W niedzielę się zalogowałem bez problemu profilem zaufanym. Zmieniłem z rozliczenia pojedynczego na łączny z małżonka, sprawdziłem dane z pitami11(wszystko się ładnie zgadzało) i wysłałem Pita. Dzisiaj widzę już jest wygenerowane UPO.
Całkiem fajnie to wszystko wyglądało i działało.
Zobaczymy jak długo będę czekał na zwrot nadpłaty

Data: 2019-02-18 15:00:04
Autor: Olin
Dnia Sun, 17 Feb 2019 23:59:45 -0800 (PST), Kris napisał(a):

Zobaczymy jak długo będę czekał na zwrot nadpłaty

Powiadają, że maksymalnie 45 dni, a jak wyjdzie, to się okaże.

Data: 2019-03-01 03:53:32
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 15:00:07 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

Powiadają, że maksymalnie 45 dni, a jak wyjdzie, to się okaże.

Wczoraj zwrócili- 11 dni, całkiem dobry wynik w porównaniu do lat ubiegłych

Data: 2019-03-01 13:06:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-03-01 o 12:53, Kris pisze:
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 15:00:07 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

Powiadają, że maksymalnie 45 dni, a jak wyjdzie, to się okaże.

Wczoraj zwrócili- 11 dni, całkiem dobry wynik w porównaniu do lat ubiegłych

Parę lat temu miałem rekord - zwrot w 3 dni.

--
Liwiusz

Data: 2019-03-03 23:40:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzis już można weryfikować PITy!!!

"Liwiusz" q5b78b$5r0$1@node1.news.atman.pl

Wczoraj zwrócili- 11 dni, całkiem dobry wynik w porównaniu do lat ubiegłych

Parę lat temu miałem rekord - zwrot w 3 dni.

Może warto wziąć pod uwagę wielkość/wysokość zwrotu?
Może 100 pln wraca w 3 dni a na 100 kpln trzeba zaczekać... ;)

-=-

Znam przypadki, gdy US i ZUS zwlekają latami z wypłaceniem
nadpłat, choć (rzecz jasna?) o inne zwroty tu chodzi.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-02-15 17:08:43
Autor: Waldek
W dniu 2019-02-15 o 11:44, Olin pisze:
[...]

Zaliczyli dziś klasycznego DOS-a ... LOL
Ale koło południa udało mi się wysłać korektę PIT-11
i nawet uzyskać UPO ;)

Pozdro

Data: 2019-02-17 10:07:33
Autor: J.F.
Dnia Fri, 15 Feb 2019 17:08:43 +0100, Waldek napisał(a):
[...]

Hm, to jak to dziala ?

Pracowca wysyla PIT11, pracownik sprawdza i akceptuje swoj PIT37,
pracodawca koryguje PIT-11 ...

J.

Pozdro

Data: 2019-02-17 23:26:06
Autor: Waldek
W dniu 2019-02-17 o 10:07, J.F. pisze:

Hm, to jak to dziala ?

Pracowca wysyla PIT11, pracownik sprawdza i akceptuje swoj PIT37,
pracodawca koryguje PIT-11 ...

Korekta była z innego powodu, PIT-11
zostały wydane ludkom wcześniej
więc mogli wyłapać błędy (niekwotowe)
np. nie uaktualnili zmiany adresu

Data: 2019-02-18 09:09:53
Autor: wiatrak
[...]

W niedzielę wieczorem rozliczałem moją mamę, przez pesel i przychody. Zero problemów. Dopisałem ulgi, wysłałem, po minucie było UPO.

W swoje rozliczenie wszedłem przez profil zaufany bo i tak jeszcze nie mam swojego egzemplarza PIT za  2018, więc nie znałem przychodu. Ale nie rozliczałem się jeszcze, mam czas. Nie zaszkodzi sprawdzić jak zobaczę PIT z roboty.

Data: 2019-02-18 15:02:03
Autor: Olin
Dnia Mon, 18 Feb 2019 09:09:53 +0100, wiatrak napisał(a):

W niedzielę wieczorem rozliczałem moją mamę, przez pesel i przychody. Zero problemów. Dopisałem ulgi, wysłałem, po minucie było UPO.

Swojego zeznania jeszcze nie zatwierdziłem.
Czy jeśli się to zrobi, pojawia się gdzieś PIT-37 w wersji do wydruku?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-02-18 15:12:12
Autor: Kamil Jońca
Olin <kuku@adres.w.stopce> writes:

[...]

Tak, można wyeksportować w formie pdf i xml, razem z załącznikami.
KJ

Likewise, the national appetizer, brine-cured herring with raw onions,
wins few friends, Germans excepted.
-- Darwin Porter "Scandinavia On $50 A Day"

Data: 2019-02-18 06:24:08
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 15:14:06 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Olin writes:

> Czy jeśli się to zrobi, pojawia się gdzieś PIT-37 w wersji do wydruku?

Tak, można wyeksportować w formie pdf i xml, razem z załącznikami.

Chyba sobie w tym roku ten xml wydrukuję, a co, to jest dla Prawdziwych Programistów (niech żyje FORTRAN - kolega mnie jakiś czas temu poprosił o napisanie programu realizującego jakiś tam algorytm do grafów - jakby to miał to byłby zwolniony z egzaminu - więc nie można było tego zrobić inaczej niż w FORTRANIE 77 - przy okazji wyszło, że programy należy porządnie pisać, bo jak zacząłem od deklaracji tablic, to mój komputerek z 48MB RAM zaczął swapem mielić - okazało się, że właśnie ok. 48MB zadeklarowałem - więc ładnie zoptymalizowałem - a że kolega nie mówił, że były jakieś problemy, to widać, że wykładowca to łyknął, choć ciekawy jestem jego miny - ale może przesadzam, mógł to po prostu cisnąć w szpargały i tyle).

Data: 2019-02-18 15:21:40
Autor: Olin
Dnia Mon, 18 Feb 2019 15:12:12 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Swojego zeznania jeszcze nie zatwierdziłem.
Czy jeśli się to zrobi, pojawia się gdzieś PIT-37 w wersji do wydruku?

Tak, można wyeksportować w formie pdf i xml, razem z załącznikami.

To chyba przestawię się z e-Deklaracji, żeby iść z duchem czasu.

Data: 2019-03-04 20:06:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzis już można weryfikować PITy!!!

"Olin" 1i6hmycb6ou2j.ckwt1py858du$.dlg@40tude.net

Błąd uwierzytelnienia.
[Details: One or more errors occurred.]

Trzy razy sprawdzałem i wpisałem dobrze.
Wyszło jak zawsze w państwie z tektury.

Wysyłając via eDeklaracje jakiś PIT/JPK/VAT -- otrzymuję UPO.
Ale czy to UPO jakoś poświadcza przesłaną treść?
Mając UPU -- wiem, ŻE wysłałem, ale czy wiem, CO wysłałem?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-02-17 08:01:33
Autor: mmk
Dzis już można weryfikować PITy!!!
Sprawdźcie, czy system przeniósł kwoty kosztów uzyskania przychodów wykazanych przez płatników w poz. 61 PIT-11. Chodzi o 50-proc. koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 9 pkt 1-3 z tytułu praw autorskich i innych praw, o których mowa w art. 18 ustawy. W moim przypadku w PIT-37 te koszty nie zostały wykazane (podstawiło się 0). Gdybym nie zauważył i zaakceptował bez poprawki przygotowane rozliczenie, zapłaciłbym wyższy podatek.

Data: 2019-02-17 19:14:32
Autor: z
W dniu 2019-02-17 o 17:01, mmk pisze:
[...]

Chciałbym to sprawdzić ale:

" Nie udało się przetworzyć twojego zapytania.
Zaloguj się ponownie aby wyświetlić swój PIT
Jeśli błąd się będzie powtarzać sprawdź czy masz włączone pliki cookies w swojej przeglądarce lub zgłoś ten problem"

Co ciekawe do PITa żony zalogowałem się bezproblemowo

Ech ci programiści...

PS. Być może to przez to że mam dwóch pracodawców ;-)

Data: 2019-02-18 22:12:42
Autor: z
Dzis już można weryfikować PITy!!!
Teraz już nie mogę się zalogować wcale.
Sprawdzałem na różnych przeglądarkach i dwóch różnych komputerach
Wina raczej nie po mojej stronie bo działało.

Zawsze można zgonić na aktualizacje systemu w10 i w8.1.

Wszak nie bezpodstawnie ;-)

Data: 2019-02-18 14:59:15
Autor: Olin
Dnia Sun, 17 Feb 2019 08:01:33 -0800 (PST), mmk napisał(a):

[...]

U mnie jest podobnie. Do maja włącznie pracodawca przy wypłacie uwzględniał
50% kosztów uzyskania przychodu, a potem - na skutek dobrych zmian -
przestał, choć się należały. Dostałem załącznik do PIT-11, którego
skarbówka nie uwzględniła i trzeba korygować takie sprawy ręcznie.

Data: 2019-02-17 23:41:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzis już można weryfikować PITy!!!

"Eneuel Leszek Ciszewski" q454fe$or$1@node2.news.atman.pl

Mnie nie uaje się...

   pobieramy twoje złożone dokumenty...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-02-18 22:35:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzis już można weryfikować PITy!!!

"Eneuel Leszek Ciszewski" q4cofu$kog$1@node1.news.atman.pl

Mnie nie uaje się...

  pobieramy twoje złożone dokumenty...

Pod IE tak aż do końca seryjności, której przedłużka nic nie dodaje...

Może Wy korzystacie z innego adresu?

Film pokazuje jak wejść, ale to tylko film.

   https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/twoj-e-pit-jak-go-zlozyc-krok-po-kroku/

pod Operą ,,pobieranie'' udaje się, ale po zalogowaniu:

     https://youtu.be/a8ulQaxmceo?t=44

nie widzę niczego ciekawego.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-02-20 01:17:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dzis już można weryfikować PITy!!!

"Eneuel Leszek Ciszewski" q4f8gf$1kk$1@node1.news.atman.pl

Mnie nie uaje się...

Udało się.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-02-20 02:14:36
Autor: Dawid Rutkowski
Dzis już można weryfikować PITy!!!
Mi wczoraj zadziałało bez problemu (FF 60.5 Linux), logowanie danymi (z tym kretyńskim polem na datę urodzenia, co się sama wypełnia - choć właściwie to się NIPem nie próbowałem logować).
Rzeczywiście całkiem ładne, choć póki co skorzystam tylko informacyjnie, bo i tak muszę PIT-36 składać.
Zaleta w stosunku do PDFów e-deklaracji jest taka, że automatycznie sprawdza spełnienie warunków ulgi na jedno dziecko (wiem stąd, że znów mi nie przysługuje) - bo definicja tego warunku jest tak fatalna, że nawet nie można podać pola w formularzu PIT, które trzeba sprawdzić, i PDFy do tej pory też tego nie potrafiły.

Data: 2019-02-20 19:37:21
Autor: Tom N
Eneuel Leszek Ciszewski w <news:q454fe$or$1node2.news.atman.pl>:

Dziś już można weryfikować roczne PITy!!!

   https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/

Głupiś, można wysłać, i juz mam zwrot.
Zresztą nie tylko ja!

--