Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Data: 2011-11-16 02:06:03
Autor: Marcin
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

na podstawie:
http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,10651270,Nowy_bank_powalczy_o_nasze_oszczednosci__Rekordowe.html

" Dzi¶ rusza internetowy bank w ramach BGŻ, w którym nie będzie można
nawet założyć ROR-u. Zapłaci za to 4,6 proc. na koncie
oszczędno¶ciowym i 6,5 proc. na lokacie jednodniowej bez podatku.
Motto BGŻ Optima to "Nasz± domen± jest oszczędzanie". Bank zamierza
koncentrować się głównie na pozyskiwaniu oszczędno¶ci klientów. W
Optimie nie będzie można nawet założyć ROR-u. - Pozycjonujemy się w
oczach klientów jako bank "drugiego wyboru", nie aspirujemy do
przejmowania jego finansów w cało¶ci, lecz głównie oszczędno¶ci - mówi
Piotr Grzybczak, który w BGŻ odpowiada za projekt Optima.
 Na lokacie jednodniowej zapłaci aż 6,48 proc., a ponieważ jest to
depozyt bez podatku, zysk wyniesie tyle ile 8 proc. na zwykłej lokacie
i jest to obecnie najlepsza lokata na rynku. Do tego Optima dorzuci
konto oszczędno¶ciowe z oprocentowaniem 4,6 proc. i zestaw
najróżniejszych lokat terminowych.
Grzybczak zapowiada, że bank ma być bardzo prosty w obsłudze. Umowę
będzie się zawierało bezpo¶rednio na stronie internetowej, wypełniaj±c
formularz i podpisuj±c go elektronicznie. Bank będzie weryfikował
zgodno¶ć danych prosz±c klienta o przelanie symbolicznej kwoty na nowo-
założone konto. Je¶li dane z banku nadaj±cego przelew będ± się
zgadzały z tymi wpisanymi przez klienta w formularzu - umowa zostanie
zatwierdzona. PóĽniej bank do¶le klientowi specjalny token, który
służy do zatwierdzania przelewów.

Optimę ma wyróżniać obfita czę¶ć informacyjno-poradnikowa. Klient
będzie mógł skorzystać z licznych kalkulatorów, poradników dotycz±cych
oszczędzania. Zanim zainwestuje w fundusz będzie mógł zapoznać się z
baz± wiedzy na jego temat. Dzwoni±c na infolinię Optimy nie będzie się
"odbijał" od automatycznej sekretarki, od razu odbierze "żywy"
konsultant.
"

s±dz±c po nazwie to strona informatyczn± zajmuje się Comarch ;-)

Marcin

Data: 2011-11-16 11:51:03
Autor: Józef Goła¶
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
MAm pytanie odno¶nie oferty BGŻ Optima

1) czy to Konto to jest zwykły klasyczny ROR czy tylko do oszczędzania takie
konto techniczne - pytam bo chyba nie daj± do niego karty płatniczej

2) czy s± jakiekolwiek opłaty - pytam bo nie chcę wpa¶ć w sidła jak założe

Dzięki

Data: 2011-11-16 11:51:06
Autor: Konfabulator
Marcin <pl.biznes.banki@comarch.net> napisał(a):

na podstawie:
http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,10651270,Nowy_bank_powalczy_o_nasze_o=
szczednosci__Rekordowe.html

Gdzie jest jaka¶ tabela opłat?

Konto oszczędno¶ciowe 4,6%, ale z jak± kapitalizacj±?

Strona od pocz±tku zbudowana tak jakby szukali jeleni, kompletnie nieczytelna.

Data: 2011-11-16 13:00:52
Autor: Zbynek Ltd.
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
Elo

Konfabulator napisał(a) :
Gdzie jest jaka¶ tabela opłat?

"Czy s± jakie¶ opłaty za prowadzenie Konta BGŻOptima?
Nie ponosisz żadnych opłat za otwarcie i prowadzenia Konta BGŻOptima."

Konto oszczędno¶ciowe 4,6%, ale z jak± kapitalizacj±?

www.wrozka.com.pl ;-)

Strona od pocz±tku zbudowana tak jakby szukali jeleni, kompletnie nieczytelna.

Może wła¶nie dla fauny ł±kowej :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się
wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2011-11-16 13:04:16
Autor: Zbynek Ltd.
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
Zbynek Ltd. napisał(a) :
Elo

Konfabulator napisał(a) :
Gdzie jest jaka¶ tabela opłat?

"Czy s± jakie¶ opłaty za prowadzenie Konta BGŻOptima?
Nie ponosisz żadnych opłat za otwarcie i prowadzenia Konta BGŻOptima."

i jeszcze w innym miejscu:

"Żadnych opłat za przelewy
Przelewaj kiedy chcesz i ile chcesz. Za przelewy nie pobieramy
żadnych opłat, bez względu na wysoko¶ć przelewu!"

Data: 2011-11-16 13:42:21
Autor: AS
[...]

Tylko, że zgodnie z zapisem w regulaminie ¶rodki pieniężne zgromadzone przez Posiadacza w ramach Konta BGŻOptima mog± być przelane tylko na Rachunek Powi±zany czyli na rachunek bankowy z którego przyszedł przelew inicjuj±cy konto (weryfikuj±cy dane zakładaj±cego konto). Czyli przelewaj kiedy chcesz i ile chcesz ale nie gdzie chcesz :)

Data: 2011-11-16 13:51:04
Autor: Zbynek Ltd.
AS napisał(a) :
[...]

ups... :-)
Fakt, że nie napisali "gdzie chcesz". Jak to bankowcom trzeba
uważnie patrzeć na ręce.

Data: 2011-11-17 10:09:52
Autor: lolekanabolek
W dniu 2011-11-16 13:42, AS pisze:
[...]

a co będzie jak się zamknie to konto inicjuj±ce, z którego przyjdzie pierwszy przelew?? Zostaniemy wtedy bez możliwo¶ci wypłaty ¶rodków z BGŻOptima??

Marcin

Data: 2011-11-17 10:14:29
Autor: lolekanabolek
W dniu 2011-11-17 10:09, lolekanabolek pisze:

a co będzie jak się zamknie to konto inicjuj±ce, z którego przyjdzie
pierwszy przelew?? Zostaniemy wtedy bez możliwo¶ci wypłaty ¶rodków z
BGŻOptima??

ok, już mam, jest możliwa zmiana rachunku powi±zanego
§51 pkt 2 ust 1

Marcin

Data: 2011-11-17 10:39:07
Autor: Waldek
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "lolekanabolek" <lolekanabolek_NOSPAM@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ja2j9k$gr4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Widzialem w ofercie ze mozna miec np. 3 rachunki oszczednosciowe "celowe"
ciekawe czy jest mozliwosc powiazania ich z odrebnymi ror-ami ;)

Data: 2011-11-17 10:40:22
Autor: wiatrak
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomo¶ci news:ja2ko3$ti8$1news.onet.pl...

Widzialem w ofercie ze mozna miec np. 3 rachunki oszczednosciowe "celowe"
ciekawe czy jest mozliwosc powiazania ich z odrebnymi ror-ami ;)

Nie. Jeden zewnętrzny rachunek powi±zany z opitm±.

Data: 2011-11-17 11:45:20
Autor: Dominik & Co
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
W dniu 16-11-2011 13:42, AS rzecze:

[...]

Ale, co ciekawe:

§ 22

4.   Dyspozycje Pieniężne polegaj±ce na przelewie ¶rodków
pieniężnych z Rachunków na Rachunek Powi±zany,  Bank  realizuje
wył±cznie  w  oparciu  o  numer  rachunku  wskazanego  w  Dyspozycji
Pieniężnej,  bez  dokonywania  weryfikacji  zgodno¶ci  nazwy  odbiorcy
(beneficjenta)  z  podanym  w Dyspozycji Pieniężnej numerem jego
rachunku bankowego.

Czyli co, w dyspozycji podaje się ręcznie nr rachunku
i przelew zawsze pójdzie? ;-)

Nic to, zobaczymy jak przyjdzie token...

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)

Data: 2011-11-16 13:06:13
Autor: guest
W dniu 2011-11-16 12:51, Konfabulator pisze:

Gdzie jest jaka¶ tabela opłat?

Konto oszczędno¶ciowe 4,6%, ale z jak± kapitalizacj±?

Strona od pocz±tku zbudowana tak jakby szukali jeleni, kompletnie nieczytelna.

Link w stopce, rzeczywi¶cie nie rzuca się w oczy:

http://www.bgzoptima.pl/oplaty_prowizje/default.aspx

Pozdrawiam

Data: 2011-11-17 09:48:06
Autor: yoss
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "guest" <newspool@USUNgazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja08vl$2s1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dałbym głowę, że wczoraj koło godz. 11 jeszcze tego nie było, ani w stopce ani nigdzie.

yoss

Data: 2011-11-16 13:19:14
Autor: Waldek
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "Konfabulator" <kredycik-i-wio.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja083a$pv$1inews.gazeta.pl...
Marcin <pl.biznes.banki@comarch.net> napisał(a):

Gdzie jest jaka¶ tabela opłat?

A cholera wie - pisza ogolnie ze NIC nie kosztuje :)

token tez za free ?? :D

Konto oszczędno¶ciowe 4,6%, ale z jak± kapitalizacj±?

HGW - ale jest lokata 1 dniowa
to przynajmniej wiadomo ze 1 dzien :)

Pozdrawiam

Data: 2011-11-16 13:54:45
Autor: Zbynek Ltd.
Waldek napisał(a) :
[...]

Nie napisali, że za free, czyli będzie jak za zboże.
Napisali, że niektóre przelewy s± za free oraz założenie i
prowadzenie. Tym cwaniaczkom bankowcom trzeba rozliczać każde słowo
i nie wolno domniemywać czego¶ na podstawie zapisu o innej tre¶ci.
Umowy s± tak układane, żeby¶ zawsze gdzie¶ się pomylił, zapomniał o
terminie, itp. ;-)

Data: 2011-11-16 14:42:11
Autor: Waldek
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja0br2$bkk$1inews.gazeta.pl...
Waldek napisał(a) :
[...]

Napisali ze za FREE - wydanie
wiec poswiecilem 1 eurocenta na telefon LOL
No i nie ma czegos takiego jak np. oplata miesieczna za uzywanie
- przynajmniej na razie ;)

Ps.
Zlotowka inicjalna poszla - pomacamy,  zobaczymy :D

Pozdrawiam

Data: 2011-11-16 15:07:04
Autor: wiatrak
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomo¶ci news:ja0ejq$d4g$1news.onet.pl...

wiec poswiecilem 1 eurocenta na telefon LOL

Jak ty sie tam dodzwoniles?, Ja kwitne na telefonie już od kilku minut i nic

No i nie ma czegos takiego jak np. oplata miesieczna za uzywanie
- przynajmniej na razie ;)

A co z tokenem po wypowiedzeniu umowy konta? Trzeba gdzie¶ zanosić go w zębach? Np. na Marszałkowsk±? :))

wiatrak

Data: 2011-11-16 15:35:42
Autor: Waldek
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja0g2a$jjg$1node2.news.atman.pl...

Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomo¶ci news:ja0ejq$d4g$1news.onet.pl...

wiec poswiecilem 1 eurocenta na telefon LOL

Jak ty sie tam dodzwoniles?, Ja kwitne na telefonie już od kilku minut i nic

Moze Voip jest uprzywilejowany ;) ale tez chwile wisialem

A co z tokenem po wypowiedzeniu umowy konta? Trzeba gdzie¶ zanosić go w zębach? Np. na Marszałkowsk±? :))

 W umowie nic na ten temat nie ma - wiec IMO mozna olac
Jest zapis ze :
w przypadku zniszczenia/utraty zglaszasz na COK - ten potwierdza zgloszenie
oraz ze bank dokonuje blokady i wydaje nowy wraz z PIN

Czynnik bialkowy stwierdzil ze TOP dolaczony do umowy jest wiazacy
-  kazda zmiana wg. §6 p4 ma byc wyslana na maila  a jak nie pasuje to masz 30dni na rezygnacje

Pozdro

Data: 2011-11-16 15:14:37
Autor: wiatrak
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomo¶ci news:ja09o9$klk$1news.onet.pl...
A cholera wie - pisza ogolnie ze NIC nie kosztuje :)

token tez za free ?? :D

Konto oszczędno¶ciowe 4,6%, ale z jak± kapitalizacj±?

HGW - ale jest lokata 1 dniowa
to przynajmniej wiadomo ze 1 dzien :)

Jedno wiem na pewno. Że wła¶cicielem jest Holenderski Rabobank. Bo  91.199.135.9 dostało  kompletnego ¶wira z podgl±daniem mojego komputera, ledwo zajrzałem na ich stronę.

Data: 2011-11-16 15:39:54
Autor: Waldek
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja0gh0$k37$1node2.news.atman.pl...

Jedno wiem na pewno. Że wła¶cicielem jest Holenderski Rabobank. Bo 91.199.135.9 dostało  kompletnego ¶wira z podgl±daniem mojego komputera, ledwo zajrzałem na ich stronę.

A BGZ to niby czyj jest ? ;)

Ps.
To moze byc ciekawe konto "skarbonkowe" do ROR-u  w BGZ  (z premia)
bo ten jak na razie mial dosc marna oferte w zakresie lokat
- jednodniowki na 3.6%

Data: 2011-11-16 22:22:39
Autor: TZ
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
Cze¶ć Waldku!

W ¶rodę, 16 listopada 2011, o godz. 15:39:54, napisałe¶ na temat: "Dzi¶ rusza
internetowy BGŻ Optima"
Waldek niet@niet.net, news:ja0i01$p8v$1news.onet.pl

Jedno wiem na pewno. Że wła¶cicielem jest Holenderski Rabobank. Bo 91.199.135.9 dostało  kompletnego ¶wira z podgl±daniem mojego komputera, ledwo zajrzałem na ich stronę.

A BGZ to niby czyj jest ? ;)

http://www.bgz.pl/  serwer w PL 193.142.243.6
http://www.bgzoptima.pl/ serwer w Holandii 91.199.135.25

http://www.bgz.pl/o_banku/wladze_banku/
Skład Rady Nadzorczej Banku BGŻ
- tylko dwóch - Skarb Państwa

--
Hej!
TZ

- Michał Anioł zd±żył tylko napocz±ć nagrobek Juliana II -

Data: 2011-11-16 22:35:21
Autor: TZ
[...]

cd...
http://banki.bajo.pl/1491,bgz,sa.html
Akcjonariat:
Skarb Państwa - 43,51%,
Rabobank International Holding B.V. - 35,3%, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju - 15%, Inne osoby prawne i fizyczne - 6,19%

Data: 2011-11-16 18:41:56
Autor: zlotowinfo
[...]

z tym tokenem to ich poje....

skoro przelew i tak może być tylko na rachunek powi±zany to po jak± ku... cholerę zabezpieczanie tym posr... tokenem, wystarczyłby zwykły smsik, oni s± poje...

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-11-16 19:36:24
Autor: Zbynek Ltd.

zlotowinfo napisał(a) :

skoro przelew i tak może być tylko na rachunek powi±zany to po jak± ku... cholerę zabezpieczanie tym posr... tokenem, wystarczyłby zwykły smsik, oni s± poje...

Z powodów marketingowych? I głupoty generuj±cej dodatkowe koszty?
No chyba, że przewidywane jest w (nie)dalekiej przyszło¶ci
wprowadzenie możliwo¶ci przelewów na dowolne konto.

Data: 2011-11-16 20:53:33
Autor: Maruda
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
W dniu 2011-11-16 19:36, Zbynek Ltd. pisze:
Elo

zlotowinfo napisał(a) :

[...]

Nie chciałbym krakać, ale pewno BGŻ-wi łapówkobiorcy (w tym i ja) rzuc± się na to z powodu braku sensownej oferty depozytowej w ebgż.

Po czym pewno konto z łapówk± stanie się kosztowne...

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-11-16 22:32:13
Autor: Waldek
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "Maruda" <maruda@null.com> napisał w wiadomo¶ci news:ja14bs$rjc$1news.onet.pl...

Nie chciałbym krakać, ale pewno BGŻ-wi łapówkobiorcy (w tym i ja) rzuc± się na to z powodu braku sensownej oferty depozytowej w ebgż.

Po czym pewno konto z łapówk± stanie się kosztowne...

Przeciez slubu z ROR BGZ nie brales
popsuja oferte to zegnaj gienia ;)
a w Optimie zawsze mozna podpiac inny rachunek.

Co do sensu/bezsensu tokena, sie okaze w praniu
poki co startuja ale maja w planach rozwiniecie skrzydelek
rowniez na inne produkty, wiec to moze byc niejako "na wyrost" ;)

Data: 2011-11-17 18:14:39
Autor: Ra

zlotowinfo napisał(a) :

[...]

czekam na to; mam trochę za dużo kont i chciałbym pozamykać te co nic ciekawego nie oferuj±

Data: 2011-11-16 19:39:47
Autor: osa
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
W dniu 2011-11-16 12:51, Konfabulator pisze:

Konto oszczędno¶ciowe 4,6%, ale z jak± kapitalizacj±?

§ 30 pkt 2. Odsetki od ¶rodków pieniężnych zgromadzonych na Rachunkach Oszczędno¶ciowych s± dopisywane na koniec danego miesi±ca kalendarzowego.

Data: 2011-11-16 20:23:34
Autor: wiatrak
[...]

A w kalkulatorze lokat to normalnie oszukuj±.   "Odsetki naliczone" w lokacie: 1, 3, 6, 12 miesięcznej, równe "odsetkom do wypłaty".
A podatek Belki to gdzie?????

http://www.bgzoptima.pl/narzedzia_porady/narzedzia_do_oszczedzania/calculatord.aspx

Data: 2011-11-24 09:03:31
Autor: Anna Kozłowska

.

[...]

Witam,
Na stronie z kalkulatorami doprecyzowali¶my opis, obecnie jest tam komunikat, że warto¶ć odsetek pokazywana jest przed opodatkowaniem, poniżej link do strony:
http://www.bgzoptima.pl/narzedzia_porady/narzedzia_do_oszczedzania/calculator
d.aspx
Pracujemy także nad rozbudowaniem kalkulatora, tak, aby pokazywał kwotę odsetek po odliczeniu podatku.

Pozdrawiam,
Anna Kozłowska,
Zespół Prasowy BGŻOptima.

Data: 2011-11-25 01:48:37
Autor: Waldek
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik " Anna Kozłowska" <bgzoptima.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jal192$g6a$1inews.gazeta.pl...

Pozdrawiam,
Anna Kozłowska,
Zespół Prasowy BGŻOptima.

Pani Aniu - pu¶ćcie juz te PIN-y wreszcie do ludzi
...... bo Wam sie "prasa" popsuje ;)
- no chyba ze wstrzymujecie wlasnie z tegoz powodu :D

Data: 2011-11-25 09:13:07
Autor: Anna Kozłowska
Waldek <mam@nie.dam> napisał(a):

> [...]

Pani Aniu - pu¶ćcie juz te PIN-y wreszcie do ludzi
...... bo Wam sie "prasa" popsuje ;)
- no chyba ze wstrzymujecie wlasnie z tegoz powodu :D

Ze względu na zasady bezpieczeństwa Digipassy i numery PIN wysyłane s± osobno.
Mam nadzieję, że już niebawem otrzyma Pan swój kod dostępu.
 Pozdrawiam
Anna Kozłowska
Zespół Prasowy BGŻOptima.

Data: 2011-11-25 10:27:09
Autor: TZ
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
Cze¶ć Waldku!

W pi±tek, 25 listopada 2011, o godz. 01:48:37, napisałe¶ na temat: "Dzi¶ rusza
internetowy BGŻ Optima"
Waldek mam@nie.dam, news:jamol5$tlj$1news.onet.pl

Pani Aniu - pu¶ćcie juz te PIN-y wreszcie do ludzi
..... bo Wam sie "prasa" popsuje ;)
- no chyba ze wstrzymujecie wlasnie z tegoz powodu :D

Jak skończ± wysyłać DigiPassy to wtedy zaczn± wysyłać PINy ;-)
Oby tylko jeszcze pasowały ;D

--
Hej!
TZ

- Zakończenie jest ciekawe, główny bohater wysadza się w powietrze. -

Data: 2011-11-16 12:12:31
Autor: guest
W dniu 2011-11-16 11:06, Marcin pisze:
" Dzi¶ rusza internetowy bank w ramach BGŻ, w którym nie będzie można
nawet założyć ROR-u. Zapłaci za to 4,6 proc. na koncie
oszczędno¶ciowym i 6,5 proc. na lokacie jednodniowej bez podatku.

No to przetestuję na sobie, a raczej swoich pieni±dzach.

Do tej pory jakie¶ tam oszczędno¶ci w mBanku (wiem, masochistycznie).

Procedura zakładania - prawie bezbole¶nie. Przelew inicjuj±cy zlecony. Wrażeniami podzielę się jak otrzymam Digipass.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-16 14:05:59
Autor: wiatrak
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "guest" <newspool@USUNgazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja05qv$nc8$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie zakładać konta wspólnego.  Żeby zamln±ć, trzeba i¶ć do notariusza.

5. W przypadku Konta Wspólnego BGŻOptima wypowiedzenie Umowy Ramowej lub Dyspozycję zamknięcia dowolnego Rachunku Celowego lub Rachunku Lokaty Terminowej, a także Portfela Inwestycyjnego mog± złożyć obaj Współposiadacze lub każdy z nich samodzielnie, ze skutkiem dla obu Współposiadaczy, przy czym:

1) Uprawniony Posiadacz Konta - zgodnie z zasadami okre¶lonymi w ust. 2 i 4, (czyli przez internet, potwierdzone tokenem)

2) Współposiadacz Konta - w formie pisemnej z podpisem notarialnie po¶wiadczonym.

Data: 2011-11-16 14:20:43
Autor: guest
W dniu 2011-11-16 14:05, wiatrak pisze:

[...]

Albo mi ALU padło, albo nie widzę tu konieczno¶ci chodzenia do notariusza w celu zamknięcia konta. Widzę natomiast możliwo¶ć takiego zamknięcia przez współposiadacza, natomiast w tym trybie notariusz będzie potrzebny.

Data: 2011-11-16 14:24:25
Autor: wiatrak
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "guest" <newspool@USUNgazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja0dbb$fog$1inews.gazeta.pl...>> 1) Uprawniony Posiadacz Konta - zgodnie z zasadami okre¶lonymi w ust. 2
[...]

Drugi współposiadacz, jeżeli będzie chciał SAMODZIELNIE zamkn±ć konto, niestety musi wpa¶ć na moment do notariusza.

Data: 2011-11-16 14:29:02
Autor: wiatrak
[...]

Bank jest "niezwykle pomocny" na swojej stronie. :)
http://www.bgzoptima.pl/pomoc/default.aspx

W jaki sposób mogę zamkn±ć rachunek?
Nie chcieliby¶my, aby¶ rezygnował z rachunku, ale jeżeli będziesz musiał to zrobić skontaktuj się Centrum Obsługi Klienta.

Data: 2011-11-16 20:09:04
Autor: wiatrak
[...]

Własnie się zastanawiam. Bo szczerze mówi±c godna uwagi jest tylko ta lokata jednodniowa. Mozna ich założyć 8 sztuk. Reszta proponowanych lokat, je¶li wzi±ć pod uwagę oprocentowanie, jest  "do bani".
A przecież dni lokat jednodniowych s± policzone.

i ciekawe to bezpieczeństwo. Bez hasła do logowania takiego "z pamięci", tylko kodem z tokena.

Data: 2011-11-16 20:27:34
Autor: osa
W dniu 2011-11-16 20:09, wiatrak pisze:
i ciekawe to bezpieczeństwo. Bez hasła do logowania takiego "z pamięci",
tylko kodem z tokena.
Z pamięci masz PIN do tokena, więc jak zwykle trzeba pamiętać jaki¶ identyfikator i hasło ;)

Data: 2011-11-16 22:18:09
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
osa pisze:

i ciekawe to bezpieczeństwo. Bez hasła do logowania takiego "z pamięci",
tylko kodem z tokena.
Z pamięci masz PIN do tokena, więc jak zwykle trzeba pamiętać jakiś
identyfikator i hasło ;)

Inna sprawa, że właściwie to po co jest ten token, skoro kasę przelać
moĹĽna i tak tylko na rachunek powiÄ…zany, ktĂłry z definicji jest mĂłj?
Login i niemaskowane hasło w zupełności by wystarczyło. Nawet jak mi się
ktoś włamie, to najgorsze co może zrobić, to przelać moje pieniądze na
mĂłj rachunek.

--
MiCHA

Data: 2011-11-18 08:02:06
Autor: jureq
Dnia Wed, 16 Nov 2011 22:18:09 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Po zrobieniu przelewu inicjującego i aktywacji konta rachunek powiązany możesz zmienić na dowolny.

Data: 2011-11-18 10:49:45
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:ja53du$njs$1news.lublin.pl...
[...]

Po zrobieniu przelewu inicjujÄ…cego i aktywacji konta rachunek powiÄ…zany
możesz zmienić na dowolny.

"z zastrzeżeniem, że zmiana Rachunku Powiązanego wymaga dodatkowo dokonania przez Posiadacza przelewu na Rachunek Główny/którykolwiek z Rachunków Oszczędnościowych kwoty co najmniej 1 PLN w ciężar nowego Rachunku Powiązanego;"

Ale nie napisali, czy znów będą sprawdzać zgodność danych.
P.G.

Data: 2011-11-16 22:31:19
Autor: TZ
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
Cze¶ć Wiatraku!

W ¶rodę, 16 listopada 2011, o godz. 20:09:04, napisałe¶ na temat: "Dzi¶ rusza
internetowy BGŻ Optima"
wiatrak wiatrak@yahoo.pl, news:ja11oi$66n$1node2.news.atman.pl

i ciekawe to bezpieczeństwo. Bez hasła do logowania takiego "z pamięci", tylko kodem z tokena.

Nr klienta i z Digipassu kod cyfrowy.
https://moje.bgzoptima.pl/exp/authenticationDGPPL.jsp

--
Hej!
TZ

- Starożytni Egipcjanie zapisywali wszystko na papierosach. -

Data: 2011-11-16 21:34:45
Autor: TZ
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
Cze¶ć Gue¶cie!

W ¶rodę, 16 listopada 2011, o godz. 12:12:31, napisałe¶ na temat: "Dzi¶ rusza
internetowy BGŻ Optima"
guest newspool@USUNgazeta.pl, news:ja05qv$nc8$1inews.gazeta.pl

Procedura zakładania - prawie bezbole¶nie.

Na SMS trzeba trochę czekać a na SMS do umowy ramowej to z 20 minut czekałem
(Plus GSM).
Na dodatek umowy ramowej za cholerę nie mogę pobrać od godz. 13 z minutami do
teraz.

Przelew inicjuj±cy zlecony. Wrażeniami podzielę się jak otrzymam Digipass.

Proponuj± by przelew inicjuj±cy opiewał na zadeklarowan± kwotę (wykonałem na
1zł). Wtedy chyba samoczynnie założy się lokata i będzie procentować.
Ale nie możliwo¶ci zalogowania się do systemu bo trzeba czkać na token Digipass
i resztę danych.
Nie mam też żadnego potwierdzenia czy przelew inicjuj±cy w pełni aktywował
konto.

--
Hej!
TZ

- Po zebraniu makulatury sprzedali¶my j± razem z pani±. -

Data: 2011-11-17 18:58:26
Autor: wiatrak
[...]

 Zakładacie któr± opcję  z listy. Pierwsz± czy drug±

Konto Indywidualne BGŻOptima i Lokaty terminowe

czy

Konto Indywidualne BGŻOptima

Data: 2011-11-17 20:01:43
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-11-17 18:58, wiatrak pisze:

Zakładacie którą opcję z listy. Pierwszą czy drugą

Konto Indywidualne BGŻOptima i Lokaty terminowe

czy

Konto Indywidualne BGŻOptima

Opcja pierwsza oznacza założenie od razu lokat,
przynajmniej jednej na 1000 zł. I taki będzie musiał
być pierwszy przelew.
Przy opcji drugiej przelew jest na 1 zł.
Lokaty mam zamiar założyć już po aktywowaniu konta.

Data: 2011-11-17 20:56:55
Autor: d530

"Bogdan B." <goodbody@rocketmail.pl> wrote in message news:4ec55a17$0$5808$65785112news.neostrada.pl...

Opcja pierwsza oznacza założenie od razu lokat,
przynajmniej jednej na 1000 zł. I taki będzie musiał
być pierwszy przelew.
Przy opcji drugiej przelew jest na 1 zł.

Nie, również w pierwszej opcji można wykonać przelew inicjujący na kwotę 1 zł, konto zostanie aktywowane. Przelew na lokatę można wykonać później w regulaminowym terminie.

Po co piszesz nieprawdę ? Dodał byś chociaż zastrzeżenie "moim zdaniem".

Data: 2011-11-17 21:41:08
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-11-17 20:56, d530 pisze:

> Dodał byś chociaż zastrzeżenie "moim zdaniem".

Kupiłbyś sobie słownik.

Data: 2011-11-17 22:51:52
Autor: d530

"Bogdan B." <goodbody@rocketmail.pl> wrote in message news:4ec57164$0$2196$65785112news.neostrada.pl...

> Dodał byś chociaż zastrzeżenie "moim zdaniem".

Kupiłbyś sobie słownik.

A dziękuję za wskazanie błędu, postaram się pamiętać w przyszłości.

Data: 2011-11-17 23:15:38
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-11-17 22:51, d530 pisze:

[...]

to kup sobie też podręcznik dobrych manier

Data: 2011-11-18 16:49:58
Autor: d530

"Bogdan B." <goodbody@rocketmail.pl> wrote in message news:4ec5878a$0$8452$65785112news.neostrada.pl...

to kup sobie też podręcznik dobrych manier

Na nic dobre maniery jeśli wprowadzasz w błąd innych użytkowników.
Po co piszesz o rzeczach, o których nie masz pojęcia ? Żeby zabrać głos ?
Takich tu nie brakuje.
Zapoznaj się najpierw z funkcjonowaniem tych przelewów inicjujących zanim zaczniesz rozgłaszać nieprawdę.

TÄ™ poradÄ™ masz za darmo !

Data: 2011-11-18 18:47:18
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-11-18 16:49, d530 pisze:

Zapoznaj się najpierw z funkcjonowaniem tych przelewów inicjujących zanim zaczniesz rozgłaszać nieprawdę.

Zanim napisałem, to się zapoznałem.
CiÄ…gle siÄ™ czegoĹ› czepiasz.
Ciągle ględzisz o nieprawdzie.
Chcesz o coś zapytać?
To zadaj jasne i proste pytanie, o ile ci siÄ™ uda.

Data: 2011-11-17 23:40:27
Autor: TZ
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
Cze¶ć Wiatraku!

W czwartek, 17 listopada 2011, o godz. 18:58:26, napisałe¶ na temat: "Dzi¶ rusza
internetowy BGŻ Optima"
wiatrak wiatrak@yahoo.pl, news:ja3i05$mbr$1node2.news.atman.pl

 Zakładacie któr± opcję  z listy. Pierwsz± czy drug±

Konto Indywidualne BGŻOptima i Lokaty terminowe

Pierwsza.
http://www.bgzoptima.pl/lokaty/lokata_dzienna/default.aspx

--
Hej!
TZ

- Żona Jacka umarła wcze¶nie, bo nie zaznała ciepłoty męża. -

Data: 2011-11-18 10:45:12
Autor: guest
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
X+2 dni: mail z potwierdzeniem wpłynięcia ¶rodków.

Pozdrawiam

Witaj w¶ród Klientów BGŻOptima!

Dziękujemy za dokonanie inicjuj±cego przelewu.

Pamiętaj, że jako inicjuj±cy przelew traktowany był jedynie pierwszy przelew z Twojego Rachunku Powi±zanego na Rachunek Główny.

Kwota inicjuj±cego przelewu została wykorzystana na zasilenie zleconych przez Ciebie Lokat Terminowych, których warunki wskazałe¶ w zawartej we Wniosku Dyspozycji otwarcia Rachunku Lokaty Terminowej/Rachunków Lokat Terminowych w ramach Konta Indywidualnego BGŻOptima. Potwierdzenie złożenia tej Dyspozycji stanowi zał±cznik do Umowy Ramowej.

Jeżeli kwota inicjuj±cego przelewu była mniejsza niż ł±czna kwota zleconych przez Ciebie Lokat Terminowych, otwartych i zasilonych zostało tyle Lokat Terminowych, na które wystarczyło ¶rodków
z inicjuj±cego przelewu. Pozostałe ¶rodki pieniężne zostały zdeponowane na Twoim Rachunku Głównym.

Na podany przez Ciebie adres korespondencyjny wy¶lemy niezwłocznie Twój osobisty Digipass (urz±dzenie umożliwiaj±ce bezpieczne logowanie się do Systemu) oraz Kod PIN. Otrzymasz je wkrótce w dwóch osobnych, zabezpieczonych przesyłkach. Wraz z przesyłk± otrzymasz instrukcję, jak zalogować się do Konta BGŻOptima.

Digipass oraz Kod PIN umożliwi± Ci pełen dostęp do Twojego Konta BGŻOptima z dowolnego miejsca i w dowolnym momencie. Od tej pory będziesz mógł korzystać ze swojego Konta BGŻOptima loguj±c się na stronie www.bgzoptima.pl.

W razie problemów zapoznaj się z tematami pomocy dotycz±cymi korzystania z Systemu pod adresem www.bgzoptima.pl/pomoc.

Wspólnie będziemy budować Twoje oszczędno¶ci!

Życzymy powodzenia w gromadzeniu kapitału
Zespół BGŻOptima

Data: 2011-11-16 14:28:20
Autor: blast
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "Marcin" <pl.biznes.banki@comarch.net> napisał w wiadomo¶ci news:fec1dc67-0aa2-4933-aaea-6461d1cecc17m14g2000vbd.googlegroups.com...

Rozumiem że jako czę¶c BGŻ maj± gwarancje BFG?

Data: 2011-11-16 14:56:50
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Marcin pisze:

na podstawie:
http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,10651270,Nowy_bank_powalczy_o_nasze_oszczednosci__Rekordowe.html

" Dziś rusza internetowy bank w ramach BGŻ, w którym nie będzie można
nawet założyć ROR-u. Zapłaci za to 4,6 proc. na koncie
oszczędnościowym i 6,5 proc. na lokacie jednodniowej bez podatku.

Ciekawe, czy przelewy w ramach BGĹ» (tj. na konto z Ĺ‚apĂłwkÄ…) chodzÄ… online?

--
MiCHA

Data: 2011-11-16 15:01:21
Autor: Waldek

Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:ja0ff3$mbt$1inews.gazeta.pl...

Ciekawe, czy przelewy w ramach BGĹ» (tj. na konto z Ĺ‚apĂłwkÄ…) chodzÄ… online?

Ano zobaczymy -  polalem z BGZ ;)
jednak teraz musi zadzialac czynnik bialkowy - bo to przelew inicjalny

Data: 2011-11-16 15:09:14
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Waldek pisze:

Ciekawe, czy przelewy w ramach BGĹ» (tj. na konto z Ĺ‚apĂłwkÄ…) chodzÄ…
online?

Ano zobaczymy - polalem z BGZ ;)
jednak teraz musi zadzialac czynnik bialkowy - bo to przelew inicjalny

Bardziej mnie interesuje, czy zwrot będzie online - bo to umożliwia korzystanie z kas i bankomatów oraz dalsze przelewy na dowolne rachunki. :-)

A tak w ogóle, to można mieć więcej niż jeden rachunek powiązany?

--
MiCHA

Data: 2011-11-16 19:39:08
Autor: pwz
[...]

(...)

Mnie jedynie jedno zastanawia (ponieważ wszystko poza tym jest dla mnie w miarę zrozumiałem). Jaki jest mechanizm NIEzawierania umowy w formie pisemnej z bankiem? Jak to działa w sensie prawnym? Załóżmy, że zakładam tam rachunek/lokatę i przelewam moje pieni±dze. A następnego dnia te pieni±dze znikaj±. I co? Umowy nie ma; nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi...?
pwz

Data: 2011-11-16 19:41:33
Autor: osa
W dniu 2011-11-16 19:39, pwz pisze:

Mnie jedynie jedno zastanawia (ponieważ wszystko poza tym jest dla mnie
w miarę zrozumiałem). Jaki jest mechanizm NIEzawierania umowy w formie
pisemnej z bankiem? Jak to działa w sensie prawnym?

Forma pisemna nie jest przecież jedyn± (choć popularn± ;) ) form± zawierania umów. W przypadku tego bankowego wynalazku umowę zawierasz w formie elektronicznej.

Data: 2011-11-16 19:44:10
Autor: pwz
W dniu 2011-11-16 19:41, osa pisze:
[...]

No dobrze, ale co mam "w ręku"? Skan? Plik PDF? JPG?
pwz

Data: 2011-11-16 18:50:43
Autor: Konfabulator
pwz <pwz@onet.pl> napisał(a):
No dobrze, ale co mam "w ręku"? Skan? Plik PDF? JPG?

Masz propozycję w formie umowy, której zawarcie bank potwierdza elektronicznie
po tym jak Ty potwierdzisz chęć jej zawarcia robi±c przelew. I eto wsio. Aż
dziwne, że tak długo trzeba było czekać na to. Brakuje jeszcze dowodów z
chipem, wtedy założenie takiego konta w pełni funkcjonalnego będzie trwało 5
sekund.

Data: 2011-11-16 19:56:23
Autor: Zbynek Ltd.
Konfabulator napisał(a) :
pwz <pwz@onet.pl> napisał(a):
[...]

A tego chipa to będę przytykał do myszy, czy wkładał w stację
dyskietek 1.44? ;-)

Data: 2011-11-16 19:01:43
Autor: Konfabulator
Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał(a):
A tego chipa to będę przytykał do myszy, czy wkładał w stację
dyskietek 1.44? ;-)

Do czytnika za 2 dolce pod usb :) Tam też będziesz miał wgrane ubezpieczenie,
paszport i parę innych rzeczy. Ale to jeszcze trochę potrwa :(

Data: 2011-11-16 22:41:41
Autor: Waldek
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "Konfabulator" <kredycik-i-wio.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja11an$gmp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Juz dzis troche ludzi ma podpis kwalifikowany
ale pewnie jeszcze zbyt malo aby sie oplacalo tworzyc interfejs,
i dopiero cipka w DO moze zachecic do jakichs szerszych zmian.

Data: 2011-11-16 21:48:51
Autor: Konfabulator
Waldek <mam@nie.dam> napisał(a):
Juz dzis troche ludzi ma podpis kwalifikowany
ale pewnie jeszcze zbyt malo aby sie oplacalo tworzyc interfejs,
i dopiero cipka w DO moze zachecic do jakichs szerszych zmian.

Dlatego musi powstać rz±dowe centrum autoryzacyjne, a nie jakie¶ zewnętrzne
badziewia, które licz± sobie co roku nie wiadomo ile, za to, że trzymaj± Twój
odcisk. I dlatego masowe wdrożenie elektronicznych DO musi być poprzedzone
stworzeniem całej otoczki prawnej, potem komputeryzacj±, a potem
upowszechnieniem w urzędach, a dopiero na końcu obywatel. Jak na razie to nikt
się za to jeszcze na poważnie nie wzi±ł, ma być tylko okrojony chip z
podstawowymi danymi dla Policji i innych służb bez certyfikacji.

Data: 2011-11-16 19:47:08
Autor: pwz
W dniu 2011-11-16 19:44, pwz pisze:
[...]

Odpowiadaj±c sobie samemu: dostaję "do ręki" plik pdf... (par. 7 ust. 5 regulaminu).
pwz

Data: 2011-11-16 21:59:52
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-11-16 19:41, osa pisze:

Forma pisemna nie jest przecież jedyną (choć popularną ;) ) formą
zawierania umĂłw. W przypadku tego bankowego wynalazku umowÄ™ zawierasz w
formie elektronicznej.

Swoją popularność w bankach forma pisemna niewątpliwie zawdzięcza prawu
bankowemu:
"Art. 52. 1. Umowa rachunku bankowego jest zawierana na piśmie."

Data: 2011-11-16 21:46:13
Autor: Konfabulator
Bogdan B. <goodbody@rocketmail.pl> napisał(a):
> [...]

bankowemu:
"Art. 52. 1. Umowa rachunku bankowego jest zawierana na piśmie."

W prawie, samo stwierdzenie "na pi¶mie" nic nie znaczy, powinno być
odczytywane jako - "podstawow± form± zawierania tej umowy jest zawarcie jej na
pi¶mie". Bowiem KC art. 73 §1 wyraĽnie mówi, iż "Jeżeli ustawa zastrzega dla
czynno¶ci prawnej formę pisemn±, czynno¶ć dokonana bez zachowania zastrzeżonej
formy jest nieważna tylko wtedy, gdy ustawa przewiduje rygor nieważno¶ci."

Data: 2011-11-16 23:00:52
Autor: osa
W dniu 2011-11-16 21:59, Bogdan B. pisze:
Swoją popularność w bankach forma pisemna niewątpliwie zawdzięcza prawu
bankowemu:
"Art. 52. 1. Umowa rachunku bankowego jest zawierana na piśmie."

które to dopuszcza formę elektroniczną, na którą powołuje się bank:

Art. 7. 1. Oświadczenia woli związane z dokonywaniem czynności bankowych mogą być składane w postaci elektronicznej.

A umowa to (chyba) też oświadczenie woli? ;)

Data: 2011-11-16 19:57:00
Autor: Piotr Gałka
[...]

Oni tam s±, czy ich nie ma ?
Wysłałem pytanie na kontakt@bgzoptima.pl i od razu dostałem wiadomo¶ć od Mail Delivery System że na taki adres nie da się przesłać maila.

A moje pytanie:
Czy rachunek wspólny w innym banku może być rachunkiem powi±zanym do rachunku indywidualnego ?
Wydaje mi się, że nie powinno być problemu, ale kto go tam wie.
Kto¶ wie ?
P.G.

Data: 2011-11-16 23:07:20
Autor: Waldek
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima

Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4ec407a8$1news.home.net.pl...

Czy rachunek wspólny w innym banku może być rachunkiem powi±zanym do rachunku indywidualnego ?
Wydaje mi się, że nie powinno być problemu, ale kto go tam wie.
Kto¶ wie ?

Na razie malo wiadomo, ale wiadomo ze do weryfikacji
przelew a wlasciwie konto z ktorego wyszedl przelew "inicjalny"
bedzie weryfikowane pod katem zgodnosci danych podanych we wniosku
wiec chyba najlepiej sprobowac sie dodzwonic na infolinke ;)

Data: 2011-11-18 12:37:25
Autor: jureq
Dnia Wed, 16 Nov 2011 23:07:20 +0100, Waldek napisał(a):

Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał w
wiadomości news:4ec407a8$1news.home.net.pl...

Czy rachunek wspólny w innym banku może być rachunkiem powiązanym do
rachunku indywidualnego ?
Wydaje mi się, że nie powinno być problemu, ale kto go tam wie. Ktoś
[...]

W praktyce będzie to zależało zapewne jakie dane właściciela podaje bank wysyłający przelew. Jeśli jednej osoby (tej właściwej) to przejdzie. Jeśli obu to raczej nie.

Większy kłopot będzie chyba przy próbie założenia wspólnego. Według regulaminu powiązanym musi być też wspólny. A z tego co wiem dużo banków przy przelewie ze wspólnego ujawnia tylko jednego z właścicieli.

Data: 2011-11-25 11:47:17
Autor: Zyga
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
Wczoraj dostałem digipassa. Czemu to takie wielkie?
Miałem już kody jednorazowe, zdrapki, kody sms-owe, token gsm. To co wczoraj dostałem to chyba najgorsze z możliwych rozwi±zań. Z banków korzystam i w domu i w pracy, a i na wyjazdach też się zdarzy. I nie wyobrażam sobie wożenia tego digipassa ze sob±.

pzdr
Zyga

Data: 2011-11-25 19:51:49
Autor: d530

"Zyga" <zyga.dude@wp.pl> wrote in message news:4ecf722d$0$1458$65785112news.neostrada.pl...

Wczoraj dostałem digipassa. Czemu to takie wielkie?

Żeby¶ nie zgubił.

Data: 2011-12-20 20:09:04
Autor: WAM
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
Doczekałem się tokena... znaczy digipaska. No i pinu... Wydanego do
innego tokena.

WAM

Data: 2011-12-20 20:47:06
Autor: Artur Kubit
Dzi¶ rusza internetowy BGŻ Optima
Doczekałem się tokena... znaczy digipaska. No i pinu... Wydanego do
innego tokena.

Też tak miałem. Kontakt z supportem rozwi±zuje problem.

Data: 2011-12-21 01:17:30
Autor: eisenberg
On 20 Gru, 20:09, WAM <nos...@nowam.nopl.pl> wrote:
Doczekałem się tokena... znaczy digipaska. No i pinu... Wydanego do
innego tokena.

WAM
--
mezrom dan ysazcw ->www.nadmorze.pl<- wczasy nad morzem