Dzi¶ ¶w. Jakuba Strzemię [3 kl.]

Data: 2013-06-01 22:43:52
Autor: jr
Dzi¶ ¶w. Jakuba Strzemię [3 kl.]
| Popierał gorliwie zakony franciszkanów i dominikanów w ich pracy misyjnej.
| Bardzo szybko zaczęła topnieć liczba prawosławnych, a powiększała się liczba
| katolików. (...)

1) Znasz przyklad jakiegos prawoslawnego misjonarza, ktory przyjechal do Polski i odciagal katolikow od wiary ich ojcow? Nawet w czasie zaborow tego nie robili.
2) Znasz przypadek buntow chlopskich na Kresach, palenie polskich dworow na Ukrainie itp w czasie panowania rosyjskich carow? Ja o czyms takim nie slyszalem. Dlaczego?
Katolicka misja na Kresach byla pierwszym gwozdziem do trumny Rzeczpospolitej Szlacheckiej. Wszelkie bunty chlopskie i kozackie powstania zaczynaly sie od konfliktow religijnych i rozbijania cerkwii prawoslawnej przez polskich politykow. Ingerujac w nieswoje sumienia rzucalismy tych ludzi w ramiona Moskwy i od Moskwy pozniej przyszlo nam ginac.
Polska szlachta zagubila racje stanu swojego panstwa, gdy jej miejsce zajela racja stanu panstwa watykanskiego. Papiezom latwo bylo mieszkac w cieplej Italii i glosic religijna misje na cudzych kresach. Gdy Moskal wzial nas za dupe, papieze o polskich katolikach zapomnieli.

Data: 2013-06-02 08:11:39
Autor: abc
Dzi¶ ¶w. Jakuba Strzemię [3 kl.]
Odszczepieństwo wschodnie zwane "prawosławiem" jest schizm±
odpadł± od Ko¶cioła w roku 1054 po Chr. Ci schizmatycy popadli w niektóre
błędy dogmatyczne i rozpadaj± się na mnóstwo sekt - np. Raskolników,
Popowców, Bezpopowców, Sposowczyków, Teodozjan, Przechrzczeńców i wielu,
wielu innych.

A jak to ujal Sobór Florencki:

"Nie nalezy watpic, ze nie tylko wszyscy poganie, ale i wszyscy Zydzi,
wszyscy heretycy i schizmatycy, umierajacy poza Kosciolem katolickim pójda
w ogien wieczny, przygotowany dla szatana i aniolów jego, jezeli nie
polacza sie z Kosciolem katolickim przed swoja smiercia."

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2013-06-02 15:15:16
Autor: jr
Dzi¶ ¶w. Jakuba Strzemię [3 kl.]

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci
| Odszczepieństwo wschodnie zwane "prawosławiem" jest schizm±
| odpadł± od Ko¶cioła

Widze, ze oprocz wewnetrzych, obowiazujacych cie prywatnie dogmatow nie masz nic
do powiedzenia na temat historii i polityki. Coż - za pozno sie urodziles 'abc'.
W innych czasach bylby z ciebie niezly material na czekiste.
Gdyby Jozef Stalin byl twoim rowiesnikiem, pewnie skonczylby ta jezuicka szkolke
i mielibyscie se o czym pogadac (szkoda ze tak sie nie stalo).

Dzi¶ ¶w. Jakuba Strzemię [3 kl.]