Dziś św. Rafała Archanioła [3 kl.]

Data: 2013-10-24 18:54:39
Autor: abc
Dziś św. Rafała Archanioła [3 kl.]
Archaniołowie stanowią ósmy (z dziewięciu) chór anielski.
Stoją na czele hufców anielskich,

Rafał (lub Rafael, "Bóg uleczył") - w tradycji katolickiej jest aniołem
podróży oraz pocieszycielem męczenników za wiarę. Anioł ten należy do
conajmniej czterech chórów niebiańskich: serafinów, cherubinów, panowań i
potęg.

Rafał przedstawił się w Księdze Tobiasza, iż jest jednym z "siedmiu aniołów,
którzy stoją w pogotowiu i wchodzą przed majestat Pański" (Tb 12, 15).

Św. Rafał Archanioł ukazuje dobroć Opatrzności. Pobożność ludowa widzi w nim
prawzór Anioła Stróża. Jest czczony jako patron aptekarzy, chorych, lekarzy,
emigrantów, pielgrzymów, podróżujących, uciekinierów, wędrowców i żeglarzy.

Data: 2013-10-24 10:05:26
Autor: Pomian
W dniu czwartek, 24 października 2013 18:54:39 UTC+2 użytkownik abc napisał:
Archaniołowie stanowią ósmy (z dziewięciu) chór anielski.

Stoją na czele hufców anielskich,

Rafał (lub Rafael, "Bóg uleczył") Św. Rafał Archanioł ukazuje dobroć Opatrzności. Pobożność ludowa widzi w nim

prawzór Anioła Stróża. Jest czczony jako patron aptekarzy, chorych, lekarzy,

emigrantów, pielgrzymów, podróżujących, uciekinierów, wędrowców i żeglarzy.

Ktory z aniolow to wzor prozności, zachłanności, rozpusty, pijaństwa, zgorszenia wszelkiego? Chodzi mi o takiego, który nadwałby się na patrona polskiego duchowieństwa.

tp

Data: 2013-10-24 19:09:19
Autor: abc
Dziś św. Rafała Archanioła [3 kl.]
Lista upadłych aniołów jest tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Upad%C5%82y_anio%C5%82

Data: 2013-10-24 19:39:24
Autor: u2
W dniu 2013-10-24 19:09, abc pisze:
Lista upadłych aniołów jest tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Upad%C5%82y_anio%C5%82

moj qmpel belfer nazywa sie belfegorem ...-;)

--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści".

Data: 2013-10-24 20:02:35
Autor: abc

Jest leniem?  http://pl.wikipedia.org/wiki/Belfegor_(mitologia)

Data: 2013-10-24 20:29:53
Autor: u2
W dniu 2013-10-24 20:02, abc pisze:
moj qmpel belfer nazywa sie belfegorem ...-;)

Jest leniem?  http://pl.wikipedia.org/wiki/Belfegor_(mitologia)

nie, belfrem. raczej wyglada na obzartucha, a nie lenia.

Data: 2013-10-24 20:49:55
Autor: abc
Dziś św. Rafała Archanioła [3 kl.]
Jest leniem?  http://pl.wikipedia.org/wiki/Belfegor_(mitologia)

nie, belfrem. raczej wyglada na obzartucha, a nie lenia.

Belfegor (Baalfegor, Belfagor, Baal-Peor czyli władca szczelin lub bóg Baal
z góry Phegor) - w tradycji okultystycznej demon odkryć i znakomitych
pomysłów. Uznawany przez kabalistów za upadłego anioła, który przed upadkiem
przynależał do Chóru Księstw.

W demonologii Chrześcijańskiej uznawany jest za opiekuna jednego z grzechów
głównych - lenistwa.

Data: 2013-10-24 20:53:22
Autor: u2
W dniu 2013-10-24 20:49, abc pisze:
W demonologii Chrześcijańskiej uznawany jest za opiekuna jednego z grzechów
głównych - lenistwa.

praca uszlachetnia, lenistwo uszczesliwia (c)

Data: 2013-10-24 12:02:48
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu czwartek, 24 października 2013 20:53:22 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 2013-10-24 20:49, abc pisze:

> W demonologii Chrześcijańskiej uznawany jest za opiekuna jednego z grzechów

> głównych - lenistwa.

praca uszlachetnia, lenistwo uszczesliwia (c)

a bieda upraktycznia (R)

Data: 2013-10-24 21:12:09
Autor: u2
W dniu 2013-10-24 21:02, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
praca uszlachetnia, lenistwo uszczesliwia (c)

a bieda upraktycznia (R)

bogatym wiatr w zagle, a biednym ch*j w d*pe (c)

Data: 2013-10-24 12:20:56
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu czwartek, 24 października 2013 21:12:09 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> a bieda upraktycznia (R)

bogatym wiatr w zagle, a biednym ch*j w d*pe (c)

prędzej bogaty zbiednieje niż biedny się wzbogaci (R)

Data: 2013-10-24 21:39:35
Autor: u2
W dniu 2013-10-24 21:20, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
[...]

predzej bogaty przejdzie przez ucho igielne, nizli biedny dostanie sie do nieba (c)

Data: 2013-10-24 12:41:32
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu czwartek, 24 października 2013 21:39:35 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

> pr�dzej bogaty zbiednieje ni� biedny si� wzbogaci (R)

predzej bogaty przejdzie przez ucho igielne, nizli biedny dostanie sie do nieba (c)

prawdziwą biedą jest bogactwo (R)

Data: 2013-10-24 21:43:58
Autor: u2
W dniu 2013-10-24 21:41, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
predzej bogaty przejdzie przez ucho igielne, nizli biedny dostanie sie
do nieba (c)

prawdziwą biedą jest bogactwo (R)

prawdziwym bogactwem jest bieda (c)

Data: 2013-10-24 12:50:00
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu czwartek, 24 października 2013 21:43:58 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

bogactwo - oto prawdziwa bieda! (R)

prawdziwym bogactwem jest bieda (c)

Patrz j.w.: bieda upraktycznia (R)
Przyszedł Mahomet do góry jak koza do woza (R) ;P

Data: 2013-10-24 22:31:41
Autor: u2
W dniu 2013-10-24 21:50, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
Patrz j.w.: bieda upraktycznia (R)

  i sometimes kicks asses (c)

Data: 2013-10-25 02:41:03
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu czwartek, 24 października 2013 22:31:41 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 2013-10-24 21:50, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:

> Patrz j.w.: bieda upraktycznia (R)

  i sometimes kicks asses (c)

liczenie zwykle kończy przeliczeniem się (R)

Data: 2013-10-24 12:43:10
Autor: mcmlxxi.xi.xi

Data: 2013-10-24 19:04:50
Autor: abc
Dziś św. Rafała Archanioła [3 kl.]
Więcej o chórach anielskich można przeczytać tu:

http://www.katolik.pl/prawda-o-chorach-anielskich,1428,416,cz.html

Dziś św. Rafała Archanioła [3 kl.]