Dzisiaj post ¶cis³y

Data: 2010-02-17 09:21:10
Autor: abc
Dzisiaj post ¶cis³y
Przykazanie Ko¶cielne nakazuje w pewne dni zachowaæ post ¶cis³y, w inne za¶
wstrzymaæ siê od potraw miêsnych. Prawo to obowi±zuje pod grzechem ciê¿kim.

W dni ¶cis³ego postu nie tylko nie wolno spo¿ywaæ pokarmów miêsnych [post
jako¶ciowy], lecz te¿ nie wolno wiêcej jak raz na dzieñ naje¶æ siê do
syto¶ci, a rano i wieczór nieco siê posiliæ [post ilo¶ciowy].

Dni ¶cis³ego postu s± nastêpuj±ce:[w te dni obowi±zuje post ilo¶ciowy i
jako¶ciowy]

I. ¦roda popielcowa i pi±tki Wielkiego Postu
(W inne dni Wielkiego Postu wolno spo¿ywaæ potrawy miêsne, lecz mo¿na tylko
raz na dzieñ naje¶æ siê do syto¶ci [post ilo¶ciowy bez jako¶ciowego]. Wielki
Post koñczy siê w Wielk± Sobotê w po³udnie.

II. Suche dni: ¶roda, pi±tek, sobota.
1. po trzeciej niedzieli Adwentu,
2. po pierwszej niedzieli Wielkiego Postu,
3. po Zielonych ¦wi±tkach,
4. po Podwy¿szeniu ¶w. Krzy¿a

III. Cztery wigilie, to jest:
1. Bo¿ego Narodzenia
2. Zielonych ¦wi±tek,
3. Wniebowziêcia Naj¶w. Maryi Panny
4. Wszystkich ¦wiêtych

We wszystkie pi±tki roku od potraw miêsnych wstrzymaæ siê nale¿y [post
jako¶ciowy bez ilo¶ciowego]

Co do t³uszczów zwierzêcych, to wolno ich u¿ywaæ we wszystkie dni ca³ego
roku.

O ile post przypada w ¶wiêto uroczyste lub w niedzielê, to obowi±zek postu
ustaje, chyba ¿e ¶wiêto przypada w czasie Wielkiego Postu.

Do zachowania wstrzemiê¼liwo¶ci od potraw miêsnych w dni powy¿sze obowi±zany
jest ka¿dy katolik po skoñczonym 7 roku ¿ycia. Prawo za¶ do zachowania
¶cis³ego postu obowi±zuje wszystkich, którzy ju¿ ukoñczyli 21 lat.

(Na podstawie "Ksi±¿ki Misyjnej oo. Redemptorystów", Kraków 1947)

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny

Data: 2010-02-17 00:39:08
Autor: zbig
Dzisiaj post ¶cis³y
On 17 Lut, 09:21, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

ciach
III. Cztery wigilie, to jest:
1. Bo¿ego Narodzenia

Obowi±zek postu zniesiono w Ko¶ciele katolickim w roku 1983 (Nowy
kodeks prawa kanonicznego), w Polsce episkopat podtrzymywa³ post
wigilijny specjalnym dokumentem a¿ do roku 2003 - obecnie post w
Wigiliê jest jedynie zalecany. (za wikipedi±)

Nie ma wiêc jak piszesz obowi±zku postu w wigiliê , tym bardziej nie
ma grzechu ciê¿kiego, je¶li siê go nie zachowa.
Z drugiej strony zastanawia jakim prawem episkopat "podtrzymywa³" w
Polsce post do 2003 roku. To w Polsce to by³ grzech a w innym kraju
ju¿ nie? Paranoja.

Data: 2010-02-17 09:58:32
Autor: abc
Dzisiaj post ¶cis³y
Z drugiej strony zastanawia jakim prawem episkopat "podtrzymywa³" w
Polsce post do 2003 roku. To w Polsce to by³ grzech a w innym kraju
ju¿ nie? Paranoja.

Przypomnia³em katolickie przepisy postne, które s± niew±tpliwie autentyczne
i s± spójne.  Posoborowe majstrowanie przy tych przepisach wprowadza do nich
sprzeczno¶ci. Dlatego lepiej jest trzymaæ siê odwiecznych, tradycyjnych
przepisów, których niew±tpliwej autentyczno¶ci jeste¶my pewni.

Tym bardziej, ¿e posoborowe "znoszenie" niektórych postów nie oznacza
przecie¿ ZAKAZU ich przestrzegania.

Data: 2010-02-17 04:40:19
Autor: zbig
Dzisiaj post ¶cis³y
On 17 Lut, 09:58, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

Jak na rycerza Chrystusa , niez³y  z ciebie kombinator.

Przypomnia³em katolickie przepisy postne, które s± niew±tpliwie autentyczne
i s± spójne.
W swoim w±tku nie napisa³e¶, ¿e przypominasz stare nieobowi±zuj±ce
przepisy, tylko napisa³e¶, ¿e je¿eli kto¶ nie po¶ci w Wigiliê pope³nia
grzech ciê¿ki, wprowadzaj±c czytaj±cych w b³±d. Dopu¶ci³e¶ siê
manipulacji i k³amstwa

 Posoborowe majstrowanie przy tych przepisach wprowadza do nich
sprzeczno¶ci. Dlatego lepiej jest trzymaæ siê odwiecznych, tradycyjnych
przepisów, których niew±tpliwej autentyczno¶ci jeste¶my pewni.
 Odnosz±c sie lekcewa¿±co do ustaleñ posoborowych dopuszczasz siê
grzechu pychy (nr 1 w kategorii grzechów g³ównych).

Za¶ majstrowanie przy zasadach postu nie jest cech± posoborow±, tylko
znacznie starsza. Duchowieñstwo wprowadzi³o, nie bez widoków na w³asne
korzy¶ci. mo¿liwo¶æ ró¿nego rodzaju dyspens

Dlatego lepiej jest trzymaæ siê odwiecznych, tradycyjnych
przepisów, których niew±tpliwej autentyczno¶ci jeste¶my pewni.

To obecne przepisy s± nieautentyczne?
Ja uwa¿am , ¿e nale¿y trzymaæ siê zdrowego rozs±dku i nie kombinowaæ
jak koñ pod górê
Przykazania ko¶cielne za¶, s±  oczywist± manipulacj± i nadu¿yciem
hierarchii ko¶cielnej, w celu zapewnienia sobie profitów. Stwarzaj±
pole do rozmaitych interpretacji i manipulacji i w ¿adnym stopniu nie
wynikaj± z nauki Chrystusa.
Absurdalne jest aby proboszcz czy biskup mia³ prawo decydowania, jaki
uczynek danego dnia w roku na danym terenie, jest lub nie jest
grzechem.
Albo jaki¶ uczynek grzechem jest albo nie,

Data: 2010-02-17 14:14:38
Autor: abc
Dzisiaj post ¶cis³y
Przypomnia³em katolickie przepisy postne, które s± niew±tpliwie
autentyczne i s± spójne.

W swoim w±tku nie napisa³e¶, ¿e przypominasz stare nieobowi±zuj±ce
przepisy

Poda³em ¼ród³o:
(Na podstawie "Ksi±¿ki Misyjnej oo. Redemptorystów", Kraków 1947)

Po pierwsze, nie s³ysza³em, ¿eby kto¶ ZABRONI£ przestrzegaæ tych "starych"
przepisów. Po drugie, co¶, co przez wieki by³o grzechem nie mo¿e ni st±d ni
z ow±d nagle staæ siê cnot±.  Dlatego lepiej jest trzymaæ siê "starych
nieobowi±zuj±cych przepisów".

Data: 2010-02-17 07:30:29
Autor: zbig
Dzisiaj post ¶cis³y
On 17 Lut, 14:14, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
>W swoim w±tku nie napisa³e¶, ¿e przypominasz stare nieobowi±zuj±ce
>przepisy

Poda³em ¼ród³o:
(Na podstawie "Ksi±¿ki Misyjnej oo. Redemptorystów", Kraków 1947)news:hlg9j5$e6d$1nemesis.news.neostrada.pl

Rozstrzygnij to w swoim sumieniu. Podanie ¼ród³a nie ma nic do rzeczy,
bo nie napisa³e¶, ¿e te przepisy ju¿ w niektórych przypadkach nie
obowi±zuj±, co uwa¿am za manipulacjê.

Po pierwsze, nie s³ysza³em, ¿eby kto¶ ZABRONI£ przestrzegaæ tych "starych"
przepisów.

Niczego takiego nie napisa³em, wiêc nie wmawiaj mi dziecka w brzuch.
Nie zabraniam ci stosowania siê do starych zasad.

Po drugie, co¶, co przez wieki by³o grzechem nie mo¿e ni st±d ni
z ow±d nagle staæ siê cnot±.  Dlatego lepiej jest trzymaæ siê "starych
nieobowi±zuj±cych przepisów".

Totalna bzdura. Mimo wszystko w jaki¶ tam sposób Ko¶ció³ idzie z
postêpem. Przez ca³e wieki podwa¿anie teorii o uk³adzie geocentrycznym
by³o grzechem, karanym przez w³adze ko¶cielne ju¿ za ¿ycia.
Chyba nie bêdziesz próbowa³ mi wmówiæ, ¿e
 je¿eli jestem innego zdania to pope³niam grzech.

Data: 2010-02-17 18:46:45
Autor: abc
Dzisiaj post ¶cis³y
[...]

Kszta³t Ziemii, czy budowa uk³adu s³onecznego nigdy nie by³y dogmatami
wiary. Ko¶ció³ zajmowa³ siê tymi sprawami, bo to w³a¶nie Ko¶ció³ uprawia³
naukê, prowadzi³ uniwersytety i szko³y.

Skoro wyniki obserwacji ruchu cia³ niebieskich by³y bli¿sze obliczeniom
wed³ug modelu poganina Ptolomeusza ni¿ wed³ug modelu ks. kanonika Kopernika,
to Ko¶ció³ jako instytucja racjonalna sk³ania³ siê ku temu pierwszemu.

Ko¶ció³ nigdy nie by³ przeciwny rozwojowi nauk matematyczno -
przyrodniczych, przecie¿ w³a¶nie sam je  uprawia³. By³ natomiast przeciwny
przewrotnemu, niczym nieuzasadnionemu wykorzystywaniu odkryæ naukowych do
negowania tre¶ci Bo¿ego objawienia, a to w³a¶nie mia³o miejsce w przypadku
modelu heliocentrycznego.

Kto powtarza oszczerstwa o hamowaniu przez Ko¶ció³ rozwoju nauk
matematyczno - przyrodniczych, niech sobie porówna poziom rozwoju tych nauk
w krajach chrze¶cijañskich z poziomem rozwoju tych¿e nauk w krajach
muzu³mañskich i buddyjskich, w pañstwach Inków i Azteków, u australijskich
Aborygenów, czy te¿ afrykañskich Buszmenów lub Hotentotów.

Data: 2010-02-17 10:18:47
Autor: zbig
Dzisiaj post ¶cis³y
On 17 Lut, 18:46, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

[...]

Albo r¿niesz g³upa albo nie zrozumia³e¶ prostego wywodu. Mia³ on w
swej tre¶ci zadaæ k³am twojemu twierdzeniu, ¿e jakoby je¶li co¶ przez
wieki by³o uznawane  za grzechem, to jest nim nadal. To fa³szywe
twierdzenie, oczekiwa³em raczej odniesienia siê merytorycznego do tej
kwestii a nie przytaczania historii niew±tpliwych zas³ug  Ko¶cio³a na
polu nauki. Nie kwestionujê tego. Mo¿e wiêc raczysz wróciæ do sedna
sporu a nie zbaczaæ bez sensu na manowce

Data: 2010-02-17 19:50:14
Autor: abc
Dzisiaj post ¶cis³y
Albo r¿niesz g³upa albo nie zrozumia³e¶ prostego wywodu. Mia³ on w
swej tre¶ci zadaæ k³am twojemu twierdzeniu, ¿e jakoby je¶li co¶ przez
wieki by³o uznawane  za grzechem, to jest nim nadal.

Powtarzam. Kszta³t Ziemii, czy budowa uk³adu s³onecznego nigdy nie by³y
dogmatami wiary. Ko¶ció³ zajmowa³ siê tymi sprawami, bo to w³a¶nie Ko¶ció³
uprawia³ naukê, prowadzi³ uniwersytety i szko³y.  Sk³anianie siê ku teorii
geocentrycznej czy heliocentrycznej nie ma nic wspólnego z grzechem czy
cnot±.

Data: 2010-02-17 11:17:57
Autor: zbig
Dzisiaj post ¶cis³y
On 17 Lut, 19:50, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
.  Sk³anianie siê ku teorii
geocentrycznej czy heliocentrycznej nie ma nic wspólnego z grzechem czy
cnot±.
To dlaczego wyrokiem Inkwizycji Galileusz zosta³ skazany na przymusowe
odmawianie psalmów POKUTNYCH

Data: 2010-02-17 20:31:27
Autor: abc
Dzisiaj post ¶cis³y
[...]

W 1633 roku Galileusz odezwa³ siê ponownie. Opublikowa³ "Dialog o dwu
najwa¿niejszych uk³adach ¶wiata: ptolemeuszowym i kopernikañskim", w którym
pod postaci± Simplicio (Nierozgarniêtego) sportretowa³ Urbana VIII. Obra¿ony
papie¿ Urban zaskar¿y³ Galileusza przed Inkwizycj±, a ta chêtnie da³a dowód
na to, ¿e w Ko¶ciele nie ma "¶wiêtych krów".

Przebieg procesu nie ma znowu nic wspólnego z powszechna opini± na ten
temat. Mia³ on charakter dysput, w czasie których Galileusz prezentowa³
swoje stanowisko, a inkwizytorzy punktowali jego b³êdy. Przypomina³ on
bardziej wspó³czesn± rozprawê doktorsk±, ni¿ proces s±dowy. Sam
zainteresowany przebywa³ w tym czasie w willi Medyceuszy w Rzymie w
luksusowych warunkach.

Wypunktowany przez kolegów naukowców z³o¿y³ o¶wiadczenie, w którym przyzna³,
ze teoria Kopernika nie ma charakteru obowi±zuj±cego, a jest jedynie
hipotez±. Zosta³ skazany na areszt domowy i odmawianie kilka razy dziennie
wyznaczonych psalmów. Areszt spêdzi³ w posiad³o¶ciach swych przyjació³:
Kosmy Medyceusza, arcybiskupa Sieny, a na koñcu we w³asnej posiad³o¶ci.
Psalmy - za zgod± w³adzy duchownej - w jego imieniu zmawia³a jego nie¶lubna
córka, zakonnica Maria Celesta.

W tym czasie Galileusz kontynuowa³ swoje badania, a nawet publikowa³.
Zaiste, straszny los go spotka³.

Wiêcej http://www.kosciol.pl/article.php/2007051209574160

Data: 2010-02-17 12:07:03
Autor: zbig
Dzisiaj post ¶cis³y
On 17 Lut, 20:31, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

Jaki grzech wiêc pope³ni³ Galileusz?
I dlaczego ksi±zka kopernika trafi³a na indeks ksi±g zakazanych, tzn.
nie wolno by³o jej czytaæ pod rygorem pope³nienia grzechu.

Data: 2010-02-17 21:14:57
Autor: abc
Dzisiaj post ¶cis³y
Tekst na stronie http://www.kosciol.pl/article.php/2007051209574160 powinien ciê wyprowadziæ z b³êdu.

Data: 2010-02-17 21:22:04
Autor: abc
Dzisiaj post ¶cis³y
Tekst na stronie http://www.kosciol.pl/article.php/2007051209574160 powinien ciê wyprowadziæ z b³êdu.

Znajdziesz tam m.in. taki akapit:

"Teorii kopernikañskiej nie uznano za herezjê (w przeciwieñstwie do niektórych krajów protestanckich, gdzie dzie³o Kopernika spalono). Umieszczenie na indeksie zawiera³o klauzulê: do czasu naniesienia poprawek, przy czym pod pojêciem poprawki mo¿na zarówno rozumieæ klauzulê o hipotetyczno¶ci rozwa¿añ (która przecie¿ w pierwszym wydaniu by³a), jak i poprawienie wywodu tak, by rzeczywi¶cie dowodzi³ postawionej tezy. Orzeczenie Inkwizycji stwierdza³o, ¿e teorii Kopernika nie wolno przedstawiaæ jako pewnik, ale jedynie jako hipotezê."

Jasne?  Nie chodzi³o o herezjê, nie chodzi³o o grzech, tylko o niechlujstwo naukowe.

Data: 2010-02-17 18:21:16
Autor: zbig
Dzisiaj post ¶cis³y
On 17 Lut, 21:22, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
edstawiaæ jako pewnik, ale jedynie jako hipotezê."

Jasne?  Nie chodzi³o o herezjê, nie chodzi³o o grzech, tylko o niechlujstwo
naukowe.
Jasne , ze nie. Pokrêtne t³umaczenia propagandowych websajtów
ko¶cielnych nie s± dla mnie ¼ród³em rzetelnej informacji. Na stronach
niezale¿nych mo¿na znale¼æ informacje ,¿e teza o geocentryczny
uk³adzie Wszech¶wiata by³a dogmatem Ko¶cio³a.

Data: 2010-02-17 20:08:45
Autor: abc
Dzisiaj post ¶cis³y
Ruchy cia³ niebieskich mo¿na opisaæ wzglêdem dowolnego punktu odniesienia
(centrum), np. wzglêdem Marsa, wzglêdem Ziemi, wzglêdem S³oñca, albo jakiej¶
gwiazdy w Galaktyce Andromedy.

W zale¿no¶ci od przyjêtego centrum, by³by to model mniej lub bardziej
skomplikowany. Obserwowanie wszech¶wiata z Ziemi jest dla nas naturalne, a z
innych punktów sztuczne. Model heliocentryczny jest modelem mniej
skomplikowanym ni¿ model geocentryczny, który stosuje epicykle i deferenty,
ekscentryki i ekwanty.

Modele heliocentryczne Arystarcha i Kopernika by³y prostsze ni¿ model
Ptolomeusza, ale b³êdnie zak³ada³y orbity ko³owe przez co odbiega³y od
rzeczywisto¶ci jeszcze bardziej teoria ptolomejska. Dlatego przez d³ugi czas
pos³ugiwano siê wy³±cznie modelem geocentrycznym.

Data: 2010-02-17 18:51:24
Autor: Grzegorz Z.
Dzisiaj post ¶cis³y
Dnia Wed, 17 Feb 2010 18:46:45 +0100, abc napisa³(a):

[...]

W Biblii masz napisane ¿e Ziemia jest p³aska i ¿e na jej ¶rodku wyros³o
drzewo. Ksiêga Daniela. Czy Biblia nie jest czasem podstaw± waszej wiary?

--
"Przyjemnie jest robiæ zakupy w niedzielê i s³yszeæ w¶ciek³e

Data: 2010-02-17 16:53:06
Autor: Grzegorz Z.
Dzisiaj post ¶cis³y
Dnia Wed, 17 Feb 2010 14:14:38 +0100, abc napisa³(a):

[...]

A kto ciê upowa¿ni³ do twierdzenia ¿e zniesione posty nadal obowi±zuj±?

Po Soborze Watykañskim II ko¶ció³ poda³ wiernym inn± listê postów których
musz± przestrzegaæ i ta lista ró¿ni siê nieco od poprzedniej.

--
"Przyjemnie jest robiæ zakupy w niedzielê i s³yszeæ w¶ciek³e

Data: 2010-02-17 16:12:41
Autor: cyc
Dzisiaj post ¶cis³y

U¿ytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:9671e6b1-1300-4efb-

To obecne przepisy s± nieautentyczne?

Zartujesz chyba !!.
Dzisiejsze autentyczne ?
Nie czujesz idacy od nich swad siarki i piolunu ? .
To czarcie przepisy przeciez !. No i zaden swiety ich nie namascil !.
Ja tam wole przez te 40 dni nic nie jesc i nie pic !.......tak na wszelki wypadek aby sie przez przypadek jakiegos czarciego szaleju nie najesc !.

cyc

Data: 2010-02-17 10:18:32
Autor: Grzegorz Z.
Przypomnia³em katolickie przepisy postne, które s± niew±tpliwie autentyczne
i s± spójne.

Przypomnia³e¶ dawne, nieobowi±zuj±ce ju¿ katolików przepisy. Teraz
katolików obowi±zuj± ju¿ inne posty i inne przepisy.

--
"Przyjemnie jest robiæ zakupy w niedzielê i s³yszeæ w¶ciek³e

Data: 2010-02-17 11:36:56
Autor: =he®sk=
"Dzwony, dzwonia i dzwonia, glos ich niesie, daleko..."
On Wed, 17 Feb 2010 10:18:32 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

Przypomnia³e¶ dawne, nieobowi±zuj±ce ju¿ katolików przepisy.

 a ty cos taki biegly w tych przepisach ?  ministrantem byles razem z oleksym ?

Teraz katolików obowi±zuj± ju¿ inne posty i inne przepisy.

 te wymyslone przez komuchow takich jak ty ? ;o)))

--

 HeSk

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-17 15:28:24
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 17 Feb 2010 11:36:56 +0100, =he®sk= napisał(a):

Teraz katolików obowiązują już inne posty i inne przepisy.

 te wymyslone przez komuchow takich jak ty ? ;o)))

Nie herskuś, wymyślone przez papieża i kardynałów podczas Soboru
Watykańskiego II

Data: 2010-02-17 15:34:45
Autor: -he®sk-
On Wed, 17 Feb 2010 15:28:24 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

>  te wymyslone przez komuchow takich jak ty ? ;o)))
Nie hersku¶,

 jestes pewny grzesiusikusik ?

wymy¶lone przez papie¿a i kardyna³ów podczas Soboru
Watykañskiego II

 skad wiesz? byles tam z magnetofonem ?

Data: 2010-02-17 15:53:05
Autor: Grzegorz Z.

<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

 te wymyslone przez komuchow takich jak ty ? ;o)))
Nie herskuÅ›,

 jestes pewny grzesiusikusik ?

Nie pewny tylko pewien.

Data: 2010-02-18 12:00:01
Autor: -he®sk-
pewny, ze pewien ;o)

Nie pewny tylko pewien.

 wiec jestes pewnien grzesiusikusik ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-17 10:08:50
Autor: Kostek Wycirowski
Dzisiaj post ¶cis³y

"abc" <abc@wp.pl>
popisa³ trochê g³upot o tzw. "po¶cie"

Marzy ci siê, klecho, te "nie wolno", "jest zobowi±zany" i inne pierdo³y. Ludzie na twój ko¶ciól lej± ciep³ym moczem, twoje "przepisy" zacytuj tym klechom, co gwa³c± dzieci i upo¶ledzonych po pyskach bij±.

Data: 2010-02-17 10:16:39
Autor: Grzegorz Z.
k³amiesz heretycka ¶ciero!
III. Cztery wigilie, to jest:
1. Bo¿ego Narodzenia

W Wigiliê ¦wi±t Bo¿ego Narodzenia ¿aden post ju¿ katolików nie obowi±zuje!

Odszczekaj! Natychmiast!

--
"Przyjemnie jest robiæ zakupy w niedzielê i s³yszeæ w¶ciek³e

Data: 2010-02-17 10:22:28
Autor: Polok_Prawdziwy
Dzisiaj post ¶cis³y

Racjem mos ABECAD£O...!!!

- niebedem dzisioj rarytetuw je¶æ ino na¼rem siem kie³basom "Slonckom", abo
inksom syneckom....
Delektowaæ siem szamponami, abo inksymi ³iskasami tes niezamie¿om - machnem sem
porem kielonkuw swojskiej ³okowitki imi to wystarcy...

Niebedem tes, jak zwykle, ru¿norakich wygibasuw z Marynom wyprawiaæ, ino
w³oncymy sem "RADYJOMARYNA" i pobozemu, ³odzadku psytym radyju jom wezmem... --

Data: 2010-02-17 11:36:56
Autor: =he®sk=
Dzisiaj post ¶cisły
On Wed, 17 Feb 2010 09:21:10 +0100, "abc" <abc@wp.pl> wrote:

Przykazanie Ko¶cielne nakazuje w pewne dni zachować post ¶cisły, w inne za¶
wstrzymać się od potraw mięsnych. Prawo to obowi±zuje pod grzechem ciężkim.

 cholera jasna, to co wolno dzisiaj zjesc na obiad?!!
 koszerna watrobke czy gotowany boczek bez przerostow ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-17 17:03:52
Autor: u2
Dzisiaj post ĥcis³y
W dniu 2010-02-17 09:21, abc pisze:
Przykazanie Koĥcielne nakazuje w pewne dni zachowaĉ post ĥcis³y, w inne zaĥ
wstrzymaĉ siê od potraw miêsnych. Prawo to obowiħzuje pod grzechem ciêżkim.

A wódkę można pić ?

Data: 2010-02-17 17:07:13
Autor: Grzegorz Z.
Dzisiaj post ĥcis³y
Dnia Wed, 17 Feb 2010 17:03:52 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Można. Tylko po każdym "jednym" trzeba się trzy razy przeżegnać.

Data: 2010-02-17 17:12:55
Autor: u2
Dzisiaj post ĥcis³y
W dniu 2010-02-17 17:07, Grzegorz Z. pisze:

[...]

To akurat mam dobrze opanowane :]

Data: 2010-02-17 17:38:36
Autor: :he®sk:
Dzisiaj post ?cis?y
On Wed, 17 Feb 2010 17:07:13 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

Dnia Wed, 17 Feb 2010 17:03:52 +0100, u2 napisa³(a):
> A wódkê mo¿na piæ ?
Mo¿na. Tylko po ka¿dym "jednym" trzeba siê trzy razy prze¿egnaæ.

 jezeli sie jest komuchem of course ;o)))

Data: 2010-02-17 18:45:26
Autor: Grzegorz Z.
Dzisiaj post ?cis?y

<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

Dnia Wed, 17 Feb 2010 17:03:52 +0100, u2 napisał(a):
A wódkę można pić ?
Można. Tylko po każdym "jednym" trzeba się trzy razy przeżegnać.

 jezeli sie jest komuchem of course ;o)))

Z frakcji Fiszbacha, nawróconych w 1990, tak jak wy TW ?

Data: 2010-02-18 07:16:51
Autor: jan paszek
Dzisiaj post ¶cis³y
abc <abc@wp.pl> napisa³(a):
[...]

ide siê- bawic mnie kosciól katolicki i wiara niebochodzi- jestem ateistem

--

Dzisiaj post ¶cis³y