Dzisiaj się dowiemy

Data: 2015-12-19 20:10:43
Autor: the_foe
Dzisiaj się dowiemy
W dniu 2015-12-17 o 09:01, Mark Woydak pisze:
Podatek będzie pobierany w każdym miesiącu roku gospodarczego według stawki
0,0325% od aktywĂłw bankowych

czyli wszystkie płynne aktywa (prawie całość majątku banku) zostaną formalnie przeniesione np. do Czech. Tylko debil mógł wymyśleć podatek od aktyw.

--
@foe_pl

Data: 2015-12-19 15:21:53
Autor: Apoloniusz Ziemianski
Dzisiaj się dowiemy
the_foe pisze:
W dniu 2015-12-17 o 09:01, Mark Woydak pisze:
Podatek będzie pobierany w każdym miesiącu roku
gospodarczego według stawki 0,0325% od aktywów
bankowych

czyli wszystkie płynne aktywa (prawie całość majątku
banku) zostaną formalnie przeniesione np. do Czech. Tylko
debil mógł wymyśleć podatek od aktyw.

Debil? Mniej petru, wiecej rozeznania w temacie proponuje.
A tutaj, maly obrazek dla wzrokowcow, kolorem rozowym
oznaczono aktywa:

http://g5.forsal.pl/p/_wspolne/pliki/2317000/2317604-.jpg

Data: 2015-12-20 09:00:59
Autor: Budzik
Dzisiaj się dowiemy
Użytkownik Apoloniusz Ziemianski apoziem@gmail.pl ...

[...]

Cos mi minimalna stawka w Austrii nie pasuje...
0,9-0,11???
Chyba miało być 0,09-0,11%?

Data: 2015-12-20 13:00:48
Autor: Budzik
Dzisiaj się dowiemy
[...]

Pewnie tak, moze przepisali to z centrali KOD na Czerskiej.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7590089,Austria_wprowadza_podatek_o
d_bankow_wzorowany_na_USA.html

Czyli wychodzi na to ze u nas ma być podatek najbardziej dolegliwy ze wszystkich wskazanych panstw...
Dobrze widze?

Data: 2015-12-21 11:14:54
Autor: the_foe
Dzisiaj się dowiemy
W dniu 2015-12-20 o 14:00, Budzik pisze:
[...]

Idiotyczne jest obciążanie aktyw bo to od razu przenosi się na dostępność kapitału. A podatek od pasyw to my już mamy i nazywa się podatkiem Belki. Więc?

--
@foe_pl

Data: 2015-12-21 18:00:49
Autor: Budzik
Dzisiaj się dowiemy
Użytkownik the_foe the_foewytnijto@wp.pl ...

[...]

Nie wiem czy idiotyczne, bo nawet ekonomisci nie sa w tym zgodni.
Natomiast sa zgodni z tym, ze podatek podatkiem ale wersja ktora planuje sie wprowadzic u nas jest bardzo "droga" i tak jak piszesz, na pewno spowoduje, ze kredyty beda drozsze.

A podatek od pasyw to my już mamy i nazywa się podatkiem Belki. Więc?

Wiec co? :)

Data: 2015-12-22 01:10:30
Autor: the_foe
Dzisiaj się dowiemy
W dniu 2015-12-21 o 19:00, Budzik pisze:
>A podatek od pasyw to my już mamy i nazywa się
>podatkiem Belki. Więc?

Wiec co?:)

Mówi się, ze cały świat podatkuje banki, tyle, ze to są podatki od pasyw, który u nas funkcjonuje ile lat? 10?
Jesli podatkujesz pasywa by potem opodatkować aktywa, to nakładasz na te same pieniądze 2x podatek. Bo aktywa biorą się z pasyw, które są u nas od dawana opodatkowane (podatek Belki).

--
@foe_pl

Data: 2015-12-19 20:35:17
Autor: Budzik
Dzisiaj się dowiemy
[...]

Jak rozumiesz okreslenie płynne aktywa?

Data: 2015-12-20 01:20:54
Autor: the_foe
Dzisiaj się dowiemy
W dniu 2015-12-19 o 21:35, Budzik pisze:
[...]

wszystko, prócz majątku trwałego itp.

--
@foe_pl

Data: 2015-12-20 09:00:59
Autor: Budzik
Dzisiaj się dowiemy
[...]

Musisz chyba wyjasnic dokładniej.
Co konkretnie podejrzewasz, ze zostanie sprzedane za granice?

Data: 2015-12-21 11:09:56
Autor: the_foe
Dzisiaj się dowiemy
W dniu 2015-12-20 o 10:00, Budzik pisze:
[...]

dlaczego miałoby by być sprzedane?

--
@foe_pl

Data: 2015-12-21 18:00:50
Autor: Budzik
Dzisiaj się dowiemy
[...]

Pisałes "formalnie przeniesione" i to miałem na mysli.
I pytałem, co konkretnie zostanie przeniosione?

Data: 2015-12-22 01:06:18
Autor: the_foe
Dzisiaj się dowiemy
[...]

formalny kredytodawca by w Polsce nie powiększać aktywów.

--
@foe_pl

Dzisiaj się dowiemy