Dzisiejszy odpowiednik N6310i?

Data: 2010-10-19 19:30:57
Autor: s@piens
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
Witam,

Czy dzi¶ jest jaki¶ telefon, który miałby cechy jak legendarna Nokia 6310i? Tzn. wszystkie nowoczesne, potrzebne codziennie funkcje, a jednocze¶nie pozbawiona zbędnych bajerów, o wytrzymałej, solidnej konstrukcji.

Zastanawiałem się nad N6730 albo E52, ale ludzie narzekaj± na słab± jako¶ć wykonania, delikatno¶ć, wolnego Symbiana i słab± ergonomię itp.

Jakie¶ pomysły? :)

--
Piotr

Data: 2010-10-19 18:36:37
Autor: januszek
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
s@piens napisa?(a):

Czy dziś jest jakiś telefon, który miałby cechy jak legendarna Nokia 6310i? Tzn. wszystkie nowoczesne, potrzebne codziennie funkcje, a jednocześnie pozbawiona zbędnych bajerów, o wytrzymałej, solidnej konstrukcji.

6600i ale ciezko go dostac :)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-10-19 18:42:46
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 19 Oct 2010 19:30:57 +0200, s@piens napisał(a):

Czy dzi¶ jest jaki¶ telefon, który miałby cechy jak legendarna Nokia 6310i? Tzn. wszystkie nowoczesne, potrzebne codziennie funkcje, a jednocze¶nie pozbawiona zbędnych bajerów, o wytrzymałej, solidnej konstrukcji.

Przeczytaj jeszcze raz o co pytasz i zadaj pytanie jeszcze raz, tym razem
bez wewnętrzej sprzeczno¶ci.
6310i stał się tak± sław±, bo wła¶nie oferował większo¶ć ówcze¶nie
najlepszych technologii - bluetooth, GPRS, kalendarz, dobra, rozbudowana
ksi±żka telefoniczna w dobrze wykonanej i zgrabnej obudowie. Choć
niekoniecznie solidnej - wtedy Nokia miała bardzo brzydki zwyczaj w połowie
produkcji modelu zmieniać materiały na dużo tandetniejsze. Już moja 6310i
po jakim¶ czasie zaczęła skrzypieć, wyłamało się mocowanie wibratora,
luzowała się bateria (co firma poprawiała kawałkiem pianki) itp.

Na dzień dzisiejszy dla mnie odpowiednikiem tegoż (a używałem 6310i przez
dłuższy czas) jest E71. Między innymi dlatego, że oferuje wszystko - to co
potrzebne i to co może być potrzebne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im

Data: 2010-10-19 19:48:21
Autor: Maciej
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
e60 :)

brak aparatu
bardzo dobry wysietlacz

super telefon gdyby nie bateria na 2dni

Data: 2010-10-19 19:59:45
Autor: s@piens
Maciej wrote:
e60 :)

brak aparatu
bardzo dobry wysietlacz

super telefon gdyby nie bateria na 2dni

Thx. Szkoda.. E63 to obecny następca?

--
Piotr

Data: 2010-10-19 20:00:05
Autor: Adoks
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?

Użytkownik "Maciej" <mac@sd.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9klku$fd4$1news.onet.pl...
e60 :)

brak aparatu
bardzo dobry wysietlacz

super telefon gdyby nie bateria na 2dni
E52
- WiFi logujesz się do sieci w dowolnym punkcie na darmowy HOTSPOT
- Funkcja tel. VoIP (j.w)
- extra bateria

Data: 2010-10-20 23:21:15
Autor: s@piens
Adoks wrote:
[...]

Specyfikacja tech. niezła, ale opinie w niecie bardzo niepochlebne np.:
<http://www.komputronik.pl/index.php/product/81522/Urz_dzenia_mobilne/Telefony_i_Smartphone/Telefon_Nokia_E52_metal.html>

--
Piotr

Data: 2010-10-19 20:00:17
Autor: s@piens
Waldek Godel wrote:
[...]

Może Ľle się wyraziłem, chodziło mi o to, że miał to co napisałe¶
poniżej, a pozbawiony był pierdół typu foto, MMS, ikony / buĽki itp.

[...]

No niestety...

Na dzień dzisiejszy dla mnie odpowiednikiem tegoż (a używałem 6310i
przez dłuższy czas) jest E71. Między innymi dlatego, że oferuje
wszystko - to co potrzebne i to co może być potrzebne.

Dzięki! A E72?

--
Piotr

Data: 2010-10-19 19:23:51
Autor: Waldek Godel
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
Dnia Tue, 19 Oct 2010 20:00:17 +0200, s@piens napisał(a):

Dzięki! A E72?

A netykieta? Mówi wyraĽnie, żeby poczytać listę, zanim się zada pytanie, a
ostatnio było conajmniej kilka razy. jest znacznie gorzej wykonana.

Data: 2010-10-19 20:32:49
Autor: s@piens
Waldek Godel wrote:
[...]

Sorry, pobrałem ostanie 100 wiadomo¶ci i nic o tym nie było. Dzięki za informację!

--
Piotr

Data: 2010-10-20 22:01:46
Autor: MarekM
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
W dniu 19.10.2010 20:23, Waldek Godel pisze:

Dzięki! A E72?
A netykieta? Mówi wyraźnie, żeby poczytać listę, zanim się zada pytanie, a
ostatnio było conajmniej kilka razy. jest znacznie gorzej wykonana.

Hm, też czytałem te wszystkie opinie o znacznie gorszym wykonaniu, ale jakoś tego na razie nie odczuwam. Użytkuję teraz równolegle E71 (od ponad dwóch lat) i E72 (dopiero od miesiąca). E72 znacznie pewniej trzyma mi się w ręce ze względu na "szorstki" plastik po bokach i na klawiaturze. W dodatku w E71 ten "śliski" lakier, którym był potraktowany plastik, zaczął już powoli schodzić na krawędziach (mimo że telefon nosiłem zawsze w "firmowym" pokrowcu). Oczywiście telefon po ponad dwóch latach użytkowania wygląda znacznie lepiej, niż inne które miałem wyglądały po roku, ale mimo wszystko nie jest niezniszczalny.

Obydwa telefony majÄ… aluminiowÄ… klapkÄ™ na bateriÄ™ i aluminiowÄ… obwĂłdkÄ™ z przodu. W E72 dodatkowo obwĂłdka  aparatu teĹĽ jest aluminiowa. W E71 klapka na bateriÄ™ miaĹ‚a pewne luzy (minimalne, ale jednak) - w E72 jest dopasowana idealnie, po prostu mocowanie jest znacznie lepsze i pewniejsze.

W E71 wiele osób denerwował delikatny odstęp między ekranem a klawiaturą (przy podświetleniu klawiatury dolna krawędź ekranu też jest "podświetlona"), w E72 klawiatura idealnie przylega do krawędzi ekranu, nie ma tam żadnej szpary.

Na początku były narzekania na niedoróbki/niestabilność oprogramowania w E72, ale podobnie było z E71. Teraz nie mam się do czego przyczepić.

Zgodzę się, że E71 wyznaczyła pewien standard i wysoko podniosła poprzeczkę. E72 nie jest oczywiście takim przełomem, ale moim zdaniem dorównuje swojej poprzedniczce. Oczywiście o jej trwałości przekonam się dopiero za dwa lata, ale na razie nie widzę powodów do obaw.

Porównując parametry nie widać wielkiej przewagi E72, jednak mimo wszystko drobne szczegóły robią sporą różnicę:
- dodatkowe dwa klawisze, dzięki którym można wprowadzać nawiasy bezpośrednio (zamiast wybierać je z menu symboli) oraz komfortowo korzystać ze skrótów Ctrl-C, Ctrl-V, Ctrl-X, Ctrl-A (dzięki rozdzieleniu klawisza Ctrl od Chr)
- latarka pod klawiszem spacji (już nie raz mi się przydała, a po ciemku trudno jest szukać aplikacji "Latarka" w menu telefonu)
- nowsza wersja systemu zdaje się być nieco "żwawsza"
- Ĺ‚adowanie za pomocÄ… USB
- standardowy wtyk na słuchawki (3,5mm)

Jak dla mnie E72 to taka dopieszczona E71. Jeszcze dwa miesiące temu myślałem, że kupię po prostu drugą E71, bo spełnia moje oczekiwania, ale po kilku godzinach zabawy E72 przekonała mnie do siebie :)

Marek

Data: 2010-10-20 21:11:35
Autor: Waldek Godel
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
Dnia Wed, 20 Oct 2010 22:01:46 +0200, MarekM napisał(a):

klawiaturze. W dodatku w E71 ten "¶liski" lakier, którym był potraktowany plastik, zacz±ł już powoli schodzić na krawędziach (mimo że telefon nosiłem zawsze w "firmowym" pokrowcu). Oczywi¶cie telefon po

Nie "mimo" tylko "dlatego" - tak samo firmowy pokrowiec ¶ciera pokrycie z
klawiszy, już kiedy¶ była tutaj o tym rozmowa. Telefony używane bez niego
nie wykazuj± takich ¶ladów

Obydwa telefony maj± aluminiow± klapkę na baterię i aluminiow± obwódkę z przodu. W E72 dodatkowo obwódka  aparatu też jest aluminiowa. W E71 klapka na baterię miała pewne luzy (minimalne, ale jednak) - w E72 jest dopasowana idealnie, po prostu mocowanie jest znacznie lepsze i pewniejsze.

że co??? na pewno nie pomyliłe¶ modeli? W E71 jest zamocowana w 4 punktach,
w E72 tylko w dwóch i goni luĽno.

W E71 wiele osób denerwował delikatny odstęp między ekranem a klawiatur± (przy pod¶wietleniu klawiatury dolna krawędĽ ekranu też jest "pod¶wietlona"), w E72 klawiatura idealnie przylega do krawędzi ekranu, nie ma tam żadnej szpary.

Jedyna różnica na korzy¶ć.

Zgodzę się, że E71 wyznaczyła pewien standard i wysoko podniosła poprzeczkę. E72 nie jest oczywi¶cie takim przełomem, ale moim zdaniem dorównuje swojej poprzedniczce. Oczywi¶cie o jej trwało¶ci przekonam się dopiero za dwa lata, ale na razie nie widzę powodów do obaw.

Jest krokiem wstecz - sporo metalu z obudowy zostało zast±pione plastikiem,
luĽna klapka baterii, mniej wygodne klawisze funkcyjne.
Zamiast gumy zakrywaj±cej zł±cze USB i gniazdo karty jest tandetny plastik
do którego trzeba mieć tipsy, żeby się tam dostać

- nowsza wersja systemu zdaje się być nieco "żwawsza"

wydaje się jest wła¶ciwym słowem.

Jak dla mnie E72 to taka dopieszczona E71. Jeszcze dwa miesi±ce temu my¶lałem, że kupię po prostu drug± E71, bo spełnia moje oczekiwania, ale po kilku godzinach zabawy E72 przekonała mnie do siebie :)

jakby jeszcze miała obudowę E71 to może bym i przyznał rację.

Data: 2010-10-20 22:54:57
Autor: MarekM
W dniu 20.10.2010 22:11, Waldek Godel pisze:
klawiaturze. W dodatku w E71 ten "śliski" lakier, którym był
potraktowany plastik, zaczął już powoli schodzić na krawędziach (mimo że
telefon nosiłem zawsze w "firmowym" pokrowcu). Oczywiście telefon po
Nie "mimo" tylko "dlatego" - tak samo firmowy pokrowiec ściera pokrycie z
klawiszy, już kiedyś była tutaj o tym rozmowa. Telefony używane bez niego
nie wykazują takich śladów

Być może, też gdzieś o tym czytałem, niemniej jednak w moim przypadku noszenie bez pokrowca mogłoby oznaczać dużo większe ryzyko dla obudowy tego telefonu.

[...]
że co??? na pewno nie pomyliłeś modeli? W E71 jest zamocowana w 4 punktach,
w E72 tylko w dwĂłch i goni luĹşno.

Mam obok siebie dwa telefony, jestem trzeźwy, na jednym jest napisane E71, na drugim E72, o pomyłce nie może być mowy. W tym pierwszym mogę zarówno swobodnie przemieszczać górną część klapki baterii w lewo/prawo jak i dociskać ją do obudowy. Mimo dwóch punktów mocowań góra klapki nie przylega idealnie do obudowy, mogę ją ugiąć o co najmniej milimetr. Dół klapki też lekko przemieszcza się w poziomie, ale sporo mniej niż góra.
W E72 nie jestem w stanie przesunąć klapki nawet o pół milimetra w żadną ze stron. Co prawda są tylko dwa punkty mocowania, ale ten górny zajmuje w zasadzie ponad pół szerokości telefonu (w E71 są dwa wąskie mocowania), dół wygląda rzeczywiście mniej pewnie, ale na razie się sprawdza. Zobaczymy jak będzie za pół roku.

Jest krokiem wstecz - sporo metalu z obudowy zostało zastąpione plastikiem,

Bez przesady - metalowa klapka z tyłu jest może o 5mm krótsza, ochronna metalowa obwódka z przodu pozostała. Rzeczywiście po bokach tego metalu jest trochę mniej (w E71 osłona baterii "zachodzi" na bok, w E72 mniej), ale tam, gdzie metal jest najważniejszy (czyli na krawędziach) pozostał.

luĹşna klapka baterii

Nie w moim egzemplarzu. Mogę oddać do komisyjnego pomacania obydwa moje telefony.

, mniej wygodne klawisze funkcyjne.

Kwestia przyzwyczajenia. Też mi się wydawały niewygodne przez pierwsze dwa dni, teraz - jako że częściej korzystam z E72 - brakuje mi w E71 lekkiego zaokrąglenia i ostrych krawędzi klawiszy. Zdarza mi się nie trafić w ten, który chcę (np. "domek" zamiast "kalendarz"), bo odstęp między nimi jest niewyczuwalny. W E72 dokładnie czuć zewnętrzne wypukłe krawędzie klawiszy funkcyjnych i wciskając klawisz przy tej krawędzi pewnie wybieram pożądaną funkcję. Po miesiącu użytkowania E72 twierdzę subiektywnie, że w E71 są mniej wygodne klawisze funkcyjne.

Zamiast gumy zakrywającej złącze USB i gniazdo karty jest tandetny plastik
do którego trzeba mieć tipsy, żeby się tam dostać

Fakt, ciężko otwiera się gniazdo karty pamięci (złącze USB jakoś się "wyrobiło" i nie mam z nim problemów), ale w E71 właśnie najbardziej irytowała mnie ta guma, bo często sama przypadkowo się odginała. Cały czas mam wrażenie, że niedługo odpadnie i wg mnie wygląda właśnie... tandetnie.

- nowsza wersja systemu zdaje się być nieco "żwawsza"
wydaje się jest właściwym słowem.

To rzeczywiście może być kwestia "świeżości" systemu - mniej zainstalowanych aplikacji. Na pewno system nie jest wolniejszy niż poprzednio. Dodatkowo - o czym wcześniej nie wspomniałem - w E71 irytowała mnie konieczność robienia pełnego backupu, a potem przywracania go przy aktualizacji oprogramowania. Ze dwa razy zdarzyło mi się, że połowa aplikacji z karty pamięci nie mogła być automatycznie zainstalowana, więc aktualizacje oprogramowania to była udręka. W E72 wszystkie ustawienia są zachowywane (choć backup i tak warto zrobić).

Jak dla mnie E72 to taka dopieszczona E71. Jeszcze dwa miesiÄ…ce temu
myślałem, że kupię po prostu drugą E71, bo spełnia moje oczekiwania, ale
po kilku godzinach zabawy E72 przekonała mnie do siebie :)
jakby jeszcze miała obudowę E71 to może bym i przyznał rację.

Cóż, nie ma telefonu idealnego.

Tak czy inaczej to zawsze są subiektywne opinie. Według mnie nie ma co bać się E72. Sam byłem uprzedzony po przeczytaniu takich opinii jak Twoja, a mimo to jestem w stu procentach zadowolony z E72 jako następcy E71.

Marek

Data: 2010-10-21 07:06:58
Autor: ALEX
W dniu Ĺšr 20 10 2010 22:01, MarekM pisze:

- latarka pod klawiszem spacji (już nie raz mi się przydała, a po ciemku
trudno jest szukać aplikacji "Latarka" w menu telefonu)

Nie ma skrótów na ekranie głównym/pulpicie?

--
ALEX CloneTrooper

Data: 2010-10-21 09:41:11
Autor: MarekM
W dniu 2010-10-21 07:06, ALEX pisze:

- latarka pod klawiszem spacji (już nie raz mi się przydała, a po ciemku
trudno jest szukać aplikacji "Latarka" w menu telefonu)
Nie ma skrótów na ekranie głównym/pulpicie?

Jedyną darmową aplikacją typu "latarka", jaką znalazłem na E71, było S60SpotOn. Można umieścić ją jako skrót, ale żeby z niej skorzystać, trzeba:
1. odblokować klawiaturę (2 klawisze)
2. uruchomić aplikacjÄ™  (1 klawisz)
3. Wybrać przycisk Opcje (1 klawisz)
4. Wybrać włączenie diody aparatu (nie pamiętam, 1-2 razy w dół + zatwierdzenie)
Co najmniej pięć klawiszy do zapalenia światełka.

W E72 po prostu przyciskam dłużej spację. Mała rzecz, a cieszy :)

Marek

Data: 2010-10-21 10:13:45
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 21 Oct 2010 09:41:11 +0200, MarekM napisał(a):

1. odblokować klawiaturę (2 klawisze)
2. uruchomić aplikację  (1 klawisz)
3. Wybrać przycisk Opcje (1 klawisz)
4. Wybrać wł±czenie diody aparatu (nie pamiętam, 1-2 razy w dół + zatwierdzenie)
Co najmniej pięć klawiszy do zapalenia ¶wiatełka.

W E72 po prostu przyciskam dłużej spację. Mała rzecz, a cieszy :)

oczywi¶cie o odblokowaniu klawiatury już pracowicie zapominasz?

Data: 2010-10-21 11:48:27
Autor: MarekM
W dniu 2010-10-21 11:13, Waldek Godel pisze:

[...]

Nie muszę, bo latarka działa bez odblokowania klawiatury. Co prawda wad± jest wtedy konieczno¶ć trzymania go cały czas, ale po pierwsze zwykle kiedy potrzebuję latarki szybko, potrzebuję jej tylko na chwilę. W E71 musiałem się zawsze "naklikać", teraz przytrzymuję na kilkana¶cie sekund jeden przycisk.

Marek

Data: 2010-10-21 11:12:40
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 21 Oct 2010 11:48:27 +0200, MarekM napisał(a):

[...]

czy ja wiem, czy to jest akurat zaleta? przytrzymanie największego klawisza
w telefonie (choć i tak sporo okrojonego w porównaniu do E71) może się
zdarzyć w kieszeni. Oprócz tego przyznasz, że wygoda korzystania z latarki
nie jest tym, co decyduje o wyborze telefonu.

Data: 2010-10-21 16:30:55
Autor: MarekM
W dniu 2010-10-21 12:12, Waldek Godel pisze:

czy ja wiem, czy to jest akurat zaleta? przytrzymanie największego klawisza
w telefonie (choć i tak sporo okrojonego w porównaniu do E71) może się
zdarzyć w kieszeni.

Być może, ale nie jest to klawisz najbardziej wyeksponowany, już prędzej zdarzy się przytrzymanie klawisza nawigacyjnego.

Oprócz tego przyznasz, że wygoda korzystania z latarki
nie jest tym, co decyduje o wyborze telefonu.

A czy napisałem, że jest? Piszę o rzeczach-drobnostkach, które po prostu ułatwiaj± życie. To jest jedna z nich, wymieniłem więcej takowych, może akurat dla kogo¶ jest to istotne.

Waldku, nie próbuję Cię przekonać do tego, że E72 jest lepsza od E71, bo dla Ciebie nie jest i nie ma sensu z tym dyskutować, żadna moja ani niczyja opinia tego nie zmieni. Piszę o tym, że sam na pocz±tku brałem opinie typu "E72 to regres" pod uwagę dopóki nie przekonałem się empirycznie, że niekoniecznie tak jest.

Marek

Data: 2010-10-21 15:57:28
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 21 Oct 2010 16:30:55 +0200, MarekM napisał(a):

[...]

Kiedy jest... skoro porównuj±c 1.5-roczn± E71 (używan± na codzień bez
żadnej taryfy ulgowej) i kilka nieco młodszych z conajmniej 3 egzemplarzami
E72 ¶wieżutko wyjętej z pudełka i za każdym razem E72 od razu sprawia
wrażenie bardziej tandetnej to co¶ w tym musi być.

Data: 2010-10-27 08:50:40
Autor: Dominik & Co
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
W dniu 21-10-2010 16:30, MarekM rzecze:

[...]

E tam. Jak Waldek pisze, że E72 jest gorsza, to jest i basta ;-)

BTW: poważnie taka posucha z free aplikacjami typu latarka?
Toć to się da napisać na kolanie w kilka minut..

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)

Data: 2010-10-27 19:50:28
Autor: Piotr M
Dnia 27-10-2010 o 08:50:40 Dominik & Co  <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał(a):

BTW: poważnie taka posucha z free aplikacjami typu latarka?

Ja tam wolę mieć jak±¶ dobr± w bleroczku na klucze.
Wyci±gać komórkę za każdym razem kiedy ciemno, szkoda jej..

Toć to się da napisać na kolanie w kilka minut..

Napisz i miej :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-10-28 10:22:37
Autor: Dominik & Co
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
W dniu 27-10-2010 19:50, Piotr M rzecze:

BTW: poważnie taka posucha z free aplikacjami typu latarka?

Ja tam wolę mieć jak±¶ dobr± w bleroczku na klucze.
Wyci±gać komórkę za każdym razem kiedy ciemno, szkoda jej..

Komórka jest do używania, nie do stawiania na postumencie
i podziwiania ;-) Jakiejże to szkody doznaje?

Jak w nocy trzeba wstać, to komórka sobie leży przy
łóżku (bo służy jako budzik, takoż i godzinę
w nocy można sobie sprawdzić) więc ow± komórk± sobie
przy¶wiecam. Mam klucze kła¶ć koło łóżka? Budzik też do
breloczka doczepić? ;-)

Toć to się da napisać na kolanie w kilka minut..

Napisz i miej :)

Napisałem i mam. S60 Spotlight też próbowałem i wywaliłem
w cholerę.

Data: 2010-10-28 19:48:09
Autor: Piotr M
Dnia 28-10-2010 o 10:22:37 Dominik & Co  <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał(a):

[...]

Tia, taka latarka za 500zł czy 1ty¶ zł w sam raz aby wkładać j± w różne  szpary, chodzić po ciemku w jaki¶ graciarniach, krzakach, ogólnie miejsca  o podwyższonym ryzyku przewrócenia się, potknięcia, stracenia równowagi,  uderzeniu takowa latark± w jaki¶ przedmiot, zahaczeniu ręk± o co¶, czy  nawet wytr±ceniu j± z reki przez osoby trzecie a nawet w ciemnych bramach  próby napadu. 500zł... kupi się drug±... latarkę.

Data: 2010-10-29 08:49:00
Autor: Dominik & Co
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
W dniu 28-10-2010 19:48, Piotr M rzecze:

Komórka jest do używania, nie do stawiania na postumencie
i podziwiania ;-) Jakiejże to szkody doznaje?

Tia, taka latarka za 500zł czy 1ty¶ zł w sam raz aby wkładać j± w różne

Moja komórka (E50) nie kosztowała 1000 ani 500 zł. Około 200.
A kupiłem j± wył±cznie po to, żeby pobawić się pisaniem programów
dla Symbiana.

szpary, chodzić po ciemku w jaki¶ graciarniach, krzakach, ogólnie
miejsca o podwyższonym ryzyku przewrócenia się, potknięcia, stracenia
równowagi, uderzeniu takowa latark± w jaki¶ przedmiot, zahaczeniu ręk± o

No i? Wielki problem kupić nowy panel za grosze? ;-)

Ale oczywi¶cie s± tacy, którzy na swoje komórki chuchaj± i dmuchaj±,
płacz±, kiedy zobacz± najmniejsz± ryskę, a w "miejscach o podwyższonym
ryzyku przewrócenia się" nie odbieraj± telefonu ;-)

co¶, czy nawet wytr±ceniu j± z reki przez osoby trzecie a nawet w
ciemnych bramach próby napadu. 500zł... kupi się drug±... latarkę.

Jak Cię kto¶ napadnie, to i tak zabierze Ci twoj± ukochan± komórkę...

Wydaje mi się, że ciut się nie zrozumieli¶my. Do planowego buszowania
po graciarniach, survivalu, pod namiot oczywi¶cie jest lepsza dobra
latarka. Tak jak wygodniej czytać ksi±żkę papierow±, słuchać muzyki
z dobrego zestawu, z przyzwoitymi kolumnami i w dobrze wyciszonym
pokoju. Ale w długiej, nie planowanej kolejce do lekarza czy
w poci±gu mimo wszystko można mieć awaryjn± lekturę w komórce (txt lub
audiobooka), a wstaj±c w nocy z łóżka skorzystać z komórki zamiast
"profesjonalnej" latarki...

Data: 2010-10-30 01:47:35
Autor: Piotr M
Dnia 29-10-2010 o 08:49:00 Dominik & Co  <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał(a):

[...]

Tak. A ja pisze o komórce wartej 500-1ty¶ zł. w Cenie E50 mam dobra  latarkę do breloczka.

[...]

Tak, to jest problem. Bo tego się po prostu nie robi. Bo oryginalny panel  kosztuje tyle co E50?

Wydaje mi się, że ciut się nie zrozumieli¶my. Do planowego buszowania
po graciarniach, survivalu, pod namiot oczywi¶cie jest lepsza dobra
latarka.

A ja my¶lę że się zrozumieli¶my.
Do tego co ww napisałe¶ jest odpowiednia lepsza latarka, ale nie taka co  ja napisałem. Nie w breloczku.

[...]

Nie rozumiem, do czego jest potrzebna latarka we wstawaniu z łóżka.. Ale  nieważne. Może jest. Tym samym dalej twierdzę że kiedy ma się sprzęt nie  za 150zł a za normalnie 500zł i więcej, to latarka w komórce to bzdet i  lepiej wydać kolejne 50-100zł i kupić naprawdę dobę normaln± co można  podpi±ć sobie np do kluczy.
Ale co kto woli i co komu wygodnie. Ja polecam.

Data: 2010-10-19 23:34:06
Autor: adresss
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
On Tue, 19 Oct 2010 18:42:46 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

[...]

ja mam do dzisiaj (7 lat ) nokie 6310i - dziala bardzo dobrze. Nigdy
jej nie uzylem ze sluchawka BT, nigdy jej nie podlaczylem pod PC,
nigdy nie wymienilem baterii, dziala szybko i nie ma gowien. Sluzy do
dzwonienia.

Mam problem z wyborem nastepcy.

--
ThinkXtra

Data: 2010-10-19 22:36:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 19 Oct 2010 23:34:06 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

[...]

to znaczy, że masz zły telefon, trzeba było wybrać 5110 albo 6150

Data: 2010-10-20 13:38:25
Autor: adresss
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
On Tue, 19 Oct 2010 22:36:05 +0100, Waldek Godel
[...]

zly dla producenta, ze tak dlugo poprawnie dziala i nie chce sie
zepsuc. Zly wyprodukowali.....dla nich.

--
ThinkXtra

Data: 2010-10-20 22:51:30
Autor: s@piens
Użytkownik wrote:
[...]

Teraz przegieli w druga strone i ludzie narzekaj± na jako¶ć oraz
wybieraj± innych producentów.

--
Piotr

Data: 2010-10-19 19:37:16
Autor: Skylla
[...]

Ja zmieniłem prawie rok temu, po wielu latach z 6310i,  na  6303 classic i jestem bardzo zadowolony.
Ma to co potrzebuję, trwała obudowa, wygodna klawiatura i bateria na tydzień przy moim niezbyt intensywnym użytkowaniu.
S.

Data: 2010-10-19 19:56:50
Autor: s@piens
Skylla wrote:
[...]

Dzięki, ale niestety 6303 ma moja znajoma i strasznie narzeka, że klawisze niewygodne, że zacina się szybkie wybieranie, soft tez podobno niezbyt stabilny. No i nie ma GPSa.

--
Piotr

Data: 2010-10-19 20:18:41
Autor: Skylla
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
Dzięki, ale niestety 6303 ma moja znajoma i strasznie narzeka, że klawisze niewygodne, że zacina się szybkie wybieranie, soft tez podobno niezbyt stabilny. No i nie ma GPSa.
Mnie tam się nic nie zacina, ani jednego zawieszenia i  żadnych niestabilno¶ci softu. Klawisze mimo że małe a moje łapy spore, bardzo wygodne po lekkim przyzwyczajeniu. A GPS-a nie ma, to fakt, ale o to nie pytałe¶...
S.

Data: 2010-10-19 21:13:45
Autor: s@piens
Skylla wrote:
[...]

Hmn, może masz nowsz± wersję softu. W tym modelu można aktualizować system samemu?
Ustawiałe¶ / wgrywałe¶ co¶ extra?

--
Piotr

Data: 2010-10-19 22:42:15
Autor: Skylla
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
Hmn, może masz nowsz± wersję softu. W tym modelu można aktualizować system samemu?
Ustawiałe¶ / wgrywałe¶ co¶ extra?

Można. ale ja mam oryginalny brandowy Plusa - choć tel w mBM. Nic nie było grzebane z softem.
Może ona ma 6303i? Tym razem "i" okazał się okrojon± i gorsz± wersj± poprzednika (np. brak autofocusu i parę innych rzeczy).
Telefonu używam do rozmów, smsów, czasem internetu (WAP), ovimaps i foto - i do tego jest więcej niż OK + metalowa obudowa i bateria na tydzień. Jak kto¶ chce więcej funkcji, ten telefon nie jest dla niego.
S.

Data: 2010-10-19 20:59:36
Autor: wuwuzela
Użytkownik s@piens napisał:
Skylla wrote:
[...]
Ja zmieniĹ‚em prawie rok temu, po wielu latach z 6310i,  na  6303

Moze ma tipsy? :)

niezbyt stabilny. No i nie ma GPSa.

z GPS to moze e52

bo jak bez to bym polecil e51

Data: 2010-10-19 20:01:44
Autor: Piotr M
Dnia 19-10-2010 o 19:30:57 s@piens <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid> napisał(a):

[...]

E51 jest IMO najodpowiedniejszym odpowiednikiem ze wszystkich  odpowiedników dla 6310

Data: 2010-10-19 22:41:24
Autor: scream
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
Dnia Tue, 19 Oct 2010 19:30:57 +0200, s@piens napisał(a):

Jakie¶ pomysły? :)

A musi być Nokia?

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-10-20 09:57:16
Autor: s@piens
scream wrote:
Dnia Tue, 19 Oct 2010 19:30:57 +0200, s@piens napisał(a):

Jakie¶ pomysły? :)

A musi być Nokia?

Nie, je¶li znajdzie się jaka¶ zdecydowanie lepsza alternatywa ;-)

--
Piotr

Data: 2010-10-20 22:34:41
Autor: scream
Dnia Wed, 20 Oct 2010 09:57:16 +0200, s@piens napisał(a):

A musi być Nokia?
Nie, je¶li znajdzie się jaka¶ zdecydowanie lepsza alternatywa ;-)

To np. HP czy HTC.

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-10-20 22:50:30
Autor: s@piens
scream wrote:
Dnia Wed, 20 Oct 2010 09:57:16 +0200, s@piens napisał(a):

A musi być Nokia?
Nie, je¶li znajdzie się jaka¶ zdecydowanie lepsza alternatywa ;-)

To np. HP czy HTC.

No wła¶nie się waham pomiędzy rozwi±zeniem typu 1+1 czyli klasycznym, poręcznym telefonem typu następca N6310i + netbook, a wszystkim w jednym czyli smartphonem z Androidem od HTC albo Samsung Galaxy S...

--
Piotr

Data: 2010-10-20 23:04:56
Autor: scream
Dnia Wed, 20 Oct 2010 22:50:30 +0200, s@piens napisał(a):

No wła¶nie się waham pomiędzy rozwi±zeniem typu 1+1 czyli klasycznym, poręcznym telefonem typu następca N6310i + netbook, a wszystkim w jednym czyli smartphonem z Androidem od HTC albo Samsung Galaxy S...

Android ssie na całego. Tam nie możesz uruchomić nawet głupiego
kalendarza/terminarza je¶li nie zalogujesz sie do googla i nie masz
poł±czenia z netem. Jedyny system nadaj±cy się do smartphona to, niestety,
windows.

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-10-20 23:20:03
Autor: s@piens
scream wrote:
[...]

Akurat mnie to nie przeszkadza, aktywnie korzystam (PC) z aplikacji Google i ogolnie tych "w chmurze".

Jedyny system nadaj±cy się do smartphona to, niestety, windows.

Windows Phone 7? Wydaje się też mocno zależny od netu.

--
Piotr

Data: 2010-10-21 10:12:38
Autor: scream
Dnia Wed, 20 Oct 2010 23:20:03 +0200, s@piens napisał(a):

[...]

Tak, tylko musisz rozróżnić korzystanie z aplikacji gogla "w chmurze" od
korzystania z prostych funkcji w telefonie. Chyba, że masz taki plan
taryfowy, który zezwala na nielimitowane ¶ci±ganie danych i poł±czenia z
netem. Aplikacje typu kalendarz po prostu na Androidzie nie dadz± się
uruchomić, o ile nie masz aktywnego poł±czenia. Ja nie wyobrażam sobie
konieczno¶ci ł±czenia się z internetem i czekania 30 sekund aż uruchomi się
głupi kalendarz, gdzie chcę sprawdzić np. następne spotkanie. Powinien się
synchronizować co jaki¶ czas, a umożliwiać normalne działanie na telefonie.
To jest porażka na całego i tak jest tam ze wszystkim.

Jedyny system nadaj±cy się do smartphona to, niestety, windows.
Windows Phone 7? Wydaje się też mocno zależny od netu.

Niestety, to jest efekt naszego zacofania. Nikt nie ma w±tpliwo¶ci, że
"trwałe" poł±czenie z internetem to przyszło¶ć. W USA nikt się tym nie
przejmuje, bo w planie za 15$ miesięcznie masz 1000 minut i nielimitowany
internet; u nas trzeba się liczyć z większymi kosztami.

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-10-21 19:31:35
Autor: jacgl
> [...]
| przejmuje, bo w planie za 15$ miesięcznie masz 1000 minut i nielimitowany
| internet; u nas trzeba się liczyć z większymi kosztami.

He-he... A co powiecie o transmisji danych w roamingu? Amerykanie w ogóle nie rozważaj± takiego problemu, bo wyjeżdżaj± ze swojego wspaniałego kraju od wielkiego dzwonu. Ze dwa razy w życiu. Te wszystkie rozdmuchane systemy będ± nieĽle walić po kieszeni. Jak słyszę że kto¶ rozważa np nawigację on-line jako najlepsze rozwi±zanie to mnie ¶miech ogrania. Pewnie nigdy nie płacił rachunku za roaming...
Ciekawe czy w ogóle da się zapanować nad tym żeby Android pozostawał off-line i nie drenował portfela?

Data: 2010-10-21 18:39:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 21 Oct 2010 19:31:35 +0200, jacgl napisał(a):

[...]

Nie będ±. Cywilizowane kraje maj± w ofertach abonamentowych pakiety
roamingowe. Jankes dorzuci 20-30 dolarów i ma problem z głowy.

Data: 2010-10-22 00:23:56
Autor: kakmar
Dnia 21.10.2010 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:
Dnia Thu, 21 Oct 2010 19:31:35 +0200, jacgl napisał(a):

He-he... A co powiecie o transmisji danych w roamingu? Amerykanie w ogóle nie rozważają takiego problemu, bo wyjeżdżają ze swojego wspaniałego kraju od wielkiego dzwonu. Ze dwa razy w życiu. Te wszystkie rozdmuchane systemy będą nieźle walić po kieszeni. Jak słyszę że ktoś rozważa np nawigację

Nie będą. Cywilizowane kraje mają w ofertach abonamentowych pakiety
roamingowe. Jankes dorzuci 20-30 dolarów i ma problem z głowy.

Akurat nawigacja online jest upierdliwa bo jak dla mnie przydaje się tam gdzie już nie ma znaków. A z wyjazdem spod centrum handlowego zwykle sobie jakoś radzę. Znośny roaming danych jest już zdaje się i u nas dostępny, tak trzeba pamiętać żeby ręcznie wybrać odpowiednią sieć, ale zwykle zawsze można się wspomóc lokalnym prepaidem, czy nawet wifi jak jest cywilizacja.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-10-26 10:50:14
Autor: adresss
[...]

To ja proponuje, aby cala EU byla jedna strefa i zeby nie bylo czegos
takiego jak roaming czy tez polaczenie miedzynarodowe w ramach EU.

Na voipe to widac, ceny polaczen (na stacjonarne) za granice sa nawet
nizsze niz do swojego kraju!!! Az tak duzo nie powinno kosztowac
zaterminowanie ruchu w obcej sieci!!!

--
ThinkXtra

Data: 2010-10-22 00:12:37
Autor: kakmar
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
Dnia 21.10.2010 scream <nie@podam.pl> napisał/a:
netem. Aplikacje typu kalendarz po prostu na Androidzie nie dadzÄ… siÄ™
uruchomić, o ile nie masz aktywnego połączenia. Ja nie wyobrażam sobie
konieczności łączenia się z internetem i czekania 30 sekund aż uruchomi się
głupi kalendarz, gdzie chcę sprawdzić np. następne spotkanie. Powinien się
synchronizować co jakiś czas, a umożliwiać normalne działanie na telefonie.
To jest porażka na całego i tak jest tam ze wszystkim.

Nie wiem o czym piszesz, ale aĹĽ wyciÄ…gnÄ…Ĺ‚em telefon z androidem.
Wyłączyłem transmisję danych włączyłem kalendarz, uruchomił się jak zwykle
natychmiast. Sprawdziłem listę przyszłych i przeszłych, zapisanych zdarzeń
wszystko jest. Ale może coś jednak pobiera z sieci, włączyłem "tryb samolotowy", kalendarz nadal działa normalnie. O czym więc piszesz?

Niestety, to jest efekt naszego zacofania. Nikt nie ma wątpliwości, że
"trwałe" połączenie z internetem to przyszłość. W USA nikt się tym nie
przejmuje, bo w planie za 15$ miesięcznie masz 1000 minut i nielimitowany
internet; u nas trzeba się liczyć z większymi kosztami.

Używałem tego telefonu już kilka razy w roamingu, dane domyślnie zablokowane w roamingu, ale kilka razy w korzystałem z danych w wybranych sieciach, z reguły jednak z jakiegoś Wifi, i nic mnie jakoś w rachunku nie zaskoczyło. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-10-22 07:06:49
Autor: scream
Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
Dnia Fri, 22 Oct 2010 00:12:37 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

O czym więc piszesz?

Dokładnie o tym, o czym napisałem powyżej. Na LG Swift nie da się uruchomić
kalendarza bez logowania do google. Nie ma też terminarza ani przypomnień
(chyba, że alarm z króciutkim opisem) je¶li nie jeste¶ zalogowany w goglu.

Używałem tego telefonu już kilka razy w roamingu, dane domy¶lnie zablokowane w roamingu, ale kilka razy w korzystałem z danych w wybranych sieciach, z reguły jednak z jakiego¶ Wifi, i nic mnie jako¶ w rachunku nie zaskoczyło.

No widzisz, widocznie masz szczę¶cie. Zreszt± - nie wiemy o jakim telefonie
piszesz. Np. we wspomnianym już przeze mnie swifcie obok zegarka pojawiło
się żółte słoneczko (a wła¶ciwie było domy¶lnie, od momentu kiedy kupiłem
telefon). My¶lałem, że to jaki¶ dodatkowy bajer, a okazało się, że on sobie
automagicznie ¶ci±ga prognozę pogody co 15 minut, co zobaczyłem dopiero na
rachunku (40 zł). Takich niespodzianek jest tam więcej, dlatego przezornie
całkiem wył±czyłem transmisje danych je¶li jestem poza wifi.

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-10-22 09:05:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 22 Oct 2010 07:06:49 +0200, scream napisał(a):

[...]

tak to jest jak się kupuje telefon zaprojektowany stricte do bycia online
bez stosownej taryfy.

Co do kalendarza - w HTC z Androidem da się uruchomić kalendarz bez
synchronizacji.

Data: 2010-10-22 14:14:41
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 10/22/2010 07:06 AM, scream wrote:
[...]

(chyba, że alarm z króciutkim opisem) jeśli nie jesteś zalogowany w goglu.

Nawet gdyby na LG Swift tak było, nie znaczy to że tak jest w Androdzie.

M.

PS:Keywords na dziĹ›: kwantyfikator.

Data: 2010-10-22 01:27:41
Autor: Chris
[...]

To ja do tego koncertu życzeń dodam jeszcze swoje:
Żeby wy¶wietlacz miał duże litery/ikony i żeby były wyraĽnie widoczne w
pełnym słońcu.
Jest cos takiego?

--
Pozdrowienia,