[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.

Data: 2010-07-23 00:35:38
Autor: Olek
[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.
On 2010-07-22 22:00, marjan wrote:
Witam.

Tragedia pod Kutnem, 4 osoby zginê³y, pi±ta przewieziona do szpitala, link:
http://motoryzacja.interia.pl/news/,1509433

My¶licie, ¿e jest jakie¶ auto osobowe które w takim zderzeniu z
tirolotem, nie spowodowa³oby, ¿e ten wypadek by³by tak tragiczny w
skutkach?

P.S. To stare S40, czy jakie?

musia³ chyba ostro gnaæ, no có¿ szkoda dzieciaków... [*]

Data: 2010-07-23 09:30:27
Autor: R2r
[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.
W dniu 2010-07-23 00:35, Olek pisze:
musiał chyba ostro gnać[...]
No popatrz...
http://www.tvp.pl/lodz/aktualnosci/inne/tragiczny-wypadek/2160200
"Z zeznań świadków i kierowcy Scanii wynika, że Volvo nie jechało szybko."

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-07-23 10:23:09
Autor: Massai
R2r wrote:

> [...]
http://www.tvp.pl/lodz/aktualnosci/inne/tragiczny-wypadek/2160200
"Z zeznań świadków i kierowcy Scanii wynika, że Volvo nie

Ano, z zeznań świadków wynika także że wyprzedzał na zakręcie...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-23 12:51:08
Autor: R2r
W dniu 2010-07-23 12:23, Massai pisze:
R2r wrote:

[...]

No to jeszcze raz:
"Z zeznań świadków i kierowcy Scanii wynika, że Volvo nie jechało szybko. Auto, zamiast trzymać się z prawej strony na łuku drogi, pojechało prosto pod koła ciężarówki. "
O wyprzedzaniu mówiła w wypowiedzi dla TV pewna starsza pani - pytanie, czy na pewno wie co to wyprzedzanie, skoro kierowca Scanii nie potwierdza tego. A może - choć to też tylko hipoteza - to był po prostu przypadek zaśnięcia za kierownicą?
Ja w każdym razie wstrzymałbym się z przedwczesnym ferowaniem wyroków zarówno co do wyprzedzania (wioząc cztery osoby i ciągnąc przyczepę z żaglówką trzeba byłoby być naprawdę pozbawionym rozumu aby w tym miejscu podjąć taki manewr) jak i prędkości (w tej sytuacji wcale nie trzeba było dużej prędkości aby samochód został zmiażdżony tak jak to wygląda). Świadkowie, którzy wcześniej wyprzedzali to Volvo również potwierdzają, że kierowca jechał bardzo spokojnie i rozważnie.
Policja też w informacji na stronie http://www.kutno.policja.gov.pl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=7&Itemid=73 nie mówi nic o wyprzedzaniu ("Na łuku drogi, najprawdopodobniej kierowca samochodu osobowego marki Volvo z nieustalonych na obecną chwile przyczyn zjechał na przeciwny pas ruchu i zderzył się czołowo z ciągnikiem siodłowy marki Scania.").

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-07-23 11:14:40
Autor: Massai
R2r wrote:

> [...]
pewno wie co to wyprzedzanie, skoro kierowca Scanii nie potwierdza
tego. A może - choć to też tylko hipoteza - to był po prostu
przypadek zaÅ›niÄ™cia za kierownicÄ…?  Ja w każdym razie
wstrzymałbym się z przedwczesnym ferowaniem wyroków zarówno co do
wyprzedzania (wiozÄ…c cztery osoby i ciÄ…gnÄ…c przyczepÄ™ z
[...]

Ano mogło być różnie. Napisałem - z zeznań świadków.

Pytanie czy na łuku zjechało na przeciwny pas, czy po prostu na nim
było.
Jeśli było, mogło być tak że wyprzedził przed łukiem, ale nie
zdążył/nie zdołał wrócić - wyszedł zza wyprzedzonej
ciężarówki, zawiało mu, zakolebało przyczepą, zaczęła
wężykować, a to nawet doświadczonemu zajmuje sporo czasu żeby
wyprostować.
Afair, jak zaczyna wężykować, to trzeba spróbować trochę
przyspieszyć...

Taka przyczepa z żaglówką to kurka nie przyczepka na manele przy
przeprowadzce, mało ludzi ma doświadczenie z ciągnieciem takiego
klocka.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-23 14:00:07
Autor: R2r
W dniu 2010-07-23 13:14, Massai pisze:
Pytanie czy na łuku zjechało na przeciwny pas, czy po prostu na nim
było.
Jeśli było, mogło być tak że wyprzedził przed łukiem,
Wiesz, znam to miejsce dość dobrze i dlatego nie sądzę by ktoś z odrobiną rozumu na tym łuku podjął się wyprzedzania (zwłaszcza ciągnąc za sobą żaglówkę). Przed łukiem też nie ma na to warunków - podwójna ciągła, skrzyżowanie z lewej z drogą schowaną za kamiennym murem,, drugie skrzyżowanie, przejście dla pieszych, podwójna ciągła, poboczy praktycznie brak, po obu stronach rowy. Zakręt oznakowany bardzo wyraźnie, widoczność za zakręt praktycznie żadna.

ale nie
zdążył/nie zdołał wrócić - wyszedł zza wyprzedzonej
ciężarówki, zawiało mu, zakolebało przyczepą, zaczęła
wężykować,
Nie sÄ…dzÄ™. NaprawdÄ™ tam nie ma na to miejsca.
http://maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=Kutno,+Kutnowski,+%C5%81%C3%B3dzkie,+Polska&ll=52.278924,19.392672&spn=0.028987,0.060596&t=h&z=14
W kierunku z Płocka do Kutna (tak jechało Volvo) masz najpierw skrzyżowanie za którym jest łuk wyglądający na zdjęciu łagodnie ale w rzeczywistości jednak dość ostry. Za łukiem po lewej przystanek autobusowy z zatoczką i dalej skrzyżowanie. Za skrzyżowaniem po lewej mur kamienny po prawej drzewa i zakręt w lewo, również nie taki łagodny jak by go można ocenić ze zdjęcia lotniczego. Za tym zakrętem po lewej nadal mur kamienny i po jakichś 50-70 m skrzyżowanie z drogą zza tego muru. Kolejne 100-150 m i kolejne skrzyżowanie, potem jeszcze przejście dla pieszych, przystanek z zatoczką po prawej i za nim feralny łuk w prawo. Jak dobrze pamiętam to dopiero na środku tego łuku linia podwójna ciągła zmienia się w ciągłą jednostronną zezwalającą na wyprzedzanie jadącym w stronę Kutna. W każdym razie ja jadąc Laguną ze 150 konnym silnikiem bez dodatkowego balastu (przyczepy z łodzią) nie odważyłbym się na wyprzedzanie na całym tym odcinku.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-07-23 11:39:50
Autor: Olek
On 2010-07-23 09:30, R2r wrote:
W dniu 2010-07-23 00:35, Olek pisze:
musia³ chyba ostro gnaæ[...]
No popatrz...
http://www.tvp.pl/lodz/aktualnosci/inne/tragiczny-wypadek/2160200
"Z zeznañ ¶wiadków i kierowcy Scanii wynika, ¿e Volvo nie jecha³o szybko."

s±dz±c po tym co zosta³o z auta to "nie jecha³ szybko" nabiera nowego wymiaru...

[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.