Dziura w kościelnym płocie.

Data: 2010-12-11 08:02:47
Autor: Azor jest pedałem
Dziura w kościelnym płocie.
"Sięgam myślą do momentu wrzucenia w glebę Polski nasienia Radia Maryja". "Narzędziem Bożym w tworzeniu tego dzieła jest charyzmatyczny Ojciec Tadeusz Rydzyk". "Radio Maryja jak młody dąb ukorzenia się w narodowej glebie". "Radio Maryja jest jednym z budowniczych nowej rzeczywistości ojczyźnianej" - te poetyckie słowa zawdzięczamy bp Ryczanowi i "Naszemu Dziennikowi", który skwapliwie je przedrukował.

Kazimierz Ryczan jest biskupem kieleckim, profesorem na KUL (nadzwyczajnym i z powyższych zdań wypada stwierdzić, że słusznie). Zabłysnął w tym tygodniu też taką myślą: "Prawodawcą w naszej ojczyźnie jest Bóg, a nie trybunał w Strasburgu, nie Parlament Europejski".

Z gratulacjami rocznicowymi do ojca Rydzyka oprócz biskupów pospieszyli politycy PiS. Krzysztof Jurgiel wykazał się chrześcijańską pokorą: "Ludzie niewierzący są bardziej podatni na manipulację i zachowania niegodne człowieka, Polaka, katolika".

W "Rzeczpospolitej" ukazał się raport "Kościół w Polsce". Były tam ciekawe liczby. Co niedzielę na mszę chodzi 41 proc. Polaków. I aż 58 proc. ankietowanych zgadza się z twierdzeniem, że "kościół nie jest potrzebny do tego, aby być człowiekiem wierzącym". Zwłaszcza młodzi.

Nie może to dziwić. Przez lata program duszpasterski polskiego episkopatu sprowadzał się do refrenu piosenki oazowej "A czy wy wiecie, że my mamy papieża". Teraz można odnieść wrażenie, że sprowadza się do bohaterskiej walki z in vitro. Ks. dr Piotr Kieniewicz (adiunkt na KUL) w "Naszym Dzienniku" już nie tylko porównał zapłodnienie pozaustrojowe do aborcji. To byłoby za mało dla wiernych ubogaconych ostatnio modlitwami przebłagalnymi "za grzechy in vitro", które organizował episkopat. To była wersja light. Teraz okazuje się, że "aborcja jako metoda pozbywania się niechcianych ciąż staje się częścią in vitro". Przykład idzie z góry. "Niejednokrotnie trzeba będzie bronić prawa do życia, niezależnie od tego, czy będzie to zabójstwo motywowane próbówką czy pistoletem" - to już przewodniczący episkopatu abp Józef Michalik. W tym szaleństwie jest metoda: wierni mają oswoić się z agresywnym słownictwem, przyzwyczaić do nonsensów. I zamiast "in vitro" zacząć mówić "wyrafinowana aborcja". Bo właśnie tak - w sferze języka i symboli - wygrywa się bitwy o świadomość społeczną. Podobnie w latach 90-tych biskupi oswoili nas z określeniem "holocaust nienarodzonych". Objazdowa trupa z tym hasłem i wystawą martwych płodów do dziś krąży po parafiach. Wypada mieć nadzieję, że tym razem państwo okaże się odporne na religijny szantaż i rozsądna ustawa bioetyczna zostanie szybko uchwalona.

W "Rzeczpospolitej" ks. Wojciech Drozdowicz - jak zwykle dowcipnie - daje kościołowi takie rady:

"W seminariach duchownych wprowadzić nowy przedmiot >>Ewangelizacja Marsjan<<. Nikt nie wie, jak ewangelizować marsjan. A to zmusza do poszukiwania nowych, nieznanych dróg. Marsjanie to współczesna młodzież wychowana w wirtualnej rzeczywistości internetu".

"Uroczyste spalenie na stosie keybordów parafialnych i piosenek oazowych. Powrót chorału gregoriańskiego i zmartwychwstanie Jimmiego Hendriksa".

"Niech Sejm zwolni z VAT winobluszcz pięciolistny, by obsadzić nim nowoczesne kościoły na zewnątrz i w środku".

"Dziura w płocie (to o wolności). Czuję, że z pasterza owiec zmieniam się w hodowcę drobiu. Główną troską hodowcy drobiu jest dbałość o to, żeby kury nie uciekły z kurnika. Marzę o tym, żeby wrócić do pasterzowania a w płocie okalającym kościół zostawić dziurę".

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75968,8802582,Dziura_w_koscielnym_plocie.html#ixzz17mfxDsQH

Przemysław Warzywny

--

"Donald Tusk po trwającej przez całe pięć lat twardej walce politycznej rzucił na kolana najgroźniejszego konkurenta, Jarosława Kaczyńskiego. Odebrał mu całą władzę i pozbawia właśnie ostatnich medialnych okienek na świat."

Data: 2010-12-11 10:41:07
Autor: Dirko
Dziura w kościelnym płocie.
    Ciemnota chadza w ciemnych szatach.

Data: 2010-12-11 09:54:29
Autor: obserwator
Dziura w kościelnym płocie.
Dirko <jacki.dirko@wp.pl> napisał(a):
    Ciemnota chadza w ciemnych szatach.

bo ci tak GW powiedziala? Powiedz to ortodoksyjnym  muzulmano lub zydom.

Zobaczysz co z toba zrobia. Tylko w Polsce katolicy sa tacy potulni i wam glupich geb nie obijaja.

I przyjmij do wiadomosci, etatowy propagandzisto - ze to ty jestes kolkiem i
ciemnota, skoro ci to przeszkadza, ze ktos w cos wierzy.

Data: 2010-12-11 10:18:45
Autor: oberwator
Dziura w kościelnym płocie.
> [...]

ankietowanych zgadza się z twierdzeniem, że "kościół nie jest potrzebny do
tego, aby być człowiekiem wierzącym". Zwłaszcza młodzi."
  no i pieknie,tylko po cholere robic na ten temat ankiety? nie ma innych
ciekawych rzeczy do robienia? Kogo te ich ankiety obchodza? niech sie wezma do jakiejs sesownej pracy. Niech
pracuja np. nad wynalazkami, a nie bawia sie w robote dla glupiego. --

Data: 2010-12-11 14:44:19
Autor: Dirko
Dziura w kościelnym płocie.
Użytkownik "oberwator" <darz_bor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:idvj65$6j$1inews.gazeta.pl...
[...]

    O proszę, jaki postgomułkowski postulat.

Data: 2010-12-11 15:20:14
Autor: raff
Dziura w kościelnym płocie.

"Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> wrote in message news:idvv7i$fia$1news.vectranet.pl...
[...]

O prosze, jaka gleboka i jasnie oswiecona prawda.

R.

Dziura w kościelnym płocie.