Dziura w progu - naprawa

Data: 2009-05-28 17:04:11
Autor: stabillo
Dziura w progu - naprawa
Witam!
 Mam troche wolnego czasu i wzialem sie za drobne naprawy, wycialem diaksem fragment skorodowanego progu pod drzwiami, teraz chcialbym dziure ladnie zaslonic. Wszystkie krawedzie pomalowalem BRUNOXem, aby nie kroodowaly, ale zastanawiam sie czy jeszcze jakas farbe nie polozyc(jaka sie nadaje do takich zabezpieczen???) a dopiero na to mate szklana i szpachle. Co o tym sadzicie? Prog ma 17 lat jak caly samochod  i pokryty jest taka folia, pod ktora jest zdrowiutka blyszczaca blacha. Jak wogole zabezpieczac miejsca juz nadzarte rdza, po usunieciu luznej rdzy. Wszelkie hamerite to totalne G, do warunkow w jakich jezdza samochody. A moze jest jakis tutorial na necie jak remontowac takie rzeczy?

                                                                             st.

Data: 2009-05-28 19:49:11
Autor: Pan Piskorz
Dziura w progu - naprawa
sadzicie? Prog ma 17 lat jak caly samochod  i pokryty jest taka folia, pod

czyli próg sam sobie może mieć tyle samo lub więcej,
głosuj dajej na PiS,
albo postępuj jak bystrzy kolesie
i kup sobie auto nowe lub prawie nowe

P.

Data: 2009-05-28 20:50:37
Autor: żółta pięta
Dziura w progu - naprawa
czyli próg sam sobie może mieć tyle samo lub więcej,
głosuj dajej na PiS,
albo postępuj jak bystrzy kolesie
i kup sobie auto nowe lub prawie nowe

hehe dobre

a do watkotworcy: zaspawaj dziure a nie brunoxami sie bawisz...

Data: 2009-05-29 09:00:31
Autor: złoty
Dziura w progu - naprawa
Pan Piskorz pisze:
[...]

...dziekujemy za te madrosci wiejskiego glupka. Ale w temacie masz cos do powiedzenia?

Data: 2009-05-29 09:20:30
Autor: stabillo
Dziura w progu - naprawa

Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:gvmiqn$7e5$1inews.gazeta.pl...
sadzicie? Prog ma 17 lat jak caly samochod  i pokryty jest taka folia, pod

nie mialbym sumienia sprzedac tego samochodu, albo go zlomowac, jest w tak dobrym stanie, zero korozji ten prog tylko dlatego tak wyglada ze wzgledu na to ze ktos kiedys uderzyl w korzen, albo zachaczyl o cos. To jest toyota z japonii i ma dopiero 200 000 , ponoc silniki dozywaja 500 000, oczywiscie nie mam zamiaru tyle nia jezdzic. Silnik jest na wtrysku, od 5 lat wymienilem tylko poduszki pod drzakiem stabilizatora, pompe wody(tez nie trzeba bylo ale mechanik sie uparl), leje benzyne i jezdze. Samochod pali 6 na trasie 8 w miescie, czesci sa tanie. Nowa toytota IQ w miescie pali... 7 litrow, to po co mam kupowac cos 2x mniejszego wydawac 50 000zl? Jak samochody beda palic 2-3 litry to sie wtedy zdecyduje, a tak nie widze najmniejszego sensu. Musze teraz jeszcze tylko wymienic przewody hamulcowe bo faktycznie sa skorodowane!

czyli próg sam sobie może mieć tyle samo lub więcej,

jest zdrowy jak ryba, od dolu i od wewnetrzenej stroyn wszysko obejrzane, zadnych ubytkow , tylko to 1 miejsce.

głosuj dajej na PiS,

bynajmniej nie zaglosuje na ta partie :)

albo postępuj jak bystrzy kolesie
i kup sobie auto nowe lub prawie nowe

nie rozumiem gosci wydajacych 70- 100 tysi na samochod , ktorzy odkladaja na niego 3-4 lata , zeby po roku stracic na tym 30% wartosci, autentycznie jest to dla mnie abstrakcja, szczegolnie ze jestem w wieku w ktorym warto inwestowac w siebie a nie w auta. Jak bede mial 50tke to owszem bedzie mnie moze rajcowac kupowanie samochodow, na pewno nie teraz.

Data: 2009-05-29 09:05:31
Autor: złoty
Dziura w progu - naprawa
stabillo pisze:
[...]

...poszukaj calego progu - do wielu aut mozna je kupic. Jesli jednak robisz to "tymczasowo" jak czytam - po "zalataniu" wpusc do progu troszke oleju i go tam zostaw.
  Ew. dodatkowo zerwij te "folie" i calosc pomaluj 2 warstwami "bitumikopodobnym" wyrobem. Jesli zrobisz to dobrze, powinno wystarczyc na b. dlugo.

pzdr
A.

Data: 2009-05-29 09:19:50
Autor: jack
Dziura w progu - naprawa
Niedawno czytałem "mądry" artykuł ze jak progi skorodują to auto nie nadaje sie
do urzytkowania,bo staje sie niebezpieczne[nie jest zachowana odpowiednia
sztywność konstrukcji].A wtedy..jedynie szrot.
pozdro.jack

Data: 2009-05-29 10:06:36
Autor: J.F.
Dziura w progu - naprawa
Użytkownik "jack" <jackglajt@vp.pl> napisał w wiadomości news:19bc.0000022b.4a1f8c96newsgate.onet.pl...
Niedawno czytałem "mądry" artykuł ze jak progi skorodują to auto nie nadaje sie
do urzytkowania,bo staje sie niebezpieczne[nie jest zachowana odpowiednia
sztywność konstrukcji].A wtedy..jedynie szrot.

I nie jest to glupie, tylko ze jedna mala dziurka moze nie oslabic, mozna ja zaspawac, a i wymiane progow nasi blacharze opanowali dobrze ..

J.

Data: 2009-05-29 10:27:11
Autor: kogutek
Dziura w progu - naprawa
[...]

Pewno na niusach czytałeś to co jakiś dyslektyk napisał. I teraz powtarzasz jego
błędy. Dyslektyków nie czytaj. Bo oni nie potrafią w normalnym tempie
przyswajać. I najczęściej jak czegoś nie rozumieją to sobie sami dziwne teorie
wymyślają. Próg zewnętrzny jest przede wszystkim elementem dekoracyjnym.
Obciążenie przenosi próg wewnętrzny. Bardzo dużo samochodów oprócz progu
wewnętrznego i zewnętrznego ma w środku takiej konstrukcji element wzmacniający.
Korozja progu zewnętrznego, zrobionego z cienkiej blachy, ma minimalny wpływ na
wytrzymałość karoserii.   --

Data: 2009-05-29 10:30:03
Autor: stabillo
Dziura w progu - naprawa

Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości news:19bc.0000023e.4a1f9c5fnewsgate.onet.pl...
wewnętrznego i zewnętrznego ma w środku takiej konstrukcji element wzmacniający.
Korozja progu zewnętrznego, zrobionego z cienkiej blachy, ma minimalny wpływ na
wytrzymałość karoserii.

dokladnie tak jest tez w tym przypadku, w srodku widac zagieta podluznice zabezpieczona szara warstwa podkladowa, ktora lsni jak nowa.

Data: 2009-05-29 09:23:37
Autor: stabillo
Dziura w progu - naprawa

Użytkownik "złoty" <mcart@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvo14j$iik$1inews.gazeta.pl...

..poszukaj calego progu - do wielu aut mozna je kupic. Jesli jednak robisz to "tymczasowo" jak czytam - po "zalataniu" wpusc do progu troszke oleju i go tam zostaw.

mhh.. a to ciekawy pomysl, zastanawialem sie nad wrzuceniem do srodka pochlaniaczy wilgoci takich jak sa w opakowaniach po butach :) Rozumiem ze olej mialby funkcje, zapobiegania zbieraniu sie wody w jednym miejscu?

 Ew. dodatkowo zerwij te "folie"

ale ta folia jest na calym progu od 17 lat i trzyma sie bardzo dobrze, zal ja zrywac, po drugiej stronie prog jest jak nowy :-/ To tylko fragment jest skorodowany

"bitumikopodobnym" wyrobem. Jesli zrobisz to dobrze, powinno wystarczyc na b. dlugo.

no zobacze, ale dzieki za rade.

Data: 2009-05-29 10:33:55
Autor: kogutek
Dziura w progu - naprawa

> [...]

> "bitumikopodobnym" wyrobem. Jesli zrobisz to dobrze, powinno wystarczyc na > b. dlugo.

Nie używaj żadnych smołowych farb. Żeby ich użyć trzeba mieć duże pojęcie o
przygotowaniu powierzchni pod taką farbę. Jeśli popełnisz błąd  w przygotowaniu
powierzchni to farba oparta na smole przyspiesza korozję. Ma kwaśne pH. Sposób z
żywicą i włóknem szklanym jest jak najbardziej poprawny. Naprawa musi być
zrobiona zgodnie z zasadami sztuki. Do takich napraw, jeśli maja być skuteczne,
używa się tylko żywic epoksydowych. Poliestrowe ze względu na właściwości
chemiczne się nie nadają.  --

Data: 2009-05-29 18:17:57
Autor: casio0
Dziura w progu - naprawa

> Użytkownik "złoty" <mcart@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości > news:gvo14j$iik$1inews.gazeta.pl...

używa się tylko żywic epoksydowych. Poliestrowe ze względu na właściwości
chemiczne się nie nadają.

a to ciekawe, bo kurcze mam cala puszke :-/ no nic,  musze epidian kupic, dzieki
za rade

Data: 2009-05-30 10:32:05
Autor: stabillo
Dziura w progu - naprawa

Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości news:19bc.00000242.4a1f9df3newsgate.onet.pl...

zrobiona zgodnie z zasadami sztuki. Do takich napraw, jeśli maja być skuteczne,
używa się tylko żywic epoksydowych. Poliestrowe ze względu na właściwości
chemiczne się nie nadają.

kurcze, ale przeczytalem na puszce ze idealnie nadaje sie do reperacji karoserii i tu cytat :Idealnie przywiera do powierzchni metalowych " :) No nie wiem czy klamia czy nie :-/

Data: 2009-05-30 19:22:03
Autor: kogutek
Dziura w progu - naprawa

> [...]

kurcze, ale przeczytalem na puszce ze idealnie nadaje sie do reperacji karoserii i tu cytat :Idealnie przywiera do powierzchni metalowych " :) No nie wiem czy klamia czy nie :-/

Doświadczenie jest miarą poznania Świata. Użyj poliestru i za półtora roku opisz
jak wygląda. Jak byś miał drugie miejsce do naprawy to załataj epoksydem i za 5
lat opisz jak wygląda. --

Data: 2009-05-31 15:29:46
Autor: J.F.
Dziura w progu - naprawa
On Sat, 30 May 2009 19:22:03 +0200,  kogutek wrote:
Doświadczenie jest miarą poznania Świata. Użyj poliestru i za półtora roku opisz
jak wygląda. Jak byś miał drugie miejsce do naprawy to załataj epoksydem i za 5
lat opisz jak wygląda.

Zrob to i opisz.

Szpachlowki sa poliestrowe.

Nie zebym polecal, ale np
http://sklep.optionall.pl/towar/566,116,n,n/Szpachlowka_Poliestrowa_z_wloknem_szklanym.html

J.

Data: 2009-05-31 17:23:08
Autor: kogutek44
Dziura w progu - naprawa
On Sat, 30 May 2009 19:22:03 +0200,  kogutek wrote: >Doświadczenie jest miarą poznania Świata. Użyj poliestru i za półtora roku opisz
>jak wygląda. Jak byś miał drugie miejsce do naprawy to załataj epoksydem i za 5
> [...]

To że o czymś nie wiesz nie znaczy że tego nie ma. Znaczy tylko że Ty o tym nie
wiesz. Jesteś roztargniony, albo masz problemy z czytaniem. Twórca wątku chce
najpierw załatać dziurę którą wyciął. Nie robi się tego szpachlówkami. Daje się
łatkę z tkaniny szklanej. Jako żywicy fachowiec użyje epoksydu. Fajansiarz zrobi
to poliestrem. Wyrównanie za pomocą szpachlówki w przypadku użycia epoksydu jest
sprawą wtórną. Można użyć poliestrowej.  --

Data: 2009-05-29 19:54:15
Autor: Mirek Ptak
Dziura w progu - naprawa
*stabillo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Poxilina - sprawdzone na słynnej Granadzie ;)

BP,ANMSP :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l