Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers

Data: 2009-09-11 15:59:37
Autor: Alfer_z_pracy
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers
Natknąłem się przypadkiem, warto zerknąć. Jak to kolarz dziury wiercił.

Alfred 'Alf' Robert Engers was an English racing cyclist who set national records and won national individual time trial championships from 1959 to the late 1970s.

"What a machine....and what a rider ! It was a fantastic sight to see the bike sparkling down the road with it's chrome spokes and shiney frame with it's fag paper clearances, and with Alf turning those big gears, great "

I parę fotek, na samym dole "dziurium":
http://www.bikebrothers.co.uk/engers.htm

Data: 2009-09-11 19:39:43
Autor: PeJot
Alfer_z_pracy pisze:

I parę fotek, na samym dole "dziurium":
http://www.bikebrothers.co.uk/engers.htm

-15 gramów, a aerodynamika poszła się wietrzyć.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-11 12:13:43
Autor: Saurus
On 11 Wrz, 19:39, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Alfer_z_pracy pisze:

> I parę fotek, na samym dole "dziurium":
>http://www.bikebrothers.co.uk/engers.htm

-15 gramów, a aerodynamika poszła się wietrzyć.

Wystarczy zakleić taśmą :P Ciekawe ile z tych rzeczy się połamało :]

Data: 2009-09-11 21:24:21
Autor: PeJot
Saurus pisze:

Wystarczy zakleić taśmą :P Ciekawe ile z tych rzeczy się połamało :]

Wystarczy że dojechało do mety.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-22 21:20:17
Autor: arturbac
PeJot pisze:
Saurus pisze:

Wystarczy zakleić taśmą :P Ciekawe ile z tych rzeczy się połamało :]

Wystarczy że dojechało do mety.

Pewna ilość otworów w odpowienich miejscach nie spowodóje zmniejszenia nośności ( na ścinanie, skręcanie, zginanie etc) , podwarunkiem że otwory są pozbawione karbów, wyszczerbień i są okrągłe. Nastąpi redystrubycja naprężeń. Tak więc najgorszymi miejscami w pewnych okolicznościach (miejsce na ramie i jego naprężenia) nie będą otwory a wszelkie spawy i nierówności prowadzące do koncentracji naprężeń.
Ale to już mechanika konstrukcji/wytrzymałość materiałów inna bajka.

Data: 2009-09-12 08:41:47
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Dnia 11-09-2009 o 19:39:43 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):

Alfer_z_pracy pisze:

I parę fotek, na samym dole "dziurium":
http://www.bikebrothers.co.uk/engers.htm

-15 gramów, a aerodynamika poszła się wietrzyć.

jestem sklonny stwierdzic ze te dziurki poprawiaja areodynamike, powietrze  przelatuje przez a nie wokol elementu. cos jak dziurki w pilce golfowej.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-09-12 10:19:07
Autor: Wojtek

Alfer_z_pracy pisze:

[...]

O taaakkkkk...
Dodatkowo tworzy podciśnienie redukujące ciężar roweru, a kształt i układ tychże wytwarza ciąg ;)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-09-12 12:07:13
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers
[ciah]

O taaakkkkk...
Dodatkowo tworzy podciśnienie redukujące ciężar roweru, a kształt i  układ tychże wytwarza ciąg ;)

a ciag, jak wiemy, jest przyjemnym zjawiskiem.
MSPANC

Data: 2009-09-13 22:18:44
Autor: Coaster
PeJot wrote:
Alfer_z_pracy pisze:

I parę fotek, na samym dole "dziurium":
http://www.bikebrothers.co.uk/engers.htm

-15 gramów, a aerodynamika poszła się wietrzyć.

Aero to jedno a opor powetrza to drugie - jak myslisz, co stawia wiekszy opor - packa do ping-ponga czy rakietka do badmintona? ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-09-22 19:44:01
Autor: arturbac
PeJot pisze:
Alfer_z_pracy pisze:

I parę fotek, na samym dole "dziurium":
http://www.bikebrothers.co.uk/engers.htm

-15 gramów, a aerodynamika poszła się wietrzyć.

Czy aby na pewno z tą aerodynamiką ?
Piłki golfowe nie bez powodu mają wklęsłe koliste rozwiercenia, zmniejsza to nadciśnienie i piłki lecą dalej.

Amerykanie w jednym z modeli F-18 testowali skrzydło z otworami na powierzchni aby odciągać nadmiar powietrza z powierzchni nośnej i poprawić w ten sposób opływ powietrza.

Data: 2009-09-25 21:21:22
Autor: nb
at Tue 22 of Sep 2009 19:44, arturbac wrote:

PeJot pisze:
Alfer_z_pracy pisze:

[...]

Nieprawda! Dziury wiercili po to, aby skrzydła się nie urywały.
Idea zrodziła się z obserwacji papieru toaletowego, który
nie chciał się urwać w miejscu perforacji.

--
nb

Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers