Data: 2009-09-11 15:59:37 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
Natknąłem się przypadkiem, warto zerknąć. Jak to kolarz dziury wiercił.
Alfred 'Alf' Robert Engers was an English racing cyclist who set national records and won national individual time trial championships from 1959 to the late 1970s. "What a machine....and what a rider ! It was a fantastic sight to see the bike sparkling down the road with it's chrome spokes and shiney frame with it's fag paper clearances, and with Alf turning those big gears, great " I parę fotek, na samym dole "dziurium": http://www.bikebrothers.co.uk/engers.htm |
|
Data: 2009-09-11 19:39:43 | |
Autor: PeJot | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
Alfer_z_pracy pisze:
I parę fotek, na samym dole "dziurium": -15 gramów, a aerodynamika poszła się wietrzyć. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-09-11 12:13:43 | |
Autor: Saurus | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
On 11 Wrz, 19:39, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Alfer_z_pracy pisze: Wystarczy zakleić taśmą :P Ciekawe ile z tych rzeczy się połamało :] |
|
Data: 2009-09-11 21:24:21 | |
Autor: PeJot | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
Saurus pisze:
Wystarczy zakleić taśmą :P Ciekawe ile z tych rzeczy się połamało :] Wystarczy że dojechało do mety. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-09-22 21:20:17 | |
Autor: arturbac | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
PeJot pisze:
Saurus pisze: Pewna ilość otworów w odpowienich miejscach nie spowodóje zmniejszenia nośności ( na ścinanie, skręcanie, zginanie etc) , podwarunkiem że otwory są pozbawione karbów, wyszczerbień i są okrągłe. Nastąpi redystrubycja naprężeń. Tak więc najgorszymi miejscami w pewnych okolicznościach (miejsce na ramie i jego naprężenia) nie będą otwory a wszelkie spawy i nierówności prowadzące do koncentracji naprężeń. Ale to już mechanika konstrukcji/wytrzymałość materiałów inna bajka. |
|
Data: 2009-09-12 08:41:47 | |
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
Dnia 11-09-2009 o 19:39:43 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
Alfer_z_pracy pisze:jestem sklonny stwierdzic ze te dziurki poprawiaja areodynamike, powietrze przelatuje przez a nie wokol elementu. cos jak dziurki w pilce golfowej. -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi Cousie |
|
Data: 2009-09-12 10:19:07 | |
Autor: Wojtek | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
Leszek 'Cousie' Pasoń pisze:
Dnia 11-09-2009 o 19:39:43 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a): O taaakkkkk... Dodatkowo tworzy podciśnienie redukujące ciężar roweru, a kształt i układ tychże wytwarza ciąg ;) -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-09-12 12:07:13 | |
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
[ciah]
a ciag, jak wiemy, jest przyjemnym zjawiskiem. MSPANC -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi Cousie |
|
Data: 2009-09-13 22:18:44 | |
Autor: Coaster | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
PeJot wrote:
Alfer_z_pracy pisze: Aero to jedno a opor powetrza to drugie - jak myslisz, co stawia wiekszy opor - packa do ping-ponga czy rakietka do badmintona? ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-09-22 19:44:01 | |
Autor: arturbac | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
PeJot pisze:
Alfer_z_pracy pisze: Czy aby na pewno z tą aerodynamiką ? Piłki golfowe nie bez powodu mają wklęsłe koliste rozwiercenia, zmniejsza to nadciśnienie i piłki lecą dalej. Amerykanie w jednym z modeli F-18 testowali skrzydło z otworami na powierzchni aby odciągać nadmiar powietrza z powierzchni nośnej i poprawić w ten sposób opływ powietrza. |
|
Data: 2009-09-25 21:21:22 | |
Autor: nb | |
Dziurium w praktyce, czyli Alf Engers | |
at Tue 22 of Sep 2009 19:44, arturbac wrote:
PeJot pisze: Nieprawda! Dziury wiercili po to, aby skrzydĹa siÄ nie urywaĹy. Idea zrodziĹa siÄ z obserwacji papieru toaletowego, ktĂłry nie chciaĹ siÄ urwaÄ w miejscu perforacji. -- nb |
|