Dziurki w oponie od wewnątrz, szparki : ))

Data: 2009-06-14 04:31:26
Autor: budfox
Dziurki w oponie od wewnątrz, szparki : ))
Heja

Mam sobie oponkę Continental Escape Pro. Opona zaczęła mnie wpieniać i przeleżała z rok czasu. A wpieniała mnie bo zdarzały się kapcie pod rząd. Sięgnąłem po nią niedawno w potrzebie. Dokładnie przeskanowałem wewnętrzną stronę opony.

Jest parę małych dziurek na wylot, ok.

Natomiast znalazłem też parę takich 1-3mm nacięć, nie przechodzących na wylot. W tych nacięciach znalazłem kamyczki piasku i prawdopodobnie to było m.in. przyczyną kapci.

No i się zastanawiam co o tym sądzić. W innych oponach tego nie mam, a Wy?

Pozdrower

Data: 2009-06-19 23:18:36
Autor: budfox
budfox pisze:
[...]

nikt nie odpowie?

Zastanawiam się , czy jest sens to kleić

Data: 2009-06-19 15:38:35
Autor: Rowerex
On 19 Cze, 22:18, budfox <bud...@poczta.onet.pl> wrote:
budfox pisze:

> [...]

> Pozdrower

nikt nie odpowie?

Zastanawiam się , czy jest sens to kleić

Jeśli nacięcia nie przechodzą na wylot, to raczej nie ma potrzeby
klejenia, ewentualnie możesz nakleić na nie taśmę izolacyjną, aby nie
nie zbierały się w nich zanieczyszczenia.

Parę lat temu jeździłem na mocno zniszczonych i podziurawionych
oponach. Z tego, że jest tyle dziur na wylot zdałem sobie sprawę
dopiero po zdjęciu opon i dokładniejszym obejrzeniu. Raczej nie
powodowało to łapania kapci, a pompowałem wtedy prawie na kamień.
Takie dziury czasem lepiej podkleić czymś od wewnątrz, np łatką ze
starej opony.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-19 16:02:47
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 20 Cze, 00:38, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

> [...]

nie zbierały się w nich zanieczyszczenia. [...]
Takie dziury czasem lepiej podkleić czymś od wewnątrz, np łatką ze
Taśma izolacyjna to raczej kiepski pomysł, przymajmniej nie sprawdził
się u mnie - taśma się pomarszczyła i jakimś cudem porozcinała mi
dętkę... Lepiej zakleić starą dętką (butaprenem, nie kropelką czy
czymś podobnym)

Data: 2009-06-20 02:00:42
Autor: budfox
budfox pisze:

[...]

nie przejmowałbym się tym, ale przejechałem po tym przecięciu ręką i nic nie czułem
ale odgiąłem boki te nacięcia, nacięcia dosłownie 3mm i co, tkwił tam kamyczek płaski i ostry dokładnie w środku, dwa kapcie po rząd przed to złapałem.
zastanawiam sie, a jakby to zgrzać delikatnie czymś, nie chciałbym wchodzić z klejem, bo klej też przyciąga syfy

pozdrawiam i dzięki Panowie za rady liczę na więcej

Dziurki w oponie od wewnątrz, szparki : ))