Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Dziury w obrotach.

Dziury w obrotach.

Data: 2010-09-22 08:48:14
Autor: marko1a
Dziury w obrotach.
Pytanie dotyczy dwusuwa po szlifie.
Gdy jadę po prostej to raczej nic się nie dzieje ale gdy podjeżdzam pod górkę to pojawiają się dziury w paleniu co powoduje słabszą moc. Nie ma kichania strzelania lecz tylko brak detonacji.
Czy to objaw zalewania świecy ze słabą iskrą albo zbyt bogatą mieszanką?

Marek

Data: 2010-09-22 09:13:54
Autor: J_K_K
Dziury w obrotach.
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4c99a6af$0$21008$65785112news.neostrada.pl...
Pytanie dotyczy dwusuwa po szlifie.
Gdy jadę po prostej to raczej nic się nie dzieje ale gdy podjeżdzam pod górkę to pojawiają się dziury w paleniu co powoduje słabszą moc. Nie ma kichania strzelania lecz tylko brak detonacji.

Zużyta świeca / przerwa, luźna fajka / kabel,
cewka, wypalone styki / przerwa na przerywaczu ...

Pzdr

JKK

Data: 2010-09-22 13:46:29
Autor: Michał V-R
Dziury w obrotach.
W dniu 2010-09-22 08:48, marko1a pisze:
Pytanie dotyczy dwusuwa po szlifie.
Gdy jadę po prostej to raczej nic się nie dzieje ale gdy podjeżdzam pod
górkę to pojawiają się dziury w paleniu co powoduje słabszą moc. Nie ma
kichania strzelania lecz tylko brak detonacji.
Czy to objaw zalewania świecy ze słabą iskrą albo zbyt bogatą mieszanką?

Marek
  A napewno silnik jest zlozony zgodnie ze sztuka? Tak mi sie nasuwa brak prawidlowej kompresji, ale moge sie mylic.


--
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-09-22 13:49:18
Autor: marko1a
Dziury w obrotach.
Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomości news:i7cqal$cka$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-09-22 08:48, marko1a pisze:
Pytanie dotyczy dwusuwa po szlifie.
Gdy jadę po prostej to raczej nic się nie dzieje ale gdy podjeżdzam pod
górkę to pojawiają się dziury w paleniu co powoduje słabszą moc. Nie ma
kichania strzelania lecz tylko brak detonacji.
Czy to objaw zalewania świecy ze słabą iskrą albo zbyt bogatą mieszanką?

Marek
 A napewno silnik jest zlozony zgodnie ze sztuka? Tak mi sie nasuwa brak prawidlowej kompresji, ale moge sie mylic.

Mierzyłem i jest OK. Silnik jeszcze na dotarciu.

Marek

Data: 2010-09-22 14:14:50
Autor: Michał V-R
Dziury w obrotach.
W dniu 2010-09-22 13:49, marko1a pisze:

Marek
A napewno silnik jest zlozony zgodnie ze sztuka? Tak mi sie nasuwa
brak prawidlowej kompresji, ale moge sie mylic.

Mierzyłem i jest OK. Silnik jeszcze na dotarciu.

Hmm,a kwestie regulacyjne? POwinien silnik na dotarciu miec bogadsza mieszanke, ale to by to bylo odczuc przy kazdym mocniejszym przyspieszaniu, a nie tylko pod gore, moze tez byc ubogo i gora sie grzeje troche za bardzo i wytwarza sie wieksze tarcie jak powinno.
Jaki masz kolor swiecy? Elektryka i zaplon wszystko dobrze poskladane i poregulowane? Nie wiem, masz dyfuzor? Moze jest tam jakas nieszczelnosc i nie ma doprezenia silnika? Trudno tak na odleglosc cos wymyslic

--
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-09-22 14:57:00
Autor: marko1a
Dziury w obrotach.
Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomości news:i7crvm$hud$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-09-22 13:49, marko1a pisze:

Marek
A napewno silnik jest zlozony zgodnie ze sztuka? Tak mi sie nasuwa
brak prawidlowej kompresji, ale moge sie mylic.

Mierzyłem i jest OK. Silnik jeszcze na dotarciu.

Hmm,a kwestie regulacyjne? POwinien silnik na dotarciu miec bogadsza mieszanke, ale to by to bylo odczuc przy kazdym mocniejszym przyspieszaniu, a nie tylko pod gore, moze tez byc ubogo i gora sie grzeje troche za bardzo i wytwarza sie wieksze tarcie jak powinno.
Jaki masz kolor swiecy? Elektryka i zaplon wszystko dobrze poskladane i poregulowane? Nie wiem, masz dyfuzor? Moze jest tam jakas nieszczelnosc i nie ma doprezenia silnika? Trudno tak na odleglosc cos wymyslic

Świeca jest po takim wysiłku mokra. Podejrzewam że gaźnik ma wytartą iglicę bo jest dość stary i za bogato leje.
Zapłon ustawiony jak w książce, platynki wyczyszczone ale gdy wkręcam wyczyszczoną świeżą świecę to pali na odstępie elektrod 0,5-0,6 ale im dłużej trwa jazda, trzeba zmniejszać odstęp aż do 0,3. Probowałem zmieniać świecę na cieplejeszą z myślą aby wypalała to co się na niej zbiera ale to nic nie zmienia, dochodzi na niej czasem do samozapłonów czyli że jest za ciepła.

Marek

Data: 2010-09-22 15:02:34
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Dziury w obrotach.
marko1a napisał(a):
(..)

No a o jakim w ogole moturze mowimy? Czy to tajemnica.

No i dwa: ta gorka to stroma czy nie? Stroma gorka to inny poziom paliwa w komorze plywaka, ale to ekstremum.


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

Data: 2010-09-23 10:46:22
Autor: marko1a
Dziury w obrotach.
Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <kn@qumak.spaaaaam.pl> napisał w wiadomości news:i7cv10$v81$1mx1.internetia.pl...
marko1a napisał(a):
(..)

No a o jakim w ogole moturze mowimy? Czy to tajemnica.

Nie będziesz się śmiał? To jest zwykły romet nad którym pastwi się mój syn, tyle że zmieniona została zębatka z tyłu na większą i on ściga się tym po bezdrożach i górkach.

No i dwa: ta gorka to stroma czy nie? Stroma gorka to inny poziom paliwa w komorze plywaka, ale to ekstremum.

Górka jak górka, ja  to w górach. Myślę że to jednak problem słabej iskry, bo co rusz to świeca mokra.

Dlatego juz postanowiłem i zacząłem przerabiać magneto ze zmiennego 6V na stałe 12V. Do cewek świetlnych z przerobionymi wyjściami podłączyłem mostek diodowy trójfazowy z niego na kondensator 50tys uF i do całości podłączona została przetwornica impulsowa o dość wysokiej sprawności która na wejściu przyjmuje napięcia w zakresie 6-18V a na wyjściu podaje stałe 13,8V z tolerancją 0,5%. Teraz czekam tylko na cewkę butelkową 12V od kolegi. Już na dwóch cewkach świetlnych i tymczasowo jeszcze cewce wysokiego napięcia pod magnetem, żarówki świecą stałym światłem bez względu nas obroty silnika. Cewka spod magneta zostanie docelowo zastąpiona trzecią cewką świetlną - stąd właśnie zastosowany mostek trójfazowy - i wtedy wystarczy mocy na oświetlenie oraz zewnętrzną cewkę butelkową. Przerywacz zostanie ale opracowałem prosty układ na mosfecie jako elemencie wykonawczym zamiast przerywacza który będzie sterował cewką WN a przerywacz będzie służył tylko do podawania impulsów na ten układ elektroniczny przez co nie będzie problemów z wypalaniem jego styków. Oczywiście przez przerywacz będzie płynął prąd "konserwujący" około 150mA tak aby nie doprowadzać do zaśniedzania styków. Układ ten już skleciłem narazie na pająka i obserwuję jego przebiego na oscyloskopie. Po rozłączeniu platynek czas impulsu z tego układziku trwa przez około 50uS (mikrosekund) przy czym czas narastania tego impulsu  to nanosekundy. Do naładowania kondensatora wyznaczającego czas w tym układzie potrzebne jest kolejne 50us więc razem cykl trwa nie mniej niż 100uS co daje mi możliwość podawania maks 10tys iskier na sekundę a to dla tego dwusuwa spokojnie powinno wystarczyć.
To narazie w zasadzie teoria a praktyka pokaże co i jak gdy podłączę wszystko razem z cewką butelkową WN.

Marek

Data: 2010-09-23 13:42:27
Autor: Jacot
Dziury w obrotach.
"marko1a" <marko1a@lycos.de> wrote:

Nie będziesz się śmiał? To jest zwykły romet nad którym pastwi się mój syn,

Lo matko, to nie trza tak bylo od razu?;) To zaweza krag poszukiwan bo
to normalny motor a nie jakies chinsko-japonskie mecyje.

Górka jak górka, ja  to w górach. Myślę że to jednak problem słabej iskry, bo co rusz to świeca mokra.

O ile dobrze pamietam motor jest po szlifie, na dotarciu. Swieca
bedzie mokra co rusz, zanim nie bedzie dotarty jak nalezy.
Pola dla regulacji na szczescie zbyt wiele nie masz, trza to
przetrzymac. Co najwyzej sprawdzic czy plywak szczelny i nie za bardzo
pogiety, dysze nominalne, przerwa na swicy i przerywaczu jak pisze w
ksiazce.
Dlatego juz postanowiłem i zacząłem przerabiać magneto ze zmiennego 6V na stałe 12V.

ujmujac to najkrocej: najpierw dotrzyjcie ten motor i doprowadzcie do
pelnej sprawnosci a potem eksperymentuj.  na oryginalnym pradowniku,
gazniku itd. te motory przejezdzaly dziesiatki tysiecy i dawalo rade;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://www.stokrotka.ath.cx

Data: 2010-10-14 03:46:56
Autor: zbigi
Dziury w obrotach.
Jacot napisał(a):
"marko1a" <marko1a@lycos.de> wrote:

Nie będziesz się śmiał? To jest zwykły romet nad którym pastwi się mój syn,

Lo matko, to nie trza tak bylo od razu?;) To zaweza krag poszukiwan bo
to normalny motor a nie jakies chinsko-japonskie mecyje.

:D

Górka jak górka, ja  to w górach. Myślę że to jednak problem słabej iskry, bo co rusz to świeca mokra.

O ile dobrze pamietam motor jest po szlifie, na dotarciu. Swieca
bedzie mokra co rusz, zanim nie bedzie dotarty jak nalezy.
Pola dla regulacji na szczescie zbyt wiele nie masz, trza to
przetrzymac. Co najwyzej sprawdzic czy plywak szczelny i nie za bardzo
pogiety, dysze nominalne, przerwa na swicy i przerywaczu jak pisze w
ksiazce.

Tu bym sie z Jacotem zgodzil, choc doswiadczenia z malymi polskimi dwusuwami mam tyle, co kot naplakal.

Dlatego juz postanowiłem i zacząłem przerabiać magneto ze zmiennego 6V na stałe 12V.

ujmujac to najkrocej: najpierw dotrzyjcie ten motor i doprowadzcie do
pelnej sprawnosci a potem eksperymentuj.  na oryginalnym pradowniku,
gazniku itd. te motory przejezdzaly dziesiatki tysiecy i dawalo rade;)

A tu popre Jacota w calej rozciaglosci. Bom juz kombinowal z przerabianiem iskrownika na bateryjny w wuesce. Choc to pracochlonne jest, to lepioej zaczac od przywrocenia stanu wyjsciowego - zgodnego z zalozeniami konstruktora.
W moim przypadku byla to wymiana stojana isrkownika na stary, uzywany, za to sprawny - Motorek od razu zaczal zyc nowym, lepszym zyciem. :)
Motorek to Ogar z rometowskim silnikiem.
--
zbigi i stopka zastepcza

Data: 2010-09-22 23:39:23
Autor: J_K_K
Dziury w obrotach.
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4c99fd1e$0$27039$65785112news.neostrada.pl...
wyczyszczoną świeżą świecę to pali na odstępie elektrod 0,5-0,6 ale im dłużej trwa jazda, trzeba zmniejszać odstęp aż do 0,3. Probowałem zmieniać świecę na cieplejeszą z myślą aby wypalała to co się na niej zbiera ale to nic nie zmienia, dochodzi na niej czasem do samozapłonów czyli że jest za ciepła.

Co ta za motor i świeca ?
Odpowiednik F100 ?

Pzdr

JKK

Dziury w obrotach.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona