Dziwactwa Providentu

Data: 2009-07-10 20:58:05
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Dziwactwa Providentu
Od kilku lat jestem chronicznym klientem Providentu - co tydzień przychodził do mnie inkasent - jak dotąd spłacałem pożyczkę regularnie (jakies tam potknięcia sporadycznie się zdarzały).
Miesiąc temu stwierdziłem jednak, że nie chcę spotykać się z inkasentem (mniejsza o powody) i postanowiłem spłacać pożyczkę przelewami (oczywiście via internet).
I tu zaczęło się dziać coś dziwnego.

Provident absolutnie nie chce podać żadnego numeru konta (na swojej stronie też nie ma) i twierdzi że muszę wpłacać do rąk inkasenta, bo... tak było ustalone w umowie o pożyczkę.
Faktycznie, może tak i było, ale co im szkodzi zmienić tryb spłacania? co się za tym kryje? (przecież ten ich upór wygląda na czysty idiotyzm). Może ktoś potrafi wyjaśnić tę zagadkę?

K.S.

Nie odmawiam spłacania - pieniądze dla Providentu od miesiąca czekają na moim koncie w banku. Odmawiam tylko spłacania poprzez spotkania z inkasentem. I proszę mnie do tego nie namawiać.

1)
Tekst umowy oczywiście gdzieś zapodziałem. Może ktoś ma takowy pod ręką i sprawdzi jak tam jest napisane o trybie spłacania.
2)
I jeszcze jeden dziwaczny idiotyzm Providentu. Inkasent oczywiście kwituje zawsze wpłacaną przeze mnie ratę, ale gdzieś od roku zacząl podsuwać pokwitowanie MNIE - tzn ja jemu płacę i ja mam podpisywać że zapłaciłem. Śmiałem się lecz podpisywałem (choć z pewnością nie było tego w umowie).

Data: 2009-07-10 21:20:37
Autor: kredytywkarpaczu
Dziwactwa Providentu
wyjaśnienie "zagadki" jest dziecinnie proste

ustawa zabrania pobierania odsetek wyższych niż iles tam (chyba niż 24% albo 26% nie pamiętam)
a Ty płacisz o wiele wiele więcej. Tzn. odsetki
wynoszą teoretycznie tylko tyle ile można. Reszta
opłat to oplata za "extra luksus" przyjmowania od
ciebie spłat w Twoim mieszkaniu.

Po prostu: jesteś takim burżujem, że nie masz co robić
z kasą i dlatego wymyśliłeś sobie że będziesz placił
setki albo i tysiące zlotych za to że firma prowident
wyśle do ciebie co tydzień swojego posłanca. I z powodu
właśnie tego kaprysu (wstrętu do wypełniania przelewów)
płacisz nie 24% czy 26% ale grubo ponad 70%

Gdybyś zaczął płacić przelewami, wtedy okazaloby się
że firmie należy się o wiele wiele mniej pieniędzy i
musieliby ci je oddać. I o to w tym chodzi. PS: jak można wdepnąć w provident więcej niż jeden raz?
jak można być "chronicznym" :) klientem tej firmy?bo zakładam że skoro
obsługujesz internet to i kalkulator
także umiesz obsłużyć i wyliczyłeś że ci się to nie opłaca?

Data: 2009-07-10 12:24:14
Autor: Tomek z Wawy
Dziwactwa Providentu
On 10 Lip, 21:20, kredytywkarpa...@op.pl wrote:

[...]

Może Providentem spłaca pozostałe kredyty, hehe.

Data: 2009-07-10 21:38:24
Autor: kredytywkarpaczu
Dziwactwa Providentu
> PS: jak można wdepnąć w provident więcej niż jeden raz?

Może Providentem spłaca pozostałe kredyty, hehe.

Providentem to można ew. spłacać długi wobec Ukraińców
jeżeli takowe się posiada, a pragnie się nie utracić
żadnego palca. Z uwagi na okoliczność że banki palców nie łamią, a od przeterminowanego zadłużenia pobierają mniejsze odsetki
niż provident od zwyczajnego, spłacanie kredytow bankowych providentem przypominałoby jeżdżenie taksówką po zasiłek
z opieki społecznej. --

Data: 2009-07-11 21:07:11
Autor: Technolog
Dziwactwa Providentu
Dnia Fri, 10 Jul 2009 21:20:37 +0200, kredytywkarpaczu@op.pl napisał(a):

[...]

Provident ZTCW daje pożyczki w odróżnieniu od innych instytucji gdy ktoś ma
złą historię kredytową.

Data: 2009-07-11 06:39:51
Autor: zgred
Dziwactwa Providentu
kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:

Google, "provident koszta opłaty oprocentowanie"

->

Wybrałem kwotę pożyczki 1500 zł. i roczny okres kredytowania. RRSO wyszło 71%. MAM ICH. Niestety nie. Same odsetki wyniosły 185 zł czyli roczne nominalne oprocentowanie to 12%. Opłata za obsługę domową raptem 702 zł. ubezpieczenie 180 zł - mam nadzieję że przynajmniej przed czymś rzeczywiście to ubezpieczenie mnie zabezpiecza. Kolejna instytucja, która spełnia wymogi odnośnie oprocentowania. Ja jednak za wizytę pana z teczka nie chciałbym płacić tyle co za  weekendowy pobyt u Pani Dr Eris w Krynicy.

... ale wątek jest potrzebny! Niektórzy ciągle myślą, że Provident to "ostatnia deska ratunku" w gardłowej sprawie.

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-07-11 21:45:03
Autor: Miroo
Dziwactwa Providentu
Date: Sat, 11 Jul 2009 06:39:51 +0200, name: zgred:

ubezpieczenie 180 zł - mam nadzieję że przynajmniej przed czymś rzeczywiście to ubezpieczenie mnie zabezpiecza.

Nie rozśmieszaj mnie. Od kiedy ubezpieczenie kredytu
zabezpiecza kredytobiorcę??? :)

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2009-07-13 08:36:55
Autor: MK
Dziwactwa Providentu
"zgred" <zgred@null.com> wrote in message news:h395l6$pek$1nemesis.news.neostrada.pl...
kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:

Wybrałem kwotę pożyczki 1500 zł. i roczny okres kredytowania. RRSO
wyszło 71%. MAM ICH. Niestety nie. Same odsetki wyniosły 185 zł czyli
roczne nominalne oprocentowanie to 12%.

Raczej ok 23%. Ok 12% to stosunek 'odsetek; do kapitalu.

MK

Data: 2009-07-11 21:15:08
Autor: Technolog
Dziwactwa Providentu
Dnia Fri, 10 Jul 2009 20:58:05 +0200, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl
napisał(a):

Odmawiam tylko spłacania poprzez spotkania z inkasentem. I proszę mnie do tego nie namawiać.

A mnie zainteresował Twój wstęt do inkasenta. Śmierdzi mu z ust? ;)

W Polsce zostało zamordowanych już pięcioro inkasentów Providenta w czasie
pracy, trudno więc się dziwić, gdyby zachowywali się nerwowo:

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,97659,6665838,Cena_repa.html

Data: 2009-07-11 14:12:34
Autor: Krzysiek
Dziwactwa Providentu
On 11 Lip, 21:15, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,97659,6665838,Cena_repa.html

Nie ciekawe. Wynika z tego, że naciąga się biedaków na super drogie
kredyty dzieki którym są jeszcze biedniejsi
(albo których i tak nie spłacą) a całą brudną robotę wykonują inni
biedacy którym płaci się marne ochłapy.

Data: 2009-07-11 21:47:06
Autor: MarekZ
Dziwactwa Providentu
Użytkownik "Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> napisał w wiadomości news:xpoaopyn3h6s.1nzz3bfd6upbq.dlg40tude.net...

W Polsce zostało zamordowanych już pięcioro inkasentów Providenta w czasie
pracy, trudno więc się dziwić, gdyby zachowywali się nerwowo:

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,97659,6665838,Cena_repa.html

Warto też przeczytać dwa pozostałe artykuły o podobnej tematyce z linków poniżej:
http://www.policyjni.pl/Policyjni/1,91152,6432557,Fatum__Czwarte_zabojstwo_pracownicy_Providenta.html
http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,85994,6108751,Zabojstwo_za_kredyt.html

Jako zdecydowany zwolennik kary śmierci, widziałbym wśród zabójców z powodu kredytu 3000 zł albo raty 80 zł idealny target do jej zastosowania. Naprawdę nie odczuwam najmniejszej potrzeby współfinansowania prób resocjalizacji takich obiektów.

Co do samej pracy repa, to intuicyjnie patrząc jest to wysoce ryzykowne zajęcie i rzeczywiście wydaje się, że liczba pięciu zabójstw nie jest jakoś szokująco wysoka w stosunku do oczekiwanego ryzyka w tej pracy. Ciekawe jaka jest prowizja takiego repa.

Data: 2009-07-11 21:54:18
Autor: Technolog
Dziwactwa Providentu
Dnia Sat, 11 Jul 2009 21:47:06 +0200, MarekZ napisał(a):

Ciekawe jaka jest prowizja takiego repa.

W artykule, który linkowałem było coś o tym, czytałem dawno i nie pamiętam
dokładnie. Wrażenia, jakie mi zostały, to takie, że oni zarabiają bardzo
mało i nie mają czegoś takiego jak prowizja, płacone mają od czasu czy też
liczby obsłużonych klientów.

Data: 2009-07-12 18:32:27
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Małe podsumowanie:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Najpierw kilka zdań wyjaśnienia:
<Jak można wdepnąć w Provident więcej niż jeden raz?> - otóż można, i wcale nie przez <burżujski kaprys?, lecz wręcz przeciwnie: biedakowi bank nie chciał pożyczyć nawet 2000 zł, a jak zechciał to zażądał tylu zaświadczeń że można było zwariować. A Provident pożyczył na słowo - raz, drugi, trzeci. Oczywiście pożyczka była znacznie droższa; ale była.

Dopiero dzięki moim przedpiszcom zorientowałem się, że realny procent w Providencie jest tak wysoki dzięki sprzedawaniu tzw <obsługi domowej>. Przedstawiciele Providentu informują wprawdzie o możliwości spłacania przelewami, ale - o ile dobrze pamiętam (a zdaje mi się że dobrze) - nie  informują, że wówczas koszt pożyczki będzie znacznie mniejszy. W tej sytuacji pożyczkobiorca jest przekonany, że forma spłaty jest obojętna, a że pieniędzy pilnie potrzebuje...

O tym wszystkim nie wiedziałem miesiąc temu, kiedy odmówiłem spłacania na ręce inkasenta i zażądałem podania konta do przelewów. Wielce zdziwiłem się odmową Providentu - przecież powinno być im obojętne jak wpłyną do nich pieniądze! Rozumiem teraz że boją się, iż odmówię dalszego opłacania <obsługi domowej> - mimo iż nic o tym nie napomknąłem (ba - nawet o tym nie wiedziałem) i miałem zamiar spłacąc tyle ile było przewidziane w umowie.
I tak rzeczywiście zrobię!
Provident chwalił mnie jako dobrego klienta i przysyłał kolejne oferty pożyczki - a mimo to nie chciał ustąpić mi w takim drobiazgu (mimo iż nie występowałem o anulowanie dalszych opłat za <obsługę domową>. Więc i ja nie ustąpię.
K.S.

A główną przyczyną mojego żądania numeru konta było dostateczne już oswojenie się z bankowością internetową - przelew bankowy via internet zajmuje mi z 15 sekund, a spotkania z inkasentem są często kłopotliwe (no i podsuwa mi jakieś idiotyczne papierki do podpisu, mimo że to ja przecież płacę).

Data: 2009-07-12 23:56:22
Autor: RobertS
Małe podsumowanie:

[...]

jestem dobrym klientem, nie mordujesz ani nie gwałcisz "repów" więc daj im zarobić, za to
że ww. odbiera od Ciebie kasę ma jakieś pieniądze - nie zabieraj mu tego skoro nie zależy CI na niższej racie, a jeżeli zdecdydujesz się na kolejną taką pożyczkę to od razu domagaj się spłaty na rachunek bankowy - będzie taniej, ale na pewno nie tanio (kiedyś zadzwoniłem tam i poprosiłem o symulację takiej pożyczki)

RobertS

Data: 2009-07-13 00:46:08
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Małe podsumowanie:
On 12 Lip, 18:32, kochamspamWYTNI...@poczta.onet.pl wrote:

[...]

Troche dziwne, bo kiedys czytalem wypowiedzi jakiegos chwalcy
Providentu, ktory zapewnial, ze jedynie przy pierwszej pozyczce jest
obowiazek splat domowych, a nastepne mozna bez problemow (po
zaplaceniu frycowego spalta pierwszej) zwierac z klauzula splaty na
konto bez kosztow "kasjera domowego".
Nawet doradzal, zeby wziasc najpierw nieduza pozyczke na krotki
termin, splacic kasjerowi w domu, a nastepnie dopiero wystepowac o ta
wlasciwa na tanszych juz warunkach.

Data: 2009-07-13 05:58:22
Autor: Marcin
Małe podsumowanie:
[...]

Widac nie zalezalo Ci na tanszej pozyczce.
Banki customer finance, daja takie kwoty na dowod :))) Moze teraz troszke trudniej jest dostac taka pozyczke (choc nie jest to niemozliwe), ale jak piszesz brales pozyczke jakis czas temu, a w czasie "boom u pozyczkowego" banki dawaly pieniadze na prawo i lewo zaledwie na postawie raportu z BIKu i czasem tel. do procodawcy.

[...]

Zasady w Providencie sa proste i nie wiem jak ktos kogos moze oszukac :))) Nikt Ci pistoletu do glowy nie przykaladal, masz czarno na bialym napisane ile co kosztuje. Podpisales teraz placz.

A tajemnica nie jest istnieje pozyczka domowa i na przelew Chocby www.provident.pl czy infolinia 0801 ... Wiadomo, ze rep bedzie chcial sprzedac pozyczke w domu, bo z tego ma kase. Tak samo jest w bankach, nie znasz oferty, bank da tobie wszystko co najdrozsze, obdarujac cie tysiacami pakietami ubezpieczen, oczywiscie nie potrzebnych, ale bankowiec ma wyzsza prowizje do wypalty :)))

[...]

A w banku tez odmowisz splat ?

Od razu BIK (zerowe szanse na kredyt nastepnym razem) windykacja, BTE, komornik i te sprawy :))

Podpisales umowe na pozyczke domowa !!!! Pozyczka na okreslony okres, splacisz, nastepna wezmiesz sobie z obsluga przez przelew :)))

[...]

Podpisales co podpisales ......

[...]

Bez bankowosci internetowej tak samo moglbys splacac raty, idziesz do banku ustalasz zlecenie stale zlecenie co tydzien i po bolu, nie musisz juz o tym pamietac, bank sam swoje zrobi co ma zrobic :)))

A tak na koniec, nie jestem zadnym obronca providenta. Skoro taka firma istnieje, ma klientow, znaczy, ze jest zapotrzebowanie na takie uslugi i niech sobie dzialaja, a kazdy czlowiek sam sobie musi odpowiedziec, czy chce wziac tam pozyczke, czy udac sie do banku, a moze od sasiada lub rodziny pozyczyc. PS Numer konta dostaniesz, jak nie bedziesz spalacal pozyczki, trafi to do windykacji i sami przysla w liscie numer konta na ktory trzeba wpalacic zalegla kwote. Minie okolo 6-12 miesiecy zamin to przysla :)) Oczywiscie bez odsetek, wiec jak chcesz zrob sobie "wakacje kredytowe"

Pozdr,

Data: 2009-07-13 18:45:54
Autor: wspolna-flaszka.pl
Małe podsumowanie:
"A tajemnica nie jest istnieje pozyczka domowa i na przelew"
bzudra, ja zamawialem przez net pozyczke na przelew, jak przyszla babka, wyszlo na to ze za ierwszym razem
jest mozliwa TYLKO pozyczka z obsluga domowa (plus jakies 500 zl) , w ciagu 10 dni odeslalem im kase na konto odstepujac od umowy.

--
http://sklep.wielobranzowy.eu  - sprawdź jak tanio!
http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99 brutto

Data: 2009-08-18 23:54:10
Autor: PRIVATELOANOFFER
Oferta pożyczki
Cześć,
Ja jestem Pan Blair James, uzasadniony i akredytowanych pieniędzy
kredytodawcy. I mieszkają w Republice Wielka Brytania. I pożyczkę
pieniędzy do osób i firm potrzebujących pomocy finansowej.
Czy masz jakieś złe kredytu lub są w potrzebie pieniędzy zapłacić
rachunki lub rozpocząć działalność? Pozwól mi wziąć to średnio
poinformować Pana, że mogę pomóc beneficjentowi wiarygodnych I'll be
glad zaoferować kredyt na 3% stopy procentowej.
Każda zainteresowana osoba powinna Kindly wrócić do nas z informacjami
poniżej poprzez nasz e-mail: privateloaninvestment2@live.com.

Imię i nazwisko:
Kraj:
Potrzebnej kwoty:
Miesięcznego dochodu:

Z pozdrowieniami,
James T. Blaira
C.E.O
Pożyczka prywatna spółka inwestycyjna.
Tel: +447045736666.

Data: 2009-08-19 01:56:41
Autor: witek
Oferta pożyczki
PRIVATELOANOFFER wrote:
[...]

I o to doskonały przykład jak automatyczne słowniki są z dećka do dupy.

Data: 2009-09-09 12:18:54
Autor: Karol Meszka
Oferta pożyczki
On 19 Sie, 08:54, PRIVATELOANOFFER <blairfinancialcomp...@gmail.com>
wrote:
[...]
poniżej poprzez nasz e-mail: privateloaninvestme...@live.com.

Imię i nazwisko:
Kraj:
Potrzebnej kwoty:55000
Miesięcznego dochodu:4000

Data: 2009-09-04 19:48:00
Autor: HIPOTEZA
Dziwactwa Providentu
Po 2 miesiącach nadal jest impas - ja odmawiam spłacania inaczej jak przelewem na konto, a Provident uparcie powtarza <Nie ma takiej możliwości> (tj aby mi założono konto) i przypomina mi że do spłacania na ręce inkasenta zobowiązałem się w umowie.

Umowę gdzieś zapodziałem. Zwróciłem się emailem do Providentu, aby przysłali mi wzorcowy tekst umowy; oto odpowiedź:

W odpowiedzi na zapytanie informujemy , iż umowa pożyczki wraz z regulaminem dostarczana jest potencjalnemu klientowi przez Przedstawiciela podczas wizyty pożyczkowej. Każdy z klientów jest wtedy zobowiązany się z nią zapoznać.

HIPOTEZA:
Podejrzewam że Provident NIGDY nikomu nie udzielił pożyczki do spłacania przelewami - udziela tylko pożyczek z obsługą domową (a na swojej stronie po prostu kłamie).

Inaczej nie byłoby przecież problemu (ba - nawet jak twierdzą NIEMOŻNOŚCI) otworzenia konta na które mógłbym wpłacać resztę pożyczki.

Data: 2009-09-04 20:32:42
Autor: Chandler
Dziwactwa Providentu
[...]

Provident to najgorsza z możliwych form "legalnego" pożyczania pieniędzy.
Nie jest bankiem więc nie musi mieć kont dla swoich klientów. Najważniejsze co pisze w regulaminie.
Prawnie wiąże Cię umowa, więc nawet jeśli kłamią na swojej stronie chyba nie wiele będziesz mógł zrobić.
Może ktoś z Grupowiczy ma pomysł?

P.S. Cudzysłów dlatego, ponieważ ostatnio został pozwany za przekroczenie ustawy o kredycie konsumenckim, więcej tutaj:
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090821/REGION00/560068286
--
Chandler

Dziwactwa Providentu