Dziwactwa telefonii Orange

Data: 2009-07-10 21:33:48
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Dziwactwa telefonii Orange
1)
Jeśłi zabraknie pieniędzy na koncie, słyszymy komunikat:
<Połączenie nie może być zrealizowane>.
Długo trwało zanim się z tym oswoiłem - jeszcze obecnie kiedy to słyszę przelatuje mi przez głowę myśł, że numer jest zastrzeżony bądż że stało się coś nadzwyczajnego.
Co im szkodzi nadawać jasny komunikat:
<Konto wyczerpane. Doładuj>
2)
Po doładowaniu nadchodzi komunikat:
<Stan konta został zmieniony o 25 zł>
Też długo trwało zanim się z tym oswoiłem. Do dziś jeszcze mi się zdarza sprawdzać, czy aby 25 zł mi nie... odjęto.
Co im szkodzi pisać:
<Stan konta został zwiększony o 25 zł>
K.S.
Na zakończenie podaję pewien sposób na pewne dziwne zjawisko.
Otóż zdarzało mi się, że  mój telefon (nie ja!) wysyłał kilkadziesiąt SMSów - zawsze do pierwszego kontaktu na liście.
Byłem nawet w tej sprawie w <salonie> Orange. Usłyszałem że to się zdarza, że to jakaś usterka - po czym wsadzono telefon na kilka minut do jakiegoś aparatu i powiedziano że teraz pownno sie to nie zdarzać. Niestety, nadal się zdarzało.
Żywiłem oczywiście brzydkie podejrzenie, że w ten sposób Orange nabija mi konto bądź zachęca mnie do pisania SMSów (co robię bardzo rzadko).
W końcu znalazłem antidotum: jako pierwszy kontakt umieściłem pod nazwą Aaa żądania podania stanu konta, tj *124*#.  Pomogło - odtąd telefon sam SMSów nie wysyła!

Data: 2009-07-10 22:15:01
Autor: Chris
Dziwactwa telefonii Orange
W artykule news:796e.00000dde.4a57979cnewsgate.onet.pl,
niejaki(a): Użytkownik z adresu <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl>
napisał(a):

[...]

Pełna zgoda, też mnie to wkurza.

Na zakończenie podaję pewien sposób na pewne dziwne zjawisko.
Otóż zdarzało mi się, że  mój telefon (nie ja!) wysyłał kilkadziesiąt
SMSów - zawsze do pierwszego kontaktu na liście.

A to już nie wina Orange, ale menu niektórych modeli telefonów Nokia (np.
6310i).
Jeśli klawiatura nie jest zablokowana, to mimowolne (np. od wstrząsów)
kilkukrotne naciśnięcie lewego górnego klawisza funkcyjnego powoduje
wysłanie pustego SMS-a na pierwszy numer w książce adresowej.
Ten temat przerabiałem i ja i moja żona ;)

Data: 2009-07-10 22:18:25
Autor: berloo
Dziwactwa telefonii Orange
10.07.2009 21:33 <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> w wiadomości
<news:796e.00000dde.4a57979cnewsgate.onet.pl> napisał(a):

[...]

Ee... To chyba nie wina telefonu, a w salonie chcieli Cię spławić i
udawali, że robią jakieś czary mary z aparatem. Mojej mamie też nie raz
zdarzyło się wysłać serię pustych SMS-ów do pierwszego kontaktu na
liście - to efekt wkładania niezablokowanego K700 do torebki (wciskanie
joysticka daje właśnie efekt wielu wiadomości wysyłanych do pierwszego
na liście kontaktu).

--
Mateusz Berlik - berloo
kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

Data: 2009-07-10 22:55:32
Autor: ToMasz
Dziwactwa telefonii Orange
kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
1)
(..)
3 dni do konca. kupuje pakiety,  rozdaje kase przelewami sms. Pozostaje
mi 8 groszy
"za 3 dni tracisz możliwość.. " gówno trace, dalej bede dzwonił do OR+st.
"Aby nie stracic środków" ... to juz zrobiłem. wasze 8 groszy "se wsadzcie"
dwa dni później, "utraciłeś środki z konta, aby odzyskać(..) doładuj"
i jeszcze czego. Dajecie mozliwość utrzymana konta za 6zł, to czego sie
plujecie o 50? Dzwoniący "do wszystkich" juz dawno są w play!

sprawdzanie stanu  przez *500"
Witaj. JEżeli chcesz(..) naciśnij 1
1
jeżeli chcesz
1
JEże..
1
pozostało Ci...

PAkiety. najczesciej nie sprawdzisz za pomocą *500 ile i na jak długo.
na stronie www jest nieprzerwana awaria.

Narzekać by mozna było dłuuuugo. Tylko Play zmusza do "ruchów" orange.
poczekamy jeszcze parę lat, aż rozmowy do play będa na  normalnym
poziomie, wtedy będzie lepiej. tzn. nam w play z numerami 5xx będzie lepiej.

ToMasz

Data: 2009-07-10 23:37:04
Autor: PteroDaktyl
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:h388os$2v2$1news.interia.pl...
[...]

To jest naprawdę wkur******** czasem chcę szybko doładować konto żeby gdzieś pilnie zadzwonić,
a to gówno dalej nadaje, duszę 1111111111111 i nic. Wiem, można niby kodem, ale nigdy nie pamiętam jak to się robi, a nie na każdym wydruku jest instrukcja jak to zrobić przez sms

Data: 2009-07-11 10:22:40
Autor: J.F.
On Fri, 10 Jul 2009 23:37:04 +0200,  PteroDaktyl wrote:
[...]

zapisac sobie instrukcje w telefonie, tudziez doladowac sobie na
zapas, przez internet, cz z bankomatu.

Kodem najlepiej, bo jak sie pomylisz w cyferkach to najszybciej sie
poprawia. No ale z uwagi na promocje czasem trzeba sms.

J.

Data: 2009-07-11 12:20:10
Autor: tomaa33
Dziwactwa telefonii Orange
Użytkownik "PteroDaktyl" <daktylo@ptero.net> napisał

[...]

ten kod to * 125 * KOD_ZE ZDRAPKI #

Data: 2009-07-13 17:33:41
Autor: Grzexs
Dziwactwa telefonii Orange
____ Info from tomaa33 ____
[...]

<http://telefix.terramail.pl/kody_orange.htm>

Takie coś popełniłem, może się komuś przyda. Do innych sieci też jest. Można zgłaszać kody do uzupełnienia.
--
Grzexs

Data: 2009-07-14 08:51:45
Autor: Marx
Dziwactwa telefonii Orange
Fajne.
Mam pytanie
Za ile w Orange POP mozna najmneij dodladowac? 25zl?
"Masz za staz" wymaga doladowania co 25 dni, ale gdyby dalo sie np doladowac za 5zl a nastepnie za 50, to srodki promocyjne by byly.
Moge tez 2x za 25zl, ale to juz jakby mniej oplacalne
Marx

Data: 2009-07-11 10:04:09
Autor: Jacek \"Plumpi\"
Dziwactwa telefonii Orange

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:796e.00000dde.4a57979cnewsgate.onet.pl...

To jeszcze nic.
Ja się kiedyś uśmiałem jak zadzwoniłem na numer ABOK aby sprawdzić możliwość przedłużenia umowy.
Krok za krokiem naciśnij 1, naciśnij 2 itd.
W końcu pada
"Jeżeli chcesz przedłużyć umowę naciśnij 1"
"Jeżeli chcesz powrócić do poprzedniegoi menu naciśnij *"
Naciskam * , a tu pada tekst:
"Dokonałeś nieprawidłowego wyboru"
"Jeżeli chcesz przedłużyć umowę naciśnij 1"
"Jeżeli chcesz powrócić do poprzedniegoi menu naciśnij *"
Naciskam * , a tu znów pada tekst:
"Dokonałeś nieprawidłowego wyboru"
"Jeżeli chcesz przedłużyć umowę naciśnij 1"
"Jeżeli chcesz powrócić do poprzedniegoi menu naciśnij *"
i tak w kółko
:D

Data: 2009-07-12 18:48:12
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Konkluzje:
[...]
Konkluzje
Jak widać moje <brzydkie podejrzenie> było niesłuszne - to wina aparatu.
W każdym razie antidotum jakie wykoncypowałem okazało się skuteczne, a kontakt podający stan konta jest w dodatku bardzo przydatny.

Nadal jest jednak niejasne czemu Orange nadaje tak dziwne komunikaty, unikając powiedzenia wprost o co chodzi. Jeśli chodzi o komunikat nr 1, to podejrzewałbym że jakiś chłopek (pardon: specjalista od public relations) uznał że mówienie klientowi że zabrakło mu pieniędzy jest wielce nietaktowne. Jednak komunikat nr 2 do tej hipotezy nie pasuje.

--

Dziwactwa telefonii Orange