Dziwna sprawa

Data: 2011-10-27 17:59:32
Autor: XWindowsMen
Dziwna sprawa
K艂aniam si臋 nisko :)

Wydawa艂o mi si臋, 偶e w rowerzystach p艂ynie ta sama krew... ale do rzeczy :) Przy rowerze kilka pierd贸艂 do wymiany, cz臋艣ci z alledrogo zam贸wione... 艣migam do serwisu (dw贸ch!) w raczej du偶ym wojew贸dzkim mie艣cie A oni mi na to... "Naprawiamy tylko z w艂asnymi cz臋艣ciami z naszego sklepu - jak Pan kupuje tam gdzie jest taniej to niech tam Panu tam teraz za艂o偶膮." Zbarania艂em.

A) Sprzedawcy w tych 2 sklepach to idioci?
B) Ja jestem wie艣niakiem i o czym艣 nie wiem?
C) Nie mam cyck贸w i dlatego tyle problem贸w?

Chcia艂em tylko swoje sumienie usprawiedliwi膰 bo na tej super-fajnej jak zawsze masie krytycznej i innych akcjach wszyscy tacy dla siebie mili a nast臋pnego dnia w dobie kapitalizmu... no w艂a艣nie - o co chodzi?

Data: 2011-10-27 09:10:50
Autor: tadek
Dziwna sprawa
On 27 Pa, 17:59, XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZE...@gmail.com>
wrote:
K砤niam si nisko :)

Wydawa硂 mi si, 縠 w rowerzystach p硑nie ta sama krew... ale do rzeczy
:) Przy rowerze kilka pierd蟪 do wymiany, cz甓ci z alledrogo
zam體ione... 秏igam do serwisu (dw骳h!) w raczej du縴m wojew骴zkim
mie禼ie A oni mi na to... "Naprawiamy tylko z w砤snymi cz甓ciami z
naszego sklepu - jak Pan kupuje tam gdzie jest taniej to niech tam Panu
tam teraz za硂勘." Zbarania砮m.

A) Sprzedawcy w tych 2 sklepach to idioci?
B) Ja jestem wie秐iakiem i o czym nie wiem?
C) Nie mam cyck體 i dlatego tyle problem體?

Chcia砮m tylko swoje sumienie usprawiedliwi bo na tej super-fajnej jak
zawsze masie krytycznej i innych akcjach wszyscy tacy dla siebie mili a
nast阷nego dnia w dobie kapitalizmu... no w砤秐ie - o co chodzi?

... no w砤秐ie - o co chodzi?
O kas Misiu o kas

Data: 2011-10-27 18:27:33
Autor: BoDro
Dziwna sprawa
W dniu 2011-10-27 18:10, tadek pisze:

[...]

Kochajmy si jak bracia, liczmy si jak... cykli禼i :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-10-27 20:03:56
Autor: XWindowsMen
Dziwna sprawa
W dniu 27.10.2011 18:27, BoDro pisze:

.. no w砤秐ie - o co chodzi?
O kas Misiu o kas

Kochajmy si jak bracia, liczmy si jak... cykli禼i :-)

No w砤秐ie nie rozumiem co jest dziwnego w tym, 縠 chcia砨ym komu zap砤ci za wykonanie USGI wymiany tego a tamtego? Trudno... kto inny zarobi - kapitalizm pe硁 g阞...

Data: 2011-10-27 18:30:46
Autor: Kosu
Dziwna sprawa
On 2011-10-27 17:59, XWindowsMen wrote:
Chcia艂em tylko swoje sumienie usprawiedliwi膰 bo na tej super-fajnej jak
zawsze masie krytycznej i innych akcjach wszyscy tacy dla siebie mili a
nast臋pnego dnia w dobie kapitalizmu... no w艂a艣nie - o co chodzi?

Ch臋tnie bym Ci powiedzia艂, ale nawet nie wiem o co chodzi w Twoim tek艣cie.
Pracownik sklepu/serwisu jest tam po to, 偶eby zarabia膰. Je艣li maj膮 tak膮
polityk臋, 偶e montuj膮 tylko w艂asne cz臋艣ci, to ich sprawa. Z ca艂膮
pewno艣ci膮 maj膮 do tego prawo. No i skoro tak robi膮, to pewnie im si臋 op艂aca.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-10-27 18:38:25
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Dziwna sprawa
no w砤秐ie - o co chodzi?

Na szcz甓cie masz wyb髍 i mo縠sz sko縴sta z serwisu, kt髍y zrobi to z twoimi cz阺ciami. A s takie.

Data: 2011-10-27 19:53:51
Autor: Andy Niwi艅ski
Dziwna sprawa

"XWindowsMen" <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:j8bv55$p1q$1inews.gazeta.pl...
[...]

Postaw sie w roli servisu. Przychodzo gostek z pud艂em "badziewia" zakupionego na allegro. 呕膮da, 偶eby oni to badziewie zamontowali. I oczywi艣cie na swoja prac臋 udzielili gwarancji. A na drugi dzi臋艅 gostek wraca z mord膮, 偶e jedna z badziewnych cz臋艣ci si臋 upierdo.... i to na pewno wina servisu...

Data: 2011-10-27 20:07:33
Autor: XWindowsMen
Dziwna sprawa
W dniu 27.10.2011 19:53, Andy Niwi艅ski pisze:

[...]

No w艂a艣nie nie rozumiem. Czyli co? Podzespo艂y klasy Deore mi wymieni a Alvivio to ju偶 nie? I wcale nie 偶膮dam tylko chcia艂bym wykupi膰 jak膮艣 tam us艂ug臋... i wydaje mi si臋, 偶e jest r贸偶nica mi臋dzy gwarancj膮 na US艁UG臉 a gwarancj膮 na PODZESP脫艁? Je偶eli ju偶... Id臋 si臋 wyspa膰... chyba szukam dziury w ca艂ym :)

Data: 2011-10-27 20:57:30
Autor: Andy Niwi艅ski
Dziwna sprawa

"XWindowsMen" <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:j8c6l5$ivt$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie wtym problem, a w Alledrogo. Pozsepo艂y rowerowe osi膮gn膮艂y ju偶 taki poziom cen, 偶e chinolom te偶 zacz臋艂o sie op艂aca膰 cz臋艣ci podrabia膰.

I wcale nie 偶膮dam tylko chcia艂bym wykupi膰 jak膮艣 tam us艂ug臋... i wydaje mi si臋, 偶e jest r贸偶nica mi臋dzy gwarancj膮 na US艁UG臉 a gwarancj膮 na PODZESP脫艁?

Problem w tym, 偶e ty ta膮r贸偶nic臋 widzisz, a inny nie. I tego cz臋sto boi sie servis.
Ja tam takie us艂ugi wykonuj臋 (tyle 偶e w innej bran偶y), ale wyra藕nie zaznaczam w umowie, 偶e nie odpowiadam za szkody spowodowane u偶yciem dostarczonych przez klienta podzespo艂贸w.

Data: 2011-10-28 10:42:48
Autor: Fabian
Dziwna sprawa
On 27.10.2011 20:57, Andy Niwi艅ski wrote:
Nie wtym problem, a w Alledrogo. Pozsepo艂y rowerowe osi膮gn膮艂y ju偶 taki
poziom cen, 偶e chinolom te偶 zacz臋艂o sie op艂aca膰 cz臋艣ci podrabia膰.

Tzn. kto i co dok艂adnie podrabia. Mo偶e ze wskazaniem aukcji na allegro?

Fabian.

Data: 2011-10-30 16:40:58
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dziwna sprawa
U偶ytkownik "Andy Niwi艅ski" <andyniwinski@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j8c9j0$6m9$1dont-email.me...

Nie wtym problem, a w Alledrogo. Pozsepo艂y rowerowe osi膮gn膮艂y ju偶 taki poziom cen, 偶e chinolom te偶 zacz臋艂o sie op艂aca膰 cz臋艣ci podrabia膰.

Do tej pory widzia艂em JEDN膭 podr贸bk臋, kt贸ra by艂a star膮 wersj膮 hamulca z niepe艂n膮 nazw膮. Podrabia sie g艂ownie MARKOWE czyli drogie/dro偶sze rzeczy a nie tanie komponenty. P贸ki co to FSA walczy z tematem.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-27 20:51:13
Autor: szaman (Baker)
Dziwna sprawa
On 10/27/2011 05:59 PM, XWindowsMen wrote::

A) Sprzedawcy w tych 2 sklepach to idioci?
B) Ja jestem wie艣niakiem i o czym艣 nie wiem?

Dziki kapitalizm, ot tyle :/

W moim sklepie zak艂adaj膮 moje cz臋艣ci te偶:)
Cho膰 z regu艂y nie op艂aci mi si臋 bawi膰 z allegro, z przesy艂k膮 koszt wychodzi por贸wnywalnie do otrzymanego upustu.

C) Nie mam cyck贸w i dlatego tyle problem贸w?

I tu艣 chopie trafi艂! Jakby艣 szwarn膮 dzio艂ch膮 by艂, to by艣 problem贸w nie mio艂:)

sz

Data: 2011-10-27 21:19:54
Autor: Andrzej
Dziwna sprawa

U偶ytkownik "XWindowsMen" <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j8bv55$p1q$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mamy demokracj臋, wolno艣膰 i kapitalizm. Wynika z tego tyle, 偶e oni maj膮 takie prawo, a Ty masz prawo nie skorzysta膰 z takiej propozycji, czyli 偶艂o偶y膰 sobie sam, albo poszuka膰 "normalnego" serwisu.

C) Nie mam cyck贸w i dlatego tyle problem贸w?

to mo偶e malo merytoryczne, ale pewnie cz臋sto skuteczne by by艂o ;)
hint - Anna Grodzka, cho膰 to mo偶e nie najlepszy przyk艂ad :P

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-10-27 21:46:10
Autor: PeJot
Dziwna sprawa
W dniu 2011-10-27 17:59, XWindowsMen pisze:

Wydawa艂o mi si臋, 偶e w rowerzystach p艂ynie ta sama krew...

A witamy w realnym 艣wiecie !

[...]

Nie. Po prostu dbaj膮 o sw贸j handel cz臋艣ciami. Kupi艂e艣 nie u nich, to Ci daj膮 k艂ody pod nogi z monta偶em. Je艣li nie za艂atwisz tego monta偶u gdzie indziej, to nast臋pnym razem 10 X si臋 zastanowisz czy kupi膰 na A., czy w SR gdzie zrobi膮 monta偶. Mo偶e gdyby serwis贸w by艂o nie 2, a 20 by艂by艣 w lepszej sytuacji.

B) Ja jestem wie艣niakiem i o czym艣 nie wiem?

My艣l臋 偶e masz zbyt wielkie mniemanie o tzw. konkurencji, wolnym rynku itd. Co to za wolny rynek, raptem 2 serwisy ? Uby艂 im 1, 2 czy 3 klient贸w handluj膮cych na A, b臋d膮 nast臋pni.

[...]

Jak nie wiadomo o co chodzi, to z g贸ry wiadomo 偶e chodzi o kas臋.

--
P. Jankisz
"Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest

Data: 2011-11-02 09:48:14
Autor: zly
Dziwna sprawa
Dnia Thu, 27 Oct 2011 21:46:10 +0200, PeJot napisa(a):

My秎 縠 masz zbyt wielkie mniemanie o tzw. konkurencji, wolnym rynku itd. Co to za wolny rynek, raptem 2 serwisy ? Uby im 1, 2 czy 3 klient體 handluj眂ych na A, b阣 nast阷ni.

Jakby poda nazwy tych byznesman體, jak cz硂wiek, to by uby硂 im znacznie
wi阠ej. Nie ogarniam takiego podej禼ia, kt髍e podchodzi pod wymuszanie.
Jak nie wiadomo o co chodzi, to z g髍y wiadomo 縠 chodzi o kas.

Tyle, 縠 pewnie wi阠ej by zarobili na roboci糿ie ni na mar縴 z cz甓ci. --
marcin

Data: 2011-11-02 10:36:55
Autor: PeJot
Dziwna sprawa
W dniu 2011-11-02 09:48, zly pisze:

Jakby poda nazwy tych byznesman體, jak cz硂wiek, to by uby硂 im znacznie
wi阠ej.

A na ich miejsce przyby硂 by tyle samo "秝ie縠go mi阺a". Serwis rowerowy to dzi us硊ga ma硂 popularna, na przyk砤d tak jak szewc.

Nie ogarniam takiego podej禼ia, kt髍e podchodzi pod wymuszanie.

Jakie wymuszenie ? Polityka firmy i tyle.

Jak nie wiadomo o co chodzi, to z g髍y wiadomo 縠 chodzi o kas.

Tyle, 縠 pewnie wi阠ej by zarobili na roboci糿ie ni na mar縴 z cz甓ci.

Cz甓ci niewiadomego pochodzenia mog by k硂potliwe w monta縰 wzgl阣nie ma硂 kompatybilne z reszt. Zysk z roboty 縜den, a u縠ranie si z tytu硊 gwarancji pewne.

--
P. Jankisz
"Dop髃i nie skorzysta砮m z Internetu, nie wiedzia砮m, 縠 na 秝iecie jest

Data: 2011-11-02 11:33:39
Autor: szaman (Baker)
Dziwna sprawa
On 11/02/2011 10:36 AM, PeJot wrote::

A na ich miejsce przyby硂 by tyle samo "秝ie縠go mi阺a". Serwis rowerowy
to dzi us硊ga ma硂 popularna, na przyk砤d tak jak szewc.

Chyba nie ten rz眃 wielko禼i:)

sz

Data: 2011-11-02 13:34:10
Autor: zly
Dziwna sprawa
Dnia Wed, 02 Nov 2011 10:36:55 +0100, PeJot napisa(a):

A na ich miejsce przyby硂 by tyle samo "秝ie縠go mi阺a". Serwis rowerowy to dzi us硊ga ma硂 popularna, na przyk砤d tak jak szewc.

Przyby硂by albo i nie. Z砤 opinia rozchodzi si szybciej ni dobra

Nie ogarniam takiego podej禼ia, kt髍e podchodzi pod wymuszanie.
Jakie wymuszenie ? Polityka firmy i tyle.

Normalne. To tak jakby szewc nie chcia ci naprawi but體, bo nie u niego
kupi砮. Akurat temat rower體 jest nieco inny bo tu cz阺to sklep i serwis
s 潮czone - ale zasada podobna. Rowery te reperuj tylko te kupione u
nich, bo inne s pod砮j jako禼i?

Tyle, 縠 pewnie wi阠ej by zarobili na roboci糿ie ni na mar縴 z cz甓ci.
Cz甓ci niewiadomego pochodzenia mog by k硂potliwe w monta縰 wzgl阣nie ma硂 kompatybilne z reszt.

Za us硊gi niestandardowe liczy si wi阠ej to proste. Dorabiasz g硊pi
ideologi. Serwis odm體i wykonania us硊gi nie ze wzgl阣u na jej
egzotyczno舵, tylko z powodu prostactwa i chciwo禼i (nieco dziwnej, bo tak
naprawd na tym stracili).

Zysk z roboty 縜den,

Jasne. Akurat tu chyba jest najwi阫szy.

a u縠ranie si z tytu硊 gwarancji pewne.

mhm

--
marcin

Data: 2011-11-02 14:03:08
Autor: PeJot
Dziwna sprawa
W dniu 2011-11-02 13:34, zly pisze:
[...]

Zastanawia砮 si kiedy, ile tak naprawd % ludzi, serwisuj眂ych tani mas體k wcze秐iej zasi阦a opinii o nich ?

Nie ogarniam takiego podej禼ia, kt髍e podchodzi pod wymuszanie.
Jakie wymuszenie ? Polityka firmy i tyle.

Normalne. To tak jakby szewc nie chcia ci naprawi but體, bo nie u niego
kupi砮.

Po pierwsze to buty wsp蟪cze秐ie nie kupuje si u szewca.

Po drugie, szewc z us硊g kt髍ego korzystam, pos硊guje si tylko i wy潮cznie swoimi materia砤mi. Kiedy reanimowa砮m u niego LOOKi, potrzebny by klej do polipropylenu, chcia砮m mu go da - odm體i, o dziwo mia ca潮 chemi do klejenia PP.

Akurat temat rower體 jest nieco inny bo tu cz阺to sklep i serwis
s 潮czone - ale zasada podobna. Rowery te reperuj tylko te kupione u
nich, bo inne s pod砮j jako禼i?

A je秎i tak, to co - obrazisz si na nich ?

Tyle, 縠 pewnie wi阠ej by zarobili na roboci糿ie ni na mar縴 z cz甓ci.
Cz甓ci niewiadomego pochodzenia mog by k硂potliwe w monta縰 wzgl阣nie
ma硂 kompatybilne z reszt.

Za us硊gi niestandardowe liczy si wi阠ej to proste.

Jako us硊gobiorcy nie chc tego przyj辨 do wiadomo禼i.

Dorabiasz g硊pi
ideologi. Serwis odm體i wykonania us硊gi nie ze wzgl阣u na jej
egzotyczno舵, tylko z powodu prostactwa i chciwo禼i (nieco dziwnej, bo tak
naprawd na tym stracili).

A mo縠 mieli kup innej roboty i chcieli Ci sp砤wi ?

Zysk z roboty 縜den,

Jasne. Akurat tu chyba jest najwi阫szy.

Najwi阫szy zysk w serwisie by i jest na mas體ce.

Data: 2011-11-02 14:15:01
Autor: zly
Dziwna sprawa
Dnia Wed, 02 Nov 2011 14:03:08 +0100, PeJot napisa(a):

Zastanawia砮 si kiedy, ile tak naprawd % ludzi, serwisuj眂ych tani mas體k wcze秐iej zasi阦a opinii o nich ?

Nie wiem, masz jakie dane? Ale ten serwis przecie nie jest ot tandety,
oni maj tylko porz眃ne materia硑.

Normalne. To tak jakby szewc nie chcia ci naprawi but體, bo nie u niego
kupi砮.
Po pierwsze to buty wsp蟪cze秐ie nie kupuje si u szewca.

Co te zaznaczy砮m

[...]

Ja nie m體i, 縠 serwis ma bra smar od klienta. Cz甓ci zamienne do tych
Look體, te za砤twia砨y szewc? Jakie klamry, czy co?

Akurat temat rower體 jest nieco inny bo tu cz阺to sklep i serwis
s 潮czone - ale zasada podobna. Rowery te reperuj tylko te kupione u
nich, bo inne s pod砮j jako禼i?
A je秎i tak, to co - obrazisz si na nich ?

Kwestia nazewnictwa, ale co w tym stylu. Ja bym to nazwa bojkotem po
prostu.

Za us硊gi niestandardowe liczy si wi阠ej to proste.
Jako us硊gobiorcy nie chc tego przyj辨 do wiadomo禼i.

Znaczy jak? P砤c mniej ni 勘da serwisant?

[...]

Mnie nie, ja si naprawiam sam. Ale nawet je秎i tak by硂, to te bardzo
砤dnie 秝iadczy o byznesmenach. Zaczynam mie wra縠nie, 縠 jeste w砤秐ie
takim wannabe byznesmenem, doskonale rozumiesz ten tok rozumowania.

Najwi阫szy zysk w serwisie by i jest na mas體ce.

W sklepie czy w serwisie? Bo je秎i w serwisie, to czemu nie przyj阬i
klienta?

--
marcin

Data: 2011-11-03 06:45:26
Autor: PeJot
Dziwna sprawa
W dniu 2011-11-02 14:15, zly pisze:

Mnie nie, ja si naprawiam sam. Ale nawet je秎i tak by硂, to te bardzo
砤dnie 秝iadczy o byznesmenach. Zaczynam mie wra縠nie, 縠 jeste w砤秐ie
takim wannabe byznesmenem, doskonale rozumiesz ten tok rozumowania.

Akurat serwis rowerowy nie jest moim podstawowym zaj阠iem. Cz阺to zdarza mi si odprawi klienta z kwitkiem z tak banalnego powodu, 縠 moja doba ma zaledwie 24 godziny.

Data: 2011-11-03 10:43:16
Autor: zly
Dziwna sprawa
Dnia Thu, 03 Nov 2011 06:45:26 +0100, PeJot napisa(a):

Akurat serwis rowerowy nie jest moim podstawowym zaj阠iem. Cz阺to zdarza mi si odprawi klienta z kwitkiem z tak banalnego powodu, 縠 moja doba ma zaledwie 24 godziny.

Ale m體isz: "Przykro mi ale niestety nie dam rady zaj辨 si pa駍k spraw,
mam za du縪 zlece"? Czy wymy秎asz jakie chore i z硂秎iwe preteksty w
stylu: "O nie! Widz, 縠 ma pan na sobie spodnie kt髍e inny krawiec panu
wcze秐iej skraca, a skoro tak, to ja panu nie naszyj tej 砤ty"
--
marcin

Data: 2011-11-01 08:30:19
Autor: Rafa Muszczynko
Dziwna sprawa
XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisa(a):
Wydawa&#65533;o mi si&#65533;, 偶e w rowerzystach p&#65533;ynie ta sama krew... ale do rzeczy :) Przy rowerze kilka pierd贸&#65533; do wymiany, cz&#65533;&#65533;ci z alledrogo zam贸wione... &#65533;migam do serwisu (dw贸ch!) w raczej du偶ym wojew贸dzkim mie&#65533;cie A oni mi na to... "Naprawiamy tylko z w&#65533;asnymi cz&#65533;&#65533;ciami z naszego sklepu - jak Pan kupuje tam gdzie jest taniej to niech tam Panu tam teraz za&#65533;o偶&#65533;." Zbarania&#65533;em.

A) Sprzedawcy w tych 2 sklepach to idioci?

Moim zdaniem tak. Niby narzut na cz甓ciach to te kasa, ale 縠by z jej powodu
rezygnowa z zarobku na us硊dze, kt髍y zawsze jest wy縮zy ni narzut na cz甓ci? Dziwne zachowanie, kt髍e mo縩a wyt硊maczy tylko niewielk konkurencj w
mie禼ie. Go禼ie licz, 縠 nast阷nym razem kupisz u Nich, to co akurat zechc
Ci sprzeda, po Ich cenie i na Ich warunkach. Oczywi禼ie to nic nielegalnego,
ale naiwnym jest my秎enie, 縠 obra縜nie si na klienta i wolny rynek sprawi,
縠 one si zmieni. Po prostu p骿d po us硊g gdzie indziej, albo zrobi j
sami. Rower to nie wahad硂wiec kosmiczny ;)

B) Ja jestem wie&#65533;niakiem i o czym&#65533; nie wiem?

Nie wiesz, 縠 w砤秐ie nadarza Ci si okazja, by otworzy w砤sn firm i
tamtych dw骳h wykolegowa z bran縴, oferuj眂 us硊gi lepsze, ta駍ze, bardziej
fachowe i z mo縧iwo禼i monta縰 cz甓ci nie kupionych u siebie ;-)

Data: 2011-11-01 17:07:17
Autor: Adampio
Dziwna sprawa
W dniu 2011-11-01 09:30, Rafa Muszczynko pisze:
A) Sprzedawcy w tych 2 sklepach to idioci?
Moim zdaniem tak.

A niby dlaczego? Wolny rynek nie polega na tym, 縠 jest obowi眤ek przyjecia ka縟ego zlecenia. Jak kogo sta to obs硊guje np. tylko blondyn體 pomiedzy 30 a 40 rokiem 縴ca i powyzej 180 cm wzrostu. Mo縠 im sie Tadziu nie spodba?

Data: 2011-11-01 18:05:02
Autor: Fabian
Dziwna sprawa
On 01.11.2011 17:07, Adampio wrote:
[...]

Mo縠 wolny rynek nie, ale polskie ustawodawstwo jakiej tam r體no禼i traktowania klient體 wymaga. Szczeg蟪ami si nie zajmowa砮m, ale co jest.

Fabian.

Data: 2011-11-02 14:13:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Dziwna sprawa
On Tue, 1 Nov 2011, Fabian wrote:

On 01.11.2011 17:07, Adampio wrote:

A niby dlaczego? Wolny rynek nie polega na tym, 縠 jest obowi眤ek
przyjecia ka縟ego zlecenia.
[...]

Mo縠 wolny rynek nie, ale polskie ustawodawstwo jakiej tam r體no禼i traktowania klient體 wymaga. Szczeg蟪ami si nie zajmowa砮m, ale co jest.

  Jest, ale oparte jedynie o obowi眤ek wywi眤ania si z publicznej
oferty oraz zakazy dyskryminacji.
  Te drugie *bez* publicznej oferty trudno udowodni.
  No i teraz: czy sklep innym klientom oferuje naprawy i wymiany
na ich cz甓ciach?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-01 22:33:54
Autor: ToMasz
Dziwna sprawa
W dniu 27.10.2011 17:59, XWindowsMen pisze:
[...]

jak by艣 przyszed艂 z peda艂ami - wymieni臋 bez gadki, ale jak z suportem - spadaj pan. Dlaczego? bo mo偶e by膰 pincet problem贸w. (no chyba ze masz na 100% identyczny to moze byc 10% problem贸w)
Druga sprawa to biznes. Kupujcie dalej na allegro bez m贸zgu, to sie lokalne serwisy wykrusz膮, a te co zostan膮 to b臋dzie 1 mechanik i 3 pomagier贸w bez do艣wiadczenia. te偶 psy polec膮 - co te partacze robi膮.
Tak sobie marudz臋 bo wiem jaki jesien膮 jest obr贸t. Jak sie poprosi takiego sta艂ego klienta zeby w listopadzie na przegl膮d przyszed艂 to przycz艂apie w marcu...

ToMasz

Data: 2011-11-01 22:41:25
Autor: Liwiusz
Dziwna sprawa
W dniu 2011-11-01 22:33, ToMasz pisze:
[...]

Nadal nie rozumiem.

Je艣li serwis zarabia 50z艂 na serwisie i 40z艂 na mar偶y na cz臋艣ciach, to co za problem policzy膰 takiemu "allegrowiczowi" 90z艂 za sam serwis?

--
Liwiusz

Data: 2011-11-02 01:48:42
Autor: Adampio
Dziwna sprawa
W dniu 2011-11-01 22:41, Liwiusz pisze:
Nadal nie rozumiem.
Przeca ToMasz napis艂, mo偶na wle藕膰 na tak膮 min臋, 偶e licz膮c zmarnowany czas i 180 zl. by艂oby za malo

Data: 2011-11-02 09:10:57
Autor: Fabian
Dziwna sprawa
On 02.11.2011 01:48, Adampio wrote:
W dniu 2011-11-01 22:41, Liwiusz pisze:
Nadal nie rozumiem.
Przeca ToMasz napis艂, mo偶na wle藕膰 na tak膮 min臋, 偶e licz膮c zmarnowany
czas i 180 zl. by艂oby za malo

Ale tak jest przy prowadzeniu prawie ka偶dego interesu. Albo znasz si臋 na rzeczy, potrafisz wyceni膰 swoj膮 prac臋 i przewidzie膰 ewentualne trudno艣ci, albo nie. Ja pracowa艂em na zlecenia przy projektowaniu stron serwis贸w i do p贸ki nie nauczy艂em si臋 w艂a艣ciwie podpisywa膰 um贸w z klientami i w艂a艣ciwie wycenia膰 swoj膮 prac臋 te偶 nie by艂em do ko艅ca z uk艂adu zadowolony, ale pretensje mia艂em tylko do siebie.

Fabian.

Data: 2011-11-05 08:47:16
Autor: XWindowsMen
Dziwna sprawa
W dniu 01.11.2011 22:33, ToMasz pisze:
ale jak z suportem -
spadaj pan. Dlaczego? bo mo偶e by膰 pincet problem贸w. (no chyba ze masz na
100% identyczny to moze byc 10% problem贸w)

Nie wiem... nie znam si臋. Serwisant wm贸wi艂 mi, 偶e poprzedni support by艂 藕le za艂o偶ony i gwint si臋 urwa艂 (?) Tak偶e do zdj臋cia korby opr贸cz klucza jeszcze szlifierka k膮towa by艂a potrzebna. Troch臋 si臋 spocili, skasowali ile trzeba dudk贸w... i OK. Chyba od tego jest serwis? Jako艣 nie spotka艂em si臋, 偶eby kto艣 w warsztacie samochodowym powiedzia艂 mi "spadaj Pan na drzewo".

Pozdrawiam :)

P.S.
U was te偶 taka fajna pogoda? :)

Data: 2011-11-05 21:54:17
Autor: Adampio
Dziwna sprawa
W dniu 2011-11-05 08:47, XWindowsMen pisze:
Jako艣 nie spotka艂em si臋, 偶eby kto艣 w warsztacie samochodowym powiedzia艂
mi "spadaj Pan na drzewo"
To Szanowny musi jeszcze kr贸tko 偶yje. Jako trzecie auto mam Poldiego i mimo ze stan ig艂a i zawsze konkretnie wiem czego chce to zdarza mi si臋 jawna odmowa jakiejkolwiek wsp贸艂pracy.

Data: 2011-11-02 07:22:01
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dziwna sprawa
[...]

O to, 偶e ludzie przychodz膮 zawracaj膮 g艂ow臋 a potem m贸wi膮 "To ja sobie kupie na allegro bo jest taniej" i wychodz膮. Nie dziwi臋 si臋, 偶e lokalne sklepy dostaj膮 ataku kurficy wtedy. Poza tym, co wydawa艂o sie oczywiste przynajmniej dla mnie, wiadomym jest 偶e serwis zarabia na towarze i us艂udze a tak zostaje tylko praca na cudzych cz臋艣ciach.

Nie usprawiedliwiam serwisu, ale warto spojrze膰 na to z drugiej strony.

Data: 2011-11-05 08:40:03
Autor: XWindowsMen
Dziwna sprawa
W dniu 02.11.2011 07:22, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Si臋 taki nie narodzi艂 co by ka偶demu dogodzi艂... tylko 偶e w sklepach kt贸re odwiedzam to jest albo totalna-chi艅szczyzna robiona w namiocie albo tylko Deore b膮d藕 wy偶ej :/ Klasa 艣rednio-bud偶etowa nie istnieje dla nich... i co wtedy? :/

Data: 2011-11-05 08:59:20
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dziwna sprawa
U偶ytkownik "XWindowsMen" <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j92p8j$hmp$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ogl膮da膰, ale nie m贸wi膰, 偶e si臋 kupi na allegro etc a potem kupi膰 na allegro. Powa偶nie pisz臋 :)

Rozmawia艂em z r贸偶nymi lud藕mi ze sklep贸w i ka偶dy jeden powtarza艂, jak mantr臋, 偶e nic ich tak nie wkurwia jak kto艣 kto 40 minut zawraca g艂ow臋 a potem m贸wi, 偶e kupi na allegro. Klienci traktuj膮 sklepy stacjonarne jako przymierzalnie but贸w SPD. But贸w, kt贸re trzeba 艣ci膮gn膮膰 a potem odes艂a膰 bo kto艣 si臋 rozmy艣li艂 w ostatniej chwili.

Absolutnie nie usprawiedliwiam zachowania jakie Ciebie spotka艂o, ale je偶eli nie chc膮 Ci posk艂ada膰 grat贸w do kupy to kup ksi膮偶k臋 Zinna (wyd Buk Rower) i jedziesz z koksem. W sieci s膮 te偶 strony z instrukcjami tylko proponowa艂bym stosowa膰 zasad臋 ograniczonego zaufania i weryfikowa膰 tre艣膰 PRZED przyst膮pieniem do pracy ;)

Je偶eli ja komu艣 co艣 robi臋 w rowerze to palcem pokazuje co DOK艁ADNIE ma by膰 kupione. Par臋 razy ludzie sobie sami kupowali co艣 tam my艣l膮c, 偶e zrobili dobry interes do chwili kiedy si臋 im nie poka偶e dlaczego przep艂acili 100% etc.

Tak naprawd臋 zachowanie serwis贸w i klient贸w to temat rzeka i wed艂ug mnie wina jest r贸wno roz艂o偶ona na dwie strony.

Data: 2011-11-05 11:02:24
Autor: XWindowsMen
Dziwna sprawa
W dniu 05.11.2011 08:59, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Ze wsi jestem... ale a偶 tyle s艂omy z but贸w chyba mi nie wystaje.

[...]

Ooo... dzi臋kuj臋 :) Chyba ju偶 mam prezent na Miko艂aja :)

Tak naprawd臋 zachowanie serwis贸w i klient贸w to temat rzeka i wed艂ug mnie
wina jest r贸wno roz艂o偶ona na dwie strony.

Wiem... powiedzmy, 偶e te偶 pracuj臋 w "us艂ugach". Ludzie...

Data: 2011-11-05 22:42:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dziwna sprawa
U偶ytkownik "XWindowsMen" <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j931jh$8mg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tyle, 偶e ja nie o pochodzeniu tylko o najlepszym przyk艂adzie w temacie pospolitych zachowa艅 klient贸w sklep贸w stacjonarnych :)

Ooo... dzi臋kuj臋 :) Chyba ju偶 mam prezent na Miko艂aja :)

Ksi膮偶ka jest naprawd臋 niez艂a :)

Data: 2011-11-08 09:59:53
Autor: cytawa
Dziwna sprawa
XWindowsMen pisze:

Tak naprawd臋 zachowanie serwis贸w i klient贸w to temat rzeka i wed艂ug mnie
wina jest r贸wno roz艂o偶ona na dwie strony.

Wiem... powiedzmy, 偶e te偶 pracuj臋 w "us艂ugach". Ludzie...

Klient ma zawsze racje. Przynajmniej swoje wlasne. Trzeba do nich miec anielska cierpliwosc a kto jej nie ma predzej czy pozniej wypadnie z rynku.

Jan Cytawa

Dziwna sprawa