Dziwna sprawa

Data: 2011-11-01 08:30:19
Autor: Rafał Muszczynko
Dziwna sprawa
XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał(a):
WydawaĹ&#65533;o mi siÄ&#65533;, Ĺźe w rowerzystach pĹ&#65533;ynie ta sama krew... ale do rzeczy :) Przy rowerze kilka pierdĂłĹ&#65533; do wymiany, czÄ&#65533;Ĺ&#65533;ci z alledrogo zamĂłwione... Ĺ&#65533;migam do serwisu (dwĂłch!) w raczej duĹźym wojewĂłdzkim mieĹ&#65533;cie A oni mi na to... "Naprawiamy tylko z wĹ&#65533;asnymi czÄ&#65533;Ĺ&#65533;ciami z naszego sklepu - jak Pan kupuje tam gdzie jest taniej to niech tam Panu tam teraz zaĹ&#65533;oĹźÄ&#65533;." ZbaraniaĹ&#65533;em.

A) Sprzedawcy w tych 2 sklepach to idioci?

Moim zdaniem tak. Niby narzut na częściach to też kasa, ale żeby z jej powodu
rezygnować z zarobku na usłudze, który zawsze jest wyższy niż narzut na części? Dziwne zachowanie, które można wytłumaczyć tylko niewielką konkurencją w
mieście. Goście liczą, że następnym razem kupisz u Nich, to co akurat zechcą
Ci sprzedać, po Ich cenie i na Ich warunkach. Oczywiście to nic nielegalnego,
ale naiwnym jest myślenie, że obrażanie się na klienta i wolny rynek sprawi,
że one się zmienią. Po prostu pójdą po usługę gdzie indziej, albo zrobią ją
sami. Rower to nie wahadłowiec kosmiczny ;)

B) Ja jestem wieĹ&#65533;niakiem i o czymĹ&#65533; nie wiem?

Nie wiesz, że właśnie nadarza Ci się okazja, by otworzyć własną firmę i
tamtych dwóch wykolegować z branży, oferując usługi lepsze, tańsze, bardziej
fachowe i z możliwością montażu części nie kupionych u siebie ;-)

Data: 2011-11-01 17:07:17
Autor: Adampio
Dziwna sprawa
W dniu 2011-11-01 09:30, Rafał Muszczynko pisze:
A) Sprzedawcy w tych 2 sklepach to idioci?
Moim zdaniem tak.

A niby dlaczego? Wolny rynek nie polega na tym, że jest obowiązek przyjecia każdego zlecenia. Jak kogoś stać to obsługuje np. tylko blondynów pomiedzy 30 a 40 rokiem życa i powyzej 180 cm wzrostu. Może im sie Tadziu nie spodbał?

Data: 2011-11-01 18:05:02
Autor: Fabian
Dziwna sprawa
On 01.11.2011 17:07, Adampio wrote:
[...]

Może wolny rynek nie, ale polskie ustawodawstwo jakiejś tam równości traktowania klientów wymaga. Szczegółami się nie zajmowałem, ale coś jest.

Fabian.

Data: 2011-11-02 14:13:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Dziwna sprawa
On Tue, 1 Nov 2011, Fabian wrote:

On 01.11.2011 17:07, Adampio wrote:

A niby dlaczego? Wolny rynek nie polega na tym, że jest obowiązek
przyjecia każdego zlecenia.
[...]

Może wolny rynek nie, ale polskie ustawodawstwo jakiejś tam równości traktowania klientów wymaga. Szczegółami się nie zajmowałem, ale coś jest.

  Jest, ale oparte jedynie o obowiązek wywiązania się z publicznej
oferty oraz zakazy dyskryminacji.
  Te drugie *bez* publicznej oferty trudno udowodnić.
  No i teraz: czy sklep innym klientom oferuje naprawy i wymiany
na ich częściach?

pzdr, Gotfryd

Dziwna sprawa