Dziwne bootowanie laptopa

Data: 2015-08-30 06:46:38
Autor: Universis
Dziwne bootowanie laptopa
Laptop Asus  x551c. Jak w temacie padł dysk twardy. Dysk wymieniłem i oczywi¶cie chciałem zainstalować windows 8. Na pocz±tku nie wiedziełem jak ustawić bootowanie z CD/DVD w tym biosie i po pierwszej "dłubance" utraciłem bootowalno¶ć ze wszystkich no¶ników :). Nie dałem za wygran± i postanowiłem dłubać dalej w wyniku czego osi±gn±łem połowiczny sukces - laptop bootuje zarówno z HD jak i z CD/DVD - ale.... . z włożonym Pendrive do gniazda USB !. Na Pendrive s± tylko fotki - bootowalnym nie jest. Jak co ustawić żeby laptop bootował bez tego Pendrive'a ?

Data: 2015-08-30 17:44:23
Autor: animka
Dziwne bootowanie laptopa
W dniu 30.08.2015 15:46, Universis pisze:
Laptop Asus  x551c. Jak w temacie padĹ‚ dysk twardy. Dysk wymieniĹ‚em i
oczywiście chciałem zainstalować windows 8. Na początku nie
wiedziełem jak ustawić bootowanie z CD/DVD w tym biosie i po
pierwszej "dłubance" utraciłem bootowalność ze wszystkich nośników
:). Nie dałem za wygraną i postanowiłem dłubać dalej w wyniku czego
osiągnąłem połowiczny sukces - laptop bootuje zarówno z HD jak i z
CD/DVD - ale.... . z włożonym Pendrive do gniazda USB !. Na Pendrive
są tylko fotki - bootowalnym nie jest. Jak co ustawić żeby laptop
bootował bez tego Pendrive'a ?

Na moim komputerze przy uruchamianiu naciskam ESC i pokazuje siÄ™ lista.
Mogę sobie wybrać z czego chcę zabootować system.

--
animka

Data: 2015-08-30 09:00:22
Autor: Universis
Dziwne bootowanie laptopa
[..]
Na moim komputerze przy uruchamianiu naciskam ESC i pokazuje się lista.
Mogę sobie wybrać z czego chcę zabootować system.

-- animka

Dziękuję aminko za odpowiedĽ - ja też to odkryłem, ale po wybraniu boot'a czy to z HD czy też z CD/DVD - nic z tego nie chce wyj¶ć poza czarnym ekranem na którym migocze kursor....

Data: 2015-08-30 11:59:56
Autor: Universis
Dziwne bootowanie laptopa
[..]
Na moim komputerze przy uruchamianiu naciskam ESC i pokazuje się lista.
Mogę sobie wybrać z czego chcę zabootować system.

--
animka

Dziękuję aminko za odpowiedĽ - ja też to odkryłem, ale po wybraniu boot'a czy to z HD czy też z CD/DVD - nic z tego nie chce wyj¶ć poza czarnym ekranem na którym migocze kursor.... musi być pendrive włożony do gniaza usb - dopiero bootuje - zarówno z HG jak i CD/DVD

Data: 2015-08-30 12:09:01
Autor: Universis
Dziwne bootowanie laptopa
[..]
Na moim komputerze przy uruchamianiu naciskam ESC i pokazuje się lista.
Mogę sobie wybrać z czego chcę zabootować system.

--
animka

Dziękuję aminko za odpowiedĽ - ja też to odkryłem, ale po wybraniu boot'a czy to z HD czy też z CD/DVD - nic z tego nie chce wyj¶ć poza czarnym ekranem na którym migocze kursor.... musi być pendrive włożony do gniaza usb - dopiero bootuje - zarówno z HD jak i CD/DVD

Data: 2015-08-30 13:02:11
Autor: Universis
Dziwne bootowanie laptopa
[..]
Na moim komputerze przy uruchamianiu naciskam ESC i pokazuje się lista. Mogę sobie wybrać z czego chcę zabootować system. -- animka

Dziękuję aminko za odpowiedĽ - ja też to odkryłem, ale po wybraniu boot'a czy to z HD czy też z CD/DVD - nic z tego nie chce wyj¶ć poza czarnym ekranem na którym migocze kursor.... musi być pendrive włożony do gniaza usb - dopiero bootuje - zarówno z HD jak i CD/DVD.  I może na koniec dodam że prawdopodobnie jest uszkodzona klawiatura (nie mój laptop - kolega wręczył mi go wraz z klawiatur± usb)  - ponieważ wszystkie belki wyboru ustawia na skrajnej dolnej pozycji - np. jak chcę zamkn±ć system - Alt+F4 - to wtedy ustawia mi na "uruchom ponownie" choć 'zamknij' jest przedostatnie - i nie można tego ustawić myszk± bo cały czas 'zjeżdża' na dół, to samo otwierane strony www w IE jak i Firefox - ustawia je na sam dół tych stron i nie można ich podci±gn±ć do góry przy pomocy myszki.

Data: 2015-08-31 06:39:36
Autor: Radoslaw Szwed
Dziwne bootowanie laptopa
Użytkownik "Universis" <universis@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:636d2704-2651-46ee-82c1-a3baaf73e812googlegroups.com...

[...]

Przy starcie F2 (wejscie do BIOS)
W menu Security dajemy Disable przy Secure Boot Control
Zapisujemy ustawienia i reset.
Ponownie przy starcie F2
W menu Boot dajemy Enabled przy Launch CSM.
Zapisujemy ustawienia i reset.

Od teraz przy starcie Esc i można wybrać urz±dzenie do "bootowania"
lub ustawić je w BIOS

Pozdrawiam
Radek.

Data: 2015-09-01 00:38:01
Autor: animka
Dziwne bootowanie laptopa
W dniu 2015-08-31 06:39, Radoslaw Szwed pisze:
Przy starcie F2 (wejscie do BIOS)

Na moim do biosu jest klawisz F10 akurat, a gdyby się u mnie pokazało na ekranie to F2 to trzeba niestety zatwierdzić i system się ładuje-uruchamia Windows.

--
animka

Dziwne bootowanie laptopa