Dziwne cechy opon i decyzja co kupić

Data: 2010-11-05 12:31:46
Autor: Agent
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić

Użytkownik "Janusz Kaźmierski" <j.kazmierski@wp.pl> napisał w wiadomości news:ib0ljs$o4u$1news.task.gda.pl...
Ja na marginesie dyskusji o oponach zimowych i letnich.
Dwa lata temu zmieniłem opony letnie na zimowe, przy
czym oba komplety kupione półtora roku wcześniej razem
z nowym autem. I zauważyłem poprawę, bo już było dość
zimno. Ale tak mi się dobrze jeździło, że od tamtej
pory nie zmieniałem opon. Przejechałem na zimówkach
dwie zimy i dwa okresy letnie. Nawet ostatnie gorÄ…ce
lato minęło mi całkiem dobrze, przy temperaturze asfaltu
prawie 50 stopni. Przyjrzałem się tym oponom i po liczbie
drobnych spękań oceniłem, że są one jednak starsze niż
moje auto. Może leżały w magazynie z braku chętnych do
kupna? To opony Marangoni. Może guma zmienia swoje
własności z czasem aż tak, że zimówki stają się latówkami?
Zużycie opon nie jest tak duże, jak się tego spodziewałem.
Teraz pomału się przymierzam do wymiany na nowe. No i mam
problem z wyborem: Czy nowe zimówki? Czy może jakieś
całosezoowe? Bądź tu mądry przy takich doświadczeniach.

Dodam, że autostradami jeżdżę przepisowo, do 130.
A po innych drogach możliwie prędko, ale bez szarżowania.
Ciśnienie trzymają opony dość dobrze. Co kwartał trochę
dopompowujÄ™.

Czy ma ktoś z kolegów po dyskusji swoje obserwacje
opon całosezonowych?

Niczego się nie dowiesz z internetu. Jedni Ci powiedzą że na spokojnie starczy jak mało i przeważnie w mieście jeździsz a inni będą Cię przekonywac że napewno zabraknie Ci metra lub dwóch i wypadek gotowy. Musisz sam wybrać - całoroczne to napewno jakiś kompromis i nie będą jeździły ani jak letnie ani jak zimowe. Zastanów sie ile lat chcesz pojeździc tym autem. Jeśli jeszcze z 4-6 lat to moze warto kupić osobno letnie i zimowe. Jeśli krócej to całoroczne. Do wad całorocznych zaliczyłbym zwłaszcza cenę - są przeważnie sporo droższe niz letnie lub zimowe.

Dziwne cechy opon i decyzja co kupić