Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dziwne cechy opon i decyzja co kupić

Dziwne cechy opon i decyzja co kupić

Data: 2010-11-05 14:08:43
Autor: e^x/dx
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
Polecam wielosezonowe. Trzeba wydać więcej niż na lenie lub zimowe
(czasem razem wzięte), ale moim zdaniem lepiej się spisują w normalnym
użytkowaniu i nie trzeba dwa razy do roku wymieniać. Kupiłem takie
do nowego auta i jestem bardzo zadowolony. W innych moich autach komplety
opon sezonowych już się starzeją a mają głęboki bieżnik. W przyszłym
roku i tak bedę musiał kupić nowe bo mają więcej niż cztery lata
i zrobiły się dziwnie twarde i śliskie.

Pozdrawiam,
e^x/dx   --


Data: 2010-11-05 15:40:40
Autor: Maciej Browarczyk
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
W dniu 10-11-05 15:08,  e^x/dx pisze:
Polecam wielosezonowe. Trzeba wydać więcej niż na lenie lub zimowe

A jaka polecasz opone wielosezonowa w rozmiarze 225/45/17 do auta o mocy 170 KM? I ile takie opony beda mniej wiecej kosztowac? Bo piszesz, ze czasem wiecej niz letnie i zimowe razem wziete czyli kolo 1k zl/sztuka? Nie przesada? Bo "z opowiesci" to ani one dobre w zime nie beda dobre ani w lato.

ps. Jak z indeksami predkosci? Jest tam cos wiecej niz 200km/h?

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-11-05 15:13:29
Autor: to
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
begin Maciej Browarczyk
A jaka polecasz opone wielosezonowa w rozmiarze 225/45/17 do auta o mocy
170 KM? I ile takie opony beda mniej wiecej kosztowac? Bo piszesz, ze
czasem wiecej niz letnie i zimowe razem wziete czyli kolo 1k zl/sztuka?
Nie przesada? Bo "z opowiesci" to ani one dobre w zime nie beda dobre
ani w lato.

ps. Jak z indeksami predkosci? Jest tam cos wiecej niz 200km/h?

W sumie to wszystko się zgadza. ;-)

http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=173008&rodzaj=1

800 zł i indeks V.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-05 16:16:31
Autor: Maciej Browarczyk
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
W dniu 10-11-05 16:13, to pisze:

W sumie to wszystko się zgadza. ;-)

http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=173008&rodzaj=1

800 zł i indeks V.

I taka opona rzeczywiscie moze konkurowac z duetem letnie Toyo T1R, zimowe Conti TS830?

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-11-05 15:19:27
Autor: to
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
begin Maciej Browarczyk
I taka opona rzeczywiscie moze konkurowac z duetem letnie Toyo T1R,
zimowe Conti TS830?

Jak ktoś jeździ w kapeluszu, to starczy. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-05 15:22:32
Autor: e^x/dx
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
A jaka polecasz opone wielosezonowa w rozmiarze 225/45/17 do auta o mocy 170 KM? I ile takie opony beda mniej wiecej kosztowac? Bo piszesz, ze czasem wiecej niz letnie i zimowe razem wziete czyli kolo 1k zl/sztuka? Nie przesada? Bo "z opowiesci" to ani one dobre w zime nie beda dobre ani w lato.

ps. Jak z indeksami predkosci? Jest tam cos wiecej niz 200km/h?


Opowieści słuchasz od teoretyków czy praktyków? Jak masz fundusze, to sam
się przekonaj. Polecam. Ja tak zrobiłem.

W zeszłym roku robiłem rozeznanie. Teraz na szczęście nie jestem w temacie.
170km to nie jest dużo (mam troszkę słabsze, ale następne nowe kupię powyżej
200)

Z tańszych (tak na "pałę" z google'a):
Goodyear VECTOR 4SEASONS 225/45R17 94 V XL
(chyba właśnie takie mam, polecam; nie spodziewałem się, że są tak dobre)

Z droższych:
225/45-17 FUZION HRi All Season
BF Goodrich g-Force Super Sport A/S
Yokohama Tire - Advan S4 - 225/45/17
i chyba cenowo najlepsza GY F1, ale nie wiem, czy są w Europie.

Jak dobrze poszukasz to powyżej V 94 też znajdziesz.
Ceny musisz ustalić sam. W zeszłym roku za komplet dałem okazyjnie
ok. 2800 czy jakoś tak.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--


Data: 2010-11-05 15:48:38
Autor: e^x/dx
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
Czy może konkurować? Zawsze. Zależy od warunków i okoliczności.
Pytanie źle zadane i skierowane do niewłaściwej osoby.
Brak podstawowych założeń. Brak możliwości porównania. Moja ogólna konkluzja:
W większości spotykanych warunków w Polsce nie ma powodów
do kupowania opon sezonowych, chyba, że ktoś uważa inaczej
i lepiej się z tym czuje (to działa w obydwie strony :-) ).
Nie mam ortodoksyjnych poglądów i uznaję wszystkie sensowne
argumenty (nawet subiektywne). Krótko - nie obchodzi mnie
kto, kiedy, gdzie i na jakich oponach jeździ. Odpowiedziałem
tylko na pytanie zgodnie z moją wiedzą/doświadczeniem.
Używam MK4 kombi głównie w mieście i płaskim terenie.
Nie jeżdzę sportowo/wyczynowo. W góry zabieram łańcuchy
(w tym roku kupię chyba 'skatrpety' bo nie lubię zakładać
tego żelastwa i boję się o nadkola). Zdarza mi się jeździć
na granicy przyczepności i jestem zadowolony z parametrów
używanych obecnie opon. Nie muszę ich zmieniać i niszczyć
felg albo, jak mam w drugim aucie, trzymać dwóch kompletów
kół. Opony całoroczne traktuję jako kompromis, bo jak już
wcześniej napisałem, opony w moim domu szybciej się starzeją
niż zużywają.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--


Data: 2010-11-05 16:51:52
Autor: .Peeter
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
"to" wrote
http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=173008&rodzaj=1
800 zł i indeks V.

800zł/szt... to akurat ~500zł/szt za porządną letnią 225/45/17
i ~300zł za porządną zimową 205/55/16. Trzeba mieć tylko dwa
komplety felg. ;-)

Letnia:
http://opony.pl/opona.aspx?oid=155944&rodzaj=1

Zimowa:
http://opony.pl/opona.aspx?oid=161254&rodzaj=1

:-)))

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-11-05 17:57:46
Autor: Maciej Browarczyk
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
W dniu 2010-11-05 16:51, .Peeter pisze:

800zł/szt... to akurat ~500zł/szt za porządną letnią 225/45/17
i ~300zł za porządną zimową 205/55/16. Trzeba mieć tylko dwa
komplety felg. ;-)

Ja wlasnie od zawsze (w obecnym samochodzie) jezdze w konfiguracji T1R 225/45/17 + TS830 205/55/16 i nie moge narzekac, bardzo mi to odpowiada. Jakby nie patrzec w zime wolalbym nie jezdzic na 17, bo duzo latwiej je zniszczyc.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-11-05 16:30:26
Autor: neoniusz
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
W dniu 10-11-05 15:40, Maciej Browarczyk pisze:
Polecam wielosezonowe. Trzeba wydać więcej niż na lenie lub zimowe

A jaka polecasz opone wielosezonowa w rozmiarze 225/45/17 do auta o mocy
170 KM?

Ja mam cos takiego (to byly fabryczne opony):
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Bridgestone&tireModel=Potenza+RE92&sidewall=Blackwall&partnum=245VR7RE92&tab=Sizes

I to wlasnie w rozmiarze 225/45R17, indeks predkosci do 240km/h.

Auto ma 208KM i staly naped na 4 kola. Trzymaja sie swietnie, a spokojnie nie jezdze. Tylko sa glosne, naprawde glosne.

Data: 2010-11-05 17:55:06
Autor: Maciej Browarczyk
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
W dniu 2010-11-05 16:30, neoniusz pisze:

Auto ma 208KM i staly naped na 4 kola. Trzymaja sie swietnie, a
spokojnie nie jezdze. Tylko sa glosne, naprawde glosne.

Masz naped na 4 kola, wiec to tez troche zmienia postac rzeczy. Ja mam oske, ktora przy 2500 rpm ma 400Nm i lubi zrywac przyczepnosc w lato na suchym, rozgrzanym asfalcie przy (mozna to tak chyba nazwac) semi-slicku.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-11-05 19:01:25
Autor: .Peeter
Dziwne cechy opon i decyzja co kupić
"Maciej Browarczyk" wrote:
Ja mam oske, ktora przy 2500 rpm ma 400Nm i lubi zrywac przyczepnosc w lato na suchym, rozgrzanym asfalcie przy (mozna to tak chyba nazwac) semi-slicku.

Mam dokładnie ten sam problem. :-) Dlatego właśnie latem jeżdżę
na 17" i dlatego na Yoko Advan Sport, alternatywnie Toyo T1R też
by dało radę. :-) Michelin Primacy HP 205/55/16 nie dawały sobie
rady - wieczne problemy z przyczepnością. Dlatego kupiłem 17"
na lato, a 16" zostały na zimę.

Pozdrawiam
..Peeter

Dziwne cechy opon i decyzja co kupić

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona